|
Det var noe av poenget ja, og det må jeg si var vellykket. Jeg burde personlig dra til Moss og takke han hos Seas som har konstruert Seas Excel W15CH001.OivindJ skrev:Stor forbedring i "øvre mellomtone" med de to små "ekstra elementene", i forhold til i ditt forrige oppsett ?
GRATULERER !![]()
4-veis ja. Aktiv selvsagt, noe annet hadde vært galskap mener nå jeg.zemtex skrev:Ord er fattige... aktiv 4 veis?... Hva ska de hete? BI1?? (Beyond Imagination One)
mvh
Kan nok bekrefte dette.. Etter å ha kømmi at tel eget, så hører jeg forskjellene, vil ikke kalle det dramatisk, men det funka godt hos stig altså.. Synnsyk detaljrikdom i hele frekvensspekteret.theStig skrev:Det var noe av poenget ja, og det må jeg si var vellykket. Jeg burde personlig dra til Moss og takke han hos Seas som har konstruert Seas Excel W15CH001.OivindJ skrev:Stor forbedring i "øvre mellomtone" med de to små "ekstra elementene", i forhold til i ditt forrige oppsett ?
GRATULERER !![]()
Medlem av "RME-klubben" om dagen ?theStig skrev:Noe mer? ;D
Jada, har fortsatt Fireface 800, og ingen planer om å bytte den ut.OivindJ skrev:Medlem av "RME-klubben" om dagen ?theStig skrev:Noe mer? ;D
Maltlytting?Valentino skrev:Det var det jeg sa! Mye kulere med en basskasse til! Grattis!
Jeg har såvidt hørt greiene spille for et par uker siden, før toppbass, delefrekvens- og EQ-ratting. Da låt det helt ute. Gjett om jeg gleder meg til i morgen kveld!
Liker bedre designet på Stig sineMan skrev:Mangler litt på finishen i forhold til disse
http://evolutionacoustics.com/MM3_Front.jpg
godkjent under tvil
Da kan jeg trygt gå utifra at du er tilhenger av kraftige(ikke fysisk store, i ditt tilfelle) magneter på mellomtone elementene?theStig skrev:Det var noe av poenget ja, og det må jeg si var vellykket. Jeg burde personlig dra til Moss og takke han hos Seas som har konstruert Seas Excel W15CH001.OivindJ skrev:Stor forbedring i "øvre mellomtone" med de to små "ekstra elementene", i forhold til i ditt forrige oppsett ?
GRATULERER !![]()
Asymmetri hjelper ikke en døyt på stående bølger, det har jeg bittert erfart etter mange bortkastede timer med høvelen. Uansett er det ikke et problem i praksis, da alle kassevolumene er så og si fyllt opp med dempemateriale som effektivt dreper enhver resonans.Man skrev:Forstår jo at du ikke har spesielle estetiske hensyn å ta hensyn til men jeg lurer på:
Vurderte du en 5/6kant aktig kasse (gjerne noe som skråner innover bakover) for å motvirke stående bølger? Regner med du har brukt brute-force metoden for å avstive/dempe kabinettet, så uansett er kanskje ikke stående bølger det største problemet..
Er det noen spesiell grunn til at du f.eks ikke gikk for et 6kant-kabinett med f.eks bred baffel? (Syns bare at det ødela litt av "looken" når bassene ikke skråner inn for å passe litt bedre sammen med midtseksjonen, dette avhenger dog av øyet som ser)
Jeg er tilhenger av kraftige magneter uansett. I dette systemet er det neodymium magneter på alt, bortsett fra 8-tommerne. Det kommer vel fra Seas etterhvert det også.OivindJ skrev:Da kan jeg trygt gå utifra at du er tilhenger av kraftige(ikke fysisk store, i ditt tilfelle) magneter på mellomtone elementene?
De står rett på gulvet ja, laminat på betong. Jeg har en separat betongplate i gulvet for høyttalerne, hadde noen lyse øyeblikk når jeg bygde lytterom serru.JackX skrev:Ser skikkelig tøffe ut de høyttalerne der !
Ut fra bildene ser det ut som om de står på parkett ?
Noen planer om tepper ol foran dem?
mvh
JackX
Oi, oi, oi!theStig skrev:Update!
Sånn ser det ut nå. Den kjekke unge mannen i lyttestolen er PKS.
4-5 måneder er ikke mye på et slikt prosjekt synes jeg. Men du er jo godt trent. Kommer du til å publisere tekniske detaljer og byggebeskrivelser slik du har gjort tidligere eller har du kommersielle planer? Jeg må innrømme at jeg er ordentlig nyskjerrig, så jeg håper det kommer litt mer enn noen små smulertheStig skrev:Har tatt igjen tapt følsomhet sånn nesten ved å bruke to elementer, men det er godt å ha 1250W tilgjengelig for bassene da....
Lydkvalitetsmessig er det et stort løft å gå fra 1 stk 18" i refleks til 2 stk i lukket. Bedre definert, strammere, mer dynamikk. Mer musikk og "boogie-faktor".![]()