Politikk, religion og samfunn Overvåkningssamfunnet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• P

Parelius

Gjest
    Polkagris skrev:
    Og hva slags skade er det reelt å tro NAV overvåking noengang vil gjøre på uskyldige?
    Du inviteres hermed til å leve ditt liv i glassbur. Intet er som et uskyldig menneske som ligger i sin lille kuvøse.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.307
    Torget vurderinger
    4
    Polkagris skrev:
    Det er trist at vårt samfunn har kommmet dithen at et slikt onde skulle være nødvendig.
    Men tar NAV flere trygdemisbrukere, er det greit for meg. 1 av 4 nordmenn har "ryggplager"
    Hvorfor skulle verdens beste land å bo i fostre flest ryggplagede innbyggere? Bare et eksempel.
    Og hva slags skade er det reelt å tro NAV overvåking noengang vil gjøre på uskyldige?
    For å gjenta meg selv,

- HVILKEN GRENSELØS NAIVITET !

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Polkagris skrev:
    Det er trist at vårt samfunn har kommmet dithen at et slikt onde skulle være nødvendig.
    Men tar NAV flere trygdemisbrukere, er det greit for meg. 1 av 4 nordmenn har "ryggplager"
    Hvorfor skulle verdens beste land å bo i fostre flest ryggplagede innbyggere? Bare et eksempel.
    Hvis man er i kontakt med NAV og har stønader / trygd grunnet ryggplager så ligger det uttalelser fra fastlege og X antall spesialister bak.

At man da avlytter denne "stakkar" kan ikke gjøre noe ved dèt selv om denne "stakkar" sier til slekt og venner at han er i skibakken.

Samme gjelder psykotiske pasienter som er tvangsinnlagt på nærmeste psykiatriske sykehus.

Selv om de selv påstar til sin famile pr. tlf. at de er frisk som fisken i vannet ( om den nå er så frisk som det sies ), at de blir forfulgt av naboen, som har alliert seg med det lokale Lensmannskontor - så hjelper ikke dèt.

Disse pasienter er høyst sannsynlig syke - uavhengig av hva de selv mener om sin psykiske helse.

Dèt skal ligge en dokumentert lidelse til grunn for å få stønad / trygd fra NAV, når det gjelder sykdom.

Dette betyr ikke at all kontakt med NAV skal utarte seg som en lidelse.

Selv syke må få ha en viss sosial kontakt med andre, uten at dette skal bli avlyttet.
    Kan jo mange ganger ha betydning for en ankesak der f.eks. advokat blir kontaktet.
    Ikke særlig hvis NAV avlytter en slik samtale og rådslagning om videre saksgang.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.192
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    NAV er et misfoster av en etat hvor statens kontroll over enkeltmennesket står i fokus.

Gjennom et mere eller mindre aktivt medlemsskap i arbeiderbevegelsen gjennom 30 år ser jeg nå at det norske arbeiderparti har blitt et organ for frihetsberøvelse og nedbygging av velferdsstaten. Den gode sosialdemokratiske ånd er totalt fraværende. Arbeiderpartiet i særdeleshet godtar stilltiende samfunnsendringene av i dag og styrer oss inn i bl.a. overvåkningssamfunnet. Den som tror at det er den norske regjering som bestemmer de store linjer i Norges utvikling er helt på jordet - på feil jorde, til og med!

Om jeg er sint og skuffet på arbeiderpartiet? Gjett én gang!

N

nb

Gjest
    Det har vel aldri vært snakk om avlytting (bortsett fra i Dagbladet). NAV har vel rett til å få utlevert trafikkdata uten videre (forsåvidt drøyt nok i seg selv), men de har ikke rett på å få avlytte telefonene til folk.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.307
    Torget vurderinger
    4
    Het rett, nb. I alle tilfeller det er snakk om her er gjelder det trafikkdata.
    Trafikkdata kan dog være svært så detaljerte.

Hvem du har ringt eller blitt oppringt av til hvilken tid og hvor du var.
    Hvem du har mailet eller mottatt mail fra til hvilken tid, (og, tor jeg, mailstørrelse).
    Hvem du har chattet med til hvilken tid.
    Hvor GPS'en din har vært til enhver tid, det være seg GPS i bil, bærbar, eller i iPhone, iPad, Android etc.
    Hvor bilen din er registert ifbm. veibetaling ("bompenger").
    Hvor du har betalt med betalingskort eller kredittkort, hvilket beløp, til hvem og til hvilken tid.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.171
    Torget vurderinger
    96
    Ser jeg kalles naiv... og det er sikkert sant. Jeg er såpass naiv at jag tror myndighetene lar meg være i fred
    hvis jeg har rent mel i posen. Gi meg noen troverdige og realistiske scenario hvor NAVlytting skulle gi meg problemer.
    Igjen, tar de flere juksere er det greit for meg.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Polkagris skrev:
    Ser jeg kalles naiv... og det er sikkert sant. Jeg er såpass naiv at jag tror myndighetene lar meg være i fred
    hvis jeg har rent mel i posen. Gi meg noen troverdige og realistiske scenario hvor NAVlytting skulle gi meg problemer.
    Det er jo en grei holdning å ha. Hvorfor ikke bare gi politiet, staten og alle dens organer en blankofullmakt til å overvåke og kontrollere alle borgere de måtte finne for godt. Telefonavlytting, romavlytting, husransakelser, kontroll av personer på gaten, åpning av personlig post, email, brev, banktransaksjoner .... hvorfor frykte noe av dette hvis man har rent mel i posen og stoler på myndighetene?

Var egentlig Stasi så ille? De gikk jo bare etter de som ikke fulgte loven og motarbeidet stat og lovlig styre?

Det er jo bare å være snill og lydig så er selv Burma, Zimbabwe, Nord Korea og Saudi Arabia greie land å leve i hvis økonomien er god.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gjestemedlem skrev:
    Polkagris skrev:
    Det er jo en grei holdning å ha. Hvorfor ikke bare gi politiet, staten og alle dens organer en blankofullmakt til å overvåke og kontrollere alle borgere de måtte finne for godt. Telefonavlytting, romavlytting, husransakelser, kontroll av personer på gaten, åpning av personlig post, email, brev, banktransaksjoner .... hvorfor frykte noe av dette hvis man har rent mel i posen og stoler på myndighetene?

Var egentlig Stasi så ille? De gikk jo bare etter de som ikke fulgte loven og motarbeidet stat og lovlig styre?

Det er jo bare å være snill og lydig så er selv Burma, Zimbabwe, Nord Korea og Saudi Arabia greie land å leve i hvis økonomien er god.
    Å sammenligne kampen mot den omfattende trygdesvindelen med overvåkningen til Stasi er det reneste idioti. Vårt trygdesystem og velferdsstaten som sådan er i ferd med å gå i kne, så alle forsøk på å begrense misbruket må være av det gode, og i vår alles interesse. Om denne spesifikke overvåkningen er det smarteste, kan sikkert diskuteres, men jeg har stor forståelse intensjonen

G

Gjestemedlem

Gjest
    oddgeir skrev:
    Å sammenligne kampen mot den omfattende trygdesvindelen med overvåkningen til Stasi er det reneste idioti. Vårt trygdesystem og velferdsstaten som sådan er i ferd med å gå i kne, så alle forsøk på å begrense misbruket må være av det gode, og i vår alles interesse. Om denne spesifikke overvåkningen er det smarteste, kan sikkert diskuteres, men jeg har stor forståelse intensjonen
    Å være villig til å bytte bort vår grunnleggende frihet og retten til personvern i bytte for å kunne fakke et par trygdesnyltere er en pris jeg er forbauset at selv den mest hardbarkede frepper kan være med på. Jeg hadde trodd at slike tanker var forbeholdt Tjen Folket og deres likesinnede. Den allmektige staten er ikke mye å ønske seg.

NAV må gå etter dem som misbruker systemet eller svindler dem. Men vi kan ikke gi dem stasifullmakter, som selv ikke politiet har.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Da passer det å minne om at det ikke er mange ukene siden en bombe var 17 minutter fra å eksplodere ombord i et fly på vei til Europa. Men et fly i flammer er vel en lite pris å betale for å slippe å stå i kø til sikkerhetssjekken.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7376228

V

vredensgnag

Gjest
    oddgeir skrev:
    Da passer det å minne om at det ikke er mange ukene siden en bombe var 17 minutter fra å eksplodere ombord i et fly på vei til Europa. Men et fly i flammer er vel en lite pris å betale for å slippe å stå i kø til sikkerhetssjekken.

Og da har du allerede glemt at dette var et fraktfly, virker det som.
    Disse sikkerhetskontrollene på flyplasser er bare tull, dersom man da ikke gjennomfører dem av andre motiver enn de oppgitte.

Security Theatre. Piloter i USA er blitt fullstendig oppgitte - som de selv sier det: Vi blir utsatt for samme screening som passasjerene, noe som vanskeliggjør våre vaktordninger i stor grad. Det virker som om noen i NSA ikke har lagt sammen 2+2. I alle flykabiner har vi en øks, som vi bruker for å hogge oss ut om vi må. Og kanskje enda verre - vi sitter tross alt med flyets kontroller i hendene, noen minutter etter at vi har måttet ta av oss tøyet foran disse tullingene.

Det er lite gjennomtenkt. Men vi skal glede oss over at kontrollen på Flesland tok Forsvaret, da de forsøkte å sende bombedeler til en øvelse vha fly i dag.

S

Slubbert

Gjest
    oddgeir skrev:
    Å sammenligne kampen mot den omfattende trygdesvindelen med overvåkningen til Stasi er det reneste idioti. Vårt trygdesystem og velferdsstaten som sådan er i ferd med å gå i kne, så alle forsøk på å begrense misbruket må være av det gode, og i vår alles interesse.
    Prinsippet er det samme; den evige motsetningen mellom sosialisme og personlig frihet. Er ditt liv ditt eller "fellesskapets"?

S

Slubbert

Gjest
    oddgeir skrev:
    Et fly i flammer er en liten pris å betale for å slippe overvåkingssamfunndet. Man trenger ikke tråkke over hverandre for å vise bombemennene at taktikken deres funker.

V

vredensgnag

Gjest
    Fullkomment sinnsyk dokumentar på SVT1 om russisk kriminalitet. Har sittet og måpt, og kom først på å si fra nå.

V

vredensgnag

Gjest
    Slubbert skrev:
    oddgeir skrev:
    Et fly i flammer er en liten pris å betale for å slippe overvåkingssamfunndet. Man trenger ikke tråkke over hverandre for å vise bombemennene at taktikken deres funker.
    Presis. Men fascistenes drøm er det perfekt korrekte samfunn der intet uventet skjer som man ikke selv har iverksatt.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    vredensgnag skrev:
    oddgeir skrev:

Og da har du allerede glemt at dette var et fraktfly, virker det som.
    Disse sikkerhetskontrollene på flyplasser er bare tull, dersom man da ikke gjennomfører dem av andre motiver enn de oppgitte.

Security Theatre. Piloter i USA er blitt fullstendig oppgitte - som de selv sier det: Vi blir utsatt for samme screening som passasjerene, noe som vanskeliggjør våre vaktordninger i stor grad. Det virker som om noen i NSA ikke har lagt sammen 2+2. I alle flykabiner har vi en øks, som vi bruker for å hogge oss ut om vi må. Og kanskje enda verre - vi sitter tross alt med flyets kontroller i hendene, noen minutter etter at vi har måttet ta av oss tøyet foran disse tullingene.

Det er lite gjennomtenkt. Men vi skal glede oss over at kontrollen på Flesland tok Forsvaret, da de forsøkte å sende bombedeler til en øvelse vha fly i dag.
    Mye kan sies, og er sagt om screening av piloter. Tåpelig er det uansett. De kan styrte flyet akkurat når de ønsker.

Screening av passasjerer en en helt annen historie. Morsomt og tankevekkende at man er fascist fordi man ønsker økt sikkerhet på fly, men heldigvis er det liberalistiske paradis lysår unna. ;)

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    Screening av passasjerer en en helt annen historie.
    Nå er det noen luringer som har funnet ut at dette kan man tjene penger på!

Underwear invention protects privacy at airport

DENVER—It's a special kind of underwear—with a strategically placed fig leaf design—and a Colorado man says it'll get you through the airport screeners with your dignity intact.
    Jeff Buske says his invention uses a powdered metal that protects people's privacy when undergoing medical or security screenings.
    Buske of Las Vegas, Nev.-Rocky Flats Gear says the underwear's inserts are thin and conform to the body's contours, making it difficult to hide anything beneath them. The mix of tungsten and other metals do not set off metal detectors.
    The men's design has the fig leaf, while the one for women comes in the shape of clasped hands.
    It's unclear whether it would lead to an automatic, more intrusive pat down by federal Transportation Security Administration officials.

http://www.denverpost.com/watercooler/ci_16675324

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Man kan jo utvise en viss forståelse for at engstelige freppere ønsker å gi POT & Co. ganske vide fullmakter til å drive overvåkning av antatte trusler mot rikets sikkerhet, men når de utviser samme vilje til å gi mer eller mindre de samme fullmakter til alle sivile statlige organer kun for å finn ut om noen har fått for mye i trygd, sniker på trikken, snakker med feile venner på telefonen, eller kjører akebrett når de er sykemeldt, så viser de veldig tydelig hva slags stat de ønsker seg for oss, og hvilken total makt de ønsker statens organer og politikerne skal ha over borgerne. :-\

Kanskje litt OT, men muligens av interesse siden terminologien brukes nå og da:

Noen kjennetegn på fascistisk ideologi:

Fascists believe that a nation is an organic community that requires strong leadership, singular collective identity, and the will and ability to commit violence and wage war in order to keep the nation strong. They claim that culture is created by the collective national society and its state, that cultural ideas are what give individuals identity, and thus they reject individualism. Viewing the nation as an integrated collective community, they see pluralism as a dysfunctional aspect of society, and justify a totalitarian state as a means to represent the nation in its entirety. Fascists reject and resist the autonomy of cultural or ethnic groups who are not considered part of the fascists' nation and who refuse to assimilate or are unable to be assimilated. They consider attempts to create such autonomy as an affront and a threat to the nation.

Fascism rejects the concepts of egalitarianism, materialism, and rationalism in favor of action, discipline, hierarchy, spirit, and will They oppose liberalism (as a bourgeois movement) and Marxism (as a proletarian movement) for being exclusive economic class-based movements. Fascists present their ideology as that of an economically trans-class movement that promotes ending economic class conflict to secure national solidarity.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Storebror blir bare større og sterkere for hver dag. Øker proposjonalt med den Norske PARANOIAN.
    DEAL WITH IT!

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.727
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Fascists believe that a nation is an organic community that requires strong leadership, singular collective identity, and the will and ability to commit violence and wage war in order to keep the nation strong. They claim that culture is created by the collective national society and its state, that cultural ideas are what give individuals identity, and thus they reject individualism. Viewing the nation as an integrated collective community, they see pluralism as a dysfunctional aspect of society, and justify a totalitarian state as a means to represent the nation in its entirety. Fascists reject and resist the autonomy of cultural or ethnic groups who are not considered part of the fascists' nation and who refuse to assimilate or are unable to be assimilated.
    Bortsett(?) fra siste setning er dette en fin karakteristikk av kommunisme også. Kina kanskje?

A

AK27

Gjest
    Voff skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Fascists believe that a nation is an organic community that requires strong leadership, singular collective identity, and the will and ability to commit violence and wage war in order to keep the nation strong. They claim that culture is created by the collective national society and its state, that cultural ideas are what give individuals identity, and thus they reject individualism. Viewing the nation as an integrated collective community, they see pluralism as a dysfunctional aspect of society, and justify a totalitarian state as a means to represent the nation in its entirety. Fascists reject and resist the autonomy of cultural or ethnic groups who are not considered part of the fascists' nation and who refuse to assimilate or are unable to be assimilated.
    Bortsett(?) fra siste setning er dette en fin karakteristikk av kommunisme også. Kina kanskje?
    Nå er vel kapitalisme med østlige verdier enn langt bedre karakteristikk av Kina enn kommunisme.

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.336
    Husker ikke hvor jeg så dette, men ideen var genial; Alle flypassasjerer måtte før avgang passere gjennom et bombesikkert rom - en etter en - hvor alle potensielle eksplosiver personen måtte ha på kroppen ble detonert vha automatikk. Win/win ;D

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.307
    Torget vurderinger
    4
    DLD styrker personvernet

Jeg vet ikke om det er mest skremmene, provoserende, eller rett og slett nesten litt rørende hvor naivt pro endel politikere agerer for DLD.

Her er det altså Arve K(H) og Håkon Haugli (Ap) som rykker ut til DLD sitt forsvar og forsøker å latterliggjøre Anders Brenna og Stopp DLD.

Risikoen for misbruk av datainformasjon og informasjon på avveie hoppe de glatt over ved å vise til at risikoen er der allerede.
    Politiet har brukt trafikkdata fra mobiltelefoner i mer enn 16 år. Ingen bruker mobil eller internett i Norge i dag uten at politiet kan få tilgang til deres trafikkdata. Risikoen for misbruk, som Brenna er opptatt av, er der allerede.
    Vel, istedet for å trekke på skuldrene over risikoen bør det kanskje heller være et varsku om at man bør sørge for økt datasikkerhet. For en ting er sikkert, - den teknologiske utviklingen sørger ikke bare for at det blir lettere å samle og lagre informasjon, det blir også lettere å systematisere slik informasjon. M.a.o. lettere å sette informasjon i sammeneheng der hvor data før var løsrevne broger som nåler i høystaker. Altså vil misbruk av informasjon på avveie bli lettere og slik informasjon vil bli mer verdifull.

I tillegg vil DLD innebære at skranken for utlevering av data blir høyere. Området er ikke tilstrekkelig lovregulert. I dag får politiet normalt utlevert data ved henvendelse til nettleverandørene. Med DLD vil det kreves mistanke om et alvorlig straffbart forhold og domstolsbeslutning. Det kan diskuteres om dette er en svekkelse eller en skjerpelse av personvernet.
    De har i alle fall rett i at området ikke er tilstrekkelig lovregulert. Derimot har de ikke fått med seg...eller velger å overse...at Kripos og Politiet lobber sterkt mot at konkret mistanke skal være påkrevd eller at de skal måtte ha en domsstolsbeslutning før tilgang gis.

Ei heller nevner de svakheten ved at DLD er lite restriktivt mtp. hvilke endringer i et vedtatt direktiv som kan defineres som såkalte lovtekniske endringer og således snikes inn bakdøren etter at direktivet har passert offentlighetens radar, ref. NAV-saken nevnte tidligere i tråden.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.307
    Torget vurderinger
    4
    Hvor hyklersk er det ikke når rikskommisær Bøhler øver press mot andre partier for at de skal fristille sine representanter, når Ap selv svinger partipisken friskt i Stortingskorridorene og sågar gjør hva de kan for å kvele en åpen og frisk debatt ?!

Pfhøyyyyyy!! ???

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.307
    Torget vurderinger
    4
    Magnus Blaker i Nettavisen har en bra kommentar på DLD / Google / Wikilekkasjer etc.

Pasientjournalen din ligger åpent på nett
    - Det skjer ekstremt ofte, sier Googles sjef i Norge.

Høyesterett avla nylig en kjennelse som sa at teleoperatører er pålagt å utlevere opplysninger som er omfattet av Datalagringsdirektivet i forbindelse med et sivilt søksmål om simpel fildeling.

Les også: Risikerer søksmål for fildeling

Det fordrer riktignok at det foreligger en rettslig kjennelse, men påstander om at det bare er politiet som skal ha tilgang er rett og slett bevislig feil.
    Kommer på avveie
    Men hvis vi nå styrer helt utenfor det nærmest garanterte, nemlig at Datalagringsdirektivet i fremtiden vil utvides betydelig når det først er innført (bompenger var et supplement, og merverdiavgift var en mellomleddsavgift på fysiske varer osv. ), så er det én ting den siste tids Wikileaks-avsløringer tydelig viser: Hemmelige dokumenter kommer på avveie - samme hvor sikkert det lagres.

Wikileaks har for lengst publisert hele den hemmelige Kripos-listen over barnepornonettsteder som blokkeres i Norge, Skatteetaten sendte ut personnummeret til samtlige norske skattebetalere, flere mobiloperatører publiserte gladelig både personnummer og kredittverdighet til hvem du ville se, nylig fikk Regjeringens egen datasjef sparken på grunn av den elendige datasikkerheten i Regjeringen - og så har vi da eksemplene som Google påpeker:

Pasientjournaler og hemmelige identiteter lekkes ut på nett. Ved en feil.

Men vær sikker: Informasjonen fra Datalagringsdirektivet, det skal lagres helt sikkert. Det er bare politiet som skal ha tilgang. Hvis de får tillatelse av retten.
    Kort sagt, - de som nå ivrer for gjennom DLD å lovfeste plikten til å lagre og retten til tilgang til trafikkdata har på ingen måte vist seg ansvaret verdig. Myndighetene har et naivt og fullstendig inkompentent forhold til hva datalagring dreier seg om.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Slubbert skrev:
    AP/Stasi varsler "voldsomt press" på FrP i forbindelse med DLD:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10012294
    Ja det blir interessant å se om Frp har ryggrad eller om de gir etter for press fra AP. Foreløpig ser det ut som om Jensen holder ord men jeg føler meg langt fra trygg på at ikke landet blir sveket i siste øyeblikk.

Samme gjelder Høyre. Vil det være de frie borgerne eller stasifløyen som vinner?

AP er en tapt sak. Der er det som alltid all makt til staten og overvåkinga som gjelder. :-\

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gjestemedlem skrev:
    Slubbert skrev:

Ja det blir interessant å se om Frp har ryggrad eller om de gir etter for press fra AP. Foreløpig ser det ut som om Jensen holder ord men jeg føler meg langt fra trygg på at ikke landet blir sveket i siste øyeblikk.

Samme gjelder Høyre. Vil det være de frie borgerne eller stasifløyen som vinner?

AP er en tapt sak. Der er det som alltid all makt til staten og overvåkinga som gjelder. :-\
    Jeg var ikke klar over at du i det hele tatt vurderte muligheten for at Frp har ryggrad? Er du blitt soft? ;)

P

Parelius

Gjest
    oddgeir skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Slubbert skrev:

Jeg var ikke klar over at du i det hele tatt vurderte muligheten for at Frp har ryggrad? Er du blitt soft? ;)
    Han har kanskje merket seg at noen frpere greier å holde seg oppreist ved egen hjelp…

(he-he)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Parelius skrev:
    oddgeir skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Slubbert skrev:

Han har kanskje merket seg at noen frpere greier å holde seg oppreist ved egen hjelp…

(he-he)
    ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
    oddgeir skrev:
    Kanskje. Hvis de holder ord i denne saken så vil de faktisk få en smule goodwill fra Dehphot. Det er en svært viktig sak for frie mennesker i fedrelandet, et svik eller et ord som holder betyr litt. Dog, om de stiller seg i en posisjon der det overhodet ikke betyr noe som helst i praksis og det hele bare blir et spill for galleriet så mister det jo litt effekt, men ikke alt. Det vil ha en viss symbolverdi okke som.

Men det er i Høyre det viktigste slaget står. Vi landssvikeren Erna seire eller vil de gode krefter redde partiet til slutt og forhindre at vi blir innlemmet i stasitraktaten med hud og hår?

G

Gjestemedlem

Gjest
    I dag legges stasidirektivet frem for stortinget.

Den ekstreme ironien i timingen er vel ganske opplagt i og med at media er full av historier om kineserne, og deres overvåkning og kontroll av sine borgere.

Det ser forøvrig ut til at Siv Jensen har kustus på sine undersåtter. Veldig bra.

Nå gjenstår det bare å se om landet blir sveket av Høyre eller om personvern og frihet betyr noe for et parti der slikt en gang betydde noe.

Skal staten få opprette stasiarkiver og lage mappe på alle norske borgere i tilfelle noen av dem gjør noe galt en gang i fremtiden?

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gjestemedlem skrev:
    Det ser forøvrig ut til at Siv Jensen har kustus på sine undersåtter. Veldig bra.
    Bevarer denne for ettertiden. Historisk. ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
    oddgeir skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Bevarer denne for ettertiden. Historisk. ;D
    Det kan du. Det er virkelig en bragd når man ser på den brokete forsamlingen hun må slite med.

.. i mellomtiden:

Regjeringen vil innlemme det omstridte datalagringsdirektivet (DLD) i norsk lovverk. Sp og SV tar dissens i saken.

- Datalagringsdirektivet legger opp til omfattende overvåking og er en betydelig krenkelse av den enkelte borgers personvern. Vi ønsker ikke et samfunn der staten pålegger lagring av detaljert informasjon om folks hverdagslige gjøremål, sier SV-leder Kristin Halvorsen og Sp-leder Liv Signe Navarsete.

- Den nytten politiet vil få, står ikke i forhold til den belastningen dette vil være for folk flest. Derfor har SV og Sps statsråder i dag tatt dissens i spørsmålet om implementering av datalagringsdirektivet, sier de to partilederne.

Trist hvis det blir overvåkningspartiet AP og de mest paranoide og bløtryggede høyrefolkene som skal bestemme utfallet i denne saken.

Vedlegg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.862
    Gjestemedlem skrev:
    Det var en grunn til at Carl Ivar ryddet bort de mest uregerlige i partiet før han ga roret til Siv.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det er helt ufattelig hvor mye lobbyvirksomhet og skitten framgangsmåte (både for og imot) som skjer i denne saken. Kjenner personlig folk som jobber for og har rimelig ofte kontakt med Datatilsynet om forskjellige saker og ting.

Snakket senest igår med kripos om det. Sitter i et styre for offentlig IT på Vestlandet og inviterte Kripos til et 2 dagers seminar som vi skal avholde med tanke på DLD. Ifjor var det Datatilsynet som var der og det kan være interessant å høre Kripos sin vinkling på det.
    Jeg synes personlig at AP gjør mye bra for landet (i det store og hele), men her viser Storberget den mangelen på ryggrad som han faktisk har. Og hvor er Stoltenberg i dette?

Her er det skivebom..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn