OSMC har lansert ny kodi-basert media-spiller: Vero 4K +

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.166
Antall liker
2.100
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Fikk det til med Plex også! Klart bedre bilde enn både ATV 4K og Shield.
Men hvis noen nå kan forklare meg hvordan jeg skal få Roon til å kjøre på denne boksen blir jeg veldig glad. Har 0 peiling på linux, og det jeg finner på roon sine sider er stammespråk. Forsøkte å laste ned via ssh, men det gikk dårlig.
Det skal være en Roon addon til kodi; den kan brukes. Google vet ;)
 

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
628
Antall liker
663
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Har konferert med Google. Addon for å vise hvem som spiller på projektoren har jeg ikke bruk for. Ser at andre har brukt roon bridge for arm7v, men jeg skjønner null av hvordan dette skal installeres.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.166
Antall liker
2.100
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Har ryddet opp litt i arkivet og generert databasen (MariaDB) for filmer og tv-serier på nytt.

Skjermbilde 2022-01-16 kl. 16.46.53.png


Måtte også putte alle thumbnails/grafikk på NAS, Vero 4K+ hadde ikke nok lagringsplass til alle 😇
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Er det noe norsk forhandler av denne?

Har HiMedia Q10 i kinoen, fungerer smertefritt. Tenkte jeg skulle ha en spiller i tv-stua også og slo til på en Q5 på finn. Viser seg at denne ikke blir oppgradert av android lenger, og dermed får jeg ikke kjørt nyeste kodi. Er litt bugs, så var nok ett bomkjøp.

Eventuelt andre kodi spillere på markedet? De på avshop virker unødig dyre, syns jeg.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.166
Antall liker
2.100
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Vero 4K+ finnes kun online (så langt jeg kjenner til), men helt problemfritt å kjøpe online. Koster nesten ingenting heller.

 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Jeg har denne, og den spiller det meste plettfritt. Personlig har jeg likevel gått over til Plex via Apple TV.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.166
Antall liker
2.100
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Da får jeg prøve en sånn 😀
Ekstremt god service også. Samt mannen som har konstruert enheten er tilgjengelig på forumet og gjør alt i sin makt for å hjelpe både med oppsett og ved eventuelle problemer.


Personlig liker jeg ikke OSMC oppsettet, så kjører med standard Kodi layout.
 

Fivus

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.01.2020
Innlegg
804
Antall liker
570
Torget vurderinger
2
Virker som en spennende sak. Det er ikke helt klart for meg hvordan man bytter ut denne med f.eks en Altibox dekoder? Kan man laste ned apper, og streame innhold? Kan den brukes som Roon Server?
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.166
Antall liker
2.100
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Den har app støtte og TV-støtte, men tror ikke du skal bytte ut Altibox dekoderen med denne. Den er i utgangspunktet laget for å streame materiale fra lokalt nettverk (typisk om man legger blu-ray eller UHD blu-ray på NAS).

Joda, man kan legge inn masse addons osv for youtube, Netflix osv - men det er ikke her den skinner (jeg bruker Apple TV 4K til dette).
 
Topp Bunn