Mat, drikke og røyk Oss ølhunder i mellom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.459
    Torget vurderinger
    4
    Torja skrev:
    For å feire den tidlige våren...litt SOL
    Denne tråden handler om øl.

Man promoterer ikke mp3 i vinylhjørnet ?

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Rundt 17 liter stout tappa på flasker, andre batch som er flasketapp (forrige var Porteren til NM). Står til flaskekarbonering, klar over påske. Oppskrifta var basert på Guiness, litt avvik i prosessen, smakar digg allereie (litt bitter ift. originalen).

Vedlegg

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.844
    Sted
    oslo
    Brasse skrev:
    Rundt 17 liter stout tappa på flasker, andre batch som er flasketapp (forrige var Porteren til NM). Står til flaskekarbonering, klar over påske. Oppskrifta var basert på Guiness, litt avvik i prosessen, smakar digg allereie (litt bitter ift. originalen).
    så du hadde en porter med på NM: er det lov å spørre om resultatet?

hadde med en IPA uten vinnerhåp, bare for å se hvordan den ble bedømt.
    var ikke typeriktig nok :-X

mye god øl i publikums favoritt iallefall; kjente det skikkelig dagen derpå ;D

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Det var i fjor og vi endte opp på 4. plass i vår gruppe i Porter-kategorien. Hugsar ikkje heilt korleis det var i år i forhold til i fjor mtp. klasser. I år var det berre smaking.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    den store påskeølsmakstesten starter med denne. fiffin, god fylde og mye smak men fortsatt frisk

Vedlegg

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    den store påskeølsmakstesten starter med denne. fiffin, god fylde og mye smak men fortsatt frisk
    Kan vel supe en slik en, da jeg var tidlig ute & skaffet meg et par KEF 207/2 til NOK. 10.000.- ;D ;D.

mvh

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.978
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Av "vanlige" norske pils har jeg alltid likt normal Hansa. Men de siste par gangene smaker det dødt og kjedelig.. Er det smaksløkene mine eller har det skjedd noe i produksjonen?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    For skåle i Bayer idag. Homemade.
    når det kommer til hansa så var iallefall den forrige jeg drakk god, det var premium dog...

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Svenskene har en del godt øl og jeg er glad for at denne er å få kjøpt på polet:
    Svenskeøl.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det Kompromissløse Bryggeri ved Nidelvens bredder satte omsetningsrekord i fjor, men ligger allerede langt foran 2011-tallene. Bryggeriet kommer nå i japanske medier med sin sake, samtidig som de vurderer å kjøpe bryggerhuset til Mack i Tromsø.

Rekordvekst for Nøgne Ø

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Er det bare jeg som savner Alshus her eller?

Etter to dager som heldagspappa våger jeg meg utpå en liten en.
    WTF?? 30.- spenn for slikt? Kjøpte med en flaske av ren nysgjerrighet, føyer seg fint inn i rekka av surt usmakelig tissevann fra REMA´s husmerke Lade Gaards Bryggehus. Fine etiketter og herlig flaskeform hjelper lite. Sorry!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    den store (?) skuffelsen må bøtes på.
    Samme pris, mindre flaske, men en helt annen planet smaksmessig.

Carlsberg, Jacobsen Saaz Blonde.

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.378
    Fikk plukket med meg en drøss med flasker når jeg var i Struer i forrige uke, bl.a. en 0.75 Jacobsen Abbey Ale, en like stor blå Chimay og masse "diverse dansk". Kan bli en god sommer :)

S

Slubbert

Gjest
    Var her i helga, anbefales:

BeerTemple

Tre forskjellige Mikkeller på tapp, det finner man ikke på den typiske puben på hjørnet.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.459
    Torget vurderinger
    4
    Har fått totalt digga på denne i sommer:

Weihenstephaner Hefe Weissbier.

Avsindig god spør du meg.
    går en del av den i sommer varmen ja! ser jag er tom for dem nå, må huske slenge med noen senere idag:rolleyes:
    Definitivt den beste hefewiessen man får på polet. Har alltid noen flasker kjølig i kjellerboden.

Dersom du plutselig skulle befinne deg i Berlin må du prøve bryggeriets resturant på Hackescher Markt, fantastisk god mat og herlig øl til fornuftige priser. Jeg kan goddt tilbringe store deler av dagen på uteserveringen der med øl, mat, kikke på livet og prate skit. De har forresten veldig bra pilsner og helles også.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Trane: Det er på tide og avlegge ett besøk i Berlin igen skjønner jeg, allt for lenge siden. Det var en mur der sist gang jeg var der!!!

sims

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    129
    Sted
    Trondheim
    Noen som vet om Hvaler Pils er å få tak i,og hvem som selger det? Tror det er Borg Bryggeri som lager ølet. Ble en hyppig gjest på Fyret i Oslo i sommer pga Hvaler Pilsen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Noe som ligner på sommer i tiggerstaden.

3 duggfriske kandidater til utprøving ikveld, må bare få sendt avgårde den bedre halvdel til Kent på Operataket.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.210
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Er det bare jeg som savner Alshus her eller?

Takk for omtanken. Jeg er sjelden på sentralen lenger. Er ferdig (tror jeg) med haifai, men ikke med musikk. Langt mindre med øl.

Det burde være mulig å samle troppene på terrassen etter sommern for litt mat og mye øl. (Har drøyt mye i skapet som holder på å gå ut på dato(? ) ) Hva tror herrene om det?

Copypaster litt fra et annet forum:

Fra 22.mai.

I forrige uke hjemme:

Gesundaberget ved Mora i Sverige:

(med min ringe bolig i bakgrunnen).

(i bobilen til en kamerat).

Hafjell, Midtstasjonen.

(her med middagen, Raggmunk, bacon og tyttebærsyltetøy).

Mikkeller Our Side var god, men ikke verdt prisen. Mener jeg betalte 170,- på Vika. Smakte som en noe fruktig (tropisk frukt, mango, ananas) hveteøl. Alkoholen var godt gjemt. Litt tørr avslutning.

Brewfist ølet er snadder. Ikke det mest voldsomme, men bra balanserte smaker. Jale var best av de to. God maltsmak, karamell, sirup, lyse frukter. Bra. Vel verdt penga.

9. juli:

Var en tur på polet i Vika i dag. Det ble en av hver av:

IPAen ble drukket i helga. Den var god, godt humlet, men kosta vel en hundrings. Haandbryggeriet Fyr og Flamme er bedre, imho.

31. juli:

Avslutter kvelden med en slik:

BrewDog Three Floyds Bitch Please - 90 at RateBeer

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.210
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Wipe Outen i sin herlighet. YEah!

Akkurat nå nyder jeg en slik. Lakrissmaken er der , men kun i ettersmaken som en litt tørr, brent, lakrisaktig karakter. Behagelig. Ikke så veldig kraftig stout, men så er den bare 5,7 prosen også. Lettdrikkelig koseøl. Jeg gomler Nonstop ved siden av. Cappuchinofarget skum som ikke forsvinder. Faan, denne er god! Skål.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Siden alle her inne skryter så veldig av Aass ølet så kjøpte jeg likgodt tre sorter for å teste.Av butikk ølet her så liker jeg best Ladegårds Bryggehus best, den med den blå etiketten.
    Jeg er kun butikk øl drikker, så ikke veldig bevandret slik som dere hunder her i tråden :)
    [/URL][/IMG]

S

Slubbert

Gjest
    Akkurat nå nyder jeg en slik. Lakrissmaken er der , men kun i ettersmaken som en litt tørr, brent, lakrisaktig karakter. Behagelig. Ikke så veldig kraftig stout, men så er den bare 5,7 prosent også.
    Drakk en fenomenal lakrisstout på Mikkellers Bar i København i fjor; ikke Mikkellers egen, men én som het Stillwater Black Ice. Har dessverre ikke funnet den siden, men Stillwater er såvidt jeg vet et mikrobryggeri i USA som bl.a. samarbeider litt med Mikkeller.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn