oyvindl85 sin reise i hifi verden og ymse annet :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Ser jo kjempebra ut. Den gamle fargen var nok noe utdatert for mange, så du får nok dobbelt glede ved at du trives bedre med de og at flere kanskje vil kjøpe om du vil selge.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.958
    Antall liker
    14.202
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det ble utrolig flott! Ser med ett moderne ut også. 👍

    mvh
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ser jo kjempebra ut. Den gamle fargen var nok noe utdatert for mange, så du får nok dobbelt glede ved at du trives bedre med de og at flere kanskje vil kjøpe om du vil selge.
    Takk for det ☺ Jo lys eik er nok ikke alles favoritt i 2023 😜 Visste den dagen jeg kjøpte de at jeg måtte lakke de i en annen farge. Den mørkegrå fargen sto seg fint til de lysere grå frontene. Og matcher leiligheten bedre 👍
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.958
    Antall liker
    14.202
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har eiergleden økt, og påvirker det lyden? (Ikke lydmessig, såklart, men feelgood)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har eiergleden økt, og påvirker det lyden? (Ikke lydmessig, såklart, men feelgood)
    Absolutt økt eiergleden når det fryder øyet like mye som lyden 😄 Må si at lyden er meget bra sammen med Hegel H390. De utfyller hverandre. Har Dynaudio varmen i mellomtonen og akkurat passe bass. Vil si det blir en lineær lyd. Ikke noe som stikker seg ut negativt. Lett avrundet diskant som ikke gjør mer enn den må. H390 sine krefter holder også bassen tight og fin til Dynaudio å være. De har aldri siste skrik i punchen. Men her gjør H390 at de gjør sitt ytterste. Alt i alt godt fornøyd med både lyd og utseende 👍 Du har jo nå en viss kjennskap hva Dynaudio gjør med lyden selv. Den bli litt vanedannende 😄
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    99
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    31
    Mørkere enn natten og tøffere enn toget.
    Slit an med flotte oppussede eksemplarer av Dynaudio Contour 3.4! (y)
    Som tidligere eier av 11 forskjellige Dynaudiohøyttalere vet jeg at dette er bra saker.
    Morten på NAT i Oslo som tidligere solgte Dynaudio uttalte om 3.4: »disse berører meg»
    Det er vel noe der - eller hva Øyvind? ;)

    Audiofil hilsen fra Øvre Bønes 🙂
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Mørkere enn natten og tøffere enn toget.
    Slit an med flotte oppussede eksemplarer av Dynaudio Contour 3.4! (y)
    Som tidligere eier av 11 forskjellige Dynaudiohøyttalere vet jeg at dette er bra saker.
    Morten på NAT i Oslo som tidligere solgte Dynaudio uttalte om 3.4: »disse berører meg»
    Det er vel noe der - eller hva Øyvind? ;)

    Audiofil hilsen fra Øvre Bønes 🙂
    Takk for det ☺ Ja du har hatt dine Dyns opp gjennom årene. S3.4 gjør vel ikke noe spesielt ut av seg, som kanskje også gjør dem gode. Ingen imponator faktor, men spiller veldig flott med riktig elektronikk. Hadde S1.4 med Primare i30 og HD20 dac, som jeg husker også spilte meget bra. Explorer Master spiller nok hakket livligere og med noe mer trøkk i bassen. En noe åpnere mellomtone muligens. Men det er noe med S3.4 som treffer på totalen. Blir på en måte aldri for mye av noe, som gjør dem lett å lytte til. Disse to parene er begge kanon på sine måter. Alt kommer ned til hva som foretrekkes i det lange løp ☺ Spent på hva du drar i hus neste gang nå som C1 er solgt 😄
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.293
    Antall liker
    23.542
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du har skjønt det og kjøpt de stooore Tuborg’ene :love:

    De selges dessverre ikke på den lokale Coop’en, så jeg må nøye meg med de "vanlige"…☹
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Du har skjønt det og kjøpt de stooore Tuborg’ene :love:

    De selges dessverre ikke på den lokale Coop’en, så jeg må nøye meg med de "vanlige"…☹
    Ja må da ha pint utgaven 😄😄 Tuborg er også stort sett det jeg kjøper uansett 🍺👍 Husker du da de solgte øl på 1.5 liter plastflaske? Dette var nok tilbake til sent 90 tidlig 2000. Slumpene på de flaskene var langt fra frisk og sprudlende lenger 😂😂
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    99
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    31
    Takk for det ☺ Ja du har hatt dine Dyns opp gjennom årene. S3.4 gjør vel ikke noe spesielt ut av seg, som kanskje også gjør dem gode. Ingen imponator faktor, men spiller veldig flott med riktig elektronikk. Hadde S1.4 med Primare i30 og HD20 dac, som jeg husker også spilte meget bra. Explorer Master spiller nok hakket livligere og med noe mer trøkk i bassen. En noe åpnere mellomtone muligens. Men det er noe med S3.4 som treffer på totalen. Blir på en måte aldri for mye av noe, som gjør dem lett å lytte til. Disse to parene er begge kanon på sine måter. Alt kommer ned til hva som foretrekkes i det lange løp ☺ Spent på hva du drar i hus neste gang nå som C1 er solgt 😄
    Oppdatering: har nå bestilt og betalt et nytt par høyttalere med dertil tilhørende stativer: https://revivalaudio.fr/atalante-3/
    Interessant er at begge de to som står bak de nye og høyst kritikerroste høyttalere har en lang fortid fra Dynaudio.
    Håper at disse låter som Dynaudio C1 bare med bedre og tightere bass.
    Iflg anmeldelse skal de gjøre omtrent det.
    Men det gjenstår å se - for ikke å si og høre ;)
    Leveranse om ca. en ukes tid. Kan gi da gi oppdatering om førsteinntrykk om ca. halvannen uke (y)

    Føles fint å ha bestemt seg - så får man se om dem står til forventningene. Om dem låter som reviews antyder, tror jeg faktisk at dem kan gjøre akkurat det.
    Her er en anmeldelse av en kompetent gammel ringrev i bransjen - Alan Sircom - som jeg har erfart har omtrent samme smak som meg: https://hifiplus.com/articles/revival-audio-atalante-3-stand-mount-loudspeaker/

    Audiofil hilsen fra Øvre Bønes,
    Vidar W. ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @Cuckoo61 Grattis med nye talere på vei ☺ Spennende valg 👍 Håper de låter som forventet. Med silkedome bør det ligge til rette for at diskanten kan inneha dine ønsker i lyd. 7" bass/mellomtone skal jo klare å skape grei bass. En slags sandwich prinsipp på bassene. Faktisk ikke hørt om disse før nå. Så blir spennende å høre dine synspunkt når de kommer i hus og fått spilt seg litt inn. Er det Moet du har kjøpt fra?
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    99
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    31
    @Cuckoo61 Grattis med nye talere på vei ☺ Spennende valg 👍 Håper de låter som forventet. Med silkedome bør det ligge til rette for at diskanten kan inneha dine ønsker i lyd. 7" bass/mellomtone skal jo klare å skape grei bass. En slags sandwich prinsipp på bassene. Faktisk ikke hørt om disse før nå. Så blir spennende å høre dine synspunkt når de kommer i hus og fått spilt seg litt inn. Er det Moet du har kjøpt fra?
    Ja, det er Moet Audio jeg har kjøpt dem fra.
    Sendte en e-post med forespørsel om pakkepris og leveringstiid og ble oppringt straks etterpå.
    Forhandler ringte fra mobilen i bilen (ikke å anbefale) og vi ble enige om en deal.
    Kjapp og god oppfølging. Og hyggelig fyr også. Anbefales! 😉😎👍
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja, det er Moet Audio jeg har kjøpt dem fra.
    Sendte en e-post med forespørsel om pakkepris og leveringstiid og ble oppringt straks etterpå.
    Forhandler ringte fra mobilen i bilen (ikke å anbefale) og vi ble enige om en deal.
    Kjapp og god oppfølging. Og hyggelig fyr også. Anbefales! 😉😎👍
    Har du kjøpt med tilhørende stands, siden du sier pakkepris? Kjekt når selgere er rask å respondere, hyggelig og hjelpsomme. De får solgt mest da 😄
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Da røk Explorer Master ut døra. Solgt etter bare halvtime på finn. Gikk til en lokal kar, som ble veldig positivt overrasket over lyden da han fikk prøvd de hjemme. Så nå er det Dynaudio S3.4 og H390 som. Får spille videre her i heimen. Men det er ok 👍
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja ja.... Kunne ikke la vær å få testet ut Dynaudio Contour C20 igjen, nå som man har både nytt rom og ny forsterker siden sist 😄 Siden det er sent på kvelden og bor i leilighet, så får lytting bli i morgen. Men på lavt volum er lyden slett ikke dårlig. Nå er disse knapt innspilt. Forrige eier har brukt dem maks 25 timer.
    IMG_20231203_230627.jpg
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Da var det jul igjen ☺🎄🎅
    Har på test Kef Reference 1.
    Nesten ikke spilt på dem enda da jeg bor i blokk og akkurat satt dem opp. Så lytting får bli i løpet av julen 👍
    Kef har jeg hatt lite av. Kef R500 og LS50.
    Men Reference 1 er vel toppen på kaken deres. Så får høre hvordan de låter etterhvert her ☺
    IMG_20231223_233610.jpg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har fått lyttet litt på Kef Reference 1 i dag.
    I hodet mitt hadde jeg sett for meg en høyttaler som var litt frempå. Litt som mange high end høyttalere kan bli. At de prøver litt for hardt å presse frem detaljer. Men disse skapningene her kan sammenføyes med et ord. Fenomenal 🎵 Tror sjelden jeg har hørt noe så lettflytende i mellomtone og diskant. Sammen med en bass som er så fjellstø, punchy og dyp at det er vanskelig å tro dette er fra en stativhøyttaler. Er lett å høre at symmetrien med H390 er tilstede så det holder. H390 er vel tunet med Kef Blade hos Hegel. Så matchen er nok ikke tilfeldig. Dette er en detaljert, åpen, naturlig og samtidig silkemyk høyttaler. Sjelden det gir gåsehud faktor å lytte til musikk. Men dette ble en av de gangene. Hadde ikke forventet meg dette. Så det var en flott start på julaften. Så hjemmetestingen står nå i stor fare for å bli permanent 😂

    Riktig god jul folkens ☺🎄🎅
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn