OPPO´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Hmm, ja ja. Original 105 her, en av de første fra Nobleman. Spiller aldeles strålende. ?????? Vært i kontakt med Oppo UK, venter som flere på Tidal oppgraderingen. Er på ferie, er den sluppet?
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.650
    Antall liker
    3.824
    Nå har jeg altså vært så dristig å anskaffe den lille, bærbare hodetlf-forsterkeren fra Oppo. Dævensteike - den låter bra den!

    Pussig: Den låter så bra på et par (ur)gamle grado sr60 at jeg ikke helt ser hvordan jeg skal forbedre lyden :)

    Krise for en utstyrsfrik!
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    Da var Tidal på Oppo også ...

    Ny firmware er på plass ... Blir spennende å se hvordan den fungerer og lyder ... :)
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Nu spørger jeg måske dumt, men kan man styre det via sin ipad på Oppo´en?
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    Nu spørger jeg måske dumt, men kan man styre det via sin ipad på Oppo´en?
    Det kan man. Foreløpig har jeg kun fått oppdateringen på min iPhone (og jeg har ikke iPad, men jeg regner med at den er der også), og ikke på selve spilleren. Jeg skal sjekke på oppo sine sider om man må laste ned FW for denne versjonen, eller om de bare er litt ute av 'sync' ...

    Edit: Søk på 'Oppo' i AppStore, så finner du OPPO MediaControl der. Så kan du styre Oppoen fra iPad, iPhone eller andre enheter med Android osv.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    Det ser også ut til at man må inn på Oppos hjemmesider (BDP-103D and BDP-105D | Firmware Updates | Customer Services | Website | OPPO Digital UK) og laste ned FW derfra, og legge på minnepenn. Kommer vel på nettverk etterhvert også, men enn så lenge så er den altså ikke det ...

    Edit: Den var faktisk ikke på hjemmesiden heller. Da får men vel bare håpe at de snart får lagt ut FW-oppdateringen også da; for det er tydelig at den allerede burde vært der ...
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.363
    Antall liker
    1.217
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Det ser også ut til at man må inn på Oppos hjemmesider (BDP-103D and BDP-105D | Firmware Updates | Customer Services | Website | OPPO Digital UK) og laste ned FW derfra, og legge på minnepenn. Kommer vel på nettverk etterhvert også, men enn så lenge så er den altså ikke det ...

    Edit: Den var faktisk ikke på hjemmesiden heller. Da får men vel bare håpe at de snart får lagt ut FW-oppdateringen også da; for det er tydelig at den allerede burde vært der ...
    Den ligger der den, for BDP 103 i alle fall, men det er en Beta så du må rulle litt ned på siden...

    Har bare lastet ned, ikke testet.

    Har testet og og du trenger å laste ned en Oppo Media Control App, versjon 4. Da fungerer det greit når man finner ut av det og lyden var bra den lille halvtimen jeg testet i går kveld
     
    Sist redigert:

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    Det ser også ut til at man må inn på Oppos hjemmesider (BDP-103D and BDP-105D | Firmware Updates | Customer Services | Website | OPPO Digital UK) og laste ned FW derfra, og legge på minnepenn. Kommer vel på nettverk etterhvert også, men enn så lenge så er den altså ikke det ...

    Edit: Den var faktisk ikke på hjemmesiden heller. Da får men vel bare håpe at de snart får lagt ut FW-oppdateringen også da; for det er tydelig at den allerede burde vært der ...
    Den ligger der den, for BDP 103 i alle fall, men det er en Beta så du må rulle litt ned på siden...

    Har bare lastet ned, ikke testet.

    Har testet og og du trenger å laste ned en Oppo Media Control App, versjon 4. Da fungerer det greit når man finner ut av det og lyden var bra den lille halvtimen jeg testet i går kveld
    Hei! Ser ut til at jeg sliter litt ... Den kjørte gjennom en oppdatering én gang, og da virket det som ting ble oppgradert (loader osv), men etter at alt var ferdig, stod det fortsatt 077 på beskrivelsen, og ikke 079 som det skal være. Har prøvd flere ganger, men uten hell ... Jeg før prøve en 'roll back' og se om det hjelper ...
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.363
    Antall liker
    1.217
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Det ser også ut til at man må inn på Oppos hjemmesider (BDP-103D and BDP-105D | Firmware Updates | Customer Services | Website | OPPO Digital UK) og laste ned FW derfra, og legge på minnepenn. Kommer vel på nettverk etterhvert også, men enn så lenge så er den altså ikke det ...

    Edit: Den var faktisk ikke på hjemmesiden heller. Da får men vel bare håpe at de snart får lagt ut FW-oppdateringen også da; for det er tydelig at den allerede burde vært der ...
    Den ligger der den, for BDP 103 i alle fall, men det er en Beta så du må rulle litt ned på siden...

    Har bare lastet ned, ikke testet.

    Har testet og og du trenger å laste ned en Oppo Media Control App, versjon 4. Da fungerer det greit når man finner ut av det og lyden var bra den lille halvtimen jeg testet i går kveld
    Hei! Ser ut til at jeg sliter litt ... Den kjørte gjennom en oppdatering én gang, og da virket det som ting ble oppgradert (loader osv), men etter at alt var ferdig, stod det fortsatt 077 på beskrivelsen, og ikke 079 som det skal være. Har prøvd flere ganger, men uten hell ... Jeg før prøve en 'roll back' og se om det hjelper ...
    Jeg har US modell bestilt fra statene. Hvis din er kjøpt i Norge sies det på et annet forum at du kan prøve FW fra denne siden : BDP-103D/105D Beta Firmware | Firmware Updates | Customer Services | Website | OPPO Digital UK

    Husk dog at det er forskjell på 103 og 103D i tillegg til at det finnes US og EU modeller, men mener spilleren skal kjenne igjen riktig FW før den installerer.
     
    Sist redigert:

    NasseNoff

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    272
    Antall liker
    58
    Det ser også ut til at man må inn på Oppos hjemmesider (BDP-103D and BDP-105D | Firmware Updates | Customer Services | Website | OPPO Digital UK) og laste ned FW derfra, og legge på minnepenn. Kommer vel på nettverk etterhvert også, men enn så lenge så er den altså ikke det ...

    Edit: Den var faktisk ikke på hjemmesiden heller. Da får men vel bare håpe at de snart får lagt ut FW-oppdateringen også da; for det er tydelig at den allerede burde vært der ...
    Den ligger der den, for BDP 103 i alle fall, men det er en Beta så du må rulle litt ned på siden...

    Har bare lastet ned, ikke testet.

    Har testet og og du trenger å laste ned en Oppo Media Control App, versjon 4. Da fungerer det greit når man finner ut av det og lyden var bra den lille halvtimen jeg testet i går kveld
    Hei! Ser ut til at jeg sliter litt ... Den kjørte gjennom en oppdatering én gang, og da virket det som ting ble oppgradert (loader osv), men etter at alt var ferdig, stod det fortsatt 077 på beskrivelsen, og ikke 079 som det skal være. Har prøvd flere ganger, men uten hell ... Jeg før prøve en 'roll back' og se om det hjelper ...
    Jeg har US modell bestilt fra statene. Hvis din er kjøpt i Norge sies det på et annet forum at du kan prøve FW fra denne siden : BDP-103D/105D Beta Firmware | Firmware Updates | Customer Services | Website | OPPO Digital UK

    Husk dog at det er forskjell på 103 og 103D i tillegg til at det finnes US og EU modeller, men mener spilleren skal kjenne igjen riktig FW før den installerer.
    Hadde litt plunder og heft med denne selv også.

    Min er en sone-fri/-skiftbar 103 kjøpt i USA. Fikk ikke oppdatert via USB, uansett om alle instruksjoner ble fulgt. Brennte en CD og voila! Så er problemet at den ikke finner gyldig firmware-fil, selv om den finner USB, er brenning av CD/DVD verdt et forsøk.

    Foreløpig har jeg bare fått TIDAL til å fungere via iPhone-app, ikke via iPad (der henger den seg bare). Fikser seg nok det også.

    PS: Har lest at noen også anbefaler en factory reset av innstilliger før innstallasjon, men det har jeg ikke gjort selv.
     
    Sist redigert:

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    Det ser også ut til at man må inn på Oppos hjemmesider (BDP-103D and BDP-105D | Firmware Updates | Customer Services | Website | OPPO Digital UK) og laste ned FW derfra, og legge på minnepenn. Kommer vel på nettverk etterhvert også, men enn så lenge så er den altså ikke det ...

    Edit: Den var faktisk ikke på hjemmesiden heller. Da får men vel bare håpe at de snart får lagt ut FW-oppdateringen også da; for det er tydelig at den allerede burde vært der ...
    Den ligger der den, for BDP 103 i alle fall, men det er en Beta så du må rulle litt ned på siden...

    Har bare lastet ned, ikke testet.

    Har testet og og du trenger å laste ned en Oppo Media Control App, versjon 4. Da fungerer det greit når man finner ut av det og lyden var bra den lille halvtimen jeg testet i går kveld
    Hei! Ser ut til at jeg sliter litt ... Den kjørte gjennom en oppdatering én gang, og da virket det som ting ble oppgradert (loader osv), men etter at alt var ferdig, stod det fortsatt 077 på beskrivelsen, og ikke 079 som det skal være. Har prøvd flere ganger, men uten hell ... Jeg før prøve en 'roll back' og se om det hjelper ...
    Jeg har US modell bestilt fra statene. Hvis din er kjøpt i Norge sies det på et annet forum at du kan prøve FW fra denne siden : BDP-103D/105D Beta Firmware | Firmware Updates | Customer Services | Website | OPPO Digital UK

    Husk dog at det er forskjell på 103 og 103D i tillegg til at det finnes US og EU modeller, men mener spilleren skal kjenne igjen riktig FW før den installerer.
    Hei! Takk for innspill og tips! Ja, den er kjøpt i Norge, så det kan ha hatt noe å si. Jeg fikk det til etter å først nedgradert til den gamle FW, og når jeg la inn den nye på nytt så gikk det bra! :) Jeg er meget fornøyd med at de har fått bort 'smearing' og 'ghosting' på Netflix! Bildet er _mye_ bedre nå, men jeg opplevde litt 'hakking' i starten; men heller det enn denne fæle tåka/suppa det har vært til tider, særlig i mørke partier ... :) Jeg kommer nok ikke til å bruke Tidal så mye på Oppoen da jeg bruker BlueSound, men kjekt å ha i bakhånd! :)
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    Hei! Ser ut til at jeg sliter litt ... Den kjørte gjennom en oppdatering én gang, og da virket det som ting ble oppgradert (loader osv), men etter at alt var ferdig, stod det fortsatt 077 på beskrivelsen, og ikke 079 som det skal være. Har prøvd flere ganger, men uten hell ... Jeg før prøve en 'roll back' og se om det hjelper ...
    Jeg har US modell bestilt fra statene. Hvis din er kjøpt i Norge sies det på et annet forum at du kan prøve FW fra denne siden : BDP-103D/105D Beta Firmware | Firmware Updates | Customer Services | Website | OPPO Digital UK

    Husk dog at det er forskjell på 103 og 103D i tillegg til at det finnes US og EU modeller, men mener spilleren skal kjenne igjen riktig FW før den installerer.
    Hadde litt plunder og heft med denne selv også.

    Min er en sone-fri/-skiftbar 103 kjøpt i USA. Fikk ikke oppdatert via USB, uansett om alle instruksjoner ble fulgt. Brennte en CD og voila! Så er problemet at den ikke finner gyldig firmware-fil, selv om den finner USB, er brenning ac CD/DVD verdt et forsøk.

    Foreløpig har jeg bare fått TIDAL til å fungere via iPhone-app, ikke via iPad (der henger den seg bare). Fikser seg nok det også.

    PS: Har lest at noen også anbefaler en factory reset av instilliger før installasjon, men det har jeg ikke gjort selv.
    Ja, nå er jeg faktisk ikke helt sikker på hva som til slutt gjorde at det funket hos meg, da jeg prøvde 'alt' ... men jeg lastet også ned ISO-fila og hentet ut fw-fila derfra og la den inn på USB-en. Tror faktisk det var den fila jeg til slutt fikk til å virke. Det var en liten seier å få det til, til slutt ... :)
     

    NasseNoff

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    272
    Antall liker
    58
    Ja, nå er jeg faktisk ikke helt sikker på hva som til slutt gjorde at det funket hos meg, da jeg prøvde 'alt' ... men jeg lastet også ned ISO-fila og hentet ut fw-fila derfra og la den inn på USB-en. Tror faktisk det var den fila jeg til slutt fikk til å virke. Det var en liten seier å få det til, til slutt ... :)
    Alltid en seier det:)

    Jeg kjører digital ut fra OPPO til DAC/Foresterker (HDMI). Gjør du det på samme måte, eller kjører du ut analogt?
    Dersom du kjører ut digitalt - hvordan er streaming av TIDAL via OPPO kontra BlueSound lydmessig? (regner med du kjører de gjennom samme DAC?)

    /Nasse
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    Ja, nå er jeg faktisk ikke helt sikker på hva som til slutt gjorde at det funket hos meg, da jeg prøvde 'alt' ... men jeg lastet også ned ISO-fila og hentet ut fw-fila derfra og la den inn på USB-en. Tror faktisk det var den fila jeg til slutt fikk til å virke. Det var en liten seier å få det til, til slutt ... :)
    Alltid en seier det:)

    Jeg kjører digital ut fra OPPO til DAC/Foresterker (HDMI). Gjør du det på samme måte, eller kjører du ut analogt?
    Dersom du kjører ut digitalt - hvordan er streaming av TIDAL via OPPO kontra BlueSound lydmessig? (regner med du kjører de gjennom samme DAC?)

    /Nasse
    Jeg har ikke sammenliknet Tidal direkte, men fra NAS har jeg sammenliknet en del. Hører du forskjell på de to mener du?

    Ja, jeg kjører de gjennom den samme dacen, og det er en liten NAD1050D, som ser ut til å gjøre en god jobb. Har sammenliknet med dacer til 10-12k uten at jeg klarte å høre en merkbar forskjell. Jeg har jo tro på at den merkbare forskjellen først kan komme frem etter flere timer med lytting i form av lyttetretthet osv; men foreløpig har jeg ikke hatt samvittighet til å bruke såpass mye mere penger på en dac når jeg ikke hører en umiddelbar forskjell. Men, jeg har også sammeliknet BlueSound og Oppo, og kan heller ikke si at jeg hører forskjell på de to. Jeg har også sammenliknet (A/B) Oppo ut analogt mot via DAC, og da synes jeg det er hørbar forskjell på NAD sin DAC og Oppo sin, i NAD sin favør ... Litt tydeliger lydbilde (3D), litt mer bass osv. Ikke mye, men hørbart ... Ellers så er jeg veldig fornøyd med funksjonaliteten til BlueSound som kan styres fra 'alt'; og at den har radio og Tidal (pluss de fleste andre streamingtjenester). Dog, hadde Oppo vært gapless (og det kan det jo kanskje bli?), så hadde jeg egentlig klart meg helt fint med den ...

    Jeg må forøvrig bruke coax fra Oppo, mens BlueSound kjører TOSLINK...
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    Hei! Ser ut til at jeg sliter litt ... Den kjørte gjennom en oppdatering én gang, og da virket det som ting ble oppgradert (loader osv), men etter at alt var ferdig, stod det fortsatt 077 på beskrivelsen, og ikke 079 som det skal være. Har prøvd flere ganger, men uten hell ... Jeg før prøve en 'roll back' og se om det hjelper ...
    Jeg har US modell bestilt fra statene. Hvis din er kjøpt i Norge sies det på et annet forum at du kan prøve FW fra denne siden : BDP-103D/105D Beta Firmware | Firmware Updates | Customer Services | Website | OPPO Digital UK

    Husk dog at det er forskjell på 103 og 103D i tillegg til at det finnes US og EU modeller, men mener spilleren skal kjenne igjen riktig FW før den installerer.
    Hadde litt plunder og heft med denne selv også.

    Min er en sone-fri/-skiftbar 103 kjøpt i USA. Fikk ikke oppdatert via USB, uansett om alle instruksjoner ble fulgt. Brennte en CD og voila! Så er problemet at den ikke finner gyldig firmware-fil, selv om den finner USB, er brenning av CD/DVD verdt et forsøk.

    Foreløpig har jeg bare fått TIDAL til å fungere via iPhone-app, ikke via iPad (der henger den seg bare). Fikser seg nok det også.

    PS: Har lest at noen også anbefaler en factory reset av innstilliger før innstallasjon, men det har jeg ikke gjort selv.
    I forhold til 'factory reset' ser det faktisk ut til at de anbefaler det _etter_ oppgraderingen ... Jeg gjorde det i og for seg før, som et forsøk på å få det til å virke i det hele tatt ...
     

    NasseNoff

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    272
    Antall liker
    58
    Hei! Ser ut til at jeg sliter litt ... Den kjørte gjennom en oppdatering én gang, og da virket det som ting ble oppgradert (loader osv), men etter at alt var ferdig, stod det fortsatt 077 på beskrivelsen, og ikke 079 som det skal være. Har prøvd flere ganger, men uten hell ... Jeg før prøve en 'roll back' og se om det hjelper ...
    Jeg har US modell bestilt fra statene. Hvis din er kjøpt i Norge sies det på et annet forum at du kan prøve FW fra denne siden : BDP-103D/105D Beta Firmware | Firmware Updates | Customer Services | Website | OPPO Digital UK

    Husk dog at det er forskjell på 103 og 103D i tillegg til at det finnes US og EU modeller, men mener spilleren skal kjenne igjen riktig FW før den installerer.
    Hadde litt plunder og heft med denne selv også.

    Min er en sone-fri/-skiftbar 103 kjøpt i USA. Fikk ikke oppdatert via USB, uansett om alle instruksjoner ble fulgt. Brennte en CD og voila! Så er problemet at den ikke finner gyldig firmware-fil, selv om den finner USB, er brenning av CD/DVD verdt et forsøk.

    Foreløpig har jeg bare fått TIDAL til å fungere via iPhone-app, ikke via iPad (der henger den seg bare). Fikser seg nok det også.

    PS: Har lest at noen også anbefaler en factory reset av innstilliger før innstallasjon, men det har jeg ikke gjort selv.
    I forhold til 'factory reset' ser det faktisk ut til at de anbefaler det _etter_ oppgraderingen ... Jeg gjorde det i og for seg før, som et forsøk på å få det til å virke i det hele tatt ...
    Jepp, så det jeg også. Men i og med jeg fant en anbefaling om å gjøre det _før_ installasjon, hadde jeg valgt det ominstallasjonen av en eller annen grunn ikke virket… Før og etter - så er en sikker:)
     

    NasseNoff

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    272
    Antall liker
    58
    Ja, nå er jeg faktisk ikke helt sikker på hva som til slutt gjorde at det funket hos meg, da jeg prøvde 'alt' ... men jeg lastet også ned ISO-fila og hentet ut fw-fila derfra og la den inn på USB-en. Tror faktisk det var den fila jeg til slutt fikk til å virke. Det var en liten seier å få det til, til slutt ... :)
    Alltid en seier det:)

    Jeg kjører digital ut fra OPPO til DAC/Foresterker (HDMI). Gjør du det på samme måte, eller kjører du ut analogt?
    Dersom du kjører ut digitalt - hvordan er streaming av TIDAL via OPPO kontra BlueSound lydmessig? (regner med du kjører de gjennom samme DAC?)

    /Nasse
    Jeg har ikke sammenliknet Tidal direkte, men fra NAS har jeg sammenliknet en del. Hører du forskjell på de to mener du?

    Ja, jeg kjører de gjennom den samme dacen, og det er en liten NAD1050D, som ser ut til å gjøre en god jobb. Har sammenliknet med dacer til 10-12k uten at jeg klarte å høre en merkbar forskjell. Jeg har jo tro på at den merkbare forskjellen først kan komme frem etter flere timer med lytting i form av lyttetretthet osv; men foreløpig har jeg ikke hatt samvittighet til å bruke såpass mye mere penger på en dac når jeg ikke hører en umiddelbar forskjell. Men, jeg har også sammeliknet BlueSound og Oppo, og kan heller ikke si at jeg hører forskjell på de to. Jeg har også sammenliknet (A/B) Oppo ut analogt mot via DAC, og da synes jeg det er hørbar forskjell på NAD sin DAC og Oppo sin, i NAD sin favør ... Litt tydeliger lydbilde (3D), litt mer bass osv. Ikke mye, men hørbart ... Ellers så er jeg veldig fornøyd med funksjonaliteten til BlueSound som kan styres fra 'alt'; og at den har radio og Tidal (pluss de fleste andre streamingtjenester). Dog, hadde Oppo vært gapless (og det kan det jo kanskje bli?), så hadde jeg egentlig klart meg helt fint med den ...

    Jeg må forøvrig bruke coax fra Oppo, mens BlueSound kjører TOSLINK...
    Ja, spennende dersom du ikke hører noen forskjell på TIDAL eller musikk fra NAS - enten den kommer via OPPO eller BlueSound… Ikke at jeg hadde forventet noen forskjell, men likevel.

    Selv skal jeg sammenligne TIDAL via iPad app og AirPortExpress med TOSLINK kontra OPPO og HDMI (kan bytte ut til TOSLINK dersom jeg finner nevneverdig forskjell). Håper OPPO gir best resultat, for da slipper jeg at det går så mye trådløst når jeg streamer.

    Ellers har jeg en gammel NAS som jeg har satt opp, som jeg tenkte å styre fra OPPOen. Skal teste DSD via OPPO og HDMI (kjører "ekte" DSD over DoP på HDMI til DAC) - i så fall må den løsningen testes mot DSD via USB fra MacBookPro.

    /Nasse
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.363
    Antall liker
    1.217
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Min installering gikk helt rett fram via USB pinne. Den fant denne når den ble satt inn, men velger alltid å gå vi menyen og velg oppdatering via USB. Da installere jeg alle modulene både nye og like og gjør alltid en Factory reset etter installering. Det har jeg alltid gjort og har ikke hat problemer med noen Beta eller Offisielle FW mht installering.
     

    NasseNoff

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    272
    Antall liker
    58
    Har kjørt første sammenligning:

    1) TIDAL gjennom iPhone via wifi og AirPortExpress med TOSLINK til DAC
    2) TIDAL gjennom OPPO 103 med HDMI til DAC

    Foreløpig heller jeg mot at opsjon 1 har minst jitter. Mest tydelig forskjell med Susanne Sundfør - White Foxes og The Brothel.

    Det skal sies at når jeg kjørte testen var TVen på, og viste avspillingen med OPPOen. Kjørte OPPO i Pure modus, mulig denne var bedre (men TVen stod fremdeles på).

    Skal teste ut med TOSLINK fra OPPOen, så får vi se hvordan det høres ut.

    Noen andre som har kjørt sammenligningstest?
     

    Robban

    Medlem
    Ble medlem
    30.06.2004
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Kjørt sammenligningstest med:

    1: Tidal gjennom Oppo 103D via coax til Electrocompaniet EDC2 DAC
    2: Tidal gjennom Laptop (Windows 7) via USB (Transparent performance USB) til Electrocompaniet EDC2 DAC.

    Hos meg opplevde jeg lyden fra Laptop hakket vassere. Bedre oppløsning, spesielt i toppen, og mer definert bass.
    Syntes Oppon virket litt mer tilbakelent med noe mer tilslag i bassen, men litt mangel på kontroll.

    Men...etter å ha kjørt A og B test fram og tilbake over tid blir jeg mer og mer usikker. Er det Oppon som har en mørkere og varmere klang?
    Forskjellene er uansett ikke store, men når Amarra for Tidal kommer i Windows versjon vil jeg tro det blir en foretrukket løsning.
     

    NasseNoff

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    272
    Antall liker
    58
    Har kjørt første sammenligning:

    1) TIDAL gjennom iPhone via wifi og AirPortExpress med TOSLINK til DAC
    2) TIDAL gjennom OPPO 103 med HDMI til DAC

    Foreløpig heller jeg mot at opsjon 1 har minst jitter. Mest tydelig forskjell med Susanne Sundfør - White Foxes og The Brothel.

    Det skal sies at når jeg kjørte testen var TVen på, og viste avspillingen med OPPOen. Kjørte OPPO i Pure modus, mulig denne var bedre (men TVen stod fremdeles på).

    Skal teste ut med TOSLINK fra OPPOen, så får vi se hvordan det høres ut.

    Noen andre som har kjørt sammenligningstest?
    Hmm. Etter litt mer testing er statusen at jeg har valgt alternativ nr 2.....

    Tester nå med Tidal HIFI, og da er forskjellene større. Når jeg passer på at alt annet utstyr som er på HDMI er av (spes GET-boksen) er det ingen tvil om at OPPOen er best. Bruker nå HDMI nr 2 ut fra OPPOen til lyd (og den andre til bilde).

    Venter spent på neste firmware-versjon til OPPOen.

    PS: Tror det er en bug i siste beta, som gjør at en innimellom får Tidal HIFI selv om en bare har Premium abb.....lurt av de, for det gjorde at jeg til slutt byttet til HIFI abb selv også (har stort sett brukt cd og sacd til seriøs lytting før, og Tidal til trening og ny musikk)
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    246
    Antall liker
    96
    Sted
    Leknes
    Tidal på Oppo

    Har nå kjørt Tidal via Oppo i ei ukes tid. Må si lyden er veldig god. Kjøres coax direkte til McIntosh, det gir en oppløst og fyldig lyd med veldig fin mellomtone. Eneste jeg har å sammenligne med er lyden fra Sonos via Hegel dac, det lyder mer blodfattig. Tipper det er McIntosh dac som er litt bedre enn Hegel. Kunne jo prøvd å koble om men har ikke giddet ennå. Uansett, tommel opp fra meg.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Prøv å koble om det er av største interesse, hvilken oppo er det du har?
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    246
    Antall liker
    96
    Sted
    Leknes
    Prøv å koble om det er av største interesse, hvilken oppo er det du har?
    Har BDP-103. Kan godt koble om litt for testingens skyld :). Kan også kjøre optisk fra Sonos, og coax fra Oppo inn på McIntosh. Blir vel den mest rettferdige sammenligningen. Skal prøve å få gjort det i løpet av ettermiddagen ??????
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    246
    Antall liker
    96
    Sted
    Leknes
    Prøv å koble om det er av største interesse, hvilken oppo er det du har?
    Har BDP-103. Kan godt koble om litt for testingens skyld :). Kan også kjøre optisk fra Sonos, og coax fra Oppo inn på McIntosh. Blir vel den mest rettferdige sammenligningen. Skal prøve å få gjort det i løpet av ettermiddagen ������
    Har kjørt en kjapp A/B test. Oppo på coax, Sonos på optisk. Begge til McIntosh, førsteinntrykket er at det lyder veldig likt. Nå skal det sies at min Sonos er oppgradert av Wyred 4 Sound, så den skal jo gi litt bedre lyd enn originalen.
    Hadde nok aldri i livet hørt forskjell på en blindtest. Men som sagt stor forskjell mot Hegel HD20. Via Hegel krymper vokalisten, står og et stykke lenger unna. På McIntosh trer vokalisten 3-4 meter nærmere i rommet, men er og større, klarere og etter min smak mer naturlig. Hegel er på ingen måte dårlig, men jeg kommer nærmere på det som skjer via McIntosh.
    Håper dette var interessant :)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Prøv å koble om det er av største interesse, hvilken oppo er det du har?
    Har BDP-103. Kan godt koble om litt for testingens skyld :). Kan også kjøre optisk fra Sonos, og coax fra Oppo inn på McIntosh. Blir vel den mest rettferdige sammenligningen. Skal prøve å få gjort det i løpet av ettermiddagen ������
    Har kjørt en kjapp A/B test. Oppo på coax, Sonos på optisk. Begge til McIntosh, førsteinntrykket er at det lyder veldig likt. Nå skal det sies at min Sonos er oppgradert av Wyred 4 Sound, så den skal jo gi litt bedre lyd enn originalen.
    Hadde nok aldri i livet hørt forskjell på en blindtest. Men som sagt stor forskjell mot Hegel HD20. Via Hegel krymper vokalisten, står og et stykke lenger unna. På McIntosh trer vokalisten 3-4 meter nærmere i rommet, men er og større, klarere og etter min smak mer naturlig. Hegel er på ingen måte dårlig, men jeg kommer nærmere på det som skjer via McIntosh.
    Håper dette var interessant :)
    Hva med å bytte om på hvem som får coax og optisk, har selv erfart at optisk fra sonos til classe' er best.
    Tror dette kommer av at man bryter muligheten for jordloop og andre forstyrrelser ved bruk av optisk.
    Hadde derfor vært interessant om det fremdeles var likt mellom disse utfordrerne fikk motsatt signalføring.
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    246
    Antall liker
    96
    Sted
    Leknes
    Prøv å koble om det er av største interesse, hvilken oppo er det du har?
    Har BDP-103. Kan godt koble om litt for testingens skyld :). Kan også kjøre optisk fra Sonos, og coax fra Oppo inn på McIntosh. Blir vel den mest rettferdige sammenligningen. Skal prøve å få gjort det i løpet av ettermiddagen ������
    Har kjørt en kjapp A/B test. Oppo på coax, Sonos på optisk. Begge til McIntosh, førsteinntrykket er at det lyder veldig likt. Nå skal det sies at min Sonos er oppgradert av Wyred 4 Sound, så den skal jo gi litt bedre lyd enn originalen.
    Hadde nok aldri i livet hørt forskjell på en blindtest. Men som sagt stor forskjell mot Hegel HD20. Via Hegel krymper vokalisten, står og et stykke lenger unna. På McIntosh trer vokalisten 3-4 meter nærmere i rommet, men er og større, klarere og etter min smak mer naturlig. Hegel er på ingen måte dårlig, men jeg kommer nærmere på det som skjer via McIntosh.
    Håper dette var interessant :)
    Hva med å bytte om på hvem som får coax og optisk, har selv erfart at optisk fra sonos til classe' er best.
    Tror dette kommer av at man bryter muligheten for jordloop og andre forstyrrelser ved bruk av optisk.
    Hadde derfor vært interessant om det fremdeles var likt mellom disse utfordrerne fikk motsatt signalføring.
    Ser poenget ditt, skal se om jeg rekker litt mer testing i løpet av kvelden. Ellers tar jeg det i morra.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Har kjørt en kjapp A/B test. Oppo på coax, Sonos på optisk. Begge til McIntosh, førsteinntrykket er at det lyder veldig likt. Nå skal det sies at min Sonos er oppgradert av Wyred 4 Sound, så den skal jo gi litt bedre lyd enn originalen.
    Hadde nok aldri i livet hørt forskjell på en blindtest. Men som sagt stor forskjell mot Hegel HD20. Via Hegel krymper vokalisten, står og et stykke lenger unna. På McIntosh trer vokalisten 3-4 meter nærmere i rommet, men er og større, klarere og etter min smak mer naturlig. Hegel er på ingen måte dårlig, men jeg kommer nærmere på det som skjer via McIntosh.
    Håper dette var interessant :)
    Hva med å bytte om på hvem som får coax og optisk, har selv erfart at optisk fra sonos til classe' er best.
    Tror dette kommer av at man bryter muligheten for jordloop og andre forstyrrelser ved bruk av optisk.
    Hadde derfor vært interessant om det fremdeles var likt mellom disse utfordrerne fikk motsatt signalføring.
    Ser poenget ditt, skal se om jeg rekker litt mer testing i løpet av kvelden. Ellers tar jeg det i morra.
    Om du har andre komponenter enn det som behøves for å høre musikk anbefaler jeg å teste med et minimum av tilkoblede enheter.
    Jeg makter ikke å høre på musikk med eks. tv tuner tilkoblet via hdmi,
    dette skaper støy og lyttetretthet inntreffer, noe jeg ikke opplever om alt er som det skal.
    Dette ble noe bedre med signal som leverandør en med canal digital.
    Konkluderer med jordfeil i cd sitt gamle coax nett kontra signal sitt nye fibernett.
    En annen sak som endret seg når jeg fikk cd ut av huset, det smeller ikke i ht når jeg slår av power ampene.
     

    Michail

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    11
    Vurderer å kjøpe en Oppo BDP 105D, men de selges tydeligvis ikke i butikk.

    Fant nobleman.no, men siden virker litt jalla. Ikke angir de om de har den på lager, og de forlanger forskuddsbetaling. (tilbyr hverken betalingsløsning på nett eller postoppkrav).

    Er dett et seriøst firma , noen med erfaringer?
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.741
    Antall liker
    2.356
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Nobleman er seriøse, det er jo de som er importør av Oppo i Norge. Skal du absolutt kjøpe i butikk så får du den hos OHC. Jeg kjøpte min hos Soundgarden i sin tid, men det var bare fordi jeg har en Soundgarden-filial i kjelleren og OHC ikke solgte Oppo på det tidspunktet. En annen ting jeg kan nevne er at jeg var i kontakt med Nobleman pga noe med nettverkstilgang til Oppo jeg ikke forsto og min erfaring var at kundeservicen var førsteklasses.
     

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    188
    Antall liker
    93
    Sted
    Ås
    Nobleman er veldig seriøse og gir god service. Min Oppo 105 Reference luktet brent og ble stille allerede etter noen timers bruk. Kontaktet Nobleman og de sa det var bare å returnere. Fikk ny spiller i posten etter en liten stund.
     

    Michail

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    11
    Nobleman er veldig seriøse og gir god service. Min Oppo 105 Reference luktet brent og ble stille allerede etter noen timers bruk. Kontaktet Nobleman og de sa det var bare å returnere. Fikk ny spiller i posten etter en liten stund.
    OK , da bestiller jeg. Takk for rask respons fra medlemmer.
     

    Michail

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    11

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    246
    Antall liker
    96
    Sted
    Leknes
    Nobleman er veldig seriøse og gir god service. Min Oppo 105 Reference luktet brent og ble stille allerede etter noen timers bruk. Kontaktet Nobleman og de sa det var bare å returnere. Fikk ny spiller i posten etter en liten stund.
    OK , da bestiller jeg. Takk for rask respons fra medlemmer.
    Løp og kjøp!
    Sendes fra England i dag!!
    Tommel opp! Du kommer neppe til å angre :)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Nobleman er veldig seriøse og gir god service. Min Oppo 105 Reference luktet brent og ble stille allerede etter noen timers bruk. Kontaktet Nobleman og de sa det var bare å returnere. Fikk ny spiller i posten etter en liten stund.
    OK , da bestiller jeg. Takk for rask respons fra medlemmer.
    Løp og kjøp!
    Sendes fra England i dag!!
    Det er også av interesse å høre tester mellom denne og sonos, lar det seg gjøre:confused:
     

    Michail

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    11
    Nå har jeg fått min nye BDP-105D, og har lyttet til den i endel timer.

    Ettersom min Emm Labs spiller er på service har jeg konsentrert meg om SACD/CD via XLR utgangen i pure audio modus.

    Det låter ganske enkelt riktig så bra - veldig dynamisk , detaljert og med solid bass. Spilleren har en veldig sterk rytmisk drive som påkaller oppmerksomhet på en god måte.

    Meget lovende. Jeg har sett på noen musikk DVD,er men lydkvaliteten her ligger på et betydelig lavere nivå enn CD.

    Det blir til å dykke ned i cd samlingen, noe jeg gjør med den tørste fornøyelse.

    Jeg blir nok å drøye med å utforske nettverksbiten, bruke Ipad, Iphone som fj. kontroll osv.

    Alt i alt er jeg godt fornøyd - utrolig ytelse til lav pris!!!
     
    Sist redigert:

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Nå har jeg fått min nye BDP-105D, og har lyttet til den i endel timer.

    Ettersom min Emm Labs spiller er på service har jeg konsentrert meg om SACD/CD via XLR utgangen i pure audio modus.

    Det låter ganske enkelt riktig så bra - veldig dynamisk , detaljert og med solid bass. Spilleren har en veldig sterk rytmisk drive som påkaller oppmerksomhet på en god måte.

    Meget lovende. Jeg har sett på noen musikk DVD,er men lydkvaliteten her ligger på et betydelig lavere nivå enn CD.

    Det blir til å dykke ned i cd samlingen, noe jeg gjør med den tørste fornøyelse.

    Jeg blir nok å drøye med å utforske nettverksbiten, bruke Ipad, Iphone som fj. kontroll osv.

    Alt i alt er jeg godt fornøyd - utrolig ytelse til lav pris!!!
    Hva med musikk blueray?
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    296
    Antall liker
    155
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Har en Oppo103D som mister lyden med ujavne mellomrom under avspilling ett brøkdels sekund? Noen her som har opplecd det samme eller har noen "stalltips" ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn