Takk for en skikkelig hyggelig kveld, OMF
Hva skal man si etter at man har hørt et slikt oppsettt. Hakaslepp er vel det nærmeste. Dette spiller med en voldsom autoritet, tilstedeværelse og ro. Scenenen er svææææær i bredde og høyde, og dynamikken er imponerende. Samme hva som ble kastet på systemet leverte det flott, og selv om du mente vi spilte høyere enn du selv pleier, har jeg sjeldent vært lengre fra lyttetretthet enn hva jeg var i går. Jeg var til å begynne med kanskje ikke helt enig i at bassen var så knusktørr som det ble sagt. Etter hvert ble jeg mer av den oppfatning at bassen er dønn ærlig mot opptaket. Fra fyldig, varm og oppløst bass til stram, knusktørr og dynamisk. Bassen og den voldsomme kapasiteten imponerer. Der jeg hjemmefra er vant til at bassen gir et fundament til musikken, møter jeg nå bass med oppløsning og nyanser. Bassen blir i seg selv et musikkinstrument. Jeg ble rett og slett imponert og fasinert!
Du ønsket selv konstruktive tilbakemeldinger på forbedringspunkter. Dette er vanskelig og havner lett over i føleri, synsing og skudd fra hoften. Likevel, her har du litt føleri fra Drotningsvik
Jeg opplevde lyden som mer imponerende enn følelsesmessig involverende. Jeg har vanskelig for å underbygge det, så ta det for hva det er, men det er kanskje noe med voicing og klangfarger som kan bli enda bedre. Eller ikke, og handler kun om at jeg har en mer romantisk smak
Ingn tvil om at smekket er til stede. Fasinerende å høre Stimela i dette oppsettet! Jeg hadde likevel forventet at skarptrommen skulle låte så realistisk at jeg skvatt litt i stolen. Det synes jeg ikke den gjorde, og det blir vel litt smak og behag hvor realistisk det er ønskelig at en skarptromme skal låte i et lytterom.
Jeg opplevde at jeg likte bedre å ta litt avstand fra oppsettet enn å sitte fremme i sofaen. Lyden er ikke slik at jeg får den rett i fleisen, men musikerne står lengre fremme i lydbildet enn hva jeg er vant til med dynamiske høyttalere. Dette gjør at jeg føler jeg sitter på første benk på konserten i sofaen og må kikke oppover med en knekk i nakken. Jeg liker å lytte i nærfelt hjemme hos meg selv, mens hos deg økte min opplevelse med å flytte meg bakover i rommet. Meg om det
Dette var litt raske tanker rundt et fantastisk oppsett. Jeg får kikke nærmere på hva jeg har skrevet senere, men akkurat nå blir jeg jaget ut av huset av min kone
Jeg føler meg heldig som fikk anledning til å lytte til et oppsett i denne divisjonen. Skrudde ikke på mitt get oppsett da jeg kom hjem