Dagens beste lyd for min del: Ungarske Popori:
Ja, flere rom der han jeg var med å meg ikke orket å høre stort, pga den voldsomme slitne skjæringen i øra med en meget ubehagelig skrikete lys, å det var det omtrent med lite annet i lydbildet.Rart det der hvor forskjellig vi opplever skrikete diskant. Jeg tror ikke jeg reagerte på et eneste rom med skrikete diskant (som egentlig er mest øvre mellomtone). Det kan jo også være plata som spilles som har litt hard lyd.
Perlisten? Jeg trodde jeg fikk med meg alle rom. Hvor sto de?
Du gikk til venstre?Noen kødder med ingeniørhjernen min. Grrrr:
Vis vedlegget 1006511
Neida, men måtte selvfølgelig levere avviksmelding på utførelse og kvalitetskontroll under pariDu gikk til venstre?
Ja, dette var en av de bedre i dag synes jeg også.Hos Moet Audio:
Silent Pound på Leema og Silent Angel-elektronikk (mener jeg det var) låt veldig bra
Vis vedlegget 1006423
De hadde vel bare en i hvert hjørne. Men Perlistenrommet låt fint ja. Stor forbedring med vegghengt litt opp i høyden kontra de gulvstående som har diskanten for lavt (synes jeg).Ja, flere rom der han jeg var med å meg ikke orket å høre stort, pga den voldsomme slitne skjæringen i øra med en meget ubehagelig skrikete lys, å det var det omtrent med lite annet i lydbildet.
Perlisten rommet var vel naboen til Lyngdorf rommet, rommene til Audiocenteret.
Spilte vel på in-wall høyt, som var montert på smale "spilevegger" som André hadde laget vel, med 2 stk D215S subbene i hvert hjørne mener jeg det var.
Aha, de inn-wall. Jeg hoppet over dem da det ikke er min greie.Perlisten rommet var vel naboen til Lyngdorf rommet, rommene til Audiocenteret.
Spilte vel på in-wall høyt, som var montert på smale "spilevegger" som André hadde laget vel, med 2 stk D215S subbene i hvert hjørne mener jeg det var.
Jeg var førstemann inn 1000 hos MBL og bestilte Mozart 20 pianokonsert (det ble Leif Ove) og jeg syntes det var bra men det «skreik litt i diskanten» hos meg. Satt foran og det ble spilt litt vel høyt. Men bevare meg vel. MBL var bra.Syns det var mange rom som det skreik i diskanten på. Skal man vise frem sine anlegg, så ville jeg valgt musikk som ikke skjærer så mye i ørene. Litt for mange slike rom, husker ikke hvilken, untatt det siste rommet man var i omtrent, nede der McIntosh spilte, hard å pinglete lyd.
Syns Perlisten rommet til Audiocenteret spilte bra.
De små hvite fra, ja var det Vienna acoustics de het tru? Syns de små der imponerte.
Pylon sin jade var behagelige å høre på.
Ja, foran i hvert hjørne ja, da det er vanskelig å ha i hvert hjørne bak, da det vel er dør på ene siden der å ikke noe plass, eller ikke noe plass på noen side av døren, da de ikke akkurat er små . Å den andre veggen "bak" var jo stoler, så tenkte bare at det sa seg selv at det var i hjørnene foran...De hadde vel bare en i hvert hjørne. Men Perlistenrommet låt fint ja. Stor forbedring med vegghengt litt opp i høyden kontra de gulvstående som har diskanten for lavt (synes jeg).
Joda, men de kunne jo i teorien hatt to i hvert hjørne foran.Ja, foran i hvert hjørne ja, da det er vanskelig å ha i hvert hjørne bak, da det vel er dør på ene siden der å ikke noe plass, eller ikke noe plass på noen side av døren, da de ikke akkurat er små . Å den andre veggen "bak" var jo stoler, så tenkte bare at det sa seg selv at det var i hjørnene foran...
Spennende. Slikt er det verd å dra på tur for.
Det var også en del av hotellrommene som hadde veldig variabel bass i lengderetning (altså avhengig av hvor nærme høyttalerne man var). Masse bass når man stod bak i rommet og null bass på en eller flere sitterader. Det var vel i Perlistenrommet vi fikk se en måling hvor det var en bred dip mellom typ 50-90hz. Der hadde de vært smarte og valgt å sette opp kun en seterad nesten helt bak i rommet, og et bord der hvor dipen var. Men i mange andre tilsvarende rom var det seterader midt i det området hvor dipen var (ca midt i rommet).Jeg var førstemann inn 1000 hos MBL og bestilte Mozart 20 pianokonsert (det ble Leif Ove) og jeg syntes det var bra men det «skreik litt i diskanten» hos meg. Satt foran og det ble spilt litt vel høyt. Men bevare meg vel. MBL var bra.
Jeg synes allikevel de aller fleste anleggene på denne og Horten messa låter for tynt og med for lite fundament i bassen (ikke Perlisten inwall og Lyngdorf). Dette «fenomenet» med sensibilitet for tynn skingrete diskant tror jeg først og fremst skyldes alder/hørselskader men også nesten like mye manglende erfaring om hva som tross alt låter best over tid. Ikke bare en kort demo hos noen eller i en butikk eller på en messe.
Vis vedlegget 1006568
Tror Børresen høyttalerene er svært svært nøytrale, så det vi hører er elektronikken. Hadde vært int og hørt elektronikk med rør, og tror ikke lyttetretthet ville vært tema lengerJeg synes Børresen er mest gøytaler. Imponerende førsteinntrykk, men jeg blir fort lyttetrøtt.
Carmina Burana på vinyl hos Popori derimot
Det var også et stort rom hvor de stod mange meter ut fra veggen, så de fikk ikke mye drahjelp i bunn. Skulle til å si at det ikke er mange som har stuer hvor det er realistisk plassering, men har man råd til høyttalere til 6 mill så har man kanskje et slikt rom også.Tror Børresen høyttalerene er svært svært nøytrale, så det vi hører er elektronikken. Hadde vært int og hørt elektronikk med rør, og tror ikke lyttetretthet ville vært tema lenger
Har vel hørt Børresen nærmere et tyvetalls ganger snart i ulike settinger. Det er et annet rom på messa også med Børresen stativ.Tror Børresen høyttalerene er svært svært nøytrale, så det vi hører er elektronikken. Hadde vært int og hørt elektronikk med rør, og tror ikke lyttetretthet ville vært tema lenger
Kanskje heller spørre seg hva en fikk for 6 mill?Mao 6 mill er ikke nok til å kjøpe seg ut av problemene man har med de fleste høyttalere og fraværet av (luftbåren) RFI hjalp heller ikke?
Jeg var innom. EB spilleren ser rå ut live. Fikk også med ett par skiverFor å få den gode livefølelsen.
Jeg ser at @Hifi&Vinyl har utstilt den frekke EB TD 160-en.
Skulle gjerne vært på messe, men jobb.
Kanskje ordføreren i Aalborg overrekker deg byens nøkkel?Kanskje heller spørre seg hva en fikk for 6 mill?
Låt faktisk veldig bra.
Enig i bra-delen, litt uenig i skikkelig.Neat spilte skikkelig bra. Imho.