Etter det jeg har lest på utenlandske sider, så besitter jeg en multikanals forsterker som ikke var overpriset.
Nuforce sluttet jo med serien som jeg har, ganske fort.
Etter det jeg forstår var disse veldig dyr å bygge, og underpriset i forhold til monoblokkene.
Det sitter samme moduler i både monoblokkene og multikanals forsterkerne, og dette er klasse D.
Det er fantastisk lyd i den, jeg gikk over fra Lyngdorf, som for meg var kjedelig og analytisk på mine høyttalere.
Jeg har kjøpt mitt anlegg hos Roald Mikkelsen, og der har jeg hørt mye fantastisk.
Heldigvis er han selektiv når det gjelder utstyret han selger, enten det er «billig» eller dyrt.
Det er ikke tvil om at mye er overpriset når det gjelder stereoutstyr, og at en derfor får mer for pengene når en handler multikanals forsterkere.
Så jeg har forståelse for at folk kjøper en dyr multikanals forsterker, som gjerne har romkalibrering.
Det har jo vært nevnt equalizere i tråden, og jeg har absolutt troen på det, når det er gjort rett.
De som har vært på konsert med Roger Waters vet at han har dyktige folk med seg som kan «tune» lyden i ethvert konsertlokale.