OU812 sin vegg av lyd

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.830
    Antall liker
    18.165
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Varmt og godt denne helgen ogsĂ„đŸ˜…â˜€â›± Deilig Ă„ slĂžve pĂ„ terrassen med en ettermiddagsĂžl og litt jazz pĂ„ uteanlegget. Iiro Rantala HEL trio er akkurat passe upbeat sĂ„ en ikke sovner, men samtidig melodiĂžst. Livet kunne vĂŠrt verre! God sĂžndagskveld đŸ»
    IMG_5228.jpeg

    IMG_5396.jpeg
     

    Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    303
    Antall liker
    702
    Sted
    Hadeland
    Slash sitt nye album, Orgy Of The Damned bestĂ„r av 12 cover lĂ„ter og innfrir over all forventning i mine Ăžrer! Her fĂ„r du servert 12 klassiske bluesrock lĂ„ter med et kobbel av gjesteartister, gidder ikke en gang Ă„ prĂžve Ă„ liste de opp😅 SĂ„ egentlig ikke denne komme, men positive overaskelser er bra👍
    Vis vedlegget 1026373
    Dette er et av de beste musikktipsene pÄ lenge, dette var rett og slett rÄtÞft!!!
     

    ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.830
    Antall liker
    18.165
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    HAL : I am putting myself to the fullest possible use, which is all I think that any conscious entity can ever hope to do.

    Har jammen fĂ„tt en HAL 9000 med pĂ„ kjĂžpet nĂ„r jeg kjĂžpte Brinkmann spilleren. Gikk opp for meg nĂ„, men mulig jeg er litt treg😆
    IMG_5397.jpeg


    Ja ja, og med Darth Vader design pĂ„ forsterkeren sĂ„ har jeg et sci-fi anlegg😁
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.830
    Antall liker
    18.165
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Kanskje jeg burde legge ut denne skjermdumpen av min bestilling i dag i en trĂ„d som har med strĂžm Ă„ gjĂžređŸ˜‚đŸ€Ł Hvor mye tyn hadde jeg ikke fĂ„tt da! PĂ„ den andre siden sĂ„ hadde enkelte fĂ„tt lire av seg litt og fĂ„tt go fĂžlelse av at de drev god folkeopplysning og prĂžve Ă„ redde alle oss som ikke skjĂžnner bedre🙄 Ja ja, jeg gĂ„r ikke konkurs av de pengene og litt gĂžy blir det Ă„ testeđŸ€“

    IMG_5234.jpeg
     

    ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.830
    Antall liker
    18.165
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I gÄr tok jeg en dagstur til Hamar og BlÄskogen for Ä besÞke Rune (@bluesbreaker ). Her fikk jeg bl.a hÞre to meget gode oppsett, det ene hos Runar (@RBN ) og hos Rune. En stor takk til begge for Ä la meg Ä hÞre pÄ deres oppsett(y)Du kan lese mer om mitt besÞk i linken her:

    BesÞk pÄ Hamar og i BlÄskogen

    IMG_5406.jpeg

    IMG_5410.jpeg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.401
    Antall liker
    63.032
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gleden er pĂ„ min side. 😊
    Du er en hyggelig kar med kunnskap og interesser av flere slag, sÄ deg gÄr det an Ä fÄ en fin dag sammen med.
    Ikke verst at du tok turen fra Oslo med tog og sykkelen under armen.
    Jeg lÞfta sÄ vidt pÄ tohjulingen, og helt uerfaren som jeg er med slike doninger, sÄ trodde jeg nesten ikke det var mulig. Sykkelen veide nÊrmest ingenting!

    Ikke dumt Ă„ ta med sykkel, sĂ„ vi kunne ta noen glass. Det tilfĂžrer en ekstra dimensjon. 😊
    NÄr gjesten har sÄpass god peiling pÄ fludium, sÄ er det litt morsomt Ä by pÄ noe som ikke er helt mainstream.

    Du hadde fÄtt med deg at jeg er veldig begeistret for (noen typer) surÞl, sÄ du hadde hodet med deg og tok med en sveitser du sa var god. Og det stemte.
    Helt fabelaktig!
    Smakene bare rullet pĂ„. Syre, sĂždme, frukt og bĂŠr. Jord og litt kvae, - akkurat som i cideren du fĂ„r i nord-Spania og over grensa mot Frankrike. Digg. 😋
    IMG_20240608_174052.jpg

    Tida gikk fort, og det er mulig jeg ble litt ivrig med platespilleren, men det ble da en del prat og meningsutvekslinger ogsÄ.

    Hyggelig du likte det du hÞrte, og at du kunne si noe om lyden utifra hvordan jeg Þnsker Ä ha det. Ganske smart Ä spÞrre om hva som er filosofien, eller hva en Þnsker Ä oppnÄ med oppsettet.
    Som jeg sa, sÄ har jeg ennÄ ikke hÞrt et system som gir "alt", uansett pris og ressurser. Jeg synes jeg har et anlegg med karakter, og jeg er fornÞyd innafor de rammene jeg mÄ forholde meg til.
    IMG_20240609_122210.jpg


    Du er velkommen igjen en annen gang, og jeg hÄper at jeg kan fÄ til en Oslotur utpÄ senhÞsten.
    Veldig trivelig var det.

    PS.
    Morning Wood-stouten er nok ikke lagret pÄ Islay-whiskyfat, men det er relativt gode mengder med Islay whisky i brygget.
    PĂ„ etikken er Maja's sĂžster, Molly.
    OgsĂ„ pĂ„ bildet bak, som er tatt her i BlĂ„skogen selvfĂžlgelig. 😊
    Screenshot_20240609_125931.jpg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.830
    Antall liker
    18.165
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    GĂ„rsdagens besĂžk er vel fordĂžyd og blitt til en fin historie😊 Imdag har det vĂŠrt vekslende vĂŠr sĂ„ jeg har ikke giddet Ă„ prĂžve Ă„ komme meg ut pĂ„ sykkel. Har heller funnet frem det nye albumet til Oded Tzur, My Prophet. Oded er saksofonist og kommer fra Israel, men har basen sin i New York. Mange har kanskje et litt anspent forhold til Israel for tiden, men la oss prĂžve Ă„ se utenfor dette (vet ikke noe om Oded sine meninger politisk og kanskje han er av den voksende mengde Israelitter som kritisk til sin egen regjering).

    Oded har gitt ut flere meget gode album og hva som gjÞr han spesiell er at han prÞver Ä forene gamle og nye musikksjangere og spesielt Indisk folkemusikk. Ikke la dette skremme da musikken er feiende flott og vakker i mine Þrer. Han trakterer saksofonen pÄ en litt spesiell mÄte og du hÞrer inspirasjonen spesielt indisk folkemusikk, anbefales Ä gi en lytt(y)
    IMG_5248.jpeg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.830
    Antall liker
    18.165
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    PĂ„ tide Ă„ spille en av skivene som ble med hjem fra Vinyl & Kaffe pĂ„ Hamar og jeg begynner med den som jeg fikk med pĂ„ kjĂžpet😁 Lenge siden jeg har hĂžrt dette soundtracket, men har gode minner fra den gang da😊 Siden det er onsdag sĂ„ er det pĂ„ sin plass med en whisky wednesday dram og mimre om da jeg var ung og fremdeles lovende😆

    Ser at pÄ vestlandet sÄ er det en fyr som skryter Ä ta pÄ seg ansvar, sitat:
    ”Noen mĂ„ likevel ta det tĂžffe ansvaret med Ă„ vĂŠre Polets og Ăžlutsalgenes motvekt til gjengen som bĂŠlmer innpĂ„ med Tuborg Lite"
    Allikevel sĂ„ bĂŠlmer han Gresk rosevin og mener at det er Ă„ ta ansvarđŸ€ŁđŸ™„

    IMG_5440.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.445
    Antall liker
    68.842
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ForsĂžk den Rosevinen du đŸ„° By the way; jeg har akkurat samme mengde Rosevin i glasset mitt som du har whisky 😳😊
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.642
    Antall liker
    41.427
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    PĂ„ tide Ă„ spille en av skivene som ble med hjem fra Vinyl & Kaffe pĂ„ Hamar og jeg begynner med den som jeg fikk med pĂ„ kjĂžpet😁 Lenge siden jeg har hĂžrt dette soundtracket, men har gode minner fra den gang da😊 Siden det er onsdag sĂ„ er det pĂ„ sin plass med en whisky wednesday dram og mimre om da jeg var ung og fremdeles lovende😆

    Ser at pÄ vestlandet sÄ er det en fyr som skryter Ä ta pÄ seg ansvar, sitat:
    ”Noen mĂ„ likevel ta det tĂžffe ansvaret med Ă„ vĂŠre Polets og Ăžlutsalgenes motvekt til gjengen som bĂŠlmer innpĂ„ med Tuborg Lite"
    Allikevel sĂ„ bĂŠlmer han Gresk rosevin og mener at det er Ă„ ta ansvarđŸ€ŁđŸ™„

    Vis vedlegget 1031443
    Bare Ă„ nyte Mr men du fristet meg litt med whisky , faktisk ganske mye :p

    mvh
     

    ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.830
    Antall liker
    18.165
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hifi-musikk er jo et litt utskjelt begrep, men dette er ei plate med hifi-musikk i ordets rette forstand og lĂ„ter selvfĂžlgelig best pĂ„ en viss type spiller😊
    IMG_5456.jpeg

    IMG_5457.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.445
    Antall liker
    68.842
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    TĂžffe tak! Bare spĂžr min kone. Hun ligger til lading for neste ukes ToF. Blir nok tĂžffe tak for meg. Nesten sĂ„ jeg skulle Ăžnske meg en tur til ToR for litt avslapning 😆
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.401
    Antall liker
    63.032
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er noen som Ăžnsker alle eller bare noen av Blue Notes 85 Ă„rs jubileumsutgivelser sĂ„ er dette slippdatoene💙


    Vis vedlegget 1033313
    Jeg har bestilt en Sidewinder. Den skal jeg ha.
    SÄ lurer jeg pÄ hvem man skal gÄ for hvis man skal ha en 2-3 til?
    Kenny Burrell har jeg fra fĂžr.
    Det er 3 til jeg vet jeg ikke skal ha :
    -Hancock, Maiden Voyage
    -Grant Green, Idle moments
    -Horace Silver, Song for my father

    Vet det er subjektivt, men hvordan skal man prioritere?
    Tenkte kanskje Dexter Gordon. Har ingenting med han.
    Hvilke 2-3 album skal jeg gÄ for?
    Noen som vil vére Klara Klok? 🙂


    -
     

    ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.830
    Antall liker
    18.165
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har bestilt en Sidewinder. Den skal jeg ha.
    SÄ lurer jeg pÄ hvem man skal gÄ for hvis man skal ha en 2-3 til?
    -
    Dette er jo hþyst subjektivt, men disse to bþr vére i alle samlinger👊
    IMG_5477.jpeg

    SĂ„ er Art Blakey & TJM fett og sĂ„ bĂžr du vel ha skivene til de to legendene Wayne og Herbie(y) Det ble fem skiver det gitt😉
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.401
    Antall liker
    63.032
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er jo hþyst subjektivt, men disse to bþr vére i alle samlinger👊

    SĂ„ er Art Blakey & TJM fett og sĂ„ bĂžr du vel ha skivene til de to legendene Wayne og Herbie(y) Det ble fem skiver det gitt😉
    Ja vi har dem pÄ Tidal, men sÊrlig eldre utgivelser lÄter stadig best pÄ LP.
    I hvert fall her hos meg.

    Takk for vidtfavnende rĂ„d R. 👍
    Jeg tenker at hvis jeg begrenser meg: Sidewinder, Moanin og Go.
    SĂ„ fĂ„r jeg se om Tidal gjĂžr susen pĂ„ resten. 🙂
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.062
    Antall liker
    17.958
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har bestilt en Sidewinder. Den skal jeg ha.
    SÄ lurer jeg pÄ hvem man skal gÄ for hvis man skal ha en 2-3 til?
    Kenny Burrell har jeg fra fĂžr.
    Det er 3 til jeg vet jeg ikke skal ha :
    -Hancock, Maiden Voyage
    -Grant Green, Idle moments
    -Horace Silver, Song for my father

    Vet det er subjektivt, men hvordan skal man prioritere?
    Tenkte kanskje Dexter Gordon. Har ingenting med han.
    Hvilke 2-3 album skal jeg gÄ for?
    Noen som vil vére Klara Klok? 🙂


    -
    _storage_emulated_0_Pictures_PicTalk_pictalk1719172553960.jpg
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.062
    Antall liker
    17.958
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hos meg (Meridian 808.2i), sÄ lÄter det veldig ofte bedre med CD enn den innebygde DACen, foret av Tidal og iFi Zen Stream. SÄnn er no det, sÄ fÄr dere lÊrde finne pÄ en forklaring.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.401
    Antall liker
    63.032
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Spþk eller ei. 🙃
    Vi gjĂžr da vel ingen noe vondt nĂ„r vi spiller gammal jazz pĂ„ vinyl? Med vinduet atte. 😊

    Det var forĂžvrig jubileumsutgivelser fra Blue Note som var tema.
    Folk fÄr spille pÄ hva de vil for meg.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.445
    Antall liker
    68.842
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hancock er for dem som spiser sopp nÄr de lytter til musikk. Grant Green blir i lengden sÄpass kjedelig at det er for dem som drikker Tuborg. Dexter Gordon er for connoisseurer som vasser i flotte damer! Men for all del, det er deres valg.
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.830
    Antall liker
    18.165
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Banne i kjĂŠrka?
. Er TIDAL sĂ„ dĂ„rlig da😅😉

    gismo
    Du som er hardbarka STREAMER og kan hĂžre forskjell pĂ„ div. tweaks. Har du lagt merke til en lydforbedring pĂ„ Tidal i det siste? Her om dagen sĂ„ sjekket jeg ut noe ny musikk pĂ„ Tidal og mener at det var en forbedring i lydkvalitet. Jeg mener jeg fikk en mail fra de for et par uker siden, men den gadd jeg ikke Ă„ lese😆 Tidligere sĂ„ har det alltid vĂŠrt en klar forskjell fra nĂ„r jeg streamet fra Tidal kontra harddisk i favĂžr harddisk. NĂ„ sĂ„ er det veldig liten forskjell hvis noen pĂ„ enkelte spor:eek:

    Edit: mulig det har noe med abonnementet mitt og at de nĂ„ gir meg full tilgang til highresđŸ€”
     
    Sist redigert:

    Elmer Midd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    542
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har bestilt en Sidewinder. Den skal jeg ha.
    SÄ lurer jeg pÄ hvem man skal gÄ for hvis man skal ha en 2-3 til?
    Kenny Burrell har jeg fra fĂžr.
    Det er 3 til jeg vet jeg ikke skal ha :
    -Hancock, Maiden Voyage
    -Grant Green, Idle moments
    -Horace Silver, Song for my father

    Vet det er subjektivt, men hvordan skal man prioritere?
    Tenkte kanskje Dexter Gordon. Har ingenting med han.
    Hvilke 2-3 album skal jeg gÄ for?
    Noen som vil vére Klara Klok? 🙂


    -
    Her snakker vi om Blue Note utgivelser fra Þverste hylle sÄ det er ikke sÄ enkelt Ä snevre det inn

    Det hjelper litt at du allerede har bestemt deg for Lee Morgans Sidewinder, og ikke vil ha en av mine favoritter
    Grant Green, Idle Moments 🙂

    Mine anbefalinger vil da vĂŠre:
    Dexter Gordon, GO! Et ganske lavmÊlt album man ikke kan gÄ lei av (hvis man liker genren sÄklart)

    Art Blakey & The Jazz Messengers, Moanin` Middels hard bop, med et meget habilt korps bestÄende
    av bl.a Lee Morgan og Benny Golson.

    Skal jeg gÄ for 3 vil mitt siste valg vÊre Wayne Shorter`s Speak No Evil.

    Siden du har mulighet til Ă„ streame kan du utforske albumene videre i ro og mak, Ă„ finne ut hvem
    du liker best. Og skulle du vére i tvil, ta et par ekstra. Tror ikke du vil angre😃
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn