OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.289
    Sted
    Der det finnes okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ble inspirert i tråden til @soundscape til å spille litt Nik Bärtsch’s Ronin til formiddagskaffen. Av en eller annen grunn så får jeg litt assosiasjoner til elektronika ala Burial sit album Untrue. Litt monotone og repeterende grunntoner med melodier og detaljer lagt over! Fett er det uansett(y)

IMG_7202.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.289
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Tåke i åsen sa gåsa! Det driter jeg i sa grisen og slo ræva i isen. Det var vel kort oppsummert været på dagens langtur😄 Fin tur nedover Follo mot Vestby lell. Finns ikke dårlig vær, bare dårlig klær….osv! Nå skal beina få hvile, bare avbrutt av å gå frem til snurra for å skifte plater😊😅

IMG_7210.jpeg

IMG_7215.jpeg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.253
    Litt mannebein må du tåle å se @Karmana 😆 Jeg var jo veldig konservativ med utsnittet på dette bildet da! Bare vent til sommeren og jeg sykler i kort kort:love:
    Ehhh....kremt, nå er det vel ikke dine velformede lår som figurer i pin-up bildet av husalteret OU812rh, men der i mot pent innpakkede føtter. Altså ingen hårete hobbit føtter som synes, og ei heller hårete lår. Så problemet er vel mer at føttene er et forstyrrende element i presentasjon av husalteret for vår venn Karmana ;) han er som du vet en sart persille dusk 🤣

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.650
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Dine bein fremstår som et forstyrrende element i min tilværelse 😆
    ...og hvordan vil det bli når Windows 14 kommer med realistisk odør - i dette tilfellet av 20 mil med langtidslagret klissne føtter rett ut av dryppende sykkeltøfler i hardkarbon :eek:. Få frem viskelæret i Photoshop, snarest!

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.289
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Da blir det jammen festivalsommer på meg i år:cool: 5 dager i Cognac og Blues Passion. Over 10 år siden sist jeg var der og det var sløve dager med musikk drikke og mat😊 Vi skal bo hos en kompis som har sommerhus der nede og stefaren hans har en enorm konjakkjeller som vi får prøve etter beste evne å forsyne oss litt av😁

FESTIVAL COGNAC BLUES PASSIONS

IMG_6192.png

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.289
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Du sykler vel dit? 😁👍
    Bara 217 mil. På 14 dagar.🚴‍♂️😅
    Blir neppe mye sykling på meg der nede av opplagte grunner😅 Når det er sagt så er det veldig fint å sykle der nede og fin vei for rolig tur langs elven bl.a. Skulle vel fått meg en skikkelig tursykkel med innlagt bar da sommerhuset er ca 3km fra sentrum og da trenger man niste😆

IMG_6196.jpeg

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.289
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Ser herlig ut!
    Thomas Dutronc opptrer ser jeg. 🙂
    C'est si bon! 😊
    Denne ligger på Tidal.
    Låter bra.
    Er noen andre jeg også kunne tenke meg å få med! Etter det forstår så er det en haug med gratiskonserter hele dagen på festivalområdet og det er kun på kvelden da headlinerene går på du må betale. Da kan jo formen være så som så etter en hel dag i 30+ grader og div. inntak🤣
    IMG_6195.jpeg

IMG_6194.jpeg

IMG_6193.jpeg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.253
    Da blir det jammen festivalsommer på meg i år:cool: 5 dager i Cognac og Blues Passion. Over 10 år siden sist jeg var der og det var sløve dager med musikk drikke og mat😊 Vi skal bo hos en kompis som har sommerhus der nede og stefaren hans har en enorm konjakkjeller som vi får prøve etter beste evne å forsyne oss litt av😁

FESTIVAL COGNAC BLUES PASSIONS
    Dette lukter innlevering av lever og nyrer til rens når du kommer hjem ;)
    Det ser og høres ut som en fortryllende opplevelse å bade i cognac en ukes tid, og sløve i stolen foran scenen på kvelden salongberuset +
    Det er bare og nyte ou812rh :cool:

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.289
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    I dag fikk jeg ørene opp for en musiker som heter Sam Fender og hans siste album, People Watching. Helt ukjent for meg, men dette skal være hans tredje album. Det er Adam Granduciel fra The War on Drugs som har produsert albumet og det kan til tider høres på soundet. Dette er et rockealbum som gir meg litt 80-talls vibber. Passe up=beat låter som bl.a gir litt assosiasjoner til alt fra Tom Petty, Ryan Adams o.l. Likte dette albumet såpas at jeg vurderer å kjøpe det på vinyl, eller om jeg bare skal kjøpe hi- res versjonen🤔

IMG_6200.jpeg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    76.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg streamet et par låter med dem i helgen. Musikken hørtes ålreit ut, men lyden syntes jeg var råtten og oste av loudness war. Så ille at jeg nøyde meg med et par låter……..og det er sjeldent når jeg synes musikken er ålreit. Hvis ikke husker helt feil var vel også lydkvaliteten shait på de to albumene jeg har hørt med The War on Drugs.

Hilsen en sjeldent negativ Bergenser 😊

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.289
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Jeg streamet et par låter med dem i helgen. Musikken hørtes ålreit ut, men lyden syntes jeg var råtten og oste av loudness war. Så ille at jeg nøyde meg med et par låter……..og det er sjeldent når jeg synes musikken er ålreit. Hvis ikke husker helt feil var vel også lydkvaliteten shait på de to albumene jeg har hørt med The War on Drugs.

Spiller hires flac filer nå og det høres helt greit ut hos meg! Langt fra noe audiofil utgivelse, men ikke sånn at jeg ergrer meg heller. Hvis jeg synes musikken er bra så er egentlig ikke jeg så forbanna kresen angående lydkvalitet;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    68.518
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Sånn går det, når man på liv og død skal bruke wifi på streamer'n... 🤪😆

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.289
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Det våres og i dag var det fastelaven så da måtte det bli en fastelavenstur på sykkel:cool: Det ble selvfølgelig fortært rikelig med fastelavnsboller under kaffestoppet så næringstomme ble vi ikke😊 Virkelig fine og tørre veier i Follo og det ble første tur i år uten piggdekk, herlig! Fastelavensmusikk har jeg ikke så mye av, men gravde frem ei skive av RLJ som ikke spilles så ofte. God søndagskveld!

IMG_7219.jpeg

B995F71B-577C-4929-A522-BCBACC85AC03.jpeg

IMG_7228.jpeg

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    3.076
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    1
    Er dette mellom Ås og Vestby (Kroer) et sted? 😉
    Disse bollene så farlig gode ut 🥰

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.289
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Ny uke og nye muligheter til å spille mer musikk! Et band/artist som får overraskende lite oppmerksomhet her inne er Sharon Jones & The Dap-Kings. En blanding av fet soul og funk som flere burde ha sansen for. Spesielt hvis du liker Amy Winehouse da hun ”stjal" The Dap-Kings fra Sharon Jones for å spille inn Back to Black albumet. Soundet på Back to Black bærer ganske tydelig preg av dette og Sharon Jones har ved flere anledninger gitt noen spydige kommentarer om akkurat det der! Sharon Jones døde dessverre i 2016, men hun etterlot seg heldigvis endel skiver med The Dap-Kings(y)

IMG_7230.jpeg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.253
    Akkurat, man lærer noe nytt stadig vekk :unsure:
    Back to Black er en fet skive med en ung dame som gikk bort så altfor tidlig.
    Men sånn kan det gå når man roter til livet sitt eller får det rotet til.
    Det hele var i grunn bare tragisk.

Leit å høre at den energiske Sharon Jones ikke lenger er blant oss.
    Live opptaket fikk meg til å tenke på en annen dame som mer holder til jazzens verden med sin fenomenale stemme og scene karisma.
    Om du ikke har den unge mann, så sjekk ut Dee Dee Bridgewater - Live at Yoshi`s
    Jeg tror neppe du vil angre. og kan hende du faller pladask ;)

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    12.915
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Akkurat, man lærer noe nytt stadig vekk :unsure:
    Back to Black er en fet skive med en ung dame som gikk bort så altfor tidlig.
    Men sånn kan det gå når man roter til livet sitt eller får det rotet til.
    Det hele var i grunn bare tragisk.

Leit å høre at den energiske Sharon Jones ikke lenger er blant oss.
    Live opptaket fikk meg til å tenke på en annen dame som mer holder til jazzens verden med sin fenomenale stemme og scene karisma.
    Jeg tror neppe du vil angre. og kan hende du faller pladask ;)
    Det Dee Dee albumet er en at mine absolutte favoritter! Har dessverre ikke funnet det på vinyl.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.289
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Jeg tror neppe du vil angre. og kan hende du faller pladask;)
    Det Dee Dee albumet er en at mine absolutte favoritter! Har dessverre ikke funnet det på vinyl.
    Dee Dee Brigewater, Live atYoshi´s er vel nesten obligatorisk i samlingen hvis du er jazz interesert og spesielt vokaljazz! Jeg tror ikke den er gitt ut på vinyl noen gang, men da har vi noe å glede oss til i fremtiden:) Spor 2 bruker jeg fremdeles som testspor av anlegg ((I'd Like To Get You On A) Slowboat To China). Utgaven jeg har er den Europeiske Digipak fra 2000.

Dee Dee Bridgewater – Live At Yoshi's

Edit: Så Dee Dee på Nasjonal jazzscene 2014 og hun var absolutt et fyrverkeri av en dame(y)

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.046
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Dee Dee Brigewater, Live atYoshi´s er vel nesten obligatorisk i samlingen hvis du er jazz interesert og spesielt vokaljazz! Jeg tror ikke den er gitt ut på vinyl noen gang, men da har vi noe å glede oss til i fremtiden:) Spor 2 bruker jeg fremdeles som testspor av anlegg ((I'd Like To Get You On A) Slowboat To China). Utgaven jeg har er den Europeiske Digipak fra 2000.

Dee Dee Bridgewater – Live At Yoshi's

Edit: Så Dee Dee på Nasjonal jazzscene 2014 og hun var absolutt et fyrverkeri av en dame(y)
    Nei, ikke obligatorisk på noen som helst måte. Kun hvis du har dragning mot mannedamevokalister som elsker å vrenge den maskuline stemmen sin, har kraftig hårvekst på nevnelige og unevnelige steder. Klare til å straffe slemme små gutter med lakk og lær når de minst aner det 💪🏾🤪

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    76.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nei, ikke obligatorisk på noen som helst måte. Kun hvis du har dragning mot mannedamevokalister som elsker å vrenge den maskuline stemmen sin, har kraftig hårvekst på nevnelige og unevnelige steder. Klare til å straffe slemme små gutter med lakk og lær når de minst aner det 💪🏾🤪
    Har aldri hørt om henne, og burde vel ikke skrive det, men etter dette innlegget bestemte jeg meg for å teste ut albumet 😳😆

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.289
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    …..den maskuline stemmen sin, har kraftig hårvekst på nevnelige og unevnelige steder. Klare til å straffe slemme små gutter med lakk og lær når de minst aner det 💪🏾🤪
    Er det her kraftig hårvekst, lakk og lær i din verden? Da ligger lista litt andelenes i min verden;):LOL:
    5B2CB3E5-9766-4903-9E56-478A2969EC7A.jpeg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.253
    Muligens ikke obligatorisk the Gunner, men du verden for en skivebom du presterer med resten av ditt resonnement :ROFLMAO:
    Sur og grinete om dagen fordi det tar vinter og votter å få kåken i stand igjen slik at du kan kose deg med hifi og musikk igjen?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.046
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Muligens ikke obligatorisk the Gunner, men du verden for en skivebom du presterer med resten av ditt resonnement :ROFLMAO:
    Sur og grinete om dagen fordi det tar vinter og votter å få kåken i stand igjen slik at du kan kose deg med hifi og musikk igjen?
    Tvang meg gjennom flere låter i bilen. Nådde et punkt der jeg ble såpass forbannet at jeg begynte å hytte med nevene, flashe med lyset, skjære grimaser og tute på medtrafikanter. Da var det på tide å skifte musikk:cautious:

Jaja, du/dere får kose dere med deres dragninger:whistle:. Selv er jeg allergisk mot visse måte å synge på, med Mariah Carey som verste eksempel. Er det nok en skivebom i din bok? Jeg lever fint med det:giggle:

Sist redigert:

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    19.224
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Tvang meg gjennom flere låter i bilen. Nådde et punkt der jeg ble såpass forbannet at jeg begynte å hytte med nevene, flashe med lyset, skjære grimaser og tute på medtrafikanter. Da var det på tide å skifte musikk:cautious:

Jaja, du/dere får kose dere med deres dragninger:whistle:. Selv er jeg allergisk mot visse måte å synge på, med Mariah Carey som verste eksempel. Er det nok en skivebom i din bok? Jeg lever fint med det:giggle:
    Vit at du ikke er alene 😂

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.253

Se det, da vet vi at Dee Dee Bridgewater ikke er noe for deg eller eplekjekke herr Largo.
    Dog er vi hjertens enig hva Mariah Carey angår, og jeg hører ei på Dee Dee dagen lang ;)
    Jeg har nok et helt annet beiteområde hva musikk angår enn deg (dvs. det vet jeg ut i fra å lese i din tråd), og ingen av oss har verken rett eller feil, bare forskjellige preferanser. Men når du går såpass kategorisk og høyt ut på banen angående hva du mener om en artist som flere av oss liker, så må regne med å få deg en verbal vinge tilbake. Men se det har jo ingen dauet av ennå.
    "Peace and love!"

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn