nei, bitter og pils\lager er to helt forskjellige øltyper Alt fra Nøgne Ø er overgjæret øl som også ettergjærer på flaske. Pils er undergjæret.C. Alshus skrev:Både Bitter og Wit er flotte butikkøl. Bitter er vel NØs variant av pils?
Ser endel av butikkene nå fører Caffrey's på boks. De kommer med en dings i som gjør at de blir helt riktige, med en god creamy head. Noe av det beste ølet på boks.Roberten skrev:Hmmm...det var et godt spørsmål. Sånn helt umiddelbart vil jeg tro at 'Bitter,' er deres variant av ølsorten bitter, men det skal jeg ikke ta gift på.
Sånn passe apropos, det kan se ut til at Meny(i hvert fall den i Industriveien,) har sluttet å føre Bombardier, det ble derfor ny ladning av NØ's 'Bitter,' i dag. Sikkert ikke helt heldig å drikke de på innkjøpsdagen, ref gjæret på flasken, men satser på at det hjelper å helle superduperforsiktig.
Å helle alt i en bevegelse var et bra tips, takk !C. Alshus skrev:La dem stå noen timer, så burde det være greit. Og hell alt i en bevegelse.
Kanskje jeg får invitere på øl og musikk en dag utover vintern. Har endel godt, mørkt øl.
Ai, det høres spennende ut, må prøves Den dingsen, er det en slik 'nitrogenpatron' som det er i Boddingtons ? Det funker feiende flott i de flaskene og boksene i hvert fall.Gjestemedlem skrev:Ser endel av butikkene nå fører Caffreys på boks. De kommer med en dings i som gjør at de blir helt riktige, med en god creamy head. Noe av det beste ølet på boks.
Jepps, det er en slik. Boksen har også en gimmick med temperaturfølsom blekk som skal vise når den er riktig temp for drikking. Riktig god er den i alle fall.Roberten skrev:Ai, det høres spennende ut, må prøves Den dingsen, er det en slik 'nitrogenpatron' som det er i Boddingtons ? Det funker feiende flott i de flaskene og boksene i hvert fall.Gjestemedlem skrev:Ser endel av butikkene nå fører Caffreys på boks. De kommer med en dings i som gjør at de blir helt riktige, med en god creamy head. Noe av det beste ølet på boks.
Gjestemedlem skrev:Jepps, det er en slik. Boksen har også en gimmick med temperaturfølsom blekk som skal vise når den er riktig temp for drikking. Riktig god er den i alle fall.Roberten skrev:Ai, det høres spennende ut, må prøves Den dingsen, er det en slik 'nitrogenpatron' som det er i Boddingtons ? Det funker feiende flott i de flaskene og boksene i hvert fall.Gjestemedlem skrev:Ser endel av butikkene nå fører Caffreys på boks. De kommer med en dings i som gjør at de blir helt riktige, med en god creamy head. Noe av det beste ølet på boks.
Butikk, så den kom inn samtidig med Carlings, så det er sikkert samme butikker som fører denne.65finger skrev:Liker stilen! er det butikk eller pol?
takker for info! Får ta en runde på mandag. Nazi salgsbestemmelsene gjør at jeg ikke får smakt i helgenGjestemedlem skrev:Butikk, så den kom inn samtidig med Carlings, så det er sikkert samme butikker som fører denne.65finger skrev:Liker stilen! er det butikk eller pol?
Superdupert ! Da må det testes i løpet av julen. Og det siste du sier gjør at jeg er overbevist om at jeg har noe å se frem til.Gjestemedlem skrev:Jepps, det er en slik. Boksen har også en gimmick med temperaturfølsom blekk som skal vise når den er riktig temp for drikking. Riktig god er den i alle fall.
Beste overraskelsen fra butikk siden nettopp Ø's bitter.
I New Cross har bodd! Gikk på Goldsmiths College. Hang en del på Goldsmiths Tavern, men det var på Hobgoblin jeg inntok mine (nesten) daglige pints med John Smiths.ErosLoveking skrev:Caffreys er drikkandes. Hadde en morsom opplevelse for noen år tilbake. Formen etter 10-11 pints (Caffreys) var som vanlig bra, men et lite uhell, overskygget kvelden en smule. Stedet var Goldsmiths Tavern som ligger i New Cross(London), et klassisk østkantstrøk, med sterke røtter i 70-tallets punke-London.
Nå ble jeg nysgjerrig? Når?Wergeland skrev:I New Cross har bodd! Gikk på Goldsmiths College. Hang en del på Goldsmiths Tavern, men det var på Hobgoblin jeg inntok mine (nesten) daglige pints med John Smiths.ErosLoveking skrev:Caffreys er drikkandes. Hadde en morsom opplevelse for noen år tilbake. Formen etter 10-11 pints (Caffreys) var som vanlig bra, men et lite uhell, overskygget kvelden en smule. Stedet var Goldsmiths Tavern som ligger i New Cross(London), et klassisk østkantstrøk, med sterke røtter i 70-tallets punke-London.
2004-2005ErosLoveking skrev:Nå ble jeg nysgjerrig? Når?Wergeland skrev:I New Cross har bodd! Gikk på Goldsmiths College. Hang en del på Goldsmiths Tavern, men det var på Hobgoblin jeg inntok mine (nesten) daglige pints med John Smiths.ErosLoveking skrev:Caffreys er drikkandes. Hadde en morsom opplevelse for noen år tilbake. Formen etter 10-11 pints (Caffreys) var som vanlig bra, men et lite uhell, overskygget kvelden en smule. Stedet var Goldsmiths Tavern som ligger i New Cross(London), et klassisk østkantstrøk, med sterke røtter i 70-tallets punke-London.
Gjestemedlem skrev:Jepps, det er en slik. Boksen har også en gimmick med temperaturfølsom blekk som skal vise når den er riktig temp for drikking. Riktig god er den i alle fall.Roberten skrev:Ai, det høres spennende ut, må prøves Den dingsen, er det en slik 'nitrogenpatron' som det er i Boddingtons ? Det funker feiende flott i de flaskene og boksene i hvert fall.Gjestemedlem skrev:Ser endel av butikkene nå fører Caffreys på boks. De kommer med en dings i som gjør at de blir helt riktige, med en god creamy head. Noe av det beste ølet på boks.
ach so. Lovequeen bodde i New Cross og Brockley i perioden '95-'98, og "studerte" ved Goldsmiths College. Hadde klippekort til London denne perioden kan du si ;DWergeland skrev:2004-2005ErosLoveking skrev:Nå ble jeg nysgjerrig? Når?Wergeland skrev:I New Cross har bodd! Gikk på Goldsmiths College. Hang en del på Goldsmiths Tavern, men det var på Hobgoblin jeg inntok mine (nesten) daglige pints med John Smiths.ErosLoveking skrev:Caffreys er drikkandes. Hadde en morsom opplevelse for noen år tilbake. Formen etter 10-11 pints (Caffreys) var som vanlig bra, men et lite uhell, overskygget kvelden en smule. Stedet var Goldsmiths Tavern som ligger i New Cross(London), et klassisk østkantstrøk, med sterke røtter i 70-tallets punke-London.
Det er da altfor lydig og snilt.pedal skrev:Midtukefyll er snart den eneste badboy greia jeg har igjen her i livet. Ø Porter svikter aldri. Skål!
Fin kombinasjon det der.vredensgnag skrev:Jeg har oppdaget at dette er et øl som oppfører seg meget pent når det helles i disse glassene (hvitvinsglass fra iittala).
Det både ser vakkert ut, og synes å innta en enda herligere rolle som støtte under gjennomføring av mine hverdagsbestrebelser.
+1FredrikH skrev:sweet horizon fra nögne ö anbefales å smake. søt og med tydelig sjokolade preg:-D
Skal gi den et nytt forsøk. Mulig det ikke var rette ølen akkurat da.slowmotion skrev:Jeg likte Blonde godt sist jeg drakk det.
Ujevn produksjon?
Forskjellig smak?
Noen ganger er det all right.pedal skrev:Jaggu ble det ikke en flaske sjakkøl i kveld igjen, gitt. Vanskelig ikke å ruse seg når Magnus storspiller.
Fruen hadde uforvarende lagt min Nakne Porter i horisontalt leie, men heldigvis hadde jeg en ekstra flaske stående i kjellerboden. Vil jo ikke ha noe sedimenter i glasset. Da sennepsglasset var tømt, så drakk jeg allikevel opp slumpen med sedimenter og det hele.
Skål!
Det ble en syndefull ølkveld det der. Alle ølsortene drukket i feil rekkefølge av såpevasket melkeglass... :-[Trane skrev:Pedal, - man bruker aldri, aldri...aldri!!! annet enn dedikerte ølglass til øl.
Og skulle man måtte synde mot denne enkle levereglen må man likevel aldri (absolutt aldri!) bruke samme glass som det noensinne har vært melk i.
Ellers er ikke Porter i Cognacglass det dummeste.
Jeg har fått noen rare blikk da jeg har bedt om et stort cognac- eller vinglass til ølet istedetfor vannglasset de kommer med.
Fett dreper skum og øl uten skum er dødt.
Forøvrig ville jeg (så lenge jeg ikke kjenner for-, hoved, og dessertrett) gjort som Alshus;
- Chimay Bleu, Ø Porter, Rochefort 8.
Chimay er den mykeste.
Ø Porter har mest bitterhet.
R8 har mest "slagkraft".