Diverse Overprising av brukt stereoutstyr?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Mange av oss liker å kjøpe billig brukt, men lave priser hjelper ikke så mye hvis man har noe man vil bli kvitt samtidig. Hvis man skal opp på high-end for første gang eller oppgradere vesentlig er det selvfølgelig penger å spare når bruktprisene blir lave.
De beste kjøpene gjør man hvis man kommer over en stakkar som bare er nødt til å selge, på grunn av økonomiske problemer. Da kan man gjerne prute litt ekstra også. Personlig syns jeg ikke slikt føles som god handel, da jeg har vært i den situasjonen selv en gang og husker hvordan det føles.

Nå har norsk økonomi vært overopphetet en stund pga høy oljepris, og en viss nedkjøling kan vi ha godt av. Men ikke for å få kjøpe billig hifi av folk i trøbbel.
Tiltredes! Jeg har ikke kjøpt så mye brukt selv (heller solgt), og har følgelig, så vidt jeg vet, ikke kjøpt noe av en som av økonomiske problemer måtte selge. Men hadde jeg gjort det, ville det gitt meg en litt vond smak i munnen, og en følelse av å ha sparket en mann som ligger nede.

Og til Pittar: Nå har jeg ikke noen bestemødre igjen, men hadde jeg hatt det, ville jeg aldri byttet henne bort mot tusen kroner! Men så er jeg ingen gnager heller, da.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.353
Antall liker
11.310
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Vi som vil ha lavere priser på hi-fi kan glede oss vilt i tiden som kommer. Økonomien i Norge nærmer seg europeisk nivå, arbeidsledigheten likeså. Hvorfor har Rogaland norgesrekorden på antall fritidsbåter til salgs på Finn.no? Om et halvt år er hele det forgjeldede (størst privat gjeldsgrad i verden) landet gått i skyttergravene, og det er 1987 igjen.

Da blir det hyggelige priser her på Hifisentralen. Jeg lover.
Fordi det faktisk ikke stemmer kanskje? Det kan tyde på at du ikke vet hvor mye folk som bor her vest.
Såvidt jeg kan se er det omtrent proporsjonalt med folketallet. Fordelingen mellom fylkene ser for meg ut omtrent som før.
En kvikk telling av brukte cabincruisere og daycruisere idag viser 370 i Rogaland og 327 i Vestfold. Regn ut resten selv.
Fordelingen er som da jeg solgte båt for to år siden, og da jeg kjøpte den i 2008. Mitt inntrykk bare.
 
Sist redigert:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Prøvde selv og selge mine veldig fine Rogers Ls 3/5A for 5k her på sentralen uten napp, så 22k er fantasipris.
Skal du ha 10k+ må de på Ebay.
Tenkte de kunne være kule og ha hvis jeg realiserer planen, og innreder et rom i typisk 60/70 talls stil, med teak møbler og askebeger på bordet 8)
Får man kjøpt kunstige sneiper? Da ser det bra ut men slipper den sure lukta :)

Vidar
Hehe. Må man ha noe oppi askebegeret da? Kjøp i så fall en kul sigar, og la den ligge der. Utent.
Hva med en vaskeekte lakrispipe. :D

Vis vedlegget 328092
Hehe. Vis meg en lakrispipe som er vaskeekte.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Prøvde selv og selge mine veldig fine Rogers Ls 3/5A for 5k her på sentralen uten napp, så 22k er fantasipris.
Skal du ha 10k+ må de på Ebay.
Tenkte de kunne være kule og ha hvis jeg realiserer planen, og innreder et rom i typisk 60/70 talls stil, med teak møbler og askebeger på bordet 8)
Får man kjøpt kunstige sneiper? Da ser det bra ut men slipper den sure lukta :)

Vidar
Hehe. Må man ha noe oppi askebegeret da? Kjøp i så fall en kul sigar, og la den ligge der. Utent.
Hva med en vaskeekte lakrispipe. :D

Vis vedlegget 328092
Hva med myggspiral??
Ser bedritent ut og lukter enda verre.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.334
Antall liker
3.456
Torget vurderinger
49
Hehe. Må man ha noe oppi askebegeret da? Kjøp i så fall en kul sigar, og la den ligge der. Utent.
Hva med en vaskeekte lakrispipe. :D

Vis vedlegget 328092
Hva med myggspiral??
Ser bedritent ut og lukter enda verre.
Hvis jeg ikke kan ha en ekte sigar oppi askebegeret kan det være det samme.
Eget sigar røykerom anno 1970 hadde vært passe kult, barskap med sprit og kjøleskap med øl, og digitalfri sone 8)
 
  • Liker
Reaksjoner: SRM

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.334
Antall liker
3.456
Torget vurderinger
49
Gryphon Diablo demomodell selges for 90000,-!
Det er 10000,- mer enn den kostet ny når den kom på markedet i 2007.
Det er synd man ikke kjøpte denne da for 80000,-, kunne jo forlangt det samme tilbake i dag, latterlig spør du meg ;)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg søkte for moro skyld på Finn etter NAD 218, og folk skal ha 10-12.000 for dem! Det er jo hva de kostet nye, og mer enn man må gi for f.eks. en Emotiva XPA-2 helt ny, som burde være MINST sammenliknbar. Det er jo EC AW250-penger med litt flaks.
 

666

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2013
Innlegg
2.518
Antall liker
6.176
Torget vurderinger
14
Jeg kunne godt tenkt meg en AW 250 for 10 tusen :)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg ga i snitt 12.500,- for mine to DP 6.4, riktignok pluss 7000,- for service, skifting av softstartreléer, og ombygging med Neutrik Powercon til nettkablene.

10.000,- for en aldersstegen AW 250 er blodpris!
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Har sett AW250 gå for 12K. Riktignok ikke i det siste, men en gammel slik burde ikke koste mer.

det var uansett ikke poenget. En NAD 218 som riktignok er en kompetent effektforsterker, er ikke verdt hverken 12 eller 10 tusen.
 

JørgenK

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
121
Antall liker
83
Sted
Ringsaker
Torget vurderinger
9
Husker jeg ønsket meg Nad 218 på midten av 90 tallet (20 år siden). Jeg er helt sikker på at de kostet under 10000 kr den gangen. Rundt 8000 kr mener jeg.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.654
Antall liker
1.412
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Husker jeg ønsket meg Nad 218 på midten av 90 tallet (20 år siden). Jeg er helt sikker på at de kostet under 10000 kr den gangen. Rundt 8000 kr mener jeg.
Stemmer bra, i HI-FI Revyen fra 1999 står den til kr.6999,-
Bruk samme argumentasjon når du skal kjøpe bolig ;) Prøv å kjøp noe til 1999 priser! ;)
 

Spissoy

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
2.040
Antall liker
4.213
Sted
Fitjar
Torget vurderinger
15
Storsett alle NAD 218 jeg har sett på brukten ligger på rundt 4500-5000.- kr:)
 

JørgenK

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
121
Antall liker
83
Sted
Ringsaker
Torget vurderinger
9
Husker jeg ønsket meg Nad 218 på midten av 90 tallet (20 år siden). Jeg er helt sikker på at de kostet under 10000 kr den gangen. Rundt 8000 kr mener jeg.
Stemmer bra, i HI-FI Revyen fra 1999 står den til kr.6999,-
Bruk samme argumentasjon når du skal kjøpe bolig ;) Prøv å kjøp noe til 1999 priser! ;)

Om du seriøst mener at det burde være samme argumentasjon for prissetting av brukt HIFI, som for boligkjøp, så hadde det vel vært bedre å
snu det rundt. litt sånn: "Dette huset kostet 3 mill å bygge i 2005, så jeg kan ikke by mer en 1,5 nå, siden det er brukt i ti år".:p
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.576
Antall liker
9.918
Torget vurderinger
2
Vi som vil ha lavere priser på hi-fi kan glede oss vilt i tiden som kommer. Økonomien i Norge nærmer seg europeisk nivå, arbeidsledigheten likeså. Hvorfor har Rogaland norgesrekorden på antall fritidsbåter til salgs på Finn.no? Om et halvt år er hele det forgjeldede (størst privat gjeldsgrad i verden) landet gått i skyttergravene, og det er 1987 igjen.

Da blir det hyggelige priser her på Hifisentralen. Jeg lover.
Hovedgrunnen til fritidsbåter til salgs i Roagland må være at været er så kronisk dritdårlig at ikke er noe poeng å ha båt der, med mindre man er fisker. Kun 3 ganger i løpet av av 12 år har det fristet med en båttur fra Stavangerområdet. Konklusjon fra en hjemflyttet østlending...
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Noe er dyrt men vil heller si at det meste her på sentralen er underpriset! Enkelte skal ha ting gratis :(
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.707
Antall liker
603
Torget vurderinger
10
Vi som vil ha lavere priser på hi-fi kan glede oss vilt i tiden som kommer. Økonomien i Norge nærmer seg europeisk nivå, arbeidsledigheten likeså. Hvorfor har Rogaland norgesrekorden på antall fritidsbåter til salgs på Finn.no? Om et halvt år er hele det forgjeldede (størst privat gjeldsgrad i verden) landet gått i skyttergravene, og det er 1987 igjen.

Da blir det hyggelige priser her på Hifisentralen. Jeg lover.
Det er hyggelige priser allerede..de fleste ting er langt under halv pris, nesten 1/3. Hvis ikke det er hyggelig vet ikke jeg.
 
Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.334
Sted
Smurfeland
Jeg søkte for moro skyld på Finn etter NAD 218, og folk skal ha 10-12.000 for dem! Det er jo hva de kostet nye, og mer enn man må gi for f.eks. en Emotiva XPA-2 helt ny, som burde være MINST sammenliknbar. Det er jo EC AW250-penger med litt flaks.
Så vidt jeg husker, så lå NAD 218 på ca. 8-9000,-.


Men jeg kan jo såklart huske feil, og de kan jo hatt en prisstigning senere etter at jeg sluttet å følge med på hva hifi-klubben solgte. Uansett er det kuriøst at folk later til å tro at disse er verdt sin vekt i gull.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Vi som vil ha lavere priser på hi-fi kan glede oss vilt i tiden som kommer. Økonomien i Norge nærmer seg europeisk nivå, arbeidsledigheten likeså. Hvorfor har Rogaland norgesrekorden på antall fritidsbåter til salgs på Finn.no? Om et halvt år er hele det forgjeldede (størst privat gjeldsgrad i verden) landet gått i skyttergravene, og det er 1987 igjen.

Da blir det hyggelige priser her på Hifisentralen. Jeg lover.
Hovedgrunnen til fritidsbåter til salgs i Roagland må være at været er så kronisk dritdårlig at ikke er noe poeng å ha båt der, med mindre man er fisker. Kun 3 ganger i løpet av av 12 år har det fristet med en båttur fra Stavangerområdet. Konklusjon fra en hjemflyttet østlending...
Men hvis det ligger mange fritidsbåter til salgs i Rogaland på Finn.no, må jo noen ha kjøpt dem først. Det rimer ikke helt med at været "er så kronisk dritdårlig at ikke er noe poeng å ha båt der"?;)
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.649
Antall liker
3.871
Torget vurderinger
96
Vi som vil ha lavere priser på hi-fi kan glede oss vilt i tiden som kommer. Økonomien i Norge nærmer seg europeisk nivå, arbeidsledigheten likeså. Hvorfor har Rogaland norgesrekorden på antall fritidsbåter til salgs på Finn.no? Om et halvt år er hele det forgjeldede (størst privat gjeldsgrad i verden) landet gått i skyttergravene, og det er 1987 igjen.

Da blir det hyggelige priser her på Hifisentralen. Jeg lover.
Det er hyggelige priser allerede..de fleste ting er langt under halv pris, nesten 1/3. Hvis ikke det er hyggelig vet ikke jeg.
Da tar du utgangspunkt i veil. priser. Det er svært sjeldent at man betaler den prisen, med unntak av HI-FI klubben kanskje. Hos rett forhandler får man ganske betydelige avslag på det som står i prislisten. Men jeg er enig i at prisene, stort sett, er greie på bruktmarkedet. Noen grelle eksempler finner man. F.eks. B&W Matrix er ofte overpriset. 805 for 7500 kr er alt for mye.
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.259
Antall liker
105.666
Torget vurderinger
23
Her til lands er et mulig å gjøre utrolig gode kjøp brukt, bare synd at det er et lite land og relativt lite gromt utstyr som dukker opp.

For øvrig gjelder det vel som med mange andre ting, ønsker jeg å selge så er prisen for lav, ønsker jeg å kjøpe så er prisen for høy!!
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
218 burde nesten være gratis når en ser hva de presterer,passer fint sammen med CV på et gutte rom

mvh
Jeg hadde ikke vært spesielt fornøyd hvis jeg hadde hatt en sønn med 225wpc og CV 1515 på rommet sitt. ;)

tror årsaken til at mange av disse driver CV er at dette var den største betalbare effektforsterkeren HFK hadde da de svære CV-ene solgte som verst på nittitallet.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Her til lands er et mulig å gjøre utrolig gode kjøp brukt, bare synd at det er et lite land og relativt lite gromt utstyr som dukker opp.

For øvrig gjelder det vel som med mange andre ting, ønsker jeg å selge så er prisen for lav, ønsker jeg å kjøpe så er prisen for høy!!
Helt enig i at det er mye gode priser. Når en ser hva folk etterspør tror jeg det meste er gromt nok. Hyper kommer og går, og det er mange bjellesauer her. Uansett, en får det utvalget en ønsker. Derav er det gromt nok. Å påstå noe annet er en tad snobbete...
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.259
Antall liker
105.666
Torget vurderinger
23
Tullball, HCS - det har da ikke nødvendigvis noe med snobbethet å gjøre dersom en ønsker seg noe som tilfeldigvis ikke er noe særlig tilgjengelig på det norske bruktmarkedet, av ymse årsaker? Ser stadig kommentarer her om at man gjerne skulle hatt en sånn og en slik men de er bare ikke tilgjengelige. Kanskje ikke importert eller små kvanta eller eies av folk som ikke er på bytter'n hele tiden. Opplever ikke de som snobbete, behøver ikke en gang å gjelde snobbete utstyr hva nå enn det måtte bety. Og det er mange som kunne ønske seg langt bedre utvalg enn det de faktisk får.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Jeg søkte for moro skyld på Finn etter NAD 218, og folk skal ha 10-12.000 for dem! Det er jo hva de kostet nye, og mer enn man må gi for f.eks. en Emotiva XPA-2 helt ny, som burde være MINST sammenliknbar. Det er jo EC AW250-penger med litt flaks.
Så vidt jeg husker, så lå NAD 218 på ca. 8-9000,-.


Men jeg kan jo såklart huske feil, og de kan jo hatt en prisstigning senere etter at jeg sluttet å følge med på hva hifi-klubben solgte. Uansett er det kuriøst at folk later til å tro at disse er verdt sin vekt i gull.
Enig. Merkelig prising på denne. Den fikk relativt svake anmeldelser i sin tid. Var ikke ansett som noen spesielt god forsterker. Ut fra sviktende hukommelse tror jeg den gikk for helt nede i 6990,-

Rosinen i pølsen på den tiden var vel NAD 208. Den har jeg testet selv og den var veldig god. På enkelte områder, feks bassen, var den helt fenomenal.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.334
Sted
Smurfeland
Jeg søkte for moro skyld på Finn etter NAD 218, og folk skal ha 10-12.000 for dem! Det er jo hva de kostet nye, og mer enn man må gi for f.eks. en Emotiva XPA-2 helt ny, som burde være MINST sammenliknbar. Det er jo EC AW250-penger med litt flaks.
Så vidt jeg husker, så lå NAD 218 på ca. 8-9000,-.


Men jeg kan jo såklart huske feil, og de kan jo hatt en prisstigning senere etter at jeg sluttet å følge med på hva hifi-klubben solgte. Uansett er det kuriøst at folk later til å tro at disse er verdt sin vekt i gull.
Enig. Merkelig prising på denne. Den fikk relativt svake anmeldelser i sin tid. Var ikke ansett som noen spesielt god forsterker. Ut fra sviktende hukommelse tror jeg den gikk for helt nede i 6990,-

Rosinen i pølsen på den tiden var vel NAD 208. Den har jeg testet selv og den var veldig god. På enkelte områder, feks bassen, var den helt fenomenal.
Kan nesten virke som man forveksler 208 og 218 når man prissetter sistnevnte. 208 har fått mye heder og ære, og "alle" som har hørt den sier stort sett at det er en god forsterker.
I retrospekt skulle jeg kanskje ønske jeg hadde gått for 208 selv, og ikke latt meg lure av propagandablekka til klubben til å tro at Acurus som de solgte til samme pris på den tida var "nesten-Krell". Nord-Korea kunne lært en ting eller to av de som skrev produktomtalene i de gamle avisene til HFK, etter min mening. :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Tullball, HCS - det har da ikke nødvendigvis noe med snobbethet å gjøre dersom en ønsker seg noe som tilfeldigvis ikke er noe særlig tilgjengelig på det norske bruktmarkedet, av ymse årsaker? Ser stadig kommentarer her om at man gjerne skulle hatt en sånn og en slik men de er bare ikke tilgjengelige. Kanskje ikke importert eller små kvanta eller eies av folk som ikke er på bytter'n hele tiden. Opplever ikke de som snobbete, behøver ikke en gang å gjelde snobbete utstyr hva nå enn det måtte bety. Og det er mange som kunne ønske seg langt bedre utvalg enn det de faktisk får.
Markedet er globalt. Så trenger ikke sutre evt over at det ikke er moms oppgjør i torggata og ikke får tak i sin japanske yndlings forsterker.. ;D. Snobbete er det når en klager over alt en ikke får kjøpt lokalt. For så å handle utenlands.

Uansett skulle gjerne vært større utvalg, i kortere avstand og med lavere pris.
 
Sist redigert:

Lundini

Medlem
Ble medlem
07.07.2008
Innlegg
32
Antall liker
31
Dette var en artig tråd å lese, det må jeg si. Min mening er som mange andres; det er tilbud og etterspørsel som styrer bruktprisene, veldig enkelt. Det hjelper ikke å skulle selge et produkt med nypris 100k for 10k hvis ingen vil ha det... Noen ting blir jo virkelig utdatert, som f.eks. Recievere.
Og andre veien, skal man selge noe som noen virkelig VIL ha som f.eks. ikke fins å få kjøpt nytt lenger så kan man jo få en høy bruktpris. For eksempel en knakende god effektforsterker.

Dette styrer markedet stort sett automatisk, det jeg mener er viktig ved kjøp og salg er at man er ÆRLIG.
Jeg solgte et par klipsch rf83 for 10k. Disse kjøpte jeg fra akustisk bureau for 13k, noe kjøper var informert om.
siden får jeg vite at han har solgt dem videre for 20k, og opplyst at de kostet 25k nye. I noen butikker ja, men ren løgn i dette tilfellet.
Det ligger også en annonse her på HFS, klipsch rf82, der selger opplyser nypris til 18k. Prisforlangende pålydende 5k kan være greit. Men annonsen inneholder uansett en god dose løgn og fanteri da normal nypris på disse var 10k, tror kanskje noen solgte de så dyre som 12k. Vær ærlige folkens, så kan man i det minste diskutere på riktige premisser.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.727
Antall liker
5.204
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Men når man ser på finn.no og salg av platesamlinger, da kan man begynne å snakke om overprising. Alt fra james last samling til 1500 til større samlinger til 100 000. Prisen per plate er nødvendigvis ikke høys, men er da vanvittig optimistisk?

Noen klassisk samlinger er ok priset, men også der begynner det å bli endel usaklig priser syns jeg.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.990
Antall liker
17.511
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hehehe, nå er det nesten sånt at flere tror de har en gullgruve bare de har noen bunker med vinyl. Fytte rakkern, så mye søppel som tilbys :rolleyes:.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.727
Antall liker
5.204
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Før var det interessant og fristenede å kjøpe samlinger, men nå tror alle som finner noen plater på loftet at det er en gullgruve ja :)
 
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
4.390
Antall liker
8.269
Sted
Laksevåg - Bergen
Har funnet en Pioneer SA9800 på Ebay. Ligger til ca kr 12000,- I tillegg kommer frakt, moms og toll.
Har 2 slike forsterkere som faktisk er mye finere en den på Ebay. Den er jo full av hakk og riper.
Er spent på å se om denne blir solgt for kr 12000,-
Jeg ga ca kr kr 5800,- og 6100,- for mine. (inkl. alt )

DENNE LIGGER TIL SALGS



DETTE ER DEN ENE AV MINE
 
Sist redigert:

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.592
Sted
Stavanger
Tror det er et større problem at folk som skal selge noe spesielle greier (som de selv har et nært forhold til) tror at det er flust med prospekter der ute som er villig til å bla opp. Tror mange, realistisk sett, skal være sjeleglad for at de får solgt ting i det hele tatt. Dette gjelder gjerne topp notch utstyr også. Nå er det kjøpers marked.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Hovedproblemet for meg er ikke bruktprisen, men å finne noe jeg ønsker meg. Mulig jeg er for sær i smaken, men man kan jo ikke kjøpe all verdens shit bare fordi det er brukt.
 

stigfjel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2008
Innlegg
192
Antall liker
52
Sted
Oslo
Electrocompaniet er noe jeg har oppfattet både er lett å selge, og som holder seg godt i pris så å si uavhengig av alder, så lenge det er snakk om forsterkere med akrylfront. Men ikke uten grunn. F.eks. koster en EC AW 2x120 39000 kr. Det betyr at også en eldre AW120DMB vil holde seg forholdsvis godt i pris. Men disse forsterkerne er som en Mercedes 300D E-klasse, de fungerer år etter år, man får så å si ikke slitt dem ut.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.990
Antall liker
17.511
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Electrocompaniet er noe jeg har oppfattet både er lett å selge, og som holder seg godt i pris så å si uavhengig av alder, så lenge det er snakk om forsterkere med akrylfront. Men ikke uten grunn. F.eks. koster en EC AW 2x120 39000 kr. Det betyr at også en eldre AW120DMB vil holde seg forholdsvis godt i pris. Men disse forsterkerne er som en Mercedes 300D E-klasse, de fungerer år etter år, man får så å si ikke slitt dem ut.
Tja, synes jeg stadig leser om folk som søker hjelp om reparasjoner av div EC-produkter, også i min krets av bekjente - senest min svogers ECI-3 som skrotes.

Forøvrig er prisen sterk påvirket av om hvorvidt salgsproduktet fortsatt er i produksjon eller ei. Feks finner man sjelden Totem Sig 1 til under 10k, mens man ganske enkelt kan erhverve Proac 1SC for ca 7k. Disse to var likt priset i sin tid, og hadde ca samme annerkjennelser.
 
Topp Bunn