Takk for hyggelig kommentar Hadde vært hyggelig å møtes når jeg er i Horten! Er innom å besøker min gamle mor så det blir noen besøk i løpet av ett år.Dette var en trivelig tråd. DenBrinkmannen er nydelig!
Skrik ut neste gang du er i Horten. Har til og med bånnpuss på flaske stående.
Urinprøve?Saft?
Ja nå skal jo man ikke tømme denslags i sjøen lenger, så da kan det være greit å ta det på flaske. Er visst ny regel fra 1.juli.Urinprøve?
Whiskyfjord aka Viksfjord?
Beste plassen det , drar ut dit i morgenFinnes ikke noe bedre sted om sommeren
Da valgte du en god dagBeste plassen det , drar ut dit i morgen
Vis vedlegget 1044033
Fint i dag ja , på Kråkholmen
Ser ikke ut til å være hverken Øster-, eller Vesterøya, men jeg kan jo ta feil. Vakkert er det uansett 🫶. Deilig sted å ha hytte på @sandecker
Det blir gøy Inntil det så prøver jeg å kjøre en hvit ukeNeste lørdag er det dags for ett studiebesøk i Smögen og smake av fatet fint att du fått trent ganen på dette i ferien
Gjør det!
….kanskje vente til regnet er over så det ikke lyner og tordner og de sikringene der ryker?
mvh
Her var det ingen lyn og torden, men jeg koblet fra hele anlegget når jeg krabbet back racket IsoAccoustic føttene ble plassert under Gryphon riaaen i den hensikt å senke riaaen et par centimeter. Original føttene er ganske høye og topplata lå nesten helt oppunder toppen av racket. Der ga litt dårlig luft gjennomstrømning. Kunne sikkert ha valgt rimeligere føtter, men har IsoAccoustic under NAD digitalspilleren så da blir det finest med likt på begge.Nå er det ikke tvil om at det er snakk om skikkelig hard core.
Gratulerer.
Litt flytende kornprodukter attåt, så tenker jeg...
Kos deg.
Beklager min uvitenhet, men hva er denne "slepekroken" til?Her var det ingen lyn og torden, men jeg koblet fra hele anlegget når jeg krabbet back racket IsoAccoustic føttene ble plassert under Gryphon riaaen i den hensikt å senke riaaen et par centimeter. Original føttene er ganske høye og topplata lå nesten helt oppunder toppen av racket. Der ga litt dårlig luft gjennomstrømning. Kunne sikkert ha valgt rimeligere føtter, men har IsoAccoustic under NAD digitalspilleren så da blir det finest med likt på begge.
Sikringer er et ganske så kontroversielt tema, men jeg har testet litt forskjellige typer opp gjennom årene. Det har hatt ulikt utslag på ulike komponenter og oppsett jeg har hatt. Oppsettet jeg har nå er det som har vært minst påvirkelig for slike tweaks. Ulike legeringer er også med på å ”farge" lyden, men de jeg har best erfaring med er kun kobber. De gjør minst med lydsignaturen i mine ører. Jeg kun har brukt sikringer fra to produsenter (Padis/Furutech og Hifi-Tuning) og styrt unna de dyreste og sikringer som f.eks er fylt med bivoks og andre merkelige ting. I denne omgangen så var det riaa trinnet som fikk nye sikringer. Etter å ha spilt noen test låter så kan jeg si at det er noen veldig små forskjeller, men ikke alle er nødvendigvis bare positive. Bittelitt tørrere bass, vokalist blitt litt høyere og diskant enda mer finkornet/transparent. Det siste gjør også at vokal med sss-lyder blir enda tydeligere, som f.eks Emmylou på Wrecking Ball. Det mine førsteinntrykk så langt!
Vis vedlegget 1044778
Det må være nøkkelen for å starte enheten.
Beklager min uvitenhet, men hva er denne "slepekroken" til?
Gode forslag begge deler og jeg skjønner assosiasjonene til slepekrok og start nøkkel. Spilleren er heldigvis ikke så tung at den trenger slepekrok og det hadde vært fett om det hadde vært start nøkkel slik som en Apple Macintosh jeg hadde for mange år sidenDet må være nøkkelen for å starte enheten.
Hole-expanderen fra Acoustic Signature er finere enn min, men min BIC gjør samme nytten.
BIC er litt rimeligere. Prisdifferansen er 886 kroner.
Bic er fint verktøy til mange ting det Får du virkelig utvidet hullet så mye med Bic penn @bluesbreaker ? Etter at jeg fikk Brinkmann spilleren så har jeg en økt mengde nyere plater som nesten er umulig å tre nedpå. Har prøvd med en skarp kniv som jeg har rotert nede i hullet, for jeg må virkelig skave av litt vinyl Husker jeg drev med Bic penn og surret bånd når jeg hadde kassetter en gang i tiden @TT.Jeg kan også anbefale BIC, som spoleverktøy for musikkassetter
Det er visst en vandrehistorie om at NASA brukte 100 millioner milliarder på å utvikle en penn som kunne benyttes av astronautene i verdensrommet. De russiske kosmonautene fikk med seg blyanterBic er fint verktøy til mange ting det Får du virkelig utvidet hullet så mye med Bic penn @bluesbreaker ? Etter at jeg fikk Brinkmann spilleren så har jeg en økt mengde nyere plater som nesten er umulig å tre nedpå. Har prøvd med en skarp kniv som jeg har rotert nede i hullet, for jeg må virkelig skave av litt vinyl Husker jeg drev med Bic penn og surret bånd når jeg hadde kassetter en gang i tiden @TT.
Når kulepennen ble lansert en gang på tidlig 50-tall så kunne de lekke litt, men det stoppet ikke salget. Derimot ble det et slags statussymbol å ha en blekkflekk eller to på skjortelommen. En gjennomsnittlig Bic penn skal kunne skrive ca 2 km og er dessuten blitt en designer ikon og finnes utstilt på bl.a MoMa I NYC.
”During the height of the space race in the 1960s, legend has it, NASA scientists realized that pens could not function in space. They needed to figure out another way for the astronauts to write things down. So they spent years and millions of taxpayer dollars to develop a pen that could put ink to paper without gravity. But their crafty Soviet counterparts, so the story goes, simply handed their cosmonauts pencils.Det er visst en vandrehistorie om at NASA brukte 100 millioner milliarder på å utvikle en penn som kunne benyttes av astronautene i verdensrommet. De russiske kosmonautene fikk med seg blyanter
Thats what I told U”During the height of the space race in the 1960s, legend has it, NASA scientists realized that pens could not function in space. They needed to figure out another way for the astronauts to write things down. So they spent years and millions of taxpayer dollars to develop a pen that could put ink to paper without gravity. But their crafty Soviet counterparts, so the story goes, simply handed their cosmonauts pencils.
This tale with its message of simplicity and thrift--not to mention a failure of common sense in a bureaucracy--floats around the Internet, hopping from in-box to in-box, and even surfaced during a 2002 episode of the West Wing. But, alas, it is just a myth.
Originally, NASA astronauts, like the Soviet cosmonauts, used pencils, according to NASA historians. In fact, NASA ordered 34 mechanical pencils from Houston's Tycam Engineering Manufacturing, Inc., in 1965. They paid $4,382.50 or $128.89 per pencil. When these prices became public, there was an outcry and NASA scrambled to find something cheaper for the astronauts to use.
Pencils may not have been the best choice anyway. The tips flaked and broke off, drifting in microgravity where they could potentially harm an astronaut or equipment. And pencils are flammable--a quality NASA wanted to avoid in onboard objects after the Apollo 1 fire.
Paul C. Fisher and his company, the Fisher Pen Company, reportedly invested $1 million to create what is now commonly known as the space pen. None of this investment money came from NASA's coffers--the agency only became involved after the pen was dreamed into existence. In 1965 Fisher patented a pen that could write upside-down, in frigid or roasting conditions (down to minus 50 degrees Fahrenheit or up to 400 degrees F), and even underwater or in other liquids. If too hot, though, the ink turned green instead of its normal blue."