Oslo Hifimesse 2024

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.670
    Antall liker
    58.545
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Klart det er moro å se og høre oligarkanlegg, men er ikke sikker på hvor viktig det er for selve messeinteressen.
    Gjelder sikkert ikke alle, men ganske mange i min omgangskrets tenker nok litt som meg.
    Det er nokså mange nordmenn som reiser til München, Warszawa, Gøteborg osv.
    Vi gjør ikke det for kun å høre anlegg som er mindre interessant enn det vi har hjemme.

    Folk går vel heller ikke på bil og motormesser for å se biler i Golf-klassen?

    Jeg forstår ikke skepsis eller kritikk for at det blir vist kostbare, men også veldig godt utstyr, så lenge prisspekteret er såpass bredt.
    Det er mye som vises som er langt utafor mine økonomiske rammer, men jeg klarer å glede meg og synes jeg er heldig som får mulighet til å se og høre slike ting.🙂
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.828
    Antall liker
    5.472
    Sted
    Holmestrand
    Gjelder sikkert ikke alle, men ganske mange i min omgangskrets tenker nok litt som meg.
    Det er nokså mange nordmenn som reiser til München, Warszawa, Gøteborg osv.
    Vi gjør ikke det for kun å høre anlegg som er mindre interessant enn det vi har hjemme.

    Folk går vel heller ikke på bil og motormesser for å se biler i Golf-klassen?

    Jeg forstår ikke skepsis eller kritikk for at det blir vist kostbare, men også veldig godt utstyr, så lenge prisspekteret er såpass bredt.
    Det er mye som vises som er langt utafor mine økonomiske rammer, men jeg klarer å glede meg og synes jeg er heldig som får mulighet til å se og høre slike ting.🙂
    Helt enig.
    Moro å se, helt klart.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Hva er minimum lytteavstand til en slik linje-vegg fra Lyngdorf?


    Legger inn foto igjen så vi vet hva vi snakker om:

    IMG_9716.jpeg


    Og et av storebroren Steinway uten og med frontgrill:

    IMG_9767.jpeg
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27

     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    438
    Antall liker
    567
    Sted
    Bærum
    Flott reportasje ! Han hadde Popori som beste rom han også. Virkelig en flott opplevelse 😊
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    De fremste høyttalerne som jeg kjenner til som bruker bånd diskant er MTM med en deling rundt 800Hz (for større båndelement) og videre opp. Ser også at det er brukt fulltoner med kurva, lette og hurtige membran for å følge opp. Som nevnt hær tidligere, så er den vertikale spredningen ikke så kritisk for båndiskanten når det brukes MTM. Jeg har det selv og er overbevist at det er noe av det beste systemet båndelementet. I følge D'Apollito's målinger så får man et høyere nivå ved sweetspot med båndiskanten enn disse dynamiske cone elementene. Det er pga. strålings mønsteret for bånd diskanten er sirkulært sies det. Man må over dammen for å finne det beste systemet :)
     
    Sist redigert:

    HifiWolf

    Medlem
    Ble medlem
    16.04.2023
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Sted
    $hifiwolf$1
    Jeg likte showet. Det var et par ting som hørtes bra ut.

    Jeg likte blant annet Popori-elektrostatene. Jeg kjente henne ikke før nå. Selv om jeg alltid går til Audio Note, ser det aldri ut til å passe mine ører. Kanskje jeg forventer for mye? De er gode, men ikke eksepsjonelle. Og som nesten alle typiske engelsktalende, synes jeg det er slitsomt når det først blir høyere.

    Neste gang jeg fortsatt kommer tilbake til Audio Note, må jeg like det på et tidspunkt :)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Var innom Audio Note en kort tid og det ble spilt ubehagelig høyt. Det var ikke til musikkanleggets fordel for å si det pent. Komprimert og slitsomtå høre på. På mer normale lyttenivåer spiller det sikkert fabelaktig.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.828
    Antall liker
    5.472
    Sted
    Holmestrand
    Var innom Audio Note en kort tid og det ble spilt ubehagelig høyt. Det var ikke til musikkanleggets fordel for å si det pent. Komprimert og slitsomtå høre på. På mer normale lyttenivåer spiller det sikkert fabelaktig.
    Jeg har nesten alltid hatt positive opplevelser med Audio Note, men enig med deg her.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    En kamerat var innom og hørte på MBL høyttalerne også. Han syntes det ikke ble spilt ''riktig' musikk på dem. Virket noe presset. Ble vel ikke spillt noe ''gubbe'' musikk ;) Det skal jo spille fint på et moderat nivå!
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Jeg synes det var et par tre høyttalere på messa som nok spilte litt for høyt for komfortsonen til de. -De låt litt anstrengt, men ikke mere enn at jeg satte pris på lytten. :cool:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Høyttalere til flere millioner skal spille megabra på alle nivåer, på all musikk.
    Ja, det er jo en kjent misforståelse det der, selv om man bør kunne forvente mer av dyrere produkter. Det samme gjelder påstander som at slike høyttalere skal spille på sitt beste uansett hvor dårlig akustikk, rom og plassering er. Bruk av eksklusive materialer, høy produksjonspris på lavt antall enheter, komplisert oppbygging og høy fortjeneste kan uansett ikke forsere fysikkens lover dessverre.
     
    Sist redigert:

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Er det det?

    Rommet er stort og bra, det er akustikkplater eller hva det nå er i hele taket og det var sikkert 20-30 personer i rommet de to gangene jeg var innom.
     
    Sist redigert:

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.088
    Antall liker
    4.550
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    En kamerat var innom og hørte på MBL høyttalerne også. Han syntes det ikke ble spilt ''riktig' musikk på dem. Virket noe presset. Ble vel ikke spillt noe ''gubbe'' musikk ;) Det skal jo spille fint på et moderat nivå!
    Når vi var innom spilte de Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm.. det var knalltøft👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn