Overledning

eije

Medlem
Ble medlem
24.11.2005
Antall liker
0
Jeg har et problem som nå har fått relativt kjedelige konsekvenser. Anlegget består av rørpre - Lector Zoe, Conrad Johnson 350 SA, + Audio Physic Virgo 1. For en uke siden koblet jeg til en Rel sub for å prøve denne - sikringen røk flere ganger, først på strømrenseren, deretter på forsterkeren, til slutt på huskretsen. Prøvde så en annen kabel til subben fra forsterkeren, da gikk alt greit. I dag kjøpte jeg subben, koblet til, og intet skjedde, bortsett fra at det etterhvert begynte å lukte fælt. Kort sagt - den ene høytaleren brant. Åpnet opp, og komponenter hadde brent opp inni. Den andre høytaleren virker heller ikke - det kommer så vidt lyd i den, og intet er brent opp inni, men men.

Kan noen forklare meg hva dette kan ha vært? (Hypoteser og tester for å sjekke dem ut).

Er svært takknemlig for råd fra dere som kan teknikk - vil nødig gjenta denne erfaringen, som nok blir relativt dyrekjøpt!

Eije :eek:[glb]TEXT[/glb]

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.246
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Du bør oppsøke kvalifisert hjelp. At en sikring går betyr vanligvis at det er en feil et sted. At det går enda en og enda en....... da er det helt sikkert en feil. Eller fler.

K

kbwh

Gjest
Jeg lurer på...
Er CJ 350SA brokoblet?
Koplet du til suben med dens høynivåinnganger, altså fra forsterkerens høyttalerterminaler?

eije

Medlem
Ble medlem
24.11.2005
Antall liker
0
Jeg lurer på...
Er CJ 350SA brokoblet?
Koplet du til suben med dens høynivåinnganger, altså fra forsterkerens høyttalerterminaler?
CJ 350SA er såvidt jeg vet ikke brokoblet. Jeg kan bekrefte at jeg koplet til suben med dens høynivåinnganger, altså fra forsterkerens høyttalerterminaler, slik instruksjonsheftet til subben anviste.

EIJE

K

kbwh

Gjest
Var inne og kikket på websidene til CJ uten å finne svar.
Har du sjekket om det er noen form for merking som sier at negativ høyttalerutgang også er "live", altså ikke apparatjord?

Dersom negativ høyttalerutgang er "live" er forsterkeren en brokoplet konstruksjon, og da tror jeg at det er årsaken til havariet.

eije

Medlem
Ble medlem
24.11.2005
Antall liker
0
Var inne og kikket på websidene til CJ uten å finne svar.
Har du sjekket om det er noen form for merking som sier at negativ høyttalerutgang også er "live", altså ikke apparatjord?

Dersom negativ høyttalerutgang er "live" er forsterkeren en brokoplet konstruksjon, og da tror jeg at det er årsaken til havariet.
Forsterkeren er ikke brokoblet, lar jeg meg fortelle av Peter Djordovic.

Eije

Topp Bunn