Musikkmannen
Musikk i fokus
Tak over trassen her helt supert, vi har utesesong fra mars til oktober hos oss.
Her er litt infoEller er det mulighet for og fylle på pellets på sia ?
Mye styr med kull og langt lettere med gass men når en først er klar for å styre med det så er kull fort det beste. Modifiserte min støpejernsgassgrill til å også bruke lavastein for å komme litt nærmere en kullgrill. Med store flater og forskjellige soner har en gassgrill også fordeler.Flott bygd!! Fint å å utvide grillsesongen!
En monster grill du har!! Er den styrt av FIR filtre?
Jeg gjorde forsøk på helgrille 2kg Entrecote forrige helg.
Det gikk faktisk bra
Vis vedlegget 757431
Ikke så fancy grill som du har, og er litt mer styr med kullgrill.
Men vekker litt av huleboerinnstinktet!
Ja, det er det som har planen. Det haster ikke så veldig, også er jeg litt gniten, så har en søk på FINN.Tak over utestedet er et must her på Vestlandet. Anbefaler forøvrig de gassfyrte Pizzaovnene til Ooni.
Har vært litt i dvale på hififronten en stund. Mener jeg bruker 150 - 500 - 2500 - men har prøvd litt forskjellig. Audiolense deler bratt.Liten bump her.
@OMF : Hvilke delefrekvenser og steilheter bruker du i oppsettet her nå? Litt nysgjerrig da jeg driver og tukler med dette sjøl, og oppsettet mitt er temmelig likt ditt - DBA og Magnepan 3.7.
Nei, tror det er Jula. De er fjernet fra "lastebruk" for de er såpass dårlig at du drar de nesten av for hånd. Men til PC tjeneste funker de greit!.Er det ekte Biltema-jekkestropper?
Sier meg ikke så mye men høres temmelig heftig ut!Nei, tror det er Jula. De er fjernet fra "lastebruk" for de er såpass dårlig at du drar de nesten av for hånd. Men til PC tjeneste funker de greit!.
Kjernene i systemet er PCen med Lynx AES 16.
DAD AX24 er koblet til som mic preamp for målemic og gir Master clock.
Så er det 4 kanals digital ut fra AES 16- kjører 96kHz.
DBA går digital til Crown Itech6000.
Mellombass, mnellontone og disknat går til Topping D90/Topping D70/Matrix Sabre og til hver sin Hypex Ncore.
Den er vel ikke verdt så mye lengre, også er jeg glad i den - og mic preampen er ekstremt bra!Ganske råflott å ha en DAD AX24 som mic-preamp...
Det er vel kanskje ikke så heftig i "tradisjonell" hifi sammenheng, men det er vanskelig å finne konfigurasjoner med bedre specs.Sier meg ikke så mye men høres temmelig heftig ut!
Ja, Crown har en genialt funksjon hvor du kan velge "digital med analog override" som inngangsvalg - så den bruker digital inngang, med mindre det er signal på den analoge inngangen - da velger den analog. Funker suverent.Bruker du DBA'et sammen med surround-anlegget også?
Jeg driver jo ikke å tester ting frem og tilbake, men opplevde vel at de 3 dacene jeg bruker i dag var mer transparent enn DACene i DAD.DAD AX24 var biens knær en gang. Jeg mener å huske at jeg mente at den låt bedre enn RME ADI-2 (eller var det Fireface UC, husker ikke) for snart 15 år siden. Dagens ADI-2 er en annen sak.
Jada, har bare justert i Lynx mixeren foreløpig.Herlig kabelkaos
Regner med du husket å dempe 6 dB ifm brokobling?
Jeg hadde nesten det dobbelte på 3.7i uten at jeg følte kraftoverskuddet "blomstre"...En ting jeg har oppdaget med Magnepan er at man aldri får nok effekt. Per nå har jeg 500W på både bass og mellomtone, med delefrekvenser 100 og 500 Hz. Diskanten får 400W å kose seg med fra 4 kHz.
Nei, jeg hadde 3,2 kW tilgjengelig i begge kanaler, dvs totalt.Jøss.. hadde du nesten 3 kW ?