En HiFi-Nisse på HiFi messe:
Gledelig mye folk og gledelig mange utstillere. Såpass stappfullt på lørdag at jeg tok en tur i dag også. Behagelig mye færre besøkende, selv om det var trangt også dag på de "hotteste " rommene.De beste rommene låt vesentlig bedre enn i fjor og de dårligste - ja noen kommer seg liksom aldri opp av grøfta. Men i likhet med
@rolf er jeg enig i at det ikke er noen vits i å komme med krasse kommentarer. Rom, utstyr og ambisjoner er så forskjellige, akkurat som hørsel og preferanser hos publikum
Jeg gikk ut av et rom med blødende ører og hørte to som gikk ut sammen med meg som snakket om "...beste jeg har hørt noen gang!".
Vinneren av beste lyd for meg var Popori. Og kudos til utstiller som spilte variert musikk (rett fra orgeljazz til et (veldig) moderne orgelverk - Messiaen? - + noe elektronikagreier mens jeg var inne. Oppløsning, trøkk, dynamikk og utklinging i verdensklasse. Multimillionanleggene falt ikke i min smak, men de henvender seg nok til et annet publikum.¨
De små Totem høyttalerne overrasker hver gang. Mye lyd ut av små bokser. Det kan også i aller høyeste grad også sies om de små skoeskene til PMC, som spilte forrykende med Bladelius Ask. 30-års jubilanten Morten fikser alltid godlyd, uansett rom og utfordringer.
De nye Macintosh høyttalerne får prisen for høyest morofaktor. Vet ikke om jeg hadde orket å ha dem i stua, men moro å høre på var det!
Atalante låt fint, men det ble en overdose Dire Straits for min del. Og a apropos det - jaggu var jeg innom to rom som serverte "Keith, dont go"!
Det store MBL-anlegget Låt annerledes enn jeg hadde trodd. Ikke min tekopp, men stort skryt for å by på en liten live-konsert med flotte musikere fra Concerto Køln. Fint å bli minnet på hva denne hobbyen egentlig dreier seg om.
Og a propos konsert, Bjørn Berge var beintøff.For høy lyd? Pøh - "if it´s too Loud, you're too old!"
.
Tusen takk til initiativtagere, utstillere og alle hifi-tjukkasene som møtte opp (vi må slanke oss, gutter! (det gikk jo faenmeg aldri mer enn tre av oss i heisen!)