coolbiz !
Du har en merkelig måte å forsvare det hele på, men det får være din sak.
Brand-X!
Hehe. Ja, djevelens advokat er en merkelig rolle.
Mitt utgangspunkt var forsåvidt ikke å forsvare noe som helst, men bare å minne de som var i gang å slipe knivene sine, om at de bygget sine sterke meninger på antakelser og veldig lite fakta. (En vanlig dag på HFS, mao.)
Jeg tror vi alle er skjønt enige om at det er uakseptabel praksis å forsøke å sverte sine konkurrenter, men jeg synes at mange var i overkant kjappe til å stemple emailen fra EC-teknikeren som (a) en blank løgn, og (b) del av en planlagt skittkastingskampanje fra EC mot ECS Holding. Dette er det da fint lite bevis for å hevde med en slik styrke som det har blitt gjort. Tvert imot, jeg finner det plausibelt at en tekniker, uten særlige markedsmessige baktanker, svarte med det han så som den mest sannsynlige årsaken til nevnte prisforskjell.
...men en ting kan du jo prøve å forklare troverdig og det var att nevnte "skitt"mail ble sendt av en servicemann i UTLANDET...
Jeg har da slett ingen anelse om hvordan EC organiserer disse tingene. Ser forsåvidt heller ikke helt relevansen av hvor servicemannen fysisk befinner seg.
For ordens skyld: Jeg er verken ansatt i, eller deleier av, EC. Jeg eier ikke engang et eneste EC produkt.
Folk må selvfølgelig gjøre seg opp sin egen mening om dette, men det er ikke vanskelig å lukte lunta på lang veg her.
Da har du tydeligvis bedre luktesans enn jeg. Kanskje jeg er for naiv og tror for godt om folk inntil det motsatte er bevist. :-/
Poenget mitt er at det de skriver impliserer at de har spesielt testutstyr som konkurrenten ikke har/kan ha. Det får du ikke meg til å tro på.
Tenk deg elektrolytter i en strømforsyning. Disse har typisk oppgitt en kapasitans +/- 10%. Tenk deg videre at du en gang i mellom slumper til å få f.eks 4 på rad som allle er -10% fra oppgitt verdi. Dette vil kunne innvirke på lydkvaliteten, biasstrømmer osv. I tillegg kommer komponenter som rett og slett er feilprodusert eller utenfor spec. Disse feilene kan ofte bare oppdages etter en viss tids innbrenning. Husk at EC's moderfirma, WestControl, har lang erfaring med leveranser av industriell elektronikk til f.eks. oljeindustrien. Kostnadene for et oljeselskap forbundet med å gjøre borehullsoperasjoner om igjen fordi et stykke måleelektronikk nederst i oljebrønnen feilet, er formidable. Det er derfor rimelig å anta at WestControl har solid kompetanse på helautomatisert innbrenning of uttesting av elektronikk, og at denne ekspertisen kommer nye EC til gode. Men det koster nok litt ekstra, på kort sikt.
Jeg vet ikke hvordan ECS Holding gjør disse tingene, men forstod jeg det rett, var nettopp manglende kvalitetskontroll en av grunnene til av distributørenen av gamle EC's produkter fikk mange grå hår pga. stadige reklamasjoner. Man går ikke konk av ingenting.
Offentlig publisering av privat korrespondanse er dårlig folkeskikk, Pad.
Som nevnt tidligere,så sendte jeg ett ærlig spørsmål på mail hos EC i Stavanger om hvorfor det var så stor prisdifferanse mellom to aktører som utfører den samme jobben.Det denne tråden startet med var jo om oppgradering av Electrocompaniet sine produkter.Da jeg fikk ett noe uinterressant svar i så måte,så mener jeg at dette er i almenn interresse å legge ut tilsvaret jeg mottok.
Ok, du brøt med god nettikette fordi du ønsket at sannheten skulle fram. EC-teknikeren brøt også med god folkeskikk, men har du i det hele tatt vurdert muligheten for at han dermed faktisk får fram sannheten han også? I så fall er det jo en plausibel forklaring på ihvertfall deler av prisforskjellen mellom oppgraderingene. Og det jo interessant og relevant informasjon, ikke sant? Jeg sier slett ikke at dette rettferdiggjør hans negative omtale av en konkurrent. Jeg sier bare at, med mindre man sitter med fasiten, bør man ikke være så rask til å påstå at noen aktører regelrett lyver.