Topp! Kör på med bilder 

Mobilen flatlinet på 110 dBC i sweetspot, så var bra kapasitet her. For ordens skyld så ble vi spurt om det var ok at han dro på litt og det var ikke lenge. Generelt ble jeg overrasket over hvor høyt det faktisk spilles i praksis. Rommene jeg målte lå stort sett i området 90-100 dBC i demomodus.Hamrammer låter alltid tøft
I år sammen med en McIntosh MA12000:
Vis vedlegget 1107743
Fikk info om at sub’er var delt på 60hz, så det aller meste av frekvenser stod «satellittene» for.
Glemte å nevne 6 stk KEF KC(?) 92 sub’erDet råeste i mine ører var Marantz sine modeller i den nye 10-serien. Model 10 forsterker, Link 10 streamer og SACD 10spilte sammen med KEF Reference 5
Vis vedlegget 1107744
Vis vedlegget 1107745
Vis vedlegget 1107746
Vis vedlegget 1107747
Vis vedlegget 1107748
München 2018...Når hørte dere sist et røslig korensemble?
VakkertDet råeste i mine ører var Marantz sine modeller i den nye 10-serien. Model 10 forsterker, Link 10 streamer og SACD 10spilte sammen med KEF Reference 5
Vis vedlegget 1107744
Vis vedlegget 1107745
Vis vedlegget 1107746
Vis vedlegget 1107747
Vis vedlegget 1107748
Ja, de var best på manne- vokal. Fin balanse i grunntoneområdet.Dyne Classic Gold XV låt også veldig bra. Kanskje litt i overkant i diskantområdet på enkelte låter, men vet ikke om det var supertweeter «sin skyld», opptak eller rommet. Men generelt låt det veldig bra - spesielt på vokal og fylde
Forsterker var gullversjon av Devialet (husker ikke modellnummer)
Vis vedlegget 1107804
Vis vedlegget 1107805
Vis vedlegget 1107806
Mitt innrykk er at de passer bra til 60-70-talls rock med dårlig lyd. Dekker over skavanker og legge på bra med dynamikk (når de får til det). Det er endel som nesten bare hører på gammel musikk. Ikke min kopp te heller så hoppet over endel av dem.Den eneste unntaket jeg merker at jeg ikke skjønner meg på er digre retro kassehøyttalere! Alle jeg hørte på (tror jeg var innom alle) hadde utpreget farging, og generelt mediokre hifikvaliteter med tanke på kasselyd, oppløsning og tredimensjonalitet. Jeg synes det er direkte pinlig å se en prislapp på mange hundre tusen på disse anleggene som låter så åpenbart forfinet gutterom og som lydillusjonsmessig ikke lurer noen! Dog er det fint at det finnes noe for enhver smak!
Da jeg var der var det de nye contourene som spilte og det låt også veldig bra. Ikke rent imponatorfaktormessig, men det låt fritt for egenlyd, purt og frigjort. Dog vil jeg si at rommet muligens la litt bedre til rette for dette enn en del av de andre. Stativhøyttalere var vel faktisk det som leverte varene mest etter min mening. Dynaudioanlegget låt veldig bra, det samme gjorde Hegel/Epikore og i økonomiklassen Kef/Wiim. Skulle gjerne hørt Confidence 20A i det rommet og sammenlignet med mine passive her hjemme!God start på showet med lætt intro fra Korf tonearmer som måler meget godt og byr på superb byggekvalitet til fornuftige priser.
Imponerende lyd fra Dynaudio Confidence 20A, dog dyrt som fy...muligens messa beste med tanke på størrelsen!
Sigberg Audio Saranne skuffa, diskanten låt hard, frempå og metallisk...mulig det skyldes rombidrag eller kanskje ikke var innspilt?
For øvrig smooth godlyd fra Rega sitt oppsett med TRIO10 HeilAMT fra PAP.
Gikk glipp av Wadax Studio Player og godbit som AudioNec Obi Max som får bli på bucket lista neste gang. Devialets vakre Astra Opéra de Paris var meget sexy!
Avslutningsvis, flott messe...supert jobba Grumpy.
Vis vedlegget 1107782
Flere rom benytter DSP for å få bedre kontroll på omgivelsene. Og flere rom har utført målinger og kalibrert deretter. Steinway er et eksempel på et av rommene hvor to relativt røslige høyttalere var klemt helt inn i veggen. Allikevel har dem god kontroll og klarer å skape en illusjon av holografi og perspektiv. Peerlisten, Sigberg osv.Når er det hifi-bransjen skal henge med i tiden og virkelig tune disse oppsettene sine etter forholdene?
Mener han spilte fra denne hvor han også sa at den var vrien å få tak i, men det var senere på dagen og passer ikke helt med «liveopptak fra Japan»…Marten/Esoteric spilte et fantastisk fint klassisk stykke (cello?) på morgenen der. En sjelden vinyl visstnok. Liveopptak fra Japan muligens? Et eller annet italiensk navn? Noen som vet hva det var?
Når man først tar seg bryet med å stille på et slikt event og demonstrerer utstyr i millionklassen, er det forunderlig at man ikke prepper rommet etter alle kunstens regler for å vise produktene fra sin beste side… Men, det er sikkert greit å ha noe å skylde på hvis ikke folk liker lyden?Når er det hifi-bransjen skal henge med i tiden og virkelig tune disse oppsettene sine etter forholdene? Er vel noen få som gjør det, men det burde vært mer utbredt. Mange selgere som har sterke meninger om DSP, men kommer disse meningene fra reell innsikt eller tilfeldige streif?! Er det noe som burde ha vekket bransjen, er det Horten 2023, i enden av korridoren i den mugne delen. Det eneste rommet man ikke måtte legge godviljen til...og det var satt opp av amatører!
Den er tilgjengelig hos High Definition Tape Transfers om men kan ta til takke med digitalt format: https://www.highdeftapetransfers.ca...on-proms-symphony?_pos=1&_sid=a5a729c23&_ss=rMener han spilte fra denne hvor han også sa at den var vrien å få tak i, men det var senere på dagen og passer ikke helt med «liveopptak fra Japan»…
Kan denne være samme? Ser noe om at orkesteret ble kalt Proms på amerikanske utgivelser.Den er tilgjengelig hos High Definition Tape Transfers om men kan ta til takke med digitalt format: https://www.highdeftapetransfers.ca...on-proms-symphony?_pos=1&_sid=a5a729c23&_ss=r
Specsavers?Ø Audio Icon sammen med fullt Electrocompaniet-oppsett. Tror monoblokkene var AW400. Veldig smalt rom, så fikk ikke det store inntrykket - men låt helt «fint».
Vis vedlegget 1107980
Vis vedlegget 1107981
Du var ikke alene om å like dem. Ble kåret til messas beste lyd:Pylon Jade 30 med Musical Fidelity A1. 2x25 watt klasse A drev disse på en veldig god måte. Dette anlegget var da i den rimeligere enden av det som var gjennomsnittet på rommene, men det var en lyd som var veldig lett å like.
Pylon sin Jade-serie er på generelt grunnlag utrolig mye godlyd for pengene, og ikke minst upåklagelig finish.