OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.058
    Antall liker
    15.981
    Sted
    Langesund
    En bitteliten korreksjon for de spesielt interesserte: det var EQ’en i Roon som var stilt inn etter dartpil-metoden. Egentlig var det vel stilt inn etter noen andre høyttalere 😂 Uansett, DSP (i hvert fall i Roon) kveler alt liv. 🔥
    Godt du hadde med noe i parentes, ellers hadde det blitt dust. ;)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.747
    Antall liker
    17.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    En bitteliten korreksjon for de spesielt interesserte: det var EQ’en i Roon som var stilt inn etter dartpil-metoden. Egentlig var det vel stilt inn etter noen andre høyttalere 😂 Uansett, DSP (i hvert fall i Roon) kveler alt liv. 🔥
    Veldig hyggelig happening, Ronny! Takk for invitasjonen :D

    Jeg synes du beskriver det veldig godt og vi er merkelig samstemte i oppfatningene våre. Tror det vi var inne på mot slutten spiller mye inn på forskjellen mellom disse - nemlig med og uten Gaia-føtter. Tror de hadde vært noe likere om begge hadde det. Jeg holder en liten knapp på de minste 🤩
    Ja hva skulle jeg gjort uten deg i dag! Oppsummeringen av høyttalerene hadde nok blitt litt andelenes da🤣 Jeg snakket litt med Duet fyren ang. Gaia på 611 og han mente også at det nok hadde ryddet opp noe, men at vårt inntrykk av 811 kontra 611 rimte godt med hans inntrykk. Vi får ta en tur ned når de får inn den nye Soulution integrerte til høsten. Den har varme og plenty med trøkk!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.747
    Antall liker
    17.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Første feriedag og solen skinte:cool: Da var det helt naturlig rulle noen mil langs veier nedover indre Østfold.
    2477440A-C3B3-4AB2-B52D-65D211C42A4E.jpeg


    Vel hjemme fikk jeg med meg innspurten av TdF og siste agurk nytt på HFS:LOL: Leste også at Van Halen sitt album fra 1991, For Unlawfull Carnal Knowlegde, eller F.U.C.K på folkemunne kom ut i en spesialversjon i dag. Her finner du endel ekstramateriell som bl.a konsertopptak. F.U.C.K albumet er kanskje den skiva fra Sammy Hagar perioden som er mest rett frem rock n’roll og jevnest i kvalitet. Dette er også albumet de fikk sin første og eneste Grammy for. Første spor starter med en låt hvor Eddie bruker elektrisk drill på gitaren og derfra så er det rock n’roll🤘 Den mest kjente låta fra albumet er vel Right Now, men vi finner også en liten melodi som heter 316 som er Eddies mest personlige låt. 316 står for mars den 16 og er datoen Wolfgang ble født. Det er vel derfor naturlig at jeg plukker frem mitt eksemplar av F.U.C.K til øltimen i dag og skru opp volumet🍻🤘 God helg!
    IMG_5601.jpeg

    IMG_5357.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.747
    Antall liker
    17.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Regn igjen i dag og da passer det fint å snurre noen skiver før dagens sending fra TdF begynner etterfulgt av EM finalen. Inspirert av @iGran sin post i går så starter jeg med Bobo Stenson Trio og albumet, Sphere.
    IMG_5611.jpeg


    Liker man ECM utgivelser så ga Giovanni Guidi kvartett ut et nytt album på fredag som heter, A New Day. Et litt stillferdig album med tildels melodiøse melodier, men her er også partier og låter som er litt mer krevende. Fin balanse mellom saksofon og resten av bandet. Kan jo være noe for en regnfull søndag 😊
    IMG_5366.jpeg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.058
    Antall liker
    15.981
    Sted
    Langesund
    En fin måte å tilbringe dagen og er med deg en bit på veien, litt musikk, og så en meget spennende etappe i touren, men EM finalen styrer jeg unna.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.166
    Antall liker
    28.139
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Regn igjen i dag og da passer det fint å snurre noen skiver før dagens sending fra TdF begynner etterfulgt av EM finalen. Inspirert av @iGran sin post i går så starter jeg med Bobo Stenson Trio og albumet, Sphere.
    Vis vedlegget 1039425

    Liker man ECM utgivelser så ga Giovanni Guidi kvartett ut et nytt album på fredag som heter, A New Day. Et litt stillferdig album med tildels melodiøse melodier, men her er også partier og låter som er litt mer krevende. Fin balanse mellom saksofon og resten av bandet. Kan jo være noe for en regnfull søndag 😊
    Vis vedlegget 1039426
    Her nere tok vi regnet inatt og sende det nord over på morningen :D ☀ det blir en liten sykkel tur etter første fjellet på TDF. Imorgen ser det ikke bra ut mht til været😛
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.747
    Antall liker
    17.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Noen dager i Horten hos hu mor er alltids fint! Været var heller dårlig første del av uka, men i går så kom sommeren tilbake og jeg utforsket noen fine veier i indre Vestfold. Varmt og fint var det, men ruta jeg valgte var mer kupert enn jeg trodde på forhånd så beina fikk kjørt seg bra😅
    D125EFD4-CBF3-4CF6-8764-BD5F1777FEF4.jpeg

    F62822E4-C142-47F5-A023-237EB2F8CA5C.jpeg


    Idag så var det en kosetur fra Moss og inn til Tigerstaden. Med sola og vinden i ryggen ble det riktig så behagelig tur😎 Et par skiver lå å ventet på meg på posten som en liten bonus. Borte bra, men home is where the hifi is😊 Nå må jeg pakke til Edinburgh turen i morgen!
    IMG_5634.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.175
    Antall liker
    67.478
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flotte bilder! Hadde mange jobbturer til Edinburgh i hine hårde dager ifm utvikling av samarbeidsavtale med skottene. Hmm, på tide med ny tur kanskje. Kos dokkar! 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.747
    Antall liker
    17.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Som øl entusiast så er Brewdog nesten et must å stikke innom når en er i Skottland. Her i Edinburgh er det tre barer og vi gått forbi to av de på slump. Den første vi så ligger i en parallell gate til The Royal Mile og midt i nattklubb/bar distriktet. Dette var rundt lunch tider, men frua mente at det finnes andre barer en mikrobryggeri barer!😳Nå er vel ikke Brewdog noe ”mikrobryggeri" lengre, men endel godt øl har de. Litt senere på dagen så ble det et lite besøk på den andre Brewdog baren som ikke lå så langt fra hotellet. Selve besøket er ikke noe å skive hjem om og det var ikke ølen heller, men vi fikk et tips om et sted som het Stramash. Her skulle det være live musikk og bra med liv!
    002A98C3-7189-488A-84F5-44C30B85A806.jpeg


    Stramash viste seg å ligge i det tidligere nevnte nattklubb/bar distriktet og lokale minnet nesten om en gammel kirke. Her var det folk i fra 20-60 årene og barer i to etasjer. Bandet som spilte hadde selvfølgelig sekkepipe, men en av de peneste pipeblåserene jeg har sett (hvis det er lov å skrive🤭). Her fikk vi servert slagere på løpende bånd, alt fra Oasis, Queen, Bryan Adams m.fl. Den råeste overgangen var da de gikk fra Whitney Huston til Green Day😆 Bra med liv var det også så her koste folk seg!
    7B14D129-250E-45E7-85D4-2BE438E98AF6.jpeg

    IMG_5688.jpeg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.747
    Antall liker
    17.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I går så tok vi turen ut til New Haven og fikk litt sjøluft. En stille og døsig landsby ved sjøen hvor vi ruslet langs moloen, noen hyggelige puber og cafeer. Her er også en meget bra sjømat restaurant som bl.a skal servere en meget god fish & chips. Perfekt til lunch tenkte vi og skuffelsen var desto større da de var fullbooket:eek:🤬 Vel, fish & chips ble det, men et annet sted.
    E06B384B-8C30-4A88-8BB0-0860AF11D7EE.jpeg

    IMG_5712.jpeg


    På kvelden så hadde jeg booket oss inn på en skikkelig kommersiell turistfelle, Johnnie Walker i Princes Street. Her hadde vi bord i 1820 roof top bar. Vi fikk servert en tre retter og jeg valgte å gå for whisky pairing til hver av rettene. Servitørene var meget hyggelige og hjelpsomme og maten slett ikke ille. Det ble en skikkelig kommersiell aften🥃
    A4C79FE0-257E-4F60-AC68-05E761AEECAD.jpeg

    C16388FA-F65F-42B3-8C02-6E576A2E3CB2.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.747
    Antall liker
    17.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I formiddagen rusle jeg rundt for meg selv da frua hadde litt shopping og frisør ting på tapetet. Hva gjorde jeg? Først så fant jeg en vinylbutikk som jeg svingte innom, gikk ut uten noen handel hadde rukket å bli litt øltørst så jeg fant et vannhull og slukket tørsten🍺 Så ruslet jeg opp mot slottet med et bestemt mål i sikte, The Scotch Whisky Experience🥃 Fikk sneket meg til en plass i baren og fikk utdelt whisky menyen. Den er over flere sider og delt inn i distrikt og land. Etter litt panisk leting så bestemte jeg meg for en dram av Glencadam 17 sherry cask. Dette er turens beste så langt🥃👌 Akkurat da ringer frua og sier at hun er klar for lunch og jeg har å innfunne meg et sted asap😆 Typisk dårlig timing, men jeg fikk i hvertfall kost meg med en skikkelig god dram😊 Forøvrig et meget bra sted, men her bør man booke bord på forhånd for mat og whisky flights.
    IMG_5774.jpeg

    83DC4513-87B5-4D57-B9B8-2B2258251B51.jpeg

    62A97923-803D-4ACC-9659-EC684AB7F799.jpeg


    Etter lunch så bestemte vi oss for å gå til utkikkspunktet Arthur’s Seat. Google maps sa ca. 1 time å gå, men det tok vel ca dobbelt så lang tid! På toppen så var jeg klam i alle kroppens hulrom og dro frem en fortjent liten dram🥃 Så tok jeg en skål for alle dere som er innom tråden min og tok en liten pause. Frua hoppet rundt og tok bilder, mens jeg satt for det meste på ræva😅 Jeg betegner dette som den fysiske utskeielsen i ferien og krysser også av i boksen for topptur🤣⛰ I morgen må vi tidlig opp da vi skal på dagstur til Highland.
    4C247B98-FEF9-46E3-B8A5-1DCCBF7484FA.jpeg

    8CF08B0A-8C30-4B30-8D6B-320EB0775283.jpeg

    IMG_5813.jpeg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.210
    Antall liker
    61.845
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er vel ett selvskrevet reise valg for Vinyl&Humle🍻🥃⚫
    Sikkert, men reis på vintern. Da er det bedre plass i baren.😆 Mye studenter i Edinburgh, men likevel ikke så crowdy som i turistsesongen. Flere bra konsertsteder hvor man kan være heldig og se gode band på små steder.

    Takk for fine bilder og tekst @ou812rh.
    En dram på Arthurs Seat skulle flere oppleve. Det er et fint minne. Litt svette må en tåle. 😊
     

    Elmer Midd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    535
    Antall liker
    1.223
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Kan anbefale Underground Solution. Ligger i Cockburn street, ikke langt fra togstasjonen. Bra utvalg i brukt og nytt.

    Ellers er Slow Progress Records & Coffee verdt et besøk. Koselig bitteliten cafe/platesjappe som selger nye plater, først og fremst indierock.
    Ligger i en sidegate til Royal Mile.

    Forøvrig er det vakkert å se at du drikker Whisky av standsmessig glass, selv på "fjelltur"!
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.747
    Antall liker
    17.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Siden vi er i Edinburgh så mange dager så bestilte vi oss en dagstur opp til Highland. Vi var en gruppe på 16 personer som ble kjørt rundt og guidet til noen stopp underveis. Sjåfør, Simon var ekte Skotte og veldig kunnskapsrik og morsom. Fikk bl.a en historie om hvorfor det heter å drikke seg shit faced🤣 På turen stoppet vi i et par småbyer og noen naturstier. Vi har vært veldig heldige med været på hele ferien og det var vi på denne turen også! Highland på en dag som dette er postkort vakkert uansett hvor duser og beveger deg:love:
    BA21F895-DD96-4EF1-9DDE-21C7C48172FE.jpeg

    CC7ACF34-E4B8-422B-8B9A-B21D09CA6612.jpeg

    05806DFC-BF51-474F-8508-731263227DEC.jpeg

    Lunchen ble inntatt i en koselig liten by som het Pitlochry. Tydeligvis er populært sted for turister som skal opp i The Highlands.
    5EE209BD-BC38-479D-8CB2-F4D423D38AD2.jpeg

    Dagens siste stopp var Aberfeldy destilleri. Her fikk vi en omvisning og en liten flight på slutten. Jeg har vært på noen omvisninger tidligere så det var ikke så mye nytt, men en fin omvising var det, dog ganske så kommersiell. Mitt høydepunkt var å få tappet min egen cask strenght Aberfeldy 25 single cask😊 Den kostet litt, men regner med at lyden i anlegget blir enda bedre når jeg tar en dram eller to med denne😆 En veldig fin dag oppe i The Highlands(y)
    IMG_5884.jpeg

    5E181687-114D-40C1-B896-B84C8F1CA22A.jpeg

    IMG_5912.jpeg
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.937
    Antall liker
    11.612
    Sted
    London
    Siden vi er i Edinburgh så mange dager så bestilte vi oss en dagstur opp til Highland. Vi var en gruppe på 16 personer som ble kjørt rundt og guidet til noen stopp underveis. Sjåfør, Simon var ekte Skotte og veldig kunnskapsrik og morsom. Fikk bl.a en historie om hvorfor det heter å drikke seg shit faced🤣 På turen stoppet vi i et par småbyer og noen naturstier. Vi har vært veldig heldige med været på hele ferien og det var vi på denne turen også!
    Vis vedlegget 1041987
    Vis vedlegget 1041988
    Vis vedlegget 1041989
    Lunchen ble inntatt i en koselig liten by som het Pitlochry. Tydeligvis er populært sted for turister som skal opp i The Highlands.
    Vis vedlegget 1041990
    Dagens siste siste var på Aberfeldy destilleri. Her fikk vi en omvisning og en liten flight på slutten. Jeg har vært på noen omvisninger tidligere så det var ikke så mye nytt, men en fin omvising var det, dog ganske så kommersiell. Mitt høydepunkt var å få tappet min egen cask strenght Aberfeldy 25 single cask😊 Den kostet litt, men regner med at lyden i anlegget blir enda bedre når jeg tar en dram eller to med denne😆 En veldig fin dag oppe i The Highlands(y)
    Vis vedlegget 1041991
    Vis vedlegget 1041992
    Aberfeldy er en personlig favoritt! Tenker jeg må ta meg en tur igjen snart. Den selvtappede tror jeg er en vinner 😀
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.747
    Antall liker
    17.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Siste dagen så hadde vi ingen spesielle planer, men frua kom med et forslag om at vi kunne gå å se det tidligere kongeskipet til Elizabeth II. Som sagt så gjort. Vel fremme etter nesten to timers gange så oppdaget vi at det kun var guidede turer ombord i skipet og det hadde ikke frua noe interesse av🙄 Hun ville bare ta noen bilder av båten utenfra. Eneste var at vi ikke kunne komme inntil da området var avsperret! Nærmeste vi kom var dette:
    IMG_5919.jpeg


    Jeg tenkte at denne turen var jo litt forgjeves , men skulle du ha sett, rett ved båten så holder Port of Leith destilleri til. Dette er et helt nytt destilleri som ikke har noen egne whiskyer klare enda, men de har omvisninger, gavebutikk og ikke minst bar/resturant i toppetasjen😃 Bra utvalg av whiskyer og fin utsikt over havneområdet. Her kunne du også se ned på Britannia.
    592492A6-0BA6-4377-9973-040D0AF0114A.jpeg

    CB3B22F9-9F45-4515-9BDE-A92F54969CF1.jpeg


    Siste dram på turen ble inntatt på Whiski Rooms. Dette er et sted jeg gjerne kommer tilbake til for å teste deres mat og whisky kombinasjoner. Jeg fikk bare tatt en dram for denne gang og den måtte velges med omhu😁 Takk for nå Edinburgh, Slàinte🥃
    59427213-61E1-439C-AC05-947DF61A177E.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn