På besøk hos hifipuristen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen alle venner

    I går hadde jeg besøk av en god venn.
    Mulig han skriver litte grann………………….?
    Han ga meg (faktisk) en musikkopplevelse jeg ikke har hatt
    på mange år. Jeg har sagt til venner at jeg synes det digitale
    medie nå har blitt så bra,at jeg ikke tør å si hva som låter best?
    Det digitale eller analog?
    Jeg har tidligere skrevet at det kan være innspillingen som bestemmer?
    Det mener jeg fortsatt,men i går kveld fikk jeg en «åpenbaring».
    Vedkommende gjest hadde med seg originalen på selvfølgelig vinyl
    fra 1976/77 av Cantate Domino.
    Sopranen Marianne Mellnas,orgel Alf Linder og koret fra Oscar Kirken
    i Stockholm med dirigent Torstein Nilsson.
    Julesang som vel heter O helga Natt (Jussi Bjørling) ble framført av
    Marianne Mellnas.
    Har ikke ord. Fantastisk. Tror nok dette er noe av det mektigste jeg
    noensinne har hørt.
    Klarer det digitale dette? Jeg gleder meg til å høre på SACD versjonen.
    Er redd dette blir en analog opplevelse?
    Det beste av alt,for meg er at kameraten min hadde kjøpt 2 eks. av denne
    originalen fra 1976/77. Eksemplar nr 2 er til MEG!!!!!!!!
    Jeg gleder meg til å se deg igjen,for da får jeg gaven.😍
    Unødvendig å si at denne plata anbefales på det aller aller varmeste.
    Er redd prisen er høy på disse eksemplarene,men i dette tilfellet er det
    faktisk virkelig verdt det. Forutsatt at du har avspillingsmuligheter i toppklasse.
    Greide dessverre ikke holde meg borte fra Ipaden.
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    533
    Antall liker
    623
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen alle venner

    I går hadde jeg besøk av en god venn.
    Mulig han skriver litte grann………………….?
    Han ga meg (faktisk) en musikkopplevelse jeg ikke har hatt
    på mange år. Jeg har sagt til venner at jeg synes det digitale
    medie nå har blitt så bra,at jeg ikke tør å si hva som låter best?
    Det digitale eller analog?
    Jeg har tidligere skrevet at det kan være innspillingen som bestemmer?
    Det mener jeg fortsatt,men i går kveld fikk jeg en «åpenbaring».
    Vedkommende gjest hadde med seg originalen på selvfølgelig vinyl
    fra 1976/77 av Cantate Domino.
    Sopranen Marianne Mellnas,orgel Alf Linder og koret fra Oscar Kirken
    i Stockholm med dirigent Torstein Nilsson.
    Julesang som vel heter O helga Natt (Jussi Bjørling) ble framført av
    Marianne Mellnas.
    Har ikke ord. Fantastisk. Tror nok dette er noe av det mektigste jeg
    noensinne har hørt.
    Klarer det digitale dette? Jeg gleder meg til å høre på SACD versjonen.
    Er redd dette blir en analog opplevelse?
    Det beste av alt,for meg er at kameraten min hadde kjøpt 2 eks. av denne
    originalen fra 1976/77. Eksemplar nr 2 er til MEG!!!!!!!!
    Jeg gleder meg til å se deg igjen,for da får jeg gaven.😍
    Unødvendig å si at denne plata anbefales på det aller aller varmeste.
    Er redd prisen er høy på disse eksemplarene,men i dette tilfellet er det
    faktisk virkelig verdt det. Forutsatt at du har avspillingsmuligheter i toppklasse.
    Greide dessverre ikke holde meg borte fra Ipaden.
    Er det denne, fra Qobuz?
    IMG_1265.png
    Høres bra ut via Qobuz, spent på å høre hvilken du synes høres best ut, LP/SACD
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Er det denne, fra Qobuz?
    Vis vedlegget 947577
    Høres bra ut via Qobuz, spent på å høre hvilken du synes høres best ut, LP/SACD
    Ja Proethifi, det er den.
    Har en kamerat som prøver å finne «den beste» digitale innspillingen.
    Han har den i «ekstrem highend hirez» DXD.(24/352,8)
    Prøver da å finne den i SACD også.😀
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

    Normalt hadde jeg skrevet litt om hifimessa i Norge.
    Dessverre fyller kona 70 år den 23 september,så da blir det
    ikke noen hifimesse denne gangen. Vi drar på cruise i stedet.🙄
    Eller var det 🤗 i stedet?
    Kos dere på messa i Horten,og hils?
    Har hatt noen besøkende her,men ikke alle ønsker å skrive noe
    på hfs.
    Vi får se om vi ikke får hull på byllen?🙈
    Takk for meg i denne omgang.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.040
    Antall liker
    1.834
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    God kveld.

    Syns at Hifisentralen bør være et audiofilt samlingspunkt hvor man gjør hverandre gode og respekterer hverandre. Også selv om man forskjellige preferanser, har ulik smak, rom og budsjett!

    Var på guttetur i Warszawa i helgen og hadde jobbet 12 timer på mandagen. Var ganske sliten. Da jeg endelig hadde kjørt hjem fra kontoret fra Solli Plass, satt og slappet av med musikk i godstolen, fikk jeg en telefon fra Hifipuristen. Han spurte om jeg ville komme på lyttebesøk neste dag etter jobb.

    Stilte opp med datteren min (Hun blir 22 år i desember) og vi hadde en helt fantastisk kveld! Vanskelig å beskrive det, men jeg skal forsøke.

    Har vært på lyttebesøkt hos Hifipuristen og kona for mange år siden og da var det den beste lyden jeg har opplevd. At musikkanlegget i tillegg står i en stue og at han har en kone gjør det enda mer imponerende.

    Siden sist jeg var der har det skjedd veldig mye. Det er jobbet mye med akustikken, høyttalerene og lytterposisjon optimalisert, elektronikken er kraftig oppgardert, nye kabler og strømrensere.

    Vi nøyt musikk fra CD, veldig høyoppløselige filer, LP, to forskjellige høyttalere og to forskjellige effektforsterkere.

    Det jeg likte best med anlegget/rommet var oppløsningen, en bass som bare var der uten stående bølger, enorm dynamikk, nydelig holografi og mulighet til å spille mer en høyt nok uten at rommet protesterer.

    Det jeg liker best med Hifipuristen er kunnskapsnivået bygget opp over 50 år, sjenerøsheten, de gode samtalene, interessene og at han virkelig går all-inn for det han tror på.

    At han også serverte den beste sjokoladekaka jeg noen gang har smakt, gjorde kvelden vår komplett.

    Både datteren min og jeg likte musikken fra platespilleren aller best.

    Så hvordan oppleve jeg lyden? Bedre enn på konsert! Musikk skal være følelser og engasjere.

    Når han satt på O Helga Natt på LP fikk jeg deilige frysninger, hårene reiste seg på kroppen, viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg og tårene rant ukontrollert.

    Ren nytelse, dette må oppleves selv!

    Tusen takk for at vi fikk komme.
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    533
    Antall liker
    623
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja Proethifi, det er den.
    Har en kamerat som prøver å finne «den beste» digitale innspillingen.
    Han har den i «ekstrem highend hirez» DXD.(24/352,8)
    Prøver da å finne den i SACD også.😀


    Er noen i tyskland, hvis du ikke har funnet den enda?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    God kveld.

    Syns at Hifisentralen bør være et audiofilt samlingspunkt hvor man gjør hverandre gode og respekterer hverandre. Også selv om man forskjellige preferanser, har ulik smak, rom og budsjett!

    Var på guttetur i Warszawa i helgen og hadde jobbet 12 timer på mandagen. Var ganske sliten. Da jeg endelig hadde kjørt hjem fra kontoret fra Solli Plass, satt og slappet av med musikk i godstolen, fikk jeg en telefon fra Hifipuristen. Han spurte om jeg ville komme på lyttebesøk neste dag etter jobb.

    Stilte opp med datteren min (Hun blir 22 år i desember) og vi hadde en helt fantastisk kveld! Vanskelig å beskrive det, men jeg skal forsøke.

    Har vært på lyttebesøkt hos Hifipuristen og kona for mange år siden og da var det den beste lyden jeg har opplevd. At musikkanlegget i tillegg står i en stue og at han har en kone gjør det enda mer imponerende.

    Siden sist jeg var der har det skjedd veldig mye. Det er jobbet mye med akustikken, høyttalerene og lytterposisjon optimalisert, elektronikken er kraftig oppgardert, nye kabler og strømrensere.

    Vi nøyt musikk fra CD, veldig høyoppløselige filer, LP, to forskjellige høyttalere og to forskjellige effektforsterkere.

    Det jeg likte best med anlegget/rommet var oppløsningen, en bass som bare var der uten stående bølger, enorm dynamikk, nydelig holografi og mulighet til å spille mer en høyt nok uten at rommet protesterer.

    Det jeg liker best med Hifipuristen er kunnskapsnivået bygget opp over 50 år, sjenerøsheten, de gode samtalene, interessene og at han virkelig går all-inn for det han tror på.

    At han også serverte den beste sjokoladekaka jeg noen gang har smakt, gjorde kvelden vår komplett.

    Både datteren min og jeg likte musikken fra platespilleren aller best.

    Så hvordan oppleve jeg lyden? Bedre enn på konsert! Musikk skal være følelser og engasjere.

    Når han satt på O Helga Natt på LP fikk jeg deilige frysninger, hårene reiste seg på kroppen, viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg og tårene rant ukontrollert.

    Ren nytelse, dette må oppleves selv!

    Tusen takk for at vi fikk komme.
    Tusen takk! John_Harald for hyggelig besøk.😀
    Fint at dere likte sjokoladekaka også.
    Jeg la merke til at du reagerte voldsomt på O Helga natt?
    Akkurat som jeg gjorde og fortsatt gjør.
    Hjertlig velkommen tilbake i framtida.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1


    Er noen i tyskland, hvis du ikke har funnet den enda?
    Har dessverre ikke hatt tid enda til å gå helt inn i dette enda.
    Hørte med noen venner ang. stream. Til å gråte over ifht. originalen
    var dommen.🙄
     

    Skimann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2008
    Innlegg
    130
    Antall liker
    131
    Sist søndag fikk jeg telefon fra Hifipuristen og litt senere på ettermiddagen satt jeg i sweetspot! Vi hadde også onsdagstreff forrige uke med pizza hos puristen, så dette begynner nesten å bli en "vane" dvs. en god vane da... Focal høyttalerne hadde blitt justert ned 1,25 db i bassen for hver av høyttalerne siden onsdagen. Det låt igjen fantastisk og nå med mer holografisk lydbilde i tillegg. Hørte både egen musikk og puristens musikk i ulike sjangere.

    Ja, jeg vet at Fokalene vil passe stua mi veldig godt og det har puristen sagt i lengre tid også!

    Fikk også servert O helga natt på det store systemet og på vinyl som puristen har skrevet om tidligere. Dette må oppleves folkens, det imponerte stort avspilt på dette anlegget. Ingen tårer hos meg, bare mektig imponert på alle måter.

    Tiden gikk fort og må bare takke for nok et besøk. Kommer gjerne igjen!

    mvh
    Skimann
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Sist søndag fikk jeg telefon fra Hifipuristen og litt senere på ettermiddagen satt jeg i sweetspot! Vi hadde også onsdagstreff forrige uke med pizza hos puristen, så dette begynner nesten å bli en "vane" dvs. en god vane da... Focal høyttalerne hadde blitt justert ned 1,25 db i bassen for hver av høyttalerne siden onsdagen. Det låt igjen fantastisk og nå med mer holografisk lydbilde i tillegg. Hørte både egen musikk og puristens musikk i ulike sjangere.

    Ja, jeg vet at Fokalene vil passe stua mi veldig godt og det har puristen sagt i lengre tid også!

    Fikk også servert O helga natt på det store systemet og på vinyl som puristen har skrevet om tidligere. Dette må oppleves folkens, det imponerte stort avspilt på dette anlegget. Ingen tårer hos meg, bare mektig imponert på alle måter.

    Tiden gikk fort og må bare takke for nok et besøk. Kommer gjerne igjen!

    mvh
    Skimann
    Hei Skimann & Sykkelfantom

    Det var hyggelig at du hadde tid til å ta en tur innom igjen.😄
    Jeg mente det var grunn til å komme. Hadde lovet deg vinyl og O Helga Natt.
    Det var faktisk en grunn til. Jeg har dessverre ikke mulighet for å flytte fysisk
    på de «små» Diabloene. Måtte derfor gå drastisk til verks for å få ned bassnivået
    med totalt nesten 3db.
    Etterpå ble mellomtonen en god del renere. Det ble kanskje litt blodfattigere,men
    etter at du gikk har jeg laborert videre. Har nå litt merbass igjen, men de har fått
    tilbake magien nedover. Vi snakker om nivåer på 0,25db??
    Ellers har jeg tenkt litt over hva jeg snakket med John_Harald ang.nøyaktigheten i
    lydbildets plassering. Han syntes ikke lydbildet var like nøyaktig nedtegnet som ved
    forrige besøk?
    Dette har han helt rett i. Focalene som står mellom det store systemet forstyrrer
    like mye som det store systemet forstyrrer de små.👍
    Man lærer heldigvis hele livet.

    Tusen takk! For besøket. Beklager at det ikke ble sjokoladekake denne gangen.🥲
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.296
    Antall liker
    1.736
    Sted
    Bergen
    Ja Proethifi, det er den.
    Har en kamerat som prøver å finne «den beste» digitale innspillingen.
    Han har den i «ekstrem highend hirez» DXD.(24/352,8)
    Prøver da å finne den i SACD også.😀
    Hei
    Den finnes for nedlasting blandt annet her https://www.nativedsd.com/?s=+Cantate+Domino, DSD 512 maks

    Finnes også på tape til en økonomisk kost som ikke er hverdags..; "This amazing album which is widely regarded as one of the greatest audiophile masterpieces ever recorded."

    Skulle vært artig å hørt om noen her på sentralen har den på tape, kanskje @Jim I Hendriksen ? Med lytterbeskrivelse/nytelse
    Har selv DSD 256 versjonen, og helt enig med de andre her. Fantastisk musikk. Men som alltid, digital blir kanskje litt "kald" for en rør vinyl mann...
    Får vel lete etter platen og sjekke ut
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    435
    Antall liker
    565
    Sted
    Bærum
    Hyggelig onsdagskveld hos hifipuristen. Puristen er som alltid gjestfriheten selv og bød på nydelig sjokoladekake.

    Selvfølgelig vanket det godlyd - skulle bare mangle :) Puristen har som kjent tatt hobbyen helt ut og har ypperste klasse i alt fra selve rommet, strømrens, kabler, kilder, forsterkere og høyttalere.

    Puristen har gjort mange endringer siden jeg var der sist og Audio Insightene leverte magisk lyd, slik jeg husker de gjorde forrige gang også. Og sikkert bedre enn da på grunn av alle oppgraderinger, men jeg har ikke så god hukommelse at jeg kan sammenligne direkte. Alt var på plass med en letthet og en kontroll av ypperste klasse. Stemmer, instrumenter, overtoner, ja alt.

    Jeg fikk blant mye jazz også gleden av en versjon av O'Helga Natt på vinyl jeg ikke har hørt før (nevnt over i tråden). Rett og slett vakkert.

    Jeg fikk også gleden av å høre Focal Diablo Utopia EVO (om jeg ikke tar feil), stativhøyttalere som idag koster 230k pluss stativer. Dette låt fint, god fylde og ikke minst solid bassfundament, men maktet ikke å yte resten av puristens system rettferdighet. Men som puristen kommenterte, Audio Insightene ligger på et helt annet prisnivå, så sammenligningen er kanskje ikke helt rettferdig. Men moro allikevel :)

    Tusen takk for lytten og en veldig hyggelig kveld !

    mvh Calmati
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig onsdagskveld hos hifipuristen. Puristen er som alltid gjestfriheten selv og bød på nydelig sjokoladekake.

    Selvfølgelig vanket det godlyd - skulle bare mangle :) Puristen har som kjent tatt hobbyen helt ut og har ypperste klasse i alt fra selve rommet, strømrens, kabler, kilder, forsterkere og høyttalere.

    Puristen har gjort mange endringer siden jeg var der sist og Audio Insightene leverte magisk lyd, slik jeg husker de gjorde forrige gang også. Og sikkert bedre enn da på grunn av alle oppgraderinger, men jeg har ikke så god hukommelse at jeg kan sammenligne direkte. Alt var på plass med en letthet og en kontroll av ypperste klasse. Stemmer, instrumenter, overtoner, ja alt.

    Jeg fikk blant mye jazz også gleden av en versjon av O'Helga Natt på vinyl jeg ikke har hørt før (nevnt over i tråden). Rett og slett vakkert.

    Jeg fikk også gleden av å høre Focal Diablo Utopia EVO (om jeg ikke tar feil), stativhøyttalere som idag koster 230k pluss stativer. Dette låt fint, god fylde og ikke minst solid bassfundament, men maktet ikke å yte resten av puristens system rettferdighet. Men som puristen kommenterte, Audio Insightene ligger på et helt annet prisnivå, så sammenligningen er kanskje ikke helt rettferdig. Men moro allikevel :)

    Tusen takk for lytten og en veldig hyggelig kveld !

    mvh Calmati
    Selv takk for hyggelig besøk Calmati

    Focal Diabloene er ikke EVO,men 100% indentiske. Forskjellen ligger i utseende.
    EVO modellen har helsvarte stativer,mens mine har svart (Porsche)lakk øverst
    og nederst. Høyttalerne har blank finish rundt berylliums diskanten og blank finish på stativene,mens EVO har
    svarteleoksert rundt berylliumsdiskanten og samme svarte kant bakover langs diskant kabinettet.
    Mine «små» stativhøyttalere har aldri og kommer aldri til å være en konkurent til mitt
    hovedsystem.
    De var ment som «kontor høyttalere».😄
    Dessverre er det alt for mye bass i dem til mitt 15 kvm. lille kontor.
    Derfor kommer jeg nok til å selge dem. Pris komplett i dag iflg.Multirom er på 260 K.
    Kanskje de beste høyttalerne til prisen idag iflg.puristen.🤪🙈
    Geir Fredriksens Audio Insight Ref.2.2 er av en helt annen rase.

    Jeg kan forstå at det ikke er så lett å huske hvordan det låt hos meg for 5-6 år siden,
    men jeg kan love at »alt» har blitt bedre. Dette gjelder ikke minst akustikken,oppgraderinger
    fra produsenten av høyttalersystemet,Geir Fredriksen,Armand,MSB Technology,puristen mm.😎

    Det er vel snart 10 år siden jeg fikk tak i Audio Insight Ref.2.2.
    Har aldri hatt høyttalere så lenge uten å bytte dem ut?
    Er fortsatt like lykkelig med dem. Har aldri hørt noe jeg ville bytte dem ut med uansett pris.

    Calmati og jeg hadde en veldig hyggelig kveld. Fint at du også likte sjokoladekaka.
    Vi spiller nok mye av det samme innen musikk sjangere som feks. Jazz.
    Du er også veldig glad i vinyl. Da blir O helga natt en flott avslutning på en fortreffelig
    kveld.
    Takk for hyggelig besøk.

    Mvh
    puristen
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.344
    Antall liker
    10.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hørte det mellomste bordet i lokalene til Acoustic Tuning for noen helger siden. Bra lyd. Umulig å høre at bassen kom fra et annet sted enn hovedhøyttalerne.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Fordelene med bassbord ifht. basstårn:
    Mye mindre rompåvirkning,da bordet vil stå litt ut i rommet og ikke inntil noen vegger.
    Mindre rompåvirkning fordi lydtrykket fra bassbordet Horizon vil være betydelig lavere
    pga. lytteavstanden ifht. basstårn.
    Detaljer vil stå klarere enn tilvant fordi lytteavstanden er så kort.
    Bassbordet Horizon vil kunne være et supplement til nesten hvilke hovedhøyttalere
    som helst. Prisen vil være betydelig lavere enn 2 stk basstårn.
    Horizon sine mål er:90x65x40cm ( lengde-bredde-høyde)
    Utvendig effektforsterker med DSP for all mulige justeringsmuligheter.
    Geir Fredriksen er et geni.🤗
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    Fordelene med bassbord ifht. basstårn:
    Mye mindre rompåvirkning,da bordet vil stå litt ut i rommet og ikke inntil noen vegger.
    Mindre rompåvirkning fordi lydtrykket fra bassbordet Horizon vil være betydelig lavere
    pga. lytteavstanden ifht. basstårn.
    Detaljer vil stå klarere enn tilvant fordi lytteavstanden er så kort.
    Bassbordet Horizon vil kunne være et supplement til nesten hvilke hovedhøyttalere
    som helst. Prisen vil være betydelig lavere enn 2 stk basstårn.
    Horizon sine mål er:90x65x40cm ( lengde-bredde-høyde)
    Utvendig effektforsterker med DSP for all mulige justeringsmuligheter.
    Geir Fredriksen er et geni.🤗
    Da er det bare prisen som mangler !? 🫣
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.430
    Torget vurderinger
    23
    Ikke akkurat noen nyhet, har vært gjort flere ganger tidligere både i regulær stereo og ikke minst DIY men kanskje ikke i high end segmentet som jeg antar denne varianten går under, men grei plassutnyttelse uansett... Så får en satse på drinker med selvklebende glass 🙂
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Ikke akkurat noen nyhet, har vært gjort flere ganger tidligere både i regulær stereo og ikke minst DIY men kanskje ikke i high end segmentet som jeg antar denne varianten går under, men grei plassutnyttelse uansett... Så får en satse på drinker med selvklebende glass 🙂
    Kaffe og ikke drinker…………..😄
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.430
    Torget vurderinger
    23
    Særlig..
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    3.245
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Fordelene med bassbord ifht. basstårn:
    Mye mindre rompåvirkning,da bordet vil stå litt ut i rommet og ikke inntil noen vegger.
    Mindre rompåvirkning fordi lydtrykket fra bassbordet Horizon vil være betydelig lavere
    pga. lytteavstanden ifht. basstårn.
    Detaljer vil stå klarere enn tilvant fordi lytteavstanden er så kort.
    Bassbordet Horizon vil kunne være et supplement til nesten hvilke hovedhøyttalere
    som helst. Prisen vil være betydelig lavere enn 2 stk basstårn.
    Horizon sine mål er:90x65x40cm ( lengde-bredde-høyde)
    Utvendig effektforsterker med DSP for all mulige justeringsmuligheter.
    Geir Fredriksen er et geni.🤗
    Det er jo en hyggelig tilvekst til sortimentet, men man trenger jo ikke ta helt av da. Akustisk sett er dette ikke noe annet enn en subwoofer plassert midt i rommet. Det er jo akustiske grunner til at man ofte ikke velger å gjøre det.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo en hyggelig tilvekst til sortimentet, men man trenger jo ikke ta helt av da. Akustisk sett er dette ikke noe annet enn en subwoofer plassert midt i rommet. Det er jo akustiske grunner til at man ofte ikke velger å gjøre det.
    Horizon er ikke en subwoofer. Det et viderutvikling av basstårn i 2 kanaler.
    Kanalisert i et flott kaffebord.
    Audio-Insight vil fortelle hvilke muligheter som ligger her,når de er klare.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ja dette er jo ikke noe nytt på noen måte.
    Er laget mange fine løsninger rundt dette.
    Men vil jo kalle det en subb når det skal være noe som skal hjelpe de som han har laget før. Eller misforstått jeg hensikten med den?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Kaffe og ikke drinker…………..😄
    Nå har jeg testet dette da 😅
    Og kan meddele, på det lydtrykket jeg spilte med min kaffe kopp, stod både koppen og kaffen oppi totalt uten bevegelse!
    Er ikke redd får å sette min dyreste Cognac godt oppfylt i glasset med det bordet 🤗
    Skal sies at jeg ikke spilte så høyt at jeg burde hatt på helhjelm.....men ble overrasket over at jeg ikke så bevegelse på dette.
    Tipper G Fredriksen har tenkt en del på dette under konstruksjons utviklingen.



    Mvh: Espen L
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skjønner du ikke drikker alkohol.Jeg blir ikke sløv av en øl.
    Dette var ment som en spøk. Så du ikke smiley’n?
    Jeg har skjønt at mange koser seg med en drink eller øl når
    de skal sette seg ned for å nyte musikk,selv om jeg ikke
    gjør det. Sjokoladekake er mer min stil.😄
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.296
    Antall liker
    1.736
    Sted
    Bergen
    Hei
    Den finnes for nedlasting blandt annet her https://www.nativedsd.com/?s=+Cantate+Domino, DSD 512 maks

    Finnes også på tape til en økonomisk kost som ikke er hverdags..; "This amazing album which is widely regarded as one of the greatest audiophile masterpieces ever recorded."

    Skulle vært artig å hørt om noen her på sentralen har den på tape, kanskje @Jim I Hendriksen ? Med lytterbeskrivelse/nytelse
    Har selv DSD 256 versjonen, og helt enig med de andre her. Fantastisk musikk. Men som alltid, digital blir kanskje litt "kald" for en rør vinyl mann...
    Får vel lete etter platen og sjekke ut
    Fikk tak i en opprinnelig LP fra 1976/proprius (böcker&musik) (Svensk selger på DiscCogs - ikke helt avsindig pris), og sammenlignet med min HighRes download versjon. Mulig jeg er steingammel og ørene innviklet med vinylbelegg, men du verden hvilket trykk det er i vinylen. Når koret kommer inn på Julsång .. det er trykk uten like. Endel peiskos på plata, men har ikke vasket..

    HighRes er selvfølgelig uten lyte og vakkert. Men det er ikke samme trykket som det som kommer ut av vinylen. Venter svensk besøk i jula så dette blir nok en höydare

    Sendte forespørsler til flere selgere på Disccogs, og de virker ærlig. En selger var helt klar på at dersom jeg ønsket en god lytteopplevelse måtte man finne et perfekt eksemplar. Hans eksemplar var ikke på det nivået. Helt herlig å finne ærlige selgere..

    Kan bare takke for vinyltipset på denne
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn