Over stokk og stein: Pris og kvalitet og high-end.

N

nb

Gjest
pedal skrev:
Som en del av tvangsbehandlingen inngår å lese alle innlegg på Hifisentralen fra Anonym, NB, KJ og Barbaresco.
Morroklumpen, nå har vi jo lest i selveste Fidelity at HighEnd DAC koster ca 5 lapper, veier ingen ting og inneholder generelt svært lite elektronikk og tar strøm fra USB-porten og er til salgs mellom annet på komplett.no. Og du har jo selv byttet ut en diger klump av et drivverk med noe så trivielt og lite audiofilt som en PC.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.433
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Tror man feks at denne kjeden (under) har et eneste produkt til salgs som på noen måte gjenspeiler produksjonskostnadene?

En høy utsalgspris har ingenting med lav etisk standard å gjøre. Tvert i mot, det er god etikk å sette en pris, uansett størrelse, og stå 100% for denne. Dårlig etikk drives av kjeder som hele tiden har tilbud, salg, noe på kjøpet osv. Da lures man til å tro at det man har kjøpt egentlig har en større verdi enn det man betalte.
Soundgarden dumpet nettop prisen på den flotte forsterkeren Primare I30 med 50%, fra 20000 til 10000. Var det lurt? Var det god etikk? Det gjør i alle fall meg skeptisk til noen gang å kjøpe noe der på full pris.

Vedlegg

N

nb

Gjest
HiFi-klubben hadde vel en slogan som gikk noe slikt som at "Du får ikke god lyd på samme sted som du får kjøleskap" eller noe lignende. Det har endret seg

Hi-End DAC, kasserolle, en radiostyrt bil, en sirkelsag og en blender - anyone?

Vedlegg

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
35
Sted
Trondheim
pedal skrev:
Stortinget har nå et nytt lovforslag ute til høring, også kjent som Lex Judas:
Artig å få et lovforslag oppkalt etter seg.

Så får man vel se gjennom fingrene på at byråkratene underveis tråkket litt ekstra hardt på pedalen og havnet på sykkeltur langt ut på viddene ...

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
41.053
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Drikkevann er en interessant parallell til hifi. Jeg har vel omtrent samme tilnærming der også: Eget osmosefilter på vanninntaket og kullsyreapparat på kjøkkenbenken. Highend merkevann på kjøpeflaske kommer ikke i mitt hus. :)

Topp Bunn