Oppgradering av Electrocompaniet

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.065
Antall liker
11.046
Torget vurderinger
10
Har en AW60FTT (med blått lys)

Noen som har erfaring med oppgradering. Er det mye å hente?

Det er mye rimeligere å oppgradere hos ECS holding, er det like bra som EC i Stavanger?
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Har ingen erfaring, men dette er det jeg vet:
Pris:3006 kr.
Endringer: Komponenter blir byttet i utgangstrinn, servotrinn og strømforsyning.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Synes det hørtes dyrt ut med tanke på at du kan selge den du har, legga i 3000 og kjøpe AW 100, eller 120...

PK
 

bjorn_65

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.03.2005
Innlegg
77
Antall liker
1
Du vil merke en del forskjell ja har gjort det på både aw250r og 4,7 blei fornøyd jeg .
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Synes det hørtes dyrt ut med tanke på at du kan selge den du har, legga i 3000 og kjøpe AW 100, eller 120...

PK
Helt enig, men komponenter er komponenter. Og de koster uansett. Men oppgraderingen koster omtrent det samme som en AW60 på bruktmarkedet.

Så tvilsomt om det er verdt pengene.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.149
Antall liker
8.790
Torget vurderinger
1
Det var jo ikke dyrt, egentlig. Og så vil bruktprisen på AW60'en holde seg litt bedre.
 

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Innlegg
377
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Har selv min EC 4.7 og AW100 inne til oppgradering nå. Gleder meg til å høre resultatet. Veldig spent er jeg. Har mine håp og ønsker om hvilken lydmessig forskjell jeg ønsker, men skal holde det for meg selv til jeg har hørt sakene hjemme først. I tillegg så bytter jeg diodefarge og ht-terminaler til nyere type for estitikkens skyld.
Skal nok komme tilbake om det er verdt pengene i mine øyne etterhvert. Blir jo en pen slant...
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hmm......var i kontakt med gutta i Stavanger,de skulle ha kr.3008.- for oppgradering av ECI-2.Jeg ser nå at ECS holding tar kr.1800.- Er dette den samme oppgraderingen? Hvorfor denne prisdifferansen? Har en ECI-3 her som er fullt oppgradert,tenkte jeg skulle klemme til å gjøre det samme med ECI-2`en.Jeg mener 3`ern er flott i diskanten og mellomtonen,men den har ikke det samme trøkket/slammet i bassen som 2`ern har.Pr. dags dato,så bruker jeg ECI-3 som forforsterker og ECI-2 som effekt.Dette skaper en flott synergi/helhet i mitt system,men jeg håper jeg ikke mister "slammet" i ECI-2 hvis jeg går for oppgraderingen.
Mvh
 

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Innlegg
377
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Hvis jeg er riktig heldig så får jeg mitt tilbake i morgen eller lørdag, men siden min EC 4.7 ikke er påbegynt blir det vel mest sannsynlig over helga. Kan si hva jeg synes da, men har jo hørt at den skal bli kjappere i bassen.
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hmm......var i kontakt med gutta i Stavanger,de skulle ha kr.3008.- for oppgradering av ECI-2.Jeg ser nå at ECS holding tar kr.1800.- Er dette den samme oppgraderingen? Hvorfor denne prisdifferansen? Har en ECI-3 her som er fullt oppgradert,tenkte jeg skulle klemme til å gjøre det samme med ECI-2`en.Jeg mener 3`ern er flott i diskanten og mellomtonen,men den har ikke det samme trøkket/slammet i bassen som 2`ern har.Pr. dags dato,så bruker jeg ECI-3 som forforsterker og ECI-2 som effekt.Dette skaper en flott synergi/helhet i mitt system,men jeg håper jeg ikke mister "slammet" i ECI-2 hvis jeg går for oppgraderingen.
Mvh
Tok opp telefonen idag og ringte til ECS-Holding og spurte litt angående oppgraderingen.De gjør akkurat det samme som gutta på Tau utfører,men til en mye rimeligere pris. (kr. 1800.- hos ECS versus kr.3008.- hos de på Tau) Ingen tvil hva man velger i dette tilfellet.Dette kan man jo nesten kalle ett ran på høylys dag når prisdifferansen er såpass stor.
 

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Innlegg
377
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Tja. For å forsvare mitt valg om EC i Stavager så er det en stor fordel i mine øyne å slippe å sende. Jeg har ikke original embalasje og liker ikke å sende sakene. I tillegg så er min opplevelse at EC-karen i Stavanger også har veldig høy kunnskap og er meget vennlig. Det siste argumentet gjelder sikkert også ECS Holding.

Men klart at prisen kjennes i lommeboka. Slik er det bare. Jeg håper og tror at prisen er verdt det. Min AW100 skal i teorien være en nesten ny forsterker etter oppgraderingen. Noen "spesial"-oppgraderinger blir testet ut samt jeg får jo blått lys og nye ht-terminaler som tar bananplugger. Skikkelig spennende. 8)

Har forresten fått vite at 4.7-en ikke blir ferdig før nete uke. Dermed blir det nok ikke før 21. feb jeg kan begynne skikkelig testing. Har mye å gjøre på jobb neste uke.
 

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
2
Tok opp telefonen idag og ringte til ECS-Holding og spurte litt angående oppgraderingen.De gjør akkurat det samme som gutta på Tau utfører,men til en mye rimeligere pris. (kr. 1800.- hos ECS versus kr.3008.- hos de på Tau) Ingen tvil hva man velger i dette tilfellet.Dette kan man jo nesten kalle ett ran på høylys dag når prisdifferansen er såpass stor.

Jøsses det var da en alvorlig stor pris forskjell.
Ikke til og tro.

Og hva sier gutta på tau til dette.
mvh
8)
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Sendte en forespørsel til Stavanger om hvordan de kunne forsvare prisdifferansen,så får vi se.

Mvh
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.043
Antall liker
2.147
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Hei

Er det noen muligheter for oppgradering av Electrocompaniet ec 4.5?

Er det noen forkskjell mellom 4.5 og 4½?

Håvard
 

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Ja, du kan oppgradere den.

Nei, det er den samme forforsterkeren.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.043
Antall liker
2.147
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
  Den absolutt største oppgraderingen du kan gjøre gjøres ikke på noen av verkstedene, nemlig å bytte ut DC-kondensatorene midt på printet med Intertechnik KPSN tinnfolie. Inn- og utganger bør også oppgraderes da de originale er elendige.


 http://www.intertechnik.de/index.ht...EbjQ1MmJjZDU2NTk5YWUlMjZiJTNE.html?hbasis=277


  Mvh.  RS
Intertechnik har jo dyrere kondensatorer.
Er det verdt å satse på de?
Inn og utganger, du mener rca kontakter?
Hva slags oppgraderinger gjøres hos Electrocompaniet?

Hvor god er egentlig denne saken, funker veldig bra hos meg med en Conrad Johnson mv50. Ikke av de luftigeste eller mest detaljerte, men den har kropp og er musikalsk. Litt laidback og den spiller rimelig stort og holografi er ok.

Håvard
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Sendte en forespørsel til Stavanger om hvordan de kunne forsvare prisdifferansen,så får vi se.

Mvh
Fikk en mail ifra EC Stavanger og jeg tar meg den frihet å legger den ut her i sin helhet.

"Hei,

Vi vet ikke hvorfor ECS-holding, som juridisk ikke har rett til å selge EC produkter eller deler, utfører denne jobben for mindre penger.
Det vi vet, er at vi har fått flere klager på jobb som er slett utført av ECS. Vi har også hatt apparater i vår service som havnet hos oss nettopp pga. feil, forårsaket av dårlig utført oppgraderingarbeid.

Vi tester forstrekerne på instrumenter som er spesielt egnet til disse produkter, noe som gir en ekstra trygghet om at oppgarderingen er riktig utført. (Det er ofte snakk om forvrengninger som er vanskelig å høre).

Håper dette gir svar på spørsmålet ditt."

Noen her inne som har erfart det de påstår? Har ikke ECS noe mer erfaring med "sine" produkter enn EC i Stavanger mon tro?
Vet ikke helt hva jeg skal tro egentlig,men jeg satser på de som har mest erfaring i dette tilfellet.

Mvh
 

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Innlegg
377
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Og hvem har mest erfaring?
 

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Innlegg
440
Antall liker
118
2500 for å bytte 4 kondensatorer? jaja. Dyre kondensatorer da kanskje? :p
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.427
Antall liker
11.294
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kondensatorene er prissatt til 560kr/stk så det er ikke mye i arbeidspenger. Skal slike ting inn til EC og lignende er det omtrent bare arbeidspenger en betaler for. Et par nye transistorer og likeretterdioder koster ikke mange ørene.
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Og hvem har mest erfaring?
Beklager min noe dårlige formulering,men man skulle anta at de som laget/konstruerte disse forsterkerne er de med mest erfaring? Men ifølge mail`en ifra EC Stavanger,så utfører jo ECS en "slett jobb og dårlig utført oppgraderingsarbeid".
Vet ikke helt hva jeg skal tro lengre jeg,da jeg i utgangspunktet sendte en forespørsel til Stavanger om hvorfor prisdifferansen var så stor.Deretter fikk jeg denne mail`en som jeg gjenga i sin helhet lenger opp i denne tråden.

Vil nevne her til slutt at min forsterker befinner seg nå på Lørenskog hos ECS p.g.a oppgradering.

Mvh
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg sendte en mail til ECS-Holding og forespurte angående de "anklager" EC i Stavanger insuinerte angående oppgradering av forsterkere.

Jeg fikk ett tilsvar og legger dette ut,da jeg mener dette er i almenn interesse.

Hei igjen,

Vi vil med dette prøve å gi et bedre og riktigere svar på hvorfor vi er
billigere enn EC på modifikasjoner.

Prisene var opprinnelig bestemt av 2 ledds fortjeneste.(EC og butikk)
Hvis kunden leverte produktet til modifikasjon gjennom en butikk skal
butikken tjene på dette pluss EC.

Når vi nå gjør modifikasjoner direkte med kunde vil dette si at vi sparer et
ledd og prisen blir ca det halve.
Med andre ord; hvis produktet leveres til EC i Stavanger og de tar full
utsalgspris har de dobbel fortjeneste.

Hvis vi hadde utført et så slett arbeid som det gis inntrykk av i emailen,
regner jeg med vi hadde fått produktene tilbake for oppretting av feil.
Vi gir selvsagt garanti på det vi utfører.
Det er ikke første gangen nye EC prøver å sverte oss, noe vi finner meget
simpelt.
Dette er en helt vanlig måte å "selge" seg selv på blant de mange useriøse
innen Hifi bransjen.
Vi ville ikke kunne overleve ca 40 år i bransjen hvis dette hadde vært
tilfelle.

Når det gjelder salg av komponenter kan selvsagt "alle"selge / kjøpe
komponenter til alle type produkter. Dette gjelder også uført service /
modifikasjoner av produktet. Det er tross alt kundens produkt.

Når det gjelder hvem som kjenner produktene best, forbigår jeg dette i
stillhet. Jeg har aldri sett en fra Stavanger som har vært i nærheten av EC
produkter når de ble utviklet.

Måleinstrumentene er ganske standard innen audio industrien, og jeg tror vel
vi har vel så bra utstyr som EC, uten at det betyr noe som helst.
Hadde det vært så enkelt, tror jeg nok de Japanske produktene ville vært
"alene" i verden.
Jeg har jeg aldri sett et instrument som kan forteller hvordan et produkt
gjengir musikk. Dette er bare vås.

Produktet ditt har ankommet oss, og vil bli modifisert og sendt tilbake på
mandag.


Håper dette er oppklarende for folk flest.

Mvh
 

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Innlegg
377
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Jeg tror personlig at begge firma gjør en bra jobb. Det jeg ville avgjort valget på er først og fremst hvilken jobb som blir gjort. Det er jo selvfølgelig dumt å betale mer for evt samme komponenter. Nå driver jo Stavanger for seg selv og man vet vel ikke om alt er identisk? Uansett må du komme med tilbakemeldinger på hvordan du opplever lyden etter oppgradering. Jeg skal prøve å hente mitt på onsdag.
 

mikal

Bransjeaktør
Ble medlem
23.08.2005
Innlegg
44
Antall liker
0
Det er ikke EC's ønske att slike saker som dette skal komme ut for allmenn kringkastning, og bidra til spalteplass. Denne tekniske service personen har svart på direkte spørsmål. Han er ikke en gang lokalisert i stavanger, men på vårt internasjonale service senter i utlandet. Vi kommer til å lage nye prossedyrer for hva våre ansatte kan svare på etter denne sitasjonen.

Som en endelig avslutning på saken kommer det noen fakta:

Vi driver service etter samme løsning som før, uten noen prisøkning siden vi tok over. Vi har samme løsning som før med butikker og distributører som sender produkter inn til oss. Jeg kan ikke helt se hvorfor dette skulle endre seg om fabrikken flyttes fra skårer til Tau. Modellen er helt den samme.
Vi registrere at noen selger service til andre priser, og overlater til kunden selv å vurdere hva som er smart i et langt perspektiv.

Saken er avsluttet fra vår side.

Vennlig hilsen

Pana
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Intertechnik har jo dyrere kondensatorer.
Er det verdt å satse på de?
Inn og utganger, du mener rca kontakter?
Hva slags oppgraderinger gjøres hos Electrocompaniet?

Hvor god er egentlig denne saken, funker veldig bra hos meg med en Conrad Johnson mv50. Ikke av de luftigeste eller mest detaljerte, men den har kropp og er musikalsk. Litt laidback og den spiller rimelig stort og holografi er ok.

Håvard

De anbefalte kondensatorene er de åpneste/reneste jeg hittil har hørt, og til en moderat pris. Dyrere komponenter er ikke alltid de beste ;)

Når jeg nevner oppgradering av inn/utgange mener jeg alle, dvs alle du bruker. XLR`ene er f.ex ikke forgylte, det gir hørbart dårligere signaloverføring.

EC bytter div. biter i powersupply og oppnår en marginal forbedring, DC-kondensatorene lar de derimot stå urørt, til tross for elendige lydegenskaper.

Med Intertechnik tinnfolie (evt uten noesomhelst hvis du vet at sluttrinnet ditt har skuddsikkert DC-filter) er disse unnseelige EC-sakene oppe på referansenivå, rett & slett.
Jevnførte en stk. modda 4,5 (uten DC-fiter) med legenden Jadis JP80-MC i et 1mill-oppsett, da via RCA, og vi var rett og slett ikke i stand til å høre forskjell.

Etter denne moddinga blir den meget veloppløst, brutal slagkraft og tilsv. bass, og ikke minst mye bedre på det den gjorde bra før. Vær bare obs på at den lille tassen av en eller annen årsak er svært kilen på driftstempratur, låter dunkelt og innelukket i flere timer før den gradvis åpner opp. (La`n stå på!)

Mvh. RS
 
B

brand-x

Gjest
For det første burde Pana gi en uforbeholden unnskyldning til Abrahamsen for uttalelsen til servicemannen i "utlandet".. Noe jeg forøvrig finner merkelig i og med att EC (tau) har henvist til att all service og moding pågår i norge... Det er noe som heter å legge seg flat når man driter seg ut selv om det nødvendigvis ikke hjelper meget i denne situasjonen...

Når det er sagt så er EC (tau) besatt av mange dyktige og hjelpsomme personer som ikke uttaler seg negativt om andre aktører.. min personlig erfaring med "nye" EC er derfor utpreget positiv..

mvh.
 

LesPaul76

Medlem
Ble medlem
21.02.2007
Innlegg
6
Antall liker
0
Hei RS, er disse kondensatorene kun et problem med den eldre 4.5 versjonen, eller sitter disse også i den nyere 4.7 ?

Hvis det er tilfelle får jeg vel nesten finne frem loddebolten.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.430
Antall liker
5.217
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
[email fra ECS holding]
...
Når det gjelder hvem som kjenner produktene best, forbigår jeg dette i
stillhet. Jeg har aldri sett en fra Stavanger som har vært i nærheten av EC
produkter når de ble utviklet.
...
Kan dette være korrekt? Det er jo vitterlig flere av de sentrale utviklerne fra Skårer som nå sitter på Tau.
 
R

Roysen

Gjest
Fikk en mail ifra EC Stavanger og jeg tar meg den frihet å legger den ut her i sin helhet.

"Hei,

Vi vet ikke hvorfor ECS-holding, som juridisk ikke har rett til å selge EC produkter eller deler, utfører denne jobben for mindre penger.
Det vi vet, er at vi har fått flere klager på jobb som er slett utført av ECS. Vi har også hatt apparater i vår service som havnet hos oss nettopp pga. feil, forårsaket av dårlig utført oppgraderingarbeid.

Vi tester forstrekerne på instrumenter som er spesielt egnet til disse produkter, noe som gir en ekstra trygghet om at oppgarderingen er riktig utført. (Det er ofte snakk om forvrengninger som er vanskelig å høre).

Håper dette gir svar på spørsmålet ditt."

Noen her inne som har erfart det de påstår? Har ikke ECS noe mer erfaring med "sine" produkter enn EC i Stavanger mon tro?
Vet ikke helt hva jeg skal tro egentlig,men jeg satser på de som har mest erfaring i dette tilfellet.

Mvh
Dersom jeg skal si noe om dette, så vil i hvert fall jeg aldri legge igjen penger hos noen som uttaler seg på denne måten. Selv om det som står der er korrekt (noe jeg overhodet ikke har noen tro på - spesielle måleprodukter for akkurat deres produkter liksom) vil en seriøs aktør ikke kaste skitt om andre aktører. Dette er et typisk eksempel på en aktør som kun er interessert i å "squeeze" mest mulig penger ut av sine kunder. For å nå det målet farer de med løgn og skittkasting av sine konurrenter. Et uforbeholdent dementi hadde vært på sin plass.

Mvh
Roysen
 

magsl

Medlem
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
23
Antall liker
0
Er det noen som har utført denne oppgraderingen hos EC/ECS og som har noen erfaringer å komme med? Sitter selv på et par komponenter som det vurderes oppgradering av.

Hadde også vært av stor interesse hvis noen har oppgradert hos begge og har noen synspunkter på likheter/forskjell på utført arbeid.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Hei RS, er disse kondensatorene kun et problem med den eldre 4.5 versjonen, eller sitter disse også i den nyere 4.7 ?

Hvis det er tilfelle får jeg vel nesten finne frem loddebolten.
Hallo!

Nyere forforsterkere fra og med 4.7 anvender ikke seiekoblede kondensatorer til DC-filtrering.


Mvh. RS
 

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Innlegg
377
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Hei,

Hadde som sagt min AW100 og en EC 4.7 inne til oppgradering i Stavanger. Er meget fornøyd med servicen der. Bl.a. ble EC 4.7 ikke oppgradert pga at den hadde viktige deler fra før (noe jeg ikke visste). I tillegg fikk jeg gjort noe ekstra på min effektforsterker.

Summa summarum føles anlegget nå (med oppgraderingen og med nye ht-kabler i tillegg) som om det henger mye bedre med på litt raskere rytmer. I tillegg kan jeg klarere høre forskjellen på diverse instrumenter samt at jeg føler diskanten har fått seg et løft. Om det er plasebo eller ikke kan jeg ikke svare på, men følelsen av at oppgraderingen er god er der. Hva angår pris må det være opp til hver enkelt.

Mvh Eivinn
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Er det noen som har utført denne oppgraderingen hos EC/ECS og som har noen erfaringer å komme med? Sitter selv på et par komponenter som det vurderes oppgradering av.

Hadde også vært av stor interesse hvis noen har oppgradert hos begge og har noen synspunkter på likheter/forskjell på utført arbeid.
Hadde min ECI-2 til oppgradering hos ECS-Holding på Lørenskog.Som jeg nevnte i en annen tråd her,jeg vil absolutt hevde at det er vel investerte penger i oppgradering.Alt ble bedre med forsterkeren.Nå sitter jeg med en fullt oppgradert ECI-3 og en ECI-2..... ;D'

Hvor man leverer forsterkeren til oppgradering er vel opp til hver enkelt å ha noen formening om,men jeg sendte en forespørsel til både EC i Stavanger og ECS-Holding på Lørenskog om hva denne oppgraderingen bestod av og hvorfor prisdifferansen ble så stor mellom de to.Som nevnt tidligere i tråden her,så la jeg ut begge svarene jeg fikk i dette henseende.
Når man leser disse svarene,så er det vel ingen tvil om hvor og hvorfor jeg gjorde det slik som jeg gjorde i mitt tilfelle.Hele seansen med sending av forsterkeren frem og tilbake Lørenskog,tok mindre enn en uke forresten.
Mvh
 

ullrich

Medlem
Ble medlem
07.11.2004
Innlegg
5
Antall liker
0
Hei!
Har fra tidligere oppgradert en 4.6 på Skårer og var godt fornøyd med det.

Som en julepresang til meg selv valgte jeg 2 nye type oppgraderinger i desember.

Ja, det er min AW 100 DMB det blir referert til på Upgradeaudio sine nettsider. Bytte av kondensatorene på utgangene var killer! Kan beskrives med et ord: KROPP. Rett og slett kjempebra og kan anbefales på det varmeste. Sammenlignet med oppgardering fra EC eller Skårer gir dette et adskillig større løft og er veldig HIFI.

Utover dette ble jeg anbefalt å bytte DC kondenatorene på 4.6 `en av Mr. Solhaug og det er en oppgadering i nesten samme klasse.

Samme Solhaug sier at oppgraderingen fra EC og Skårer er marginal, men det er jeg ikke enig i da den strammer opp lydbildet gjennomgående. Samtidig er jeg enig i at den ikke kan måle seg med den rent musikalske effekten det gir å bytte kondensatorene. Plutselig er du virkelig inne i musikken. Gled deg!

Har du EC kombo ala dette kan du faktisk ta forsterkersettet opp på high end nivå for en ganske hyggelig pris. Kan du lodde bør du ihvertfall ikke kvitte deg med godsakene før du har prøvd dette!

Liten kommentar til EC i Stavanger i tråd med et par andre her:
Å beskrive konkurrenter på den måten blir liksom litt å bærsje i buksa for å holde varmen eller hva?
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.430
Antall liker
5.217
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Dersom jeg skal si noe om dette, så vil i hvert fall jeg aldri legge igjen penger hos noen som uttaler seg på denne måten. Selv om det som står der er korrekt (noe jeg overhodet ikke har noen tro på - spesielle måleprodukter for akkurat deres produkter liksom) vil en seriøs aktør ikke kaste skitt om andre aktører. Dette er et typisk eksempel på en aktør som kun er interessert i å "squeeze" mest mulig penger ut av sine kunder. For å nå det målet farer de med løgn og skittkasting av sine konurrenter. Et uforbeholdent dementi hadde vært på sin plass.
...
For det første:
Jeg betviler at du vet hvorvidt om det er løgn at EC at har fått reklamasjoner på ECS-utførte modifikasjoner eller ei.

For det andre:
"Skittkasting" hadde vært et dekkende begrep dersom det var EC selv som la ut disse påstandene på forumet. Men det var Pad, i et tilfelle av tvilsom nettikette, som la ut noe som jo er å betrakte som et privat brev.

Jeg kan være enig i at det kanskje ikke var så lurt av EC-representanten å svare på denne måten, men la oss ikke miste helt sansen for proporsjoner. Dersom det medfører riktighet at ECS-modifikasjoner har vært mangelfult utført, er det jo tross alt nyttig informasjon.
 
R

Roysen

Gjest
For det første:
Jeg betviler at du vet hvorvidt om det er løgn at EC at har fått reklamasjoner på ECS-utførte modifikasjoner eller ei.

For det andre:
"Skittkasting" hadde vært et dekkende begrep dersom det var EC selv som la ut disse påstandene på forumet. Men det var Pad, i et tilfelle av tvilsom nettikette, som la ut noe som jo er å betrakte som et privat brev.

Jeg kan være enig i at det kanskje ikke var så lurt av EC-representanten å svare på denne måten, men la oss ikke miste helt sansen for proporsjoner. Dersom det medfører riktighet at ECS-modifikasjoner har vært mangelfult utført, er det jo tross alt nyttig informasjon.
Du har helt rett i at jeg ikke vet om dette var løgn eller ikke, men måten dette ble håndtert på medfører at i hvert fall jeg synes alt peker i den retning. Det skal mye til for å overbevise meg om at de har spesialbygget testutstyr. Så naiv og uerfaren i gamet er jeg ikke.

Skittkastingen ble gjort overfor Pad i den e-mailen han ble sendt. Jeg skrev ikke at det ble gjort på dette forumet.

Troverdigheten i det som blir sagt gjør at jeg ikke ser på dette som et forsøk på å gi nyttig informasjon men kun et forsøk på å sverte en konkurrent. Dersom det er feil oppfatning kan de takke seg selv med den takt og tone denne saken ble håndtert.

Til slutt vil jeg gjerne si at dersom noe av det som kom frem her var av nyttig informasjon - så var det at dette kom frem i offentligheten og det kan vi takke Pad for.

Mvh
Roysen
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.430
Antall liker
5.217
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Du har helt rett i at jeg ikke vet om dette var løgn eller ikke, men måten dette ble håndtert på medfører at i hvert fall jeg synes alt peker i den retning.
Er enig at saken var lite elegant håndtert av EC-fyren, men det betyr ikke at magefølelsen din er å stole på.

Det skal mye til for å overbevise meg om at de har spesialbygget testutstyr. Så naiv og uerfaren i gamet er jeg ikke.
Uttrykket var vel "spesielt egnet" og ikke "spesialbygget".

Skittkastingen ble gjort overfor Pad i den e-mailen han ble sendt. Jeg skrev ikke at det ble gjort på dette forumet.
Det skrev jeg da heller ikke.

Troverdigheten i det som blir sagt gjør at jeg ikke ser på dette som et forsøk på å gi nyttig informasjon men kun et forsøk på å sverte en konkurrent. Dersom det er feil oppfatning kan de takke seg selv med den takt og tone denne saken ble håndtert.
Tja, det er vel opp til hver enkelt å gjøre seg opp en mening om. Det er mitt generelle inntrykk at "nye" EC har en kvalitetskontroll som Abrahamsen knapt kunne drømme om.

Forøvrig synes jeg det er en smule overraskende at ingen later til å ha motforestillinger mot hele konseptet bak ECS Holding med tanke på "intellectual property" og forretningsmoral forøvrig. Tenk hvis Ford, etter å ha solgt Aston-Martin til Louis-Vuitton, plutselig dukket opp igjen på markedet med bilmodeller til forveksling like Aston-Martin's og bygget på AM-utviklet teknologi, med tilnærmet identiske motorer og tekniske løsninger forøvrig.
 
Topp Bunn