Helt enig, men komponenter er komponenter. Og de koster uansett. Men oppgraderingen koster omtrent det samme som en AW60 på bruktmarkedet.Synes det hørtes dyrt ut med tanke på at du kan selge den du har, legga i 3000 og kjøpe AW 100, eller 120...
PK
Tok opp telefonen idag og ringte til ECS-Holding og spurte litt angående oppgraderingen.De gjør akkurat det samme som gutta på Tau utfører,men til en mye rimeligere pris. (kr. 1800.- hos ECS versus kr.3008.- hos de på Tau) Ingen tvil hva man velger i dette tilfellet.Dette kan man jo nesten kalle ett ran på høylys dag når prisdifferansen er såpass stor.Hmm......var i kontakt med gutta i Stavanger,de skulle ha kr.3008.- for oppgradering av ECI-2.Jeg ser nå at ECS holding tar kr.1800.- Er dette den samme oppgraderingen? Hvorfor denne prisdifferansen? Har en ECI-3 her som er fullt oppgradert,tenkte jeg skulle klemme til å gjøre det samme med ECI-2`en.Jeg mener 3`ern er flott i diskanten og mellomtonen,men den har ikke det samme trøkket/slammet i bassen som 2`ern har.Pr. dags dato,så bruker jeg ECI-3 som forforsterker og ECI-2 som effekt.Dette skaper en flott synergi/helhet i mitt system,men jeg håper jeg ikke mister "slammet" i ECI-2 hvis jeg går for oppgraderingen.
Mvh
Tok opp telefonen idag og ringte til ECS-Holding og spurte litt angående oppgraderingen.De gjør akkurat det samme som gutta på Tau utfører,men til en mye rimeligere pris. (kr. 1800.- hos ECS versus kr.3008.- hos de på Tau) Ingen tvil hva man velger i dette tilfellet.Dette kan man jo nesten kalle ett ran på høylys dag når prisdifferansen er såpass stor.
Intertechnik har jo dyrere kondensatorer.Den absolutt største oppgraderingen du kan gjøre gjøres ikke på noen av verkstedene, nemlig å bytte ut DC-kondensatorene midt på printet med Intertechnik KPSN tinnfolie. Inn- og utganger bør også oppgraderes da de originale er elendige.
http://www.intertechnik.de/index.ht...EbjQ1MmJjZDU2NTk5YWUlMjZiJTNE.html?hbasis=277
Mvh. RS
Fikk en mail ifra EC Stavanger og jeg tar meg den frihet å legger den ut her i sin helhet.Sendte en forespørsel til Stavanger om hvordan de kunne forsvare prisdifferansen,så får vi se.
Mvh
Beklager min noe dårlige formulering,men man skulle anta at de som laget/konstruerte disse forsterkerne er de med mest erfaring? Men ifølge mail`en ifra EC Stavanger,så utfører jo ECS en "slett jobb og dårlig utført oppgraderingsarbeid".Og hvem har mest erfaring?
Intertechnik har jo dyrere kondensatorer.
Er det verdt å satse på de?
Inn og utganger, du mener rca kontakter?
Hva slags oppgraderinger gjøres hos Electrocompaniet?
Hvor god er egentlig denne saken, funker veldig bra hos meg med en Conrad Johnson mv50. Ikke av de luftigeste eller mest detaljerte, men den har kropp og er musikalsk. Litt laidback og den spiller rimelig stort og holografi er ok.
Håvard
Kan dette være korrekt? Det er jo vitterlig flere av de sentrale utviklerne fra Skårer som nå sitter på Tau.[email fra ECS holding]
...
Når det gjelder hvem som kjenner produktene best, forbigår jeg dette i
stillhet. Jeg har aldri sett en fra Stavanger som har vært i nærheten av EC
produkter når de ble utviklet.
...
Dersom jeg skal si noe om dette, så vil i hvert fall jeg aldri legge igjen penger hos noen som uttaler seg på denne måten. Selv om det som står der er korrekt (noe jeg overhodet ikke har noen tro på - spesielle måleprodukter for akkurat deres produkter liksom) vil en seriøs aktør ikke kaste skitt om andre aktører. Dette er et typisk eksempel på en aktør som kun er interessert i å "squeeze" mest mulig penger ut av sine kunder. For å nå det målet farer de med løgn og skittkasting av sine konurrenter. Et uforbeholdent dementi hadde vært på sin plass.Fikk en mail ifra EC Stavanger og jeg tar meg den frihet å legger den ut her i sin helhet.
"Hei,
Vi vet ikke hvorfor ECS-holding, som juridisk ikke har rett til å selge EC produkter eller deler, utfører denne jobben for mindre penger.
Det vi vet, er at vi har fått flere klager på jobb som er slett utført av ECS. Vi har også hatt apparater i vår service som havnet hos oss nettopp pga. feil, forårsaket av dårlig utført oppgraderingarbeid.
Vi tester forstrekerne på instrumenter som er spesielt egnet til disse produkter, noe som gir en ekstra trygghet om at oppgarderingen er riktig utført. (Det er ofte snakk om forvrengninger som er vanskelig å høre).
Håper dette gir svar på spørsmålet ditt."
Noen her inne som har erfart det de påstår? Har ikke ECS noe mer erfaring med "sine" produkter enn EC i Stavanger mon tro?
Vet ikke helt hva jeg skal tro egentlig,men jeg satser på de som har mest erfaring i dette tilfellet.
Mvh
Hallo!Hei RS, er disse kondensatorene kun et problem med den eldre 4.5 versjonen, eller sitter disse også i den nyere 4.7 ?
Hvis det er tilfelle får jeg vel nesten finne frem loddebolten.
Hadde min ECI-2 til oppgradering hos ECS-Holding på Lørenskog.Som jeg nevnte i en annen tråd her,jeg vil absolutt hevde at det er vel investerte penger i oppgradering.Alt ble bedre med forsterkeren.Nå sitter jeg med en fullt oppgradert ECI-3 og en ECI-2..... ;D'Er det noen som har utført denne oppgraderingen hos EC/ECS og som har noen erfaringer å komme med? Sitter selv på et par komponenter som det vurderes oppgradering av.
Hadde også vært av stor interesse hvis noen har oppgradert hos begge og har noen synspunkter på likheter/forskjell på utført arbeid.
For det første:Dersom jeg skal si noe om dette, så vil i hvert fall jeg aldri legge igjen penger hos noen som uttaler seg på denne måten. Selv om det som står der er korrekt (noe jeg overhodet ikke har noen tro på - spesielle måleprodukter for akkurat deres produkter liksom) vil en seriøs aktør ikke kaste skitt om andre aktører. Dette er et typisk eksempel på en aktør som kun er interessert i å "squeeze" mest mulig penger ut av sine kunder. For å nå det målet farer de med løgn og skittkasting av sine konurrenter. Et uforbeholdent dementi hadde vært på sin plass.
...
Du har helt rett i at jeg ikke vet om dette var løgn eller ikke, men måten dette ble håndtert på medfører at i hvert fall jeg synes alt peker i den retning. Det skal mye til for å overbevise meg om at de har spesialbygget testutstyr. Så naiv og uerfaren i gamet er jeg ikke.For det første:
Jeg betviler at du vet hvorvidt om det er løgn at EC at har fått reklamasjoner på ECS-utførte modifikasjoner eller ei.
For det andre:
"Skittkasting" hadde vært et dekkende begrep dersom det var EC selv som la ut disse påstandene på forumet. Men det var Pad, i et tilfelle av tvilsom nettikette, som la ut noe som jo er å betrakte som et privat brev.
Jeg kan være enig i at det kanskje ikke var så lurt av EC-representanten å svare på denne måten, men la oss ikke miste helt sansen for proporsjoner. Dersom det medfører riktighet at ECS-modifikasjoner har vært mangelfult utført, er det jo tross alt nyttig informasjon.
Er enig at saken var lite elegant håndtert av EC-fyren, men det betyr ikke at magefølelsen din er å stole på.Du har helt rett i at jeg ikke vet om dette var løgn eller ikke, men måten dette ble håndtert på medfører at i hvert fall jeg synes alt peker i den retning.
Uttrykket var vel "spesielt egnet" og ikke "spesialbygget".Det skal mye til for å overbevise meg om at de har spesialbygget testutstyr. Så naiv og uerfaren i gamet er jeg ikke.
Det skrev jeg da heller ikke.Skittkastingen ble gjort overfor Pad i den e-mailen han ble sendt. Jeg skrev ikke at det ble gjort på dette forumet.
Tja, det er vel opp til hver enkelt å gjøre seg opp en mening om. Det er mitt generelle inntrykk at "nye" EC har en kvalitetskontroll som Abrahamsen knapt kunne drømme om.Troverdigheten i det som blir sagt gjør at jeg ikke ser på dette som et forsøk på å gi nyttig informasjon men kun et forsøk på å sverte en konkurrent. Dersom det er feil oppfatning kan de takke seg selv med den takt og tone denne saken ble håndtert.