Oppsett av platespiller

Petrucci

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
113
Antall liker
212
Hei godtfolk, er det noen som vet om noen kyndige folk som setter opp platespillere korrekt? Jeg har akkurat kjøpt en Nottingham ace spacedeck med heavy kit, og vurderer en origin live arm med Hana SL som jeg tenker det er fint om noen med peil setter opp skikkelig.
Tenkte i stor-Oslo området.
 

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
2.203
Antall liker
8.133
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
7
Gratulerer med nydelig spiller!
Håper noen som kjenner armen kan by inn. Ellers er NA armene slett ikke dårlige, dersom man kan leve med industridesignet. Elsker min 12´´Anna på Hyperspace!
Jeg setter opp min selv, men kjenner ikke armen din, så det finnes nok flinkere folk her inne. Hvor bor du?
 

Petrucci

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
113
Antall liker
212
Gratulerer med nydelig spiller!
Håper noen som kjenner armen kan by inn. Ellers er NA armene slett ikke dårlige, dersom man kan leve med industridesignet. Elsker min 12´´Anna på Hyperspace!
Jeg setter opp min selv, men kjenner ikke armen din, så det finnes nok flinkere folk her inne. Hvor bor du?
Takk! Vurderer en Origin Live Illustrious, skal visstnok være helt kompatibel med spilleren. Jeg bor i Fetsund.
 

Salmacis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
346
Antall liker
258
Sted
Viken
Torget vurderinger
5
Jeg har god erfaring med Rajendran Varadaraj (holder til i Moss). Han satte opp min Elac Miracord 90 og det ble veldig bra. Tror ikke det spiller noen stor rolle hvilken spiller det dreier seg om. Gjallarhorn bruker ham til oppsett av platespillere. Ikke avskrekkende dyrt heller 👍 Kan sende deg epost adressen på PM om det er aktuelt.
 

Petrucci

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
113
Antall liker
212
Jeg har god erfaring med Rajendran Varadaraj (holder til i Moss). Han satte opp min Elac Miracord 90 og det ble veldig bra. Tror ikke det spiller noen stor rolle hvilken spiller det dreier seg om. Gjallarhorn bruker ham til oppsett av platespillere. Ikke avskrekkende dyrt heller 👍 Kan sende deg epost adressen på PM om det er aktuelt.
Gjerne!
 

Petrucci

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
113
Antall liker
212
Han hadde visst gitt seg, så søket fortsetter!
 
Sist redigert:

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
844
Antall liker
465
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Er ikke så vanskelig å sette opp en platespiller, man trenger en god protractor, feks DR. Feickert, godt lys, lupe, god nåletrykksvekt samt forsiktighet og nitid nøyaktighet. En god testplate kan i tillegg brukes(dr Feickert feks). Tilslutt må man bruke ørene :)Har man justerbar VTA på armen bør man være to, en som justerer og en som lytter, slik at man får fram det beste resultatet ( det er små nyanser i lyden ved just av VTA, og vanskelig å få optimalt resultat når man er alene) Men det er bare å prøve.
 
Sist redigert:

Trg

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.08.2021
Innlegg
806
Antall liker
2.184
Sted
Gilja
Her ville jeg gått for Analog senter i Asker. Ok , det koster kanskje litt mer, men her er det folk som vet hva dem driver med😁
Flott snurre og arm fortjener det lille extra.
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
942
Antall liker
484
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Hva med "utbryterne" fra OHFC, Henning og Øystein? Ikke håpløs beliggenhet med Fetsund som utgangspunkt.

HiFiHub AS
Trondheimsvegen 55
2050 Jessheim
63976397
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
12.242
Antall liker
28.568
Sted
Oslo/Grebbestad
Med en Nottingham spiller er det greit og lære sig hvordan man gjør ett oljeskift også. Monterings avstand for Illustrious arm er 222mm
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
844
Antall liker
465
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Til slutt er ørene våre de fineste måleredskapene. Man trenger overhodet ikke noe laboratorie for å sette opp en platespiller, det er ikke noe hokuspokus. Man trenger nøyaktighet, god tid og nødvendig verktøy.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
8.060
Antall liker
8.903
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Hvis man ikke har syv tommeltotter og mangler de resterende tre så kan enhver lære seg å sette opp en platespiller i løpet av en ettermiddag. Det er virkelig ingen stor kunst og det ligger masser av gode guider der ute, f.eks på YouTube-kanalen til Ortofon. Ta deg god tid, paus videoen, følg stegene og svært lite kan gå galt. Selvsagt greit å bruke en pickup som ikke koster skjorta første gang det gjøres.

Mye, MYE greiere å lære seg hva og hvordan selv først som sist, enn å kaste bort penger på noe som ikke er veldig vanskelig å gjøre på egen hånd.
 

Petrucci

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
113
Antall liker
212
Hva med "utbryterne" fra OHFC, Henning og Øystein? Ikke håpløs beliggenhet med Fetsund som utgangspunkt.

HiFiHub AS
Trondheimsvegen 55
2050 Jessheim
63976397
Godt tips, jeg var faktisk innom der idag. Hyggelige folk!
 
Topp Bunn