OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.392
    Torget vurderinger
    0
    Alfabetiske skilleark dukker plutselig opp på handlelisten her, men både D, E, R og S må ha separate kasser så en skillestav for hver bokstav kan være greit....
    Tips til sted å handle?

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.529
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fredag og tid for ferske skiver. Av skiver denne ukes skiver så vil jeg trekke frem Samara Joy og J.S Ondara. Samara Joy er for meg hittil ukjent navn på jazzhimmelen, men hvis du liker klassisk/old school vocal jazz ala Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan og Billie Holiday så er dette absolutt noe å sjekke ut! Jeg skjønner godt hvorfor denne damen har fått mye oppmerksomhet!

ncd36u-lingerawhi-preview-m3.jpg

J.S Ondara har jeg tidligere sammenlignet litt med bl.a Tracy Chapman når det gjelder vokal og fremføring. Det nye albumet er også i samme gate, men han roer vokalbruken noe i forhold til forrige skive. Noen syntes det ble litt anstrengende når mannen gikk opp i "fistel". Fine melodier og godt håndverk er hva denne skiva gir!

85rrsw-spanishvil-preview-m3.jpg

Ha en god musikkhelg🔊🍻

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.647
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nice! Hadde ikke fått med meg at Ondara var ute med nytt album. Skal helt klart spilles.…….sammen med noe munkegreier fra det Usjarmerende Kongeriket 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.647
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tracy Ondara leverer igjen varene (i motsetning til Corona-albumet han gav ut).

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.484
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Fredag og tid for ferske skiver. Av skiver denne ukes skiver så vil jeg trekke frem Samara Joy og J.S Ondara. Samara Joy er for meg hittil ukjent navn på jazzhimmelen, men hvis du liker klassisk/old school vocal jazz ala Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan og Billie Holiday så er dette absolutt noe å sjekke ut! Jeg skjønner godt hvorfor denne damen har fått mye oppmerksomhet!

Vis vedlegget 849542

J.S Ondara har jeg tidligere sammenlignet litt med bl.a Tracy Chapman når det gjelder vokal og fremføring. Det nye albumet er også i samme gate, men han roer vokalbruken noe i forhold til forrige skive. Noen syntes det ble litt anstrengende når mannen gikk opp i "fistel". Fine melodier og godt håndverk er hva denne skiva gir!

Vis vedlegget 849546

Ha en god musikkhelg🔊🍻
    Bra tips.
    Lite låg utnivå på inspelningen med J.S Ondra, spelade den sista och hans första via Roon?

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.529
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    En kompis av meg droppet en eske med cder hos meg i ettermiddag! Da er det bare å fyre opp cd-ripperen og se hva spennende jeg kan finne av musikk😁
    64F1991F-162D-4E10-B364-9CA9EB090803.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.529
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Nick Lowe & Los Straitjackets sto for 90 min. med rockabilly/country kvalitetsmusikk i kveld👏 En skikkelig feel good konsert med super tight band🙌😃 Har Nick Lowe laget en dårlig låt:unsure:

C8AA7B12-4257-4461-A660-7E7F0F73A68F.jpeg

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.529
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Noen ord om Joni Mitchell, The Asylum albums 1972-1975. Dette er ikke forsøk på en objektiv anmeldelse, men snarere en liten hyllest🙌👏 Lydmessig så er de nye remaster utgavene generelt renere i lyden, lydblildet er bedre definert, instrumenter bedre separert og vinylen er helt tyst! Det er som forventet etter hva jeg hørte av forrige boks. Det som jeg synes er morsomt er hvordan jeg nå blir enda mer oppmerksom på hvor mye Joni utviklet seg musikalsk på disse årene! Jeg har alle albumene fra før, men nå så hører jeg de kanskje for første gang i kronologisk rekkefølge og ikke etter innfallsmetoden. På For the Roses så kunne en del av sangene vært med i forrige boks, men du hører også at noen låter bærer preg av den nye stilen hennes. På Court and Spark så forsterkes dette ytterligere for å slå ut i full blomst på The Hissing og Summer Lawn. Så har vi live albumet Miles of Aisles, et herlig live album👏 Her får du oppsummert mye av hennes første 6 album pluss en teaser av The Hissing…… intimt fremført og et bevis på Jonis stemmeprakt🙌

F6CA30DF-253D-4AA3-A05C-55D5AB6CFBB2.jpeg

Edit: nå så er det bare å vente til neste år da neste boks kommer! Der er kanskje et par av mine favoritt Joni album😃

Sist redigert:

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.484
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Noen ord om Joni Mitchell, The Asylum albums 1972-1975. Dette er ikke forsøk på en objektiv anmeldelse, men snarere en liten hyllest🙌👏 Lydmessig så er de nye remaster utgavene generelt renere i lyden, lydblildet er bedre definert, instrumenter bedre separert og vinylen er helt tyst! Det er som forventet etter hva jeg hørte av forrige boks. Det som jeg synes er morsomt er hvordan jeg nå blir enda mer oppmerksom på hvor mye Joni utviklet seg musikalsk på disse årene! Jeg har alle albumene fra før, men nå så hører jeg de kanskje for første gang i kronologisk rekkefølge og ikke etter innfallsmetoden. På For the Roses så kunne en del av sangene vært med i forrige boks, men du hører også at noen låter bærer preg av den nye stilen hennes. På Court and Spark så forsterkes dette ytterligere for å slå ut i full blomst på The Hissing og Summer Lawn. Så har vi live albumet Miles of Aisles, et herlig live album👏 Her får du oppsummert mye av hennes første 6 album pluss en teaser av The Hissing…… intimt fremført og et bevis på Jonis stemmeprakt🙌

Vis vedlegget 852634

Edit: nå så er det bare å vente til neste år da neste boks kommer! Der er kanskje et par av mine favoritt Joni album😃
    Ser att Macen fått sällskap.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.529
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I går kveld så var jeg på besøk hos en kompis for å høre på den nymonterte p.u. Han har en helt ok vinylsnurre som dere kan ser🤩 Det hele låt veldig veldig bra og det blir nok enda litt bedre med flere spilletimer! Ble jammen bydd på en dram også for å feire🥃

1234E689-3CA3-4468-BE8F-B137D6B4D08E.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.529
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Etter to dager med lett korona så var det på tide å spille litt vinyl😷 Blir brukbart rastløs av å være småsyk så jeg gjorde 1,5 time med litt domestic arbeid akkompagnert av Slayer og Sepultura når frua dro ut på sykkeltur😅 Heldigvis så å si feberfri så da er det bare å håpe at koronatestene snart viser negativt!

0538FBCC-D547-491B-9B34-FE747B45ACCE.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.529
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Første dag i San Francisco ble en skikkelig tourist trap, men veldig bra:cool: Flott vær og blå himmel så Golden Gate viste seg i all sin prakt. Kvelden ble avsluttet på Bourbon & Branch med noen noen stive drinker🥃

F40C1C73-DAB1-4415-B23D-220740659BE6.jpeg

DD8AAC21-5962-4FE0-ACC4-64229E1E3A5C.jpeg

8B766834-AD34-4416-AD9E-ED5F1DED5316.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn