OVK - romjulsplatemesse og treff?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.101
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Dere aner ikke hva dere ignorante Bremnesoholikere har bladd forbi av goodies....:rolleyes: nå er det snart for sent for allmenheten slippes til og de skal nok vite å raske med seg snadderet!
    Denne blev nok også oversett av ev Bremnes tilhengere?
    Kvalitets speedmetal som røsker i skrotten.
    Keep it in the family!
    20151230_195922_LLS.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    HUSK frislippet i morgen kl. 12.00!!

Karihaugen, Oslo

Fortsatt mellom 6-700 LP'er igjen

Pop, soul, R&B, funk, jazz, smooth jazz, blues

en eier, lav km., røykfritt oppbevart osv.

Enklere bevertning - gratis bæreposer - ingen cover charge

Støtt salget - inntektene går uavkortet til en veldig sak.

Send PM for detaljer.​

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Drammen lyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Antall liker
    389

Karihaugen, Oslo

Fortsatt mellom 6-700 LP'er igjen

Pop, soul, R&B, funk, jazz, smooth jazz, blues

en eier, lav km., røykfritt oppbevart osv.

Enklere bevertning - gratis bæreposer - ingen cover charge

Støtt salget - inntektene går uavkortet til en veldig sak.

Send PM for detaljer.​
    Er dette åpent for allmenheten ?

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.695
    Sted
    Hus
    UK press dette. Se etter tall kl 9.00 og bokstaver kl 15.00. Matrisenummeret vil da stå kl 18.00 på dødvoksen :)

Ser nå også etter litt graving i matrise nr att orginal? 1pr har A1/B1 her er det A-1U/B-1U til opplysning!
    Matrise mester bartesam får rede ut dette!

Er du på lagret i morrn sluket?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.101
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Etter og godt genom inkjøp vasket og bytt underklær på platene, slår det meg vilket stort spenn av musikk arter det fantes og av god kvalitet! Fra Speed-metal til Jazz:cool:

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.442
    Ribba viker plass for vinyl! Vis vedlegget 357082

Da har man etterhvert fått bakt seg en LP. Etter ca 1,5 time i stekeovnen, hvor temperaturen lå på rundt 70grader, var det dags for å sjekke resultatet.
    Og joda; plata ble riktig så rett og fin den! Men temperaturen var nok litt i høyeste laget? For det som før var en glatt og fin vinylplate, var nå forvandlet til noe som best kan sammenliknes med oppdalskifer!
    Vis vedlegget 357089
    Kanskje ikke så lett å se på bildet? Den er faktisk fortsatt spillbar, i alle fall den ene av sidene, om man insisterer! Hadde heldigvis et duplikat av denne plata, så tapet er ikke så stort.
    Jeg har uansett fått meg et nytt støvdeksel til platetallerkenen. :cool:
    --
    Om jeg skal våge meg på noen konklusjon etter dagens vinyleskapader, så må nok ordene tålmodighet og årvåkenhet stå i høysetet.
    Tålmodighet fordi dette tar tiiiiid! I alle fall om man ønske å benytte varmeposen som følger med. Muligens hadde resultatet blitt et annet, om plata hadde fått ligge i fred et døgn eller to, mellom de ganske tunge aluminiumsplatene? Det vites ikke, i alle fall i denne omgang. Bruksanvisningen antyder både uker og måneder(!) for de mest gjenstridige tilfellene, bare så det er nevnt.
    Årvåkenheten bør vekkes i det øyeblikket man ønsker å benytte den stedlige komfyren som varmekilde. Det er jo ganske åpenbart at 70grader er for mye, så dermed er det bare å passe på tempen, som en smed! 60grader er nok mer passende, uten at jeg har fått testet dette.

Platesteker'n kan ellers hentes hos meg, for den som har behov. Adressen er:
    Ulsholtveien 6A 1053 Oslo
    Ring gjerne på forhånd! Mob.nummeret finner dere på medlemslista.
    Nusse er vel først på ventelista. Du får teste videre! :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Etter og godt genom inkjøp vasket og bytt underklær på platene, slår det meg vilket stort spenn av musikk arter det fantes og av god kvalitet! Fra Speed-metal til Jazz:cool:
    Ikke sant? Kommer fra et reflektert og oppegående menneske denne samlingen, vi har vel nærmere et par hundre konserter sammen oppgjennom 40 år, og handlet den samme musikken bortsett fra klassisk.

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130

Da har man etterhvert fått bakt seg en LP. Etter ca 1,5 time i stekeovnen, hvor temperaturen lå på rundt 70grader, var det dags for å sjekke resultatet.
    Og joda; plata ble riktig så rett og fin den! Men temperaturen var nok litt i høyeste laget? For det som før var en glatt og fin vinylplate, var nå forvandlet til noe som best kan sammenliknes med oppdalskifer!
    Vis vedlegget 357089
    Kanskje ikke så lett å se på bildet? Den er faktisk fortsatt spillbar, i alle fall den ene av sidene, om man insisterer! Hadde heldigvis et duplikat av denne plata, så tapet er ikke så stort.
    --
    Om jeg skal våge meg på noen konklusjon etter dagens vinyleskapader, så må nok ordene tålmodighet og årvåkenhet stå i høysetet.
    Tålmodighet fordi dette tar tiiiiid! I alle fall om man ønske å benytte varmeposen som følger med. Muligens hadde resultatet blitt et annet, om plata hadde fått ligge i fred et døgn eller to, mellom de ganske tunge aluminiumsplatene? Det vites ikke, i alle fall i denne omgang. Bruksanvisningen antyder både uker og måneder(!) for de mest gjenstridige tilfellene, bare så det er nevnt.
    Årvåkenheten bør vekkes i det øyeblikket man ønsker å benytte den stedlige komfyren som varmekilde. Det er jo ganske åpenbart at 70grader er for mye, så dermed er det bare å passe på tempen, som en smed! 60grader er nok mer passende, uten at jeg har fått testet dette.

Ok Bjørn, du får hente når du får anledning!

Ellers kan jeg tilføye at vinylen storkoser seg i pressa, vel og merke så lenge temperaturen ikke overstiger 65grader! Har eksperimentert litt mer, og kommet frem til at dette er max temp for vinylen i en slik prosess.
    Den medfølgende posen klarer ikke å gi høyere temperatur enn 50-55grader, noe som synes litt snaut om man forventer et tilfredsstillende resultat ila to-tre timer.
    Av den grunn bør man vurdere stekeovnsløsningen, selv om dette nok tenderer i retning risikosport.
    Ovnen bør i alle fall forvarmes, OG temperaturen stabiliseres på 60-65grader, før man fortsetter prosessen. Et steketermometer er et must for å kontrollere temperaturen!

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.081
    Torget vurderinger
    27

Vis vedlegget 357089
    --

Ok Bjørn, du får hente når du får anledning!

Ellers kan jeg tilføye at vinylen storkoser seg i pressa, vel og merke så lenge temperaturen ikke overstiger 65grader! Har eksperimentert litt mer, og kommet frem til at dette er max temp for vinylen i en slik prosess.
    Den medfølgende posen klarer ikke å gi høyere temperatur enn 50-55grader, noe som synes litt snaut om man forventer et tilfredsstillende resultat ila to-tre timer.
    Av den grunn bør man vurdere stekeovnsløsningen, selv om dette nok tenderer i retning risikosport.
    Ovnen bør i alle fall forvarmes, OG temperaturen stabiliseres på 60-65grader, før man fortsetter prosessen. Et steketermometer er et must for å kontrollere temperaturen!
    Hvordan blir resultatet med posen om du lar den ligge lenge? At det tar tid gjør vel ikke noe?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.332
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^^ Ja, det var hyggelig å treffe noen av ansiktene bak ulike nick´s på nyttårs-salget.

En bunke plater ble med hjem også. Det var definitivt årets siste platekjøp:).

Godt nytt år.

V

vinyl-mannen

Gjest
    Endelig kan man med hånda på hjerte si at det var årets siste platekjøp, for
    ting man har lagt av regnes vel ikke??
    Hyggelig å treffe andre asylanter, godt å konstatere at man ikke er alene om galskapen.
    Godt Nytt År
    mvh
    vinyl-mannen

Sist redigert av en moderator:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Nå er jeg nysgjerrig. Var de andre like flinke som oss i OVK?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.332
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    He-he. Et ånkli bom-kjøp ble det også gitt:)

Under registrering av ny-ervervelsene på Discogs ble jeg litt forundret over at ei Kingdom Come plate jeg plukket med, var listet under soul/funk:confused:

Men, når man ikke klarer å skille band/artist med platetittel, så..:rolleyes: :)

Vet om en som denne trolig skal doneres videre til ved passende anledning.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sant nok.

En annen ting jeg lurer på: Forsvant de to med Kenny G til slutt?

Drammen lyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Antall liker
    389
    Takker for en hyggelig handel og samvær med for meg ukjente hfs`er. Ønsker alle et godt nytt år med nye muligheter for gode platekjøp i 2016 :rolleyes:
    Ps: Ble ikke årets siste handel gitt, klarte å plukke med meg ei skive fra statoil på kjellstad på veien hjem.:D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Flink! Jeg måtte bestille den nye til Imelda May på platekompaniet etter at jeg kom hjem. Så røyk jeg på noen kroner til plastcover og rensevæske til Okkien hos Big Dipper i går.

T

TT.

Gjest
    Jeg sparte utrolig mye penger i dag, da jeg aldri fikk pm med adressen, men det var kanskje slik det skulle være? :rolleyes: Godt nytt år!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.596
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Flink! Jeg måtte bestille den nye til Imelda May på platekompaniet etter at jeg kom hjem. Så røyk jeg på noen kroner til plastcover og rensevæske til Okkien hos Big Dipper i går.
    Blev plastcover på Dippern igår på mig med. Och en sväng inom The Garden på väg ned till bussen. Bra dag. :D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg sparte utrolig mye penger i dag, da jeg aldri fikk pm med adressen, men det var kanskje slik det skulle være? :rolleyes: Godt nytt år!
    Det kan jeg aldri tenke meg. Mulig det har gått litt fort i svingene? Jeg regner med at Sluket fikk en god del henvendelser, så det er fort gjort. Kunne sikkert vært retta opp med en ny PM om du ikke fikk svar på den første.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg er forresten havveis gjennom første halvparten av vaskinga. Det var litt støvete, så det ble først tørking med fuktig klut, så blir det en runde på OkkiNokki, med rensevæske, så en siste runde med vann og Photoflo. Coverne ble bra, DYMO gikk greit av med varme, og et par-tre stykker måtte limes.

Jeg har for første gang på veldig lenge gitt etter for fristelsen og spilt et par plater uten vask. Det er mange år siden sist jeg blåste lodotter av pickupen....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Jeg sendte deg PM kl. 00.27 natt til torsdag nyttårsaften - der står det både adresse og tlf. nr. som svar på ditt innlegg # 324 i denne tråden kl. 00.25

Selv til meg å være er dette raskt!!

Svinger skal tas raskt Zomby.. men med kontroll!

Fint at du sparte penger da TT - det er jo ellers ikke noe som preger julesesongen akkurat....

tt.png

V

vinyl-mannen

Gjest
    Det kan jeg aldri tenke meg. Mulig det har gått litt fort i svingene? Jeg regner med at Sluket fikk en god del henvendelser, så det er fort gjort. Kunne sikkert vært retta opp med en ny PM om du ikke fikk svar på den første.
    TT: Så veldig vanskelig kan det vel ikke ha vært, du kunne sikkert ha forhørt deg hos andre som hadde vært der tidligere.

V

vinyl-mannen

Gjest
    Jeg sendte deg PM kl. 00.27 natt til torsdag nyttårsaften - der står det både adresse og tlf. nr. som svar på ditt innlegg # 324 i denne tråden kl. 00.25

Selv til meg å være er dette raskt!!

Svinger skal tas raskt Zomby.. men med kontroll!

Fint at du sparte penger da TT - det er jo ellers ikke noe som preger julesesongen akkurat....

Nå er vel du bygd for fart:cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Var en tur inom nyttårs salget idag, hendene i lomma!!! kun sosialt samvær:) Meget hyggeligt og møte noen andre missbrukere også:)

Godt nytt år
    Dagens speedsale ble gjennomført under betryggende oppsyn av godeste Herr Cash, som i kjent svensk servicestil bidro med både tilrop og tiltugg ;)

Som svensken påpeker så finnes det hyggelige misbrukere utenfor OVK også... kanskje det er behov for en slags variant av "sprøytebussen" - en ambulerende løsning for de som trenger et fiks og vil gjøre det under betryggende forhold... Aidsfri vinyl hadde vært noe. Jeg kunne kjørt - og samtidig garantert en Aidsfri arbeidsplass, her jobber kun utvalgte rasshøl!

Huff, spøk til side, en fin opptakt til nyttårsaftens festligheter ble det - men det er fortsatt rundt 300 gode plater igjen - og dette er ikke ukurans, det har mer å gjøre med sjangere etc. Den som er interessert i smooth jazz og soul/r&b har her en veritabel gullgruve å plukke fra. For interesserte så er det bare å sende PM.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.101
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg såg det stod noen plater der med Claes Yngström og Sky High, En meget eminent blues gitarist fra mine gamle hjemtrakter som man sett live ett antal ganger på rock-klubben som en gang fantes der Tonkällan.
    Har fått sin erkjennelse som blues artist og høyeste utmerkelsen "Legendary" i Blues hall of fame.
    Sky High

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.364
    Takker for hyggelig handel og treff med andre fra Sentralen.
    Ble kun 25 plater med hjem, men til gjengjeld gleder jeg meg over alle.
    Mvh
    JMK

T

TT.

Gjest
    Ok. Da beklager jeg, men ingen PM er mottatt, ei heller eposter ved nye innlegg i abbonerte tråder og det er det flere som ikke får.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Da får du denge Høvdingen - ingen feilmelding tilbake til meg her så da må en regne med at tingene gikk som de skulle. Men du har fortsatt sjansen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Clas Yngström, ja. Hadde med meg et par hjem, og lot det stå igjen et par jeg hadde fra før.

Gitarist, by chance, kompisen din? Jeg hadde som nevnt med meg Kevin Eubanks, og Clas Y, og Roy Buchanan, og Mads Eriksen. Kunne mistenkes for å være samlingen til en som spiller gitar selv?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn