Om nye BMW X3, bakseteplass, biljournalister og konspirasjonsteorier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.900
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    En bra sammenligning. Finfine veier å test. Ville også foretatt noe bykjøring samt gjerne litt parkering/lukeparkering etc. for å se hvilken du blir mest komfortabel med. Selvsagt er komfort og kjøreegenskaper noe av det viktigste.
    Du blir helt sikkert fornøyd uansett hva du velger.
    Hvordan var totalprisen (inkl utstyr og slikt) for de 3 forskjellige bilene?

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    En bra sammenligning. Finfine veier å test. Ville også foretatt noe bykjøring samt gjerne litt parkering/lukeparkering etc. for å se hvilken du blir mest komfortabel med. Selvsagt er komfort og kjøreegenskaper noe av det viktigste.
    Du blir helt sikkert fornøyd uansett hva du velger.
    Hvordan var totalprisen (inkl utstyr og slikt) for de 3 forskjellige bilene?
    Hadde ikke så mye tid, så vi gikk ikke så mye inn på pris og utstyr. Audi hadde kampanje på Q5, 590k med teknikkpakke, hengerfeste, sportsseter mm. Volvo droppet vi, da den var uinteressant. Får dra tilbake til BMW senere. Tenkte å hente ut en Q5 og en X3 og sammenligne litt ved siden av hverandre senere.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ellers var vel ikke dette tilbudet på en A6 det verste heller...

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    Har en Q5, og er veldig fornøyd bortsett fra at jeg valgte 19 tommer til begge settene med hjul. Med 17 tommer hadde den vert mer komfortabel og tatt ugjevheter i vegbanen bedre.

Motor, girkasse og førerplass er veldig bra. Diselforbruket er jeg litt skuffet over. Den bruker litt over 0.8 med 170hk og automatgear.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Sånn omtrentlig, hvor mange % rabatt, kan man forvente seg? Ser av priseksempelet på Audiene, at det fort er snakk om 10%, er det der det ligger?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.900
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tror ikke du får så mye. Dette er "kampanjer" der møller bestiller inn endel modeller med predefinert utstyr som de kjører kampanjer på.
    Andre merker har sikkert tilsvarende løsninger.
    Du får mye bil for 500k (Til Norge å være)

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Tror ikke du får så mye. Dette er "kampanjer" der møller bestiller inn endel modeller med predefinert utstyr som de kjører kampanjer på.
    Andre merker har sikkert tilsvarende løsninger.
    Ok, ser jo ikke så galt ut, de to alternativene da. Spesielt Q5 alternativet så ut til å være bra utstyrt.

Kan få en viss prosent gjennom joben, noen som vet om det er mulig å oppnå den på kampanjebiler også? Er jo snakk om rabatt på bilprisen, ikke avgiftene, men dreier seg fort om 20 000 i denne klassen.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det var ikke rare utstyret tross lang liste spør du meg. Iallefall ikke på A6. El vinduer og speil, cruisecontrol med bremsefunksjon, lysautomatikk (unødvendig tøv), multifunksjonsratt og regnsensor f.eks er vel greie ting, men allikevel nokså standard på mange biler. Hva med det som koster litt, som metallic lakk, glasstak, Webasto, skinn og de andre tingene som gjerne er med å sette standarden for opplevelsen av en bil i denne klassen? Ekstra?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.900
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nei det er i grunnen en basicmodell med automatikk og noen andre småting.
    Du får riktignok en bil med automatikk i premium segmentet (audi a6, bmw 5 serie) til 500k
    Så er spørsmålet hvor mye en setter pris på ekstrautstyr.

Personlig kjøpte jeg en bil med forholdsvis mye ekstrautstyr. Mye av det er aldri brukt.
    EDIT: Noe er aldri brukt. Annet kunne jeg glatt klart meg uten men det er meg. Andre vil kanskje sette stor pris på noe jeg ikke synes er nødvendig. Dette er svært individuelt.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Personlig er jeg ikke så opptatt av fancy utstyr, er mer praktisk orientert. Godt lydanlegg, hengerfeste, xenon, korsryggstøtte, gode seter og slike ting. Navigasjon, ryggesensorer, alskens hjelpemidler som lane assist o.l bryr jeg meg null om. Skinn er jeg heller ikke så begeistret for.

Ser at denne Q5'en hadde xenon, hengerfeste, audi sound system ( hørtes OK ut), metallic, parkeringssensor bak, samt navigasjon, så jeg tror jeg kunne levd greit med denne.

A6'en var nok litt mer sparsommelig utstyrt ja..

Dukker det opp noen attraktive X3 tilbud rundt neste sving, så kan det være signaturen sitter litt løst, ja.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Er ikke stor motor det mest fancy og kostbare utstyret av alt da. At ikke 143Hk skulle vel være godt nok til norsk bruk forstår jeg ikke.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Du har jo et poeng, men akkurat der sier magefølelsen stopp. Prøvde X1 med 143HK, og jeg syns den var litt for dau. X3 er vel enda tyngre, så det tror jeg blir for snaut for min del.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn