Mat, drikke og røyk Oss ølhunder i mellom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.852
    Torget vurderinger
    4
    Den Nøgne Ø

    pedal skrev:
    Denne gangen hadde jeg gjort hjemmeleksa mi, etter oppskrift fra HFSens øl-hunder. Akkompagnert av 'Trane plays Cole Porter' satte jeg til livs en honninglasert kylling, karamellpudding og bløtekake. Ingen skal si at ikke ølet denne gangen fikk et mykt leie i min buk.

    -Absolutt smakelig øl dette! Meeeget mektig og mettende på smak, passe bittert og en smule søtt. (Beklager den korte, ukyndige beskrivelsen).
    Gledelig å høre, pedal !
    Du må ha gjort en dagsjobb på kjøkkenet ;D

    Porter til honninglasert kylling har jeg ikke tenkt på, er selv glad i IPA eller Bitter til kylling i honning&rosmarin, men Porter skal prøves ved høvelig anledning.

    Prøvde Ø sin Porter fra fat på Bar&Cigar i kveld. Dessverre en trist affære. Tam og død uten antydning til skum. Uverdig kvalitet både for stedet og bryggeriet. IPA'en fra fat som de hadde i sommer var noe helt annet.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Den Nøgne Ø

    Kjøpte 3 av bitikkvariantene i går.

    1. Havrestout, interessant, frisk, behagelig lav sødme, kraftig smak av brent malt. Godt øl.

    2. Bitter - virkelig godt øl med fruktighet og fylde, dette er helt på høyde med de beste gjestefat på gode puber i England. Overraskende bra. Denne skal jeg drikke mer av!

    3. Brown Ale - Dette var veldig langt fra NBA som er litt min målestokk på sorten. Blir litt som en uinteressant versjon av Havrestouten, med brentsmaken og fargen men uten noe som gjorde at man fikk lyst til å drikke opp glasset, noe jeg heller ikke gjorde.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.461
    Antall liker
    3.280
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    pedal skrev:
    India Pale Ale - Meget kompleks og passe bitter. Den skal jeg kjøpe noen flasker av og ha til sigarsesongen starter på min nylagte terrasse. Tror den blir perfekt utover sommerkveldene sammen med en robustos etter middagen.
    Endelig har den store dagen kommet. Ungene er nå i seng, passe tung kjøttmiddag med 2 glass rødvin, blå himmel og kveldssol. Ned i kjellerboden etter en flaske IPA og en Davidoff Robustos. Samt en plate mørk sjokolade, sånn for sikkerhets skyld.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.852
    Torget vurderinger
    4
    Den Nøgne Ø

    Ble det en bra stund på Terrassen...med Ø & cigar ?

    (Har selv nettopp hatt en hyggestund på balkongen med Westmalle & Rafael Gonzales)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.461
    Antall liker
    3.280
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    Eksperimentet var vellykket.
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    Den Nøgne Ø

    øhhh...dvs. familietilskudd? LOL ;D
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.461
    Antall liker
    3.280
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    Trane skrev:
    Ble det en bra stund på Terrassen...med Ø & cigar ?

    (Har selv nettopp hatt en hyggestund på balkongen med Westmalle & Rafael Gonzales)
    Jeg måtte google litt før jeg skjønte at du også var på øl og sigar i kveld! For å være ærlig, så var ikke IPA og sigar 100% fulltreffer. Vanligvis går det ned et par glass Cognac til sigaren. Ren sprit matcher jo det meste. Men jeg følte ikveld at bitterheten i Den Ngne Ø IPA ikke helt matchet Davidoffen (som i seg selv er mer aromatisk enn sterk). Jeg tror jeg må over på et noe søtere eller mer mektig øl. Noen forslag? (Helst noe man ikke må helt ned i en bakgate i Brussel for å få tak i...).
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.461
    Antall liker
    3.280
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    LydMekk skrev:
    øhhh...dvs. familietilskudd? LOL ;D
    Disse studiekveldene mine ned i nærings- og nytelsesindustriens irrganger pleier som regel å ende med at jeg må sove på gjesterommet, da kona sier jeg snorker for mye. Men det er det verdt. (Unger har jeg nok av).
     

    Elevatoo

    Medlem
    Ble medlem
    13.07.2007
    Innlegg
    21
    Antall liker
    0
    Den Nøgne Ø

    Husk at "skittene" glass kan ødelegge et hvert øl uansett hvor bra det er i utgangspunktet. Ølglass vaskes kun med krystallsoda el, ikke såpe, skylles i glohett vann og lufttørkes og brukes kun til øl!! Ikke smygskjenk ølet, men "styrtskjenk" i passende runder til du har et fint tett skumlokk (frigjør hundrevis av smaksstoffer). En tradisjonell 4 dl lager el. bør ta ca 7 minutter å skjenke opp; "Sieben minuten". Jo mørkere øl jo høyere tempratur (som regel).

    Prøv forøvrig temperert Aas Bukk og lukket valnøtt ;D ;D

    Skål, Elevatoo ;)
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Den Nøgne Ø

    Nå er ikke jeg noen cigar-røker, men jeg hadde en Cognac en gang som var svinaktig god. Men en ettersmak som varte ca 1/2 time. Og ifølge brødteksten var den et godt følge til en cigar. Den var grisebillig på norsk taxfree en stund. Kostet bare litt mer enn en XO. Og forskjellen på VSOP og XO var ingen ting i forhold til spranget opp til denne karen:


     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.852
    Torget vurderinger
    4
    Den Nøgne Ø

    pedal skrev:
    For å være ærlig, så var ikke IPA og sigar 100% fulltreffer. Vanligvis går det ned et par glass Cognac til sigaren. Ren sprit matcher jo det meste. Men jeg følte ikveld at bitterheten i Den Ngne Ø IPA ikke helt matchet Davidoffen (som i seg selv er mer aromatisk enn sterk). Jeg tror jeg må over på et noe søtere eller mer mektig øl. Noen forslag? (Helst noe man ikke må helt ned i en bakgate i Brussel for å få tak i...).
    Dessverre ingen stor overraskelse....som du sier tar bitterheten i IPA'en lett overhånd...der er masser av humle og særegenheten til Cascade-humlen trenger nok noe søtere enn cigar....kanskje skulle du holdt deg til bare sjokoladen ?

    Det er seff mye snadder fra Belgia som er herlig til cigar...og noen få finnes på Polet og/eller Bolaget. Fx. Chimay (den blå er søtest og rundest, den røde litt mer brådd og bitterhet, men fortsatt søtlig, den hvite mest bitterhet og friskhet), eller den jeg drakk, Westmalle. Leffe kjenner du kanskje....ganske lett å komme overens med. En av mine absolutte favoritter er Orval...en herlig all rounder med ganske kompleks, men frisk humlebitterhet, likevel mye lettere enn fx en IPA.

    Eller prøv en hveteøl fra tyskland....hefeweissen er frisk, men passe søtlig til cigar. Dessverre dårlig utvalg på polet. Styr unne Erdinger som er ganske søt og kjedelig, men prøv gjerne en Paulaner. Eller en Franziskaner fra Bolaget.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.461
    Antall liker
    3.280
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    Drakk en Porter fra Den Nøgne Ø i kveld. Pluss en neve Twist. Herlig å være litt usunn midt i uka.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.852
    Torget vurderinger
    4
    Den Nøgne Ø

    Juleølet ble sluppet på mandag så man har kommet seg gjennom de fleste sortene, men Ø for vente til helgen....en halvliter av de smaksbombene blir for meget midt i uken....
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Den Nøgne Ø

    Bx skrev:
    Nå er ikke jeg noen cigar-røker, men jeg hadde en Cognac en gang som var svinaktig god. Men en ettersmak som varte ca 1/2 time. Og ifølge brødteksten var den et godt følge til en cigar. Den var grisebillig på norsk taxfree en stund. Kostet bare litt mer enn en XO. Og forskjellen på VSOP og XO var ingen ting i forhold til spranget opp til denne karen:


    VSOP = Vill supa opp pengarne
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    987
    Den Nøgne Ø

    Havrestouten fra Nøgne Ø er... simpelthen fortreffelig sammen med mørk sjokolade. Hjemme alene, med god musikk. Synes nå jeg da. Og flasken med Wit smakte deilig til breiflabb og madammens soppsaus.

    Har hatt lyst til å forsøke med en sigar til, men jeg kuttet sigarettene for under et år siden og føler ikke helt for å falle tilbake i gamle vaner :-\
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Den Nøgne Ø

    Jeg liker svært godt Nøgne Ø, Sørlandets nye stolthet! Jeg synes Wit er fantastisk, og special holiday ale er heller ikke å forakte:)

    Er det noen som har fått kloa i nøgne ø "god jul islay edition"?
    Den fikk slakt i VG men høres spennende ut. Juleøl laget på Islay whiskyfat. Er ikke på bestillingsutvalget, og ølundende på henriks (i bergen) hadde heller ikke fått tak i den (som plaster på såret fant de frem en Ø flaske suntory smakte sjoklade og langt fra japaneren de skulle hedre, men morro var det).
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.475
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Den Nøgne Ø

    De spesielle juleøllene fra NØ ble utsolgt vanvittig fort. Fikk ikke tak i en eneste en.

    Har til gjengjeld kjøpt opp det lille som var igjen av Raasted Imperial Stout. Samt et drøy kasse av Ringnes Julebokk. Nydelig øl.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.507
    Antall liker
    6.895
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Den Nøgne Ø

    Det er jo nå et skotsk bryggeri har lansert verdens sterkeste øl, en Stout kalt "Tactical Nuclear Penguin" som holder 32% :eek:

    http://www.telegraph.co.uk/foodandd...al-Nuclear-Penguin-worlds-strongest-beer.html

    "A beer like Tactical Nuclear Penguin should be enjoyed in spirit sized measures."

    "It pairs fantastically with vanilla bean white chocolate it really brings out the complexity of the beer and complements the powerful, smoky and cocoa flavours."

    A warning on the label advises drinkers to take it in small servings: "and with an air of aristocratic nonchalance.
    "In exactly the same manner that you would enjoy a fine whisky, a Frank Zappa album or a visit from a friendly yet anxious ghost."


    Johan-Kr
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Den Nøgne Ø

    Såvidt meg bekjent har de følgende, men kanhende de har noen andre jeg ikke vet om:
    special holiday ale 9%
    special holiday ale 8,5%
    underlig jul
    god jul islay edition
    julesnadder (butikkøl)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Den Nøgne Ø

    får bare begynne å jakte da, eller er alt "blåst" bort?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Den Nøgne Ø

    Ang rengjøring av ølglass, sakser jeg følgende fra Ringnes' nettsider:
    "•Et RENT ølglass er alltid den viktigste reglen ved valg av glass.

    •Fett er ølets verste fiende.

    •Ølglass skal vaskes for hånd i varmt vann med oppvaskbørste kun for glass. Bruk gjerne Zalo og skyll godt. La glassene lufttørre.

    •Glassene må ikke vaskes i oppvaskmaskin sammen med annen oppvask eller brukes til melkeprodukter. Da får vi en tynn hinne på innsiden av glasset som hindrer skumdannelsen i ølet, og flatt"

    Jeg sendte Ringnes en e-post og spurte hva man kan gjøre med glass som er blitt vasket i oppvaskmaskin, og fikk følgende svar:
    "Ja, det kan være verdt å prøve å vaske glassene dine i kausisk soda eller med eddik og skylle godt (husk å bruke hansker).
    Husk også at når de er "restaurert" bør du bruke en egen oppvaskbørste kun for glass."

    Hilsen Ølhund Lund
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Den Nøgne Ø

    Fenalaar skrev:
    Det er jo nå et skotsk bryggeri har lansert verdens sterkeste øl, en Stout kalt "Tactical Nuclear Penguin" som holder 32% :eek:

    http://www.telegraph.co.uk/foodandd...al-Nuclear-Penguin-worlds-strongest-beer.html

    "A beer like Tactical Nuclear Penguin should be enjoyed in spirit sized measures."

    "It pairs fantastically with vanilla bean white chocolate it really brings out the complexity of the beer and complements the powerful, smoky and cocoa flavours."

    A warning on the label advises drinkers to take it in small servings: "and with an air of aristocratic nonchalance.
    "In exactly the same manner that you would enjoy a fine whisky, a Frank Zappa album or a visit from a friendly yet anxious ghost."


    Johan-Kr
    Det er vel et defenisjonsspørsmål om dette i det hele tatt er øl? trodde ikke det gikk an å gjære mer enn 17%, men det jo være verdt å drikke likevel:)
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Den Nøgne Ø

    ErosLoveking skrev:
    får bare begynne å jakte da, eller er alt "blåst" bort?
    Tror både islay og special holiday er på vei bort, så det er nok lurt forte seg
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.768
    Den Nøgne Ø

    Både God Jul og Underlig Jul fall i smak. Har ikkje fått tak i andre variantar med unntak av Norse Porter.
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    Den Nøgne Ø

    Steinar_Lund skrev:
    Ang rengjøring av ølglass, sakser jeg følgende fra Ringnes' nettsider:
    "•Et RENT ølglass er alltid den viktigste reglen ved valg av glass.

    •Fett er ølets verste fiende.

    •Ølglass skal vaskes for hånd i varmt vann med oppvaskbørste kun for glass. Bruk gjerne Zalo og skyll godt. La glassene lufttørre.

    •Glassene må ikke vaskes i oppvaskmaskin sammen med annen oppvask eller brukes til melkeprodukter. Da får vi en tynn hinne på innsiden av glasset som hindrer skumdannelsen i ølet, og flatt"

    Jeg sendte Ringnes en e-post og spurte hva man kan gjøre med glass som er blitt vasket i oppvaskmaskin, og fikk følgende svar:
    "Ja, det kan være verdt å prøve å vaske glassene dine i kausisk soda eller med eddik og skylle godt (husk å bruke hansker).
    Husk også at når de er "restaurert" bør du bruke en egen oppvaskbørste kun for glass."

    Hilsen Ølhund Lund
    Gjorde en side-by-side test av dette for noen år siden. Et glass i oppvaskmaskinen (hadde vært gjennom det meste, melk og annen faenskap) et i kaustisk soda. Tok også bilder av denne testen, men disse er nå long gone. Helte i samme type øl og observerte forskjellene. De var der, men de var små, svært små. Kaustisk soda glasset vant knepent, skummet varte noe lengre der, blindtesten kunne ikke skille dem på smak / liv.
    Det betyr mye mer å ha et glass med "rufsete bunn" ( som glassene til Carling) for å holde liv i ølet. SÅ bruk oppvaskmaskinen med god samvittighet, det går helt greit.

    Honkey
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Den Nøgne Ø

    bjos skrev:
    Fenalaar skrev:
    Det er jo nå et skotsk bryggeri har lansert verdens sterkeste øl, en Stout kalt "Tactical Nuclear Penguin" som holder 32% :eek:

    http://www.telegraph.co.uk/foodandd...al-Nuclear-Penguin-worlds-strongest-beer.html

    "A beer like Tactical Nuclear Penguin should be enjoyed in spirit sized measures."

    "It pairs fantastically with vanilla bean white chocolate it really brings out the complexity of the beer and complements the powerful, smoky and cocoa flavours."

    A warning on the label advises drinkers to take it in small servings: "and with an air of aristocratic nonchalance.
    "In exactly the same manner that you would enjoy a fine whisky, a Frank Zappa album or a visit from a friendly yet anxious ghost."


    Johan-Kr
    Det er vel et defenisjonsspørsmål om dette i det hele tatt er øl? trodde ikke det gikk an å gjære mer enn 17%, men det jo være verdt å drikke likevel:)
    Undres på hvordan dette blir sett på i tollen. Kan man ta med like mye dette som av "vanlig" øl?
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Den Nøgne Ø

    Tollerene er nok ikke så lettlurte:( endog vanlig sterkøl blir kategorisert som vin
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    182
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    En stor glede å endelig lese en tråd om de to viktige ting i livet som hører sammen: Hifi og øl. Det er sagt mye fornuftig om årets juleøl, her kommer et tips til. Lervig Julebrygg er så vidt jeg vet nytt av året og jeg aner ikke hvem som har laget det. Det er meget smaksrikt, maltete, helt i andre enden av smaksskalaen i forhold til en imperial stout. Jeg liker engelsk bitter med litt restsødme og syns det var helt nydelig!
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Den Nøgne Ø

    Honkey-Chateau skrev:
    Mitt nye og soleklare favorittøl:
    http://www.innisandgunn.com/thebeer_newproducts.htm

    Sjokkartet deilig. Mye godt øl har jeg smakt, men dette er i en egen klasse for min gane. Skål!

    Honkey
    Tiltredes! Jeg kom tilfeldigvis over den på Polet, og ble tiltrukket av etiketten. Kjøpte en flaske, tok den med meg hjem, drakk ølet og var frelst. Nydelig! Anbefaler alle ølhunder å prøve den. Forøvrig mange spennende forslag i denne tråden - godt det er halv skatt i desember! ;D
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Den Nøgne Ø

    plukket med meg en Nøgne Ø Andhrimnir Barley Wine Ale fra polet (ved tinghuset i bergen), skal bli spennende å smake! de kunne informere at de var tom for alle nøgne ø-juleølsorter bortsett fra god jul.

    Nå sitter jeg og koser meg med en rød chimay, og gleder meg over at høstens semester er over, skåll!
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Den Nøgne Ø

    Har noen smakt Nøgne Ø's bitter ? Meny var tom for Bombardier, så jeg tok med meg et par slike i går. Forhåpentligvis har de snart fått roet seg nok i kjøleskapet til at jeg kan få prøvekjørt de.

    EDIT: og hadde jeg lest hele tråden, som jeg har nå, ville jeg sett at det har falt i smak hos andre her. Gode ting.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Den Nøgne Ø

    det er jo veldig enkelt å sjekke hvem som har hva. Gledelig er det å se at mye fortsatt er tilgjengelig. :D
    Har sikret noen flasker av hver, så nå kan romjula bare komme. :D :D

    http://www.vinmonopolet.no/is-bin/I...E-kMOWhxASDMZ2tlTmuADJVvcxedrE=?query=nøgne+ø

    Noen som vet hvilke som er å få på fat hos Lompa (Olympen) "Blonde" vet jeg (meget god til kr 58.- for en 0,4), og så lurer jeg fælt på den andre som er en heftig sak på over 10% . Skrudd smak, som en ikke drikker mange av.
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    987
    Den Nøgne Ø

    "Måtte" plukke med meg en Innis & Gunn når jeg var på polet for å handle gløgg i dag. Ser ikke bort fra at jeg har fått nytt favorittøl! Men man bør kanskje smake på noen flasker til for å være heeelt sikker ;)

     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Den Nøgne Ø

    Nøgne ø sine Juleøl er bortimot helt fantastiske.
    I år/neste år skal jeg kjøpe opp endel så jeg har stående...
    Jeg tror det var varianten underlig Jul med sin smule anis nyanse som
    var så utrolig bra ifjor... i år håper jeg den er like forteffelig!!! Eller var det God Jul...
    Tror jeg må kjøpe meg alle tre variantene så jeg "husker" hvilken det var... :p

    Nyder en Nøgne Ø "bitter" ... mens jeg skriver.. :-*

    mvh
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Den Nøgne Ø

    Imperial skrev:
    Nyder en Nøgne Ø "bitter" ... men jeg skriver.. :-*
    Ah, nå skulle jeg ønske at jeg ikke hadde vært på den originale blodfylla i går slik at jeg hadde orket å hente en 'Bitter' i kjøleskapet. Eller enda viktigere, orket å ha lyst på øl akkurat nå :D
    Det ble et par Nøgne Ø 'Wit' i går, den satt som et skudd. Men jeg synes den smakte overraskende nære en bitter til å være en hveteøl. Men det er ikke noe jeg klager på.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.475
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Den Nøgne Ø

    Både Bitter og Wit er flotte butikkøl. Bitter er vel NØs variant av pils?
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Den Nøgne Ø

    Hmmm...det var et godt spørsmål. Sånn helt umiddelbart vil jeg tro at 'Bitter,' er deres variant av ølsorten bitter, men det skal jeg ikke ta gift på.
    Sånn passe apropos, det kan se ut til at Meny(i hvert fall den i Industriveien,) har sluttet å føre Bombardier, det ble derfor ny ladning av NØ's 'Bitter,' i dag. Sikkert ikke helt heldig å drikke de på innkjøpsdagen, ref gjæret på flasken, men satser på at det hjelper å helle superduperforsiktig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn