OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.509
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Planer for 2024 er å ikke kjøpe noe, men å spare til en fremtidig investering i enten:
    • ny platespiller
    • ny forsterker
    • nye høyttalere
    Mulig jeg kjøper litt små snacks som IsoAccoustic føtter o.l. hvis nevrosene blir for store😄
    Etter en samtale med min hifi-konsulent ( @Skink_123 ) og litt tenking så går det mot å spare opp til ny vinylrigg✨ Øverst på listen er denne herligheten🤩
    03A7B346-6043-48C7-97F2-0B4D6EF0D98D.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.509
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Många fina uppgraderingar finns det. RöNt verkar vara ett måste. Sen står valet av tonarm som nästa på listan. Du kan behålla din Lyra med gott samvete.
    För mig blev uppgraderingen av skivspelare även att PU upplevdes som bättre än tidigare.
    Så langt så tenker jeg å gå for den gyldne middelvei og Brinkmanns 10,5" arm. RöNt PSU får evt. bli lengre inn i fremtiden😛

    tonarm105.jpg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.509
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Lørdag formiddag og minus 19 her på Torshov🥶 Blir ingen sykkeltur i dag så da er det bare å snurre noen skiver og kose seg med kaffe og kanskje en øl eller to senere😊

    IMG_3535.jpeg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.509
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Tradisjonelt så har whisky vært assosiert med maskulinitet og maskuline aktiviteter. Vel, det å spinne skiver er vel kanskje ikke så maskulint sånn isolert sett, men jeg føler meg litt maskulin når jeg opererer snurra🤣 Hard men drink whisky and listen to hard delta blues👊😆 God helg🥃

    IMG_3546.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Down in the Hole og Howlin Mercy, har fulgt meg i mange år. Nå har jeg etter hvert kommet til at jeg liker One Believer bedre. Du har sikkert den også, hvis ikke………
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.509
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Down in the Hole og Howlin Mercy, har fulgt meg i mange år. Nå har jeg etter hvert kommet til at jeg liker One Believer bedre. Du har sikkert den også, hvis ikke………
    Jeg har One Believer, men dessverre bare digitalt😕 Vet at den ble utgitt på vinyl, men har aldri kommet over et eksemplar. Når det gjelder John Campbell så var han en av de som fikk meg til å åpne ørene for blues.Tilbake på begynnelsen av 90-tallet så høre jeg When The Levee Breaks og fikk bakover sveis😧 Hardt, tøft, tungt, skittent og lyden var bra så jeg ble instant fan👏 Jeg er enig med deg i at One Believer er det beste albumet og har også den beste lyden. Når jeg spiller Campbell så får jeg veldig trang til å drikke øl og whisky🤣 Han spiller jo som han ser ut på coveret til One Believer🎸 Synd at kreften tok han altfor tidlig🤬

    IMG_4483.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.509
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Dagens trim er unnagjort😅 Store deler av turen gikk på skikkelige vinterveier nede i Follo. Deilig å slippe saltslapset i Oslo😝
    IMG_3548.jpeg

    IMG_3551.jpeg

    Da er det på høy tid å få i seg litt styrkedrikk og slappe av. Spiller digitalt i kveld da jeg ikke orker å gå frem å flippe plater🤣
    IMG_3553.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.509
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Første delen av helgen ble tilbrakt på Farris bad med ideworkshop og årsfest for jobben🥳 Rett før nyttår så fikk vi Myken destilleri som kunde og da var det en fin mulighet til å ha en felles workshop på dagtid før festen på kvelden. Vi fikk smake litt på noen av whiskyene deres for å komme i den rette stemningen og fjerne alle kreative sperrer😆

    D61C2AAA-C29A-43F2-86A2-D4ECA28436B4.jpeg

    Fint og kaldt var det i Larvik på fredag så god å være innendørs og ha noe i glasset å varme seg på. Senere på dagen var det spa for de som ville det eller bar og mer styrkedrikke for de som ønsket det🍻 Jeg har kommet til det at jeg ikke trenger å se halvnakne kollegaer hvis jeg ikke må:LOL:
    IMG_3563.jpeg

    Klare for fest med vårt egent husband👏
    753FDBCC-2041-47D4-AE0E-9C52CED467AD.jpeg

    Deilig å starte søndagen med litt musikk på snurra nå😊
    IMG_3583.jpeg
     
    Sist redigert:

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    619
    Antall liker
    744
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Det er alltid fint i Larvik, både vinter og sommer 😊


    Første delen av helgen ble tilbrakt på Farris bad med ideworkshop og årsfest for jobben🥳 Rett før nyttår så fikk vi Myken destilleri som kunde og da var det en fin mulighet til å ha en felles workshop på dagtid før festen på kvelden. Vi fikk smake litt på noen av whiskyene deres for å komme i den rette stemningen og fjerne alle kreative sperrer😆


    Fint og kaldt var det i Larvik på fredag så god å være innendørs og ha noe i glasset å varme seg på. Senere på dagen var det spa for de som ville det eller bar og mer styrkedrikke for de som ønsket det🍻 Jeg har kommet til det at jeg ikke trenger å se halvnakne kollegaer hvis jeg ikke må:LOL:
    Vis vedlegget 988007
    Klare for fest med vårt egent husband👏

    Deilig å starte søndagen med litt musikk på snurra nå😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.509
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    En liten titt innom @musicus sin tråd i går og så at han nettopp hadde kjøpt en skive med John Moreland. Ikke veldig kjent for meg, men siden han mente dette var en av de bedre menn med gutar så sjekket jeg ut Moreland i dag. Absolutt noe jeg kan forholde meg til(y)Resulterte i en rask svipp innom Big Dipper for å plukke med ei skive de hadde på vei hjem😀 Takk for tipset(y)

    Edit, dette er jo en knallbra country/americana skive!

    IMG_3588.jpeg
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    En liten titt innom @musicus sin tråd i går og så at han nettopp hadde kjøpt en skive med John Moreland. Ikke veldig kjent for meg, men siden han mente dette var en av de bedre menn med gutar så sjekket jeg ut Moreland i dag. Absolutt noe jeg kan forholde meg til(y)Resulterte i en rask svipp innom Big Dipper for å plukke med ei skive de hadde på vei hjem😀 Takk for tipset(y)

    Edit, dette er jo en knallbra country/americana skive!

    Vis vedlegget 988893
    Koselig at du sjekker opp en av de bedre menn med gutar ❤🤭

    OK, det var flåsete 😋. Bra skive, jeg har den selv👌
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    En liten titt innom @musicus sin tråd i går og så at han nettopp hadde kjøpt en skive med John Moreland. Ikke veldig kjent for meg, men siden han mente dette var en av de bedre menn med gutar så sjekket jeg ut Moreland i dag. Absolutt noe jeg kan forholde meg til(y)Resulterte i en rask svipp innom Big Dipper for å plukke med ei skive de hadde på vei hjem😀 Takk for tipset(y)

    Edit, dette er jo en knallbra country/americana skive!

    Vis vedlegget 988893
    Anbefaler å sjekke ut LP5.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    LP5 er helt klart min favoritt. Men har ikke hørt alt av han. Skal sjekke ut de to som du anbefaler.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.509
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Nettopp lastet ned Maria Kannegaard Trio sitt album Sand i en vik (2020). Melodiøst og lyrisk triojazz, men med nok variasjon i tempo og karakter så en ikke sovner bort. Maria er født i Danmark, men har bodd mesteparten av livet sitt i Norge. Hun var den første kvinnelige instumentalisten som ble tatt opp på jazzlinja (NTNU) i Trondheim i 1992. Hun ble tildelt Spelemannsprisen for albumet Sand i en vik og har lenge blitt regnet som en av de store talentene innen skandinavisk jazz. Hvorfor har vi ikke hørt mer fra henne? Hun har lenge slitt med psykisk lidelser og vært åpen om det. Dette har holdt henne borte fra musikken i lange perioder. Min musikkanbefaling i snødrivet denne helgen!

    Sand i en vik.jpg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.509
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I går tok @sandecker og meg turen opp til Jessheim med tog😳 Dette går under ting jeg aldri har gjort før og vi måtte faktisk orientere oss litt når vi ankom Jessheim stasjon, hvilke retning er @hifihub ? Fant raskt ut av retning og kun 5 min. gange😄 Vi ankom Vinter Hub i strålende sol og ble møtt med velkomst kake og drikke rett på innsiden av døren. Kaken var en miniatyr av Diablo 333 i forbindelse med Gryphons 39 års dag🥳🥂🍨
    F32BDA3D-451C-4557-A1EF-0E4E321EE504.jpeg


    Jeg hadde spesielt to demoer på programmet, Brinkmann Taurus og Gryphon Diablo 333. Først opp for å se og høre Brinkmann. Måtte smøre meg med litt tålmodighet for det ble også demonstrert Nordost sine nye stømprodukter, QBase tror jeg det var! Så ble det endelig tid for platesnurring på Brinkmann😃 Jeg har hørt store deler av dette oppsettet tidligere når det sto i et annen rom og jeg mener at det låt klart bedre i dette rommet. Hvor mye støm, kabler og kilde hadde å si på lyden er uvisst, men det fungerte bedre i mine ører i dette rommet. Så var det mitt inntrykk av Brinkmann Taurus. Vel, jeg fikk ikke noe mindre lyst på snurra nå🤩
    697A55F3-38D6-4E97-A2D9-13E8B33A9AC9.jpeg

    72079543-9BF9-43EB-BC13-6DB5D4D4BAD7.jpeg


    Mellom slagene så traff jeg på litt kjentfolk i gangene, bl.a @bluesbreaker 🤝 Ekstra hyggelig med litt småprat mellom demoene(y) Så bar det ned i stor stua for å høre på norgespremieren av Diablo 333 som var oppkoblet på Wilson HT. Må si at dette er en av de flotteste forsterkerene til Gryphon sånt rent visuelt. Lyden viste at her var det plenty av krefter, raffinement med et stort lydbilde. Når det er sagt så ble jeg ikke helt blown away! Kunne ønske meg litt mer varme i mellomtone og diskanten kunne bli litt skarp på enkelte spor. Tror både HT og forsterker kunne ha godt av litt mer innspilling! Rune Skov har altid gode demoer og spiller mye variert og god musikk, denne dagen var intet unntak(y)
    B1DC872E-3168-4CBC-9DC5-6AADC8052754.jpeg

    Etter noen timer så bliren jo tørst og sulten så da ble det litt mat og noen øl på Bryggerikjelleren (Jessheim microbryggeri) før vi tog toget tilbake til by’n for ytteligere påfyll🍻🥃
    1AD2C147-B172-4C0F-A77A-4865A4619C39.jpeg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.691
    Antall liker
    58.650
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig å treffes R, og mitt inntrykk er helt sammenfallende med det du sier.
    Fine bilder. Sikkert ikke helt tilfeldig at det er flere bilder av den flotte platespilleren fra Brinkmann. 🙂
    Har lagt ut litt om besøket jeg også.
    Mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.509
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hyggelig å treffes R, og mitt inntrykk er helt sammenfallende med det du sier.
    Fine bilder. Sikkert ikke helt tilfeldig at det er flere bilder av den flotte platespilleren fra Brinkmann. 🙂
    Har lagt ut litt om besøket jeg også.
    Mvh
    Veldig hyggelig å møtes igjen Blues! Som deg/dere så havnet vi i en Nordost demo som tok litt tid og jeg merket at jeg begynte å bli litt utålmodig. Når representanten fra Nordost spurte på slutten om noen hadde noen spørsmål så tenkte jeg, nå må dere f…n meg slutte for jeg skal høre på Brinkmann og ikke snakke om enere, nuller og strøm🤣 Til slutt så fikk jeg høre noen låter på Taurusen og pratet litt med representanten fra Stylus audio(y) Håper at vi møtes på Oslo Hifi show snart og ikke minst at vi klarer å få til et besøk i Blåskogen😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.509
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I dag må det spilles litt Lillebjørn Nilsen, en av nabolagets store sønner! Husker tidligere så var det ikke uvanlig å se Lillebjørn traktere noen av nabolagets vannhull her på Sagene og Torshov🙂

    Solen har for lengst gått ned bak Vestkanten et sted og
    langs fjorden seiler natten sakte inn.
    Den legger til ved havna og stryker gatelangs
    forkledd som en kjølig sønnavind.
    Min by, du ligger rastløs selv om dagen din er over. For
    du vet at natten din blir aldri lang.
    Ditt lys blir aldri slukket, ingen klapper på din pute -
    men av meg skal du få en vuggesang:
    God natt, kiære Oslo God natt. God natt.
    God natt, kiære Oslo: sov godt inatt!

    God natt Lillebjørn Nilsen, RIP😢

    IMG_3620.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.509
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Lillelørdag og vi koser oss med å se dokumentaren The Greatest Night of Pop på Netflix. Filmen omhandler bakgrunnen og hvordan sangen We are the World ble til i 1985. Mange kjente artister og ganske underholdene til tider(y) Fant ut at jeg måtte ha noe godt i glasset også, det er jo whisky wednesday🥃


    IMG_3626.jpeg

    IMG_3631.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn