Ja, det er greit å sitte der i en fet villa i Oslo, der man hever millionlønn og har solid sparebuffer i aksjemarkedet og snakke om hvordan alle mennesker i Norge klarer seg fint, at det ikke er noen kutt, fordi budsjettene øker.
kanskje det er mulig å tenke at staten er der for innbyggerne, og ikke innbyggerne for staten.
Det er bare å lage maten fra bunnen av, så klarer man seg på sosialstønad, hilsen mangemillionær.
Du minner meg om han som snakket om fattigdomslykke. han var lykkelig der han hadde under 200k i inntekt, hintet kraftig om at det skulle andre fattige også klare. Han unnlot å nevne at han satt på likningsformue på 10 millioner, kødden.
Det beste er å gjeninnføre ættestupet. Det er hva politikere gjør sagte men sikkert. Strup ned til beinet slik at du ikke lenger har noe valg. Det kalles for arbeidslinja. Av en rar greie så synker ikke antall uføre med denne politikken. Den øker. Løsningen er likevel enda hardere struping. Austerity. Austerity fungerer ikke.
Men dere må da være i stand til å se at dere hevder at alt mulig strupes, skjæres til benet og går bort i skattelette når alt som finnes av budsjetter i Norge bare vokser og vokser mer enn hva befolkningsøkning og inflasjon tilsier? Det er fint mulig å mene at alt mulig er galt, men å tillegge det at staten er så jævlig gnien er jo helt absurd, det brukes mer penger enn noensinne og slik var det året før det og året før det og året før det de siste 20 årene.
Du kan rope og skrike alt du bare vil, men du klarer uansett ikke å fjerne det faktum at Norge bruker lassevis mer med penger nå en for 5, 10 eller 20 år siden. Men det er åpenbart det som er å skjære til benet og å strupe offentlige tjenester.
Hva min eller andres privatøkonomi måtte ha med det faktum å gjøre har jeg store problemer med å se, om det gir deg noen personlig tilfredsstillelse å referere til den som et slags argument for noesomehelst så be my guest.