Finnes det godt italiensk øl? De kan vel bare lage vin og da helst rød(etter min smak)Fra en grillsession tidligere i vår. Artig navn, kjedelig øl (Czech Norris fra Brewfist).
Vis vedlegget 259761
Finnes det godt italiensk øl? De kan vel bare lage vin og da helst rød(etter min smak)Fra en grillsession tidligere i vår. Artig navn, kjedelig øl (Czech Norris fra Brewfist).
Vis vedlegget 259761
Takk for tips! Haandbryggeriet Humlesus er også glitrende.A propos pils: Endel butikker med større utvalg har begynt å ta inn Mikkeller American Dream, en 4.6% lager som smaker helt enestående. Prøv den!
Ser de også har 0,75 flasker. Egner seg best for deling.Denne er fin.
Ellers lager Theresianer noen gode øl. Men italienerne lager god hvitvin også, og endel flott grappa.
De brygger Humlesus året rundt nå, både på fat og flaske, men hvor fersk den er har selvfølgelig mye å si. Bør drikkes før den blir 3 måneder gammel. Single hop Citra og veldig god.Humlesus var definitivt sommerølen for meg i fjor.
Noen som vet om de tapper samme batch på flaske som på fat ?
Mener fx. Gaassa hadde den fra fat i fjor sommer, men at jeg fikk den på flaske på sensommeren.
Det kan selvsagt være gode minner og en noe bedugget hukommelse som spiller meg et puss, men jeg minnes Humla fra fat var enda hakket bedre.
Forøvrig vil jeg også anbefale Chimay Goude som ikke er så ulikt Humla.
Ja, den var vel sånn en suksess i fjor sommer at de valgte å fortsette kalenderen rundt.De brygger Humlesus året rundt nå, både på fat og flaske, men hvor fersk den er har selvfølgelig mye å si. Bør drikkes før den blir 3 måneder gammel. Single hop Citra og veldig god.Humlesus var definitivt sommerølen for meg i fjor.
Mener fx. Gaassa hadde den fra fat i fjor sommer, men at jeg fikk den på flaske på sensommeren.
Det kan selvsagt være gode minner og en noe bedugget hukommelse som spiller meg et puss, men jeg minnes Humla fra fat var enda hakket bedre.
Haandbryggeriet har en ny sommerøl for butikk i år, India Saison. Ganske så god, men Nøgnes sommernyhet i butikksegmentet, Asian Pale Ale er hakket bedre.Ja, den var vel sånn en suksess i fjor sommer at de valgte å fortsette kalenderen rundt.De brygger Humlesus året rundt nå, både på fat og flaske, men hvor fersk den er har selvfølgelig mye å si. Bør drikkes før den blir 3 måneder gammel. Single hop Citra og veldig god.Humlesus var definitivt sommerølen for meg i fjor.
Litt synd egentlig, for det er som sagt et fantastisdk godt øl sommerstid, det lukter sommer og det smaker sommer, og jeg liker at øl er sesongprodukt.
Det begynner jo å bli en ganske vanlig "stil" og mange bryggerier brygger en saison med mye amerikansk humle. Ikke alle som kaller den India Saison da.Har HB fått en India Saison også nå da..