OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Sommerjazz playlisten er satt opp og snart sommerferie:cool:⛱
    C728D83E-98F2-4DB6-B5CE-561864D91B8A.jpeg

Et lite bar tips for de som er i Oslo i sommer er å besøke baren hos Hotell Sommerro. Der spilles det lett livejazz og drinkene er meget gode(y) Interiøret er Art Deco inspirert og med en flott stor bar i midten. De lager kanskje en av Oslos beste whisky sour🥃
    IMG_2577.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Prøvde du den igår🥳
    Ja, vi hadde sommerfest på jobben i går og på vei fra restaurant Park 29 mot Solli plass så lurte en kollega og meg oss unna en time på Syng (fu**ings karaoke) og svingte innom Sommerro i stedet😆 Vi havnet deretter på Skaugum og så på nachs🤪 Tung dag i dag🥴

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ingen av de fire som jeg har smakt.
    Er det noen spesiell du vil anbefale?
    Silly Cybies er en surøl med mye kompleksitet og karakter. Lagret på eikefat sammen med bringebær gir en lett syrlig smak, med innslag av karamell og tørket frukt. Den vi drakk var lagret noen år så jeg tipper at syrligheten hadde blitt mer avrundet og den tørkede frukten mer fremtredende!

Kinn Svartekunst er en Imperial russian stout/porter. Her var det mye kaffe og mørk sjokolade med litt bitterhet mot slutten. En skikkelig koseøl🍻

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.028
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Moro med noe ny vinyl i hus :) selv venter jeg til høsten, litt nedetid på denne tiden av året

mvh

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hjemme igjen etter noen dager på Solkysten (Sandefjord):cool: Det levde jammen opp til navnet i år også tross litt vekslende værmeldinger. Tradisjonen tro så bodde jeg hos Finn Audun aka @sandecker i hans flotte sommerhus. Helt ok å spasere ut på terrassen med morgenkaffen til denne utsikten hver dag🤩
    IMG_2670.jpeg

Siden været var på vår side så ble det et tur på vannet den ene dagen og da må jeg jo gjøre det obligatoriske badet🏊‍♂️💦 Friske 18˚ grader, men det hjalp på et litt tungt hode etter inntaket av div. malt og humledrikker kvelden før😄
    C9C26913-0D83-4898-B0A5-44CF7C1933AC.jpeg

Som nevnt så blir det mye malt og humle i glasset når jeg er på besøk hos Finn Audun. Første dagen så tok vi en tur innom Sandefjord polet og handlet noen poser. Ble mye godt i år også, men noen bomkjøp kan skje. Årets bomkjøp for min del var Kyrö Malt Rye whisky. Den var for søt og krydret for min del:p Her er noe av det vi hadde i glasset.
    E88A47CD-4539-4C3E-8E46-8DCF6753A3F1.jpeg

818C6739-2020-4EE3-AF14-66BCDD696142.jpeg

Litt mat måtte vi også ha og det ble slengt på biffer, pølser og hamburgere på grillen😋 Den ene kvelden hadde vi reker og hvitvin, men det var det ingen som dokumenterte🤣
    F8D01DD1-0105-4F30-9EC5-EF4FC26B2196.jpeg

Takker for noen fine dager og at jeg får komme på besøk til din sommerperle langs solkysten👌👏

Sist redigert:

sandecker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Antall liker
    881
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Takk for hyggelig besøk Ronny! Dette begynner å bli en fin tradisjon i løpet av ferien med rolige dager, god mat og tilsvarende drikke. Når det gjelder været er det alltid fint her på solkysten i Larvik ☺☀

Litt rart at vi ikke fikk tatt bilde av rekene men de var iallefall lokale, ifølge fiskehandleren.

Gode samtaler rundt hifi og mulige planer for oppgraderinger fremover 😎

IMG_7671.jpeg

Hjemme igjen etter noen dager på Solkysten (Sandefjord):cool: Det levde jammen opp til navnet i år også tross litt vekslende værmeldinger. Tradisjonen tro så bodde jeg hos Finn Audun aka @sandecker i hans flotte sommerhus. Helt ok å spasere ut på terrassen med morgenkaffen til denne utsikten hver dag🤩

Siden været var på vår side så ble det et tur på vannet den ene dagen og da må jeg jo gjøre det obligatoriske badet🏊‍♂️💦 Friske 18˚ grader, men det hjalp på et litt tungt hode etter inntaket av div. malt og humledrikker kvelden før😄

Som nevnt så blir det mye malt og humle i glasset når jeg er på besøk hos Finn Audun. Første dagen så tok vi en tur innom Sandefjord polet og handlet noen poser. Ble mye godt i år også, men noen bomkjøp kan skje. Årets bomkjøp for min del var Kyrö Malt Rye whisky. Den var for søt og krydret for min del:p Her er noe av det vi hadde i glasset.

Litt mat måtte vi også ha og det ble slengt på biffer, pølser og hamburgere på grillen😋 Den ene kvelden hadde vi reker og hvitvin, men det var det ingen som dokumenterte🤣

Takker for noen fine dager og at jeg får komme på besøk til din sommerperle langs solkysten👌👏

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Dårlig vær over Tigerstaden i dag så da passet det med en rask vinylsafari til en av byens bruktsjapper. Ok, fangst ble det også😃 Trengs bare litt vask først💦
    IMG_2675.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.339
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den med Dr. John er det bra lyd på.
    Særlig messingblås er det bra trøkk i.
    Dessuten er Dr.John s duett med Rickie Lee Jones verdt å kjøpe plata for.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Den med Dr. John er det bra lyd på.
    Særlig messingblås er det bra trøkk i.
    Dessuten er Dr.John s duett med Rickie Lee Jones verdt å kjøpe plata for.
    Tror kanskje det var du som tipset om den en gang! Bra lyd og et meget bra knippe med musikere han har fått med seg på den skiva👌👏
    IMG_2678.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    For fans av Joni Mitchell så er det verdt å merke seg at hennes live opptreden på Newport Folk Festival i fjor sommer nå er utgitt som helhet på et album. Dette var hennes første live opptreden på 20 år. Dette er nok ikke en live skive som byr på musikalske høydepunkter og vokal, men mer en slags hyllest til en dame som har betydd veldig mye for veldig mange. Med seg på scenen har hun med seg en mengde av artister som nesten er over av seg av beundring 🙌 👏

IMG_4003.jpeg

IMG_4004.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Regnvær og fint å pusle litt rundt og spille plater. Først litt støvtørking og så dagens første skive😊 Ha en god vinylsøndag!

IMG_2691.jpeg

5983B857-15AD-47AB-BEBA-14A9396D554E.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Queensrÿche, Operation Mindcrime er blitt en klassiker og et lite mesterverk av 80-talls hardrock/metal🙌👏 Ta en dose metal, bland inn rock opera og litt progressiv rock og vips så får du Operation Mindcrime. Hele albumet er konsept og forteller historien om Nikki, en bortkommen narkoman som forviller seg inn i en politisk organisasjon ledet av Dr. X. Organisasjonen har som mål å starte en revolusjon og Nikki blir vervet som leiemorder og skal drepe politiske og religiøse ledere…

Operation Mindcrime var Queensrÿche sitt tredje album og her hører vi et band med eminente musikere og hvor kreativitet og skaperevne er på topp. Vokalist Geoff Tate nådde toppen av sin stemmeprakt og kunne synge over fire oktaver (sies det). Du kan høre at de er inspirert av bl.a Pink Floyd, Rush, Judas Priest og Iron Maiden. Har du ikke hørt albumet så burde du ivertfall gi det en sjans og kanskje du digger det du også🤘

IMG_2707.jpeg

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.939
    Torget vurderinger
    23
    Passer bra å finne frem en "Film Noir" også da.....

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Uværet Hans herjer over store deler av østlandet, men i Oslo innenfor ring 3 så har Hans vært litt oppskrytt. Ja, det har regnet kraftig til tider, men ingen syndeflod som en skulle tro etter farevarkslet i går! Nå håper jeg vi slipper unna det værste og at ingen blir rammet av ulykker, ras og ødeleggelser uansett hvor vi bor!

Med tanke på værvarslet så er kanskje denne skiva passende på en våt dag🌧💦

IMG_2736.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Uff, da har enda en av de gode gamle forlatt oss😥 Leste om dødsfallet i går kveld og det kom ikke som noe sjokk, men trist uansett. Kunne spilt noe fra The Band, men valget falt på en av de senere albumene hans, Clairyoyant, et meget bra album fra 2011. RIP

IMG_2753.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn