Det kunne vært interessant å vite hvor du kjøpte de forskjellige.
Meget velbalansert, nesten feit IPA. God. Tror de kun har den på Vika i Oslo(? ) . Mekkepils etter frokost.
Nøgne Ø Tindved i 25cl flaske. Dette er en surøl. Brygget med tindvedbæret. Rognebæraktig lukt. Hvitt, flott skum som legger seg ganske raskt. Middels fyldig smak, sitrus og banantoner. Likte den godt i motsetning til Haandbryggeriets versjon. Interessant øl, men størrelsen holder.
Den legendariske Ale Smith Speedway Stout på hele 12%. Denne ølen holder 5. plassen på RateBeers liste. Listen inneholder godt over 100.000 forskjellige øl.
Kølsvart farge, mokkafarvet skum. Klassisk , stor stoutlukt. Espresso/kaffe. Sjokolade, lakris, svisker/rosiner. Varmer i munnen, men kun over temperaturer over ca 10 grader. Smaken er tilsvarende. Nok humle til å rydde opp i munnhulen.
Veeldig, veldig godt øl, men nesten på kanten for tungt. Intenst.
Nystartet bryggeri fra Jessheim(2011). Lettdrikkelig, lys ale med 6% alkohol.. Noe sitrus og banan i smaken. Fin og fruktig øl.
Denne hadde sikkert vært artig, men den ble glemt i frysern gitt. Dogfish brewing har brygget denne.
Sakset fra beeradvocate: ''My Antonia (named after the Willa Cather read), is a continually-hopped imperial pilsner. This lager for ale lovers is citrusy, sweet and refined.''
Toccalmatto Fumè du Sanglier. Røyket svart ale på 6%. Liker du Islay Whisky, liker du denne.Mocca, bacon, lakris, lær. .
32%. Følger opp denne i brennevintråden snarest.
Både jeg og mine kompiser sa oss uenige i den påstanden etter at jeg tok siste runde på The Crow i Oslo her for lenden og bestillte ett eller annet jeg ikke husker hva heter med 12% alkoholstyrke og konsistens som asfalt. Forsåvidt et interessant øl, men noe sjakktrekk var det ikke sånn sett i ettertid.Ellers synes jeg at en mørk, kraftig øl passer godt som siste ølen for kvelden.
må det være sesong for å drikke øl også nå?Du drikker ikke øl etter sesongene forstår jeg.....
var nok ikke så strengt ment. Burde for ordens skyld sikkert slengt på et smilefjes.Nei, det MÅ jo ikke, men personlig synes jeg det er noe av sjarmen med både mat og drikke at menyen forandrer seg med årstidene, dog uten å være helt nazi på det.
Jeg drikker også øl når jeg har lyst på, og det ølet jeg har lyst på. Det er bare slik at jeg har mer forfriskende øl på sommerkvelder mens det er mer fristende med de utfordrende kraftige stouts når løvet faller, med endel avstikkere innimellom selvsagt.
Øl er forskjellig og man nyter det forskjellig.
Det viktigste er uansett at man nyter det !
Stort fremskritt. Meg bekjent dunker du vanligvis mellom 0800-1200
du har søkt om byggetillatelse?Bygde lekehytte i hagen i går og unnet meg noen Brew Dog Nanny State i varmen. Holder fortsatt stand som min favoritt innen alkoholfritt øl. Kassen jeg kjøpte i Sverige er nesten tom oppdaget jeg så får bunkre opp neste gang jeg er i Sverige. 20 kroner flaska på polet og 12,50 svenske på Systembolaget. Var nesten slik jeg håpte å bli stoppet i tollen da jeg kom med et par kasser sist.
du har søkt om byggetillatelse?
En morsom men slitsom idrett sju-tom spel!To iskalde på Q er bortimot det mest fornuftige jeg har bedrevet de siste 24 timer. Langt mer sofistikert øl står klart i kjøleskap nummer to eller var det tredje (?), klart for single herrers aften. Singel som i sju tommer.
Om ikke som en sosial idrett!En morsom men slitsom idrett sju-tom spel!To iskalde på Q er bortimot det mest fornuftige jeg har bedrevet de siste 24 timer. Langt mer sofistikert øl står klart i kjøleskap nummer to eller var det tredje (?), klart for single herrers aften. Singel som i sju tommer.