Hjemme igjen etter 7 timer i bil og 5 timer på messe. Det var vel verdt det, messa var skikkelig bra. Utrolig mange forskjellige oppsett, og jeg synes det var mye av det som spilte bra også
Av de store rommene var det for meg KEF Blade Meta / Michi som var høydepunktet. KEF-representanten var dreven nok til å spille 1 minutt av hvert musikkstykke og dermed ble det bra variasjon selv om seansen ikke nødvendigvis måtte være så lang. Der har mange noe å lære spør du meg.
EC AW800 var et skue, men første gang jeg besøkte rommet var den utvalgte musikken så dørgende kjedelig at jeg forlot rommet som et spørsmålstegn. Heldigvis dro jeg tilbake senere, og da var det full fyr i teltet. Aldri har jeg hørt Sonus Faber Olympica spille såpass dynamisk og heftig i bassen. Det var saker.
Har også lyst til å dra frem Martin hos Duet Audio som gjorde noen kjempegode demoer av Piega C611 / McIntosh. Han spilte meget variert musikk og benyttet muligheten nok en gang til å bevise at selv slanke Piega-høyttalere kan spille skikkelig rock med bra trøkk uten at det blir slitsomt.
Det var som sagt veldig mye bra, og dagens overraskelse var for min del Fischer&Fischer 270 AMT hos Audio Agenten. Den spilte utrolig stort, med skikkelig fundament og veldig behagelig, men fint oppløst oppover. Den hørtes ut som en langt større høyttaler.
Messa var oversiktelig og det var enkelt å ankomme med bil. Det var oversiktelig og enkelt å finne rommene. Gratulerer til arrangør med en veldig fin messe, håper det blir en tradisjon. Det var tøft med Bentley-bilene på utsiden også. En Flying Spur koster vel omtrent det samme som en av Marten-høyttalerne det ble spilt på