gismo
Æresmedlem
Godt Nyttår til deg også puristen
gismo
gismo
Hei EvhvisHei Evhvis
Det begynner å bli en stund siden forrige besøk.
Har nok kommet et langt stykke på vei siden sist,
men har ikke prøvd å snu alle stener riktig enda.
Basstårna har vært flytta på flere ganger med flere
målinger. Mangler også to stk 20" Tube Traps i TI utførelse.
Mangler også 0,5m balansert signalkabel, så jeg kan prøve
ut og flytte basstårna i fase med båndhøyttalerne.
Er likevel klar for besøk.
Hvis det låter bedre med Basstårna i fysisk fase med Bånda,
må det også måles og finjusteres på nytt.
Det er alltid noe?
Godt nyttår til deg også.
Det jeg fant hos hifipuristen, var et system som egner seg for kritisk lytting (men det egner seg også for tilfeldig lytting og gir god lyd i hele rommet). Så hvis du liker lyden av vinyl, så får du den lyden her. Hvis du liker renheten i det digitale, så får du servert det også. Ingen begrensninger på formatsiden, altså.Det store spørsmålet fra en som har hatt noen streif med deg i sine korte tid på sentralen. Ga det deg noen nye ideer eller føler du at du er på rett vei med eget? La oss holde monetære begrensninger utenfor.
Hei og takk igjen for en lyttedag av de sjeldne!Hei Svart-Hvitt
Tusen takk for et hyggelig besøk.
Ikke nok med at du har medbrakte kaker, gir du også bort
2L opptaket vi hørte på i 24/192 på BluRay.
Dette er faktisk min første BluRay for hirez.
Tusen takk for dette også.������
Jeg håper du fant det du lette etter?
Jeg må smile litt over hva som skrives av forskjeller mellom
cd og hirez?������
De fleste hører ikke forskjell?
Her kan du høre relativt stor forskjell på 24/192 og DXD!(DXD er 24/352.8)
Dette kan også skyldes bl.a kommafeil.
Hyggelig at du "fant deg tilrette".������
Takker og bukker unge knarfar.Ha en riktig god Påske puristen. Kos deg med lyd og levnet.
Hei impulseEn riktig god påske til deg, puristen.
Takk for hyggelig prat både på Stockholmsmessa og på Vårpuls!
Jeg sjekket været og tenkte på det samme. Kanskje det kanskje. Hadde vært super gøy selv om investeringen er langt over hva jeg har vunnet I Viking Lotto de siste årene...Takker og bukker unge knarfar.Ha en riktig god Påske puristen. Kos deg med lyd og levnet.
Kos dere i Påsken også, spesielt med barna.
Hva med et besøk hit i Påsken?
Er hjemme hele denne Påsken.
Sender deg mitt telefonnr. på PM.Jeg sjekket været og tenkte på det samme. Kanskje det kanskje. Hadde vært super gøy selv om investeringen er langt over hva jeg har vunnet I Viking Lotto de siste årene...Takker og bukker unge knarfar.Ha en riktig god Påske puristen. Kos deg med lyd og levnet.
Kos dere i Påsken også, spesielt med barna.
Hva med et besøk hit i Påsken?
Er hjemme hele denne Påsken.
Hei Salty DogLangfredag er en lang dag. Det samme ble mitt besøk hos hifipuristen i går. 4-5 timer. Og du hildrande du, for en opplevelse!!!
Jeg har besøkt puristen før. Denne gangen var jeg spesielt interessert i å høre de nye (for meg) høyttalerne fra Audio Insight. Men det må nevnes at så å si hele digitalriggen er byttet ut, samt ny preamp og oppgradert effekttrinn. Det var vel bare platespilleren som stod som før.
Puristen åpnet med å spille av et orgelopptak fra en stor katedral. Dette satte meg helt ut. Jeg har i hele mitt liv aldri hørt orgel gjengitt sånn. I mørket der og da, ble det skapt en illusjon av å være tilstede i katedralen. En frapperende opplevelse!
Disse Audio Insight høyttalerne må være noe av det beste som kan skaffes. Store ord, men jeg tror at de ikke er så langt fra sannheten. Hver kanal ivaretas av en Line-Source søyle av fulltone dipol båndelementer, fullstendig fritt for delefilter. De nedre frekvensene (under 150 Hz) er det en aktiv bass-søyle som tar seg av. Hele høyttalerarrangementet framstår ganske så stuevennlig. Tro det eller ei.
I puristens lytterom (det lyttes i fullstendig mørke!) blir en omgitt av lyd i verdensklasse. Imho. Lyden bare står fram i rommet; høyoppløst, mektig og uanstrengt. Aldri i nærheten av å bli hard eller skarp. Det er ikke noe som stikker seg ut. Men jeg vil fremheve noe som jeg aldri har hørt før:
Fullfrekvent luftighet! Her var ikke luftigheten begrenset til kun øvre mellomtone og diskant. Den strakk seg helt ned i dypbassen!
Mange takk for en flott musikkopplevelse, puristen. Og hyggelig vertskap. Jeg vil absolutt anbefale et besøk hos ham. Det vil du ikke angre på.
Mvh Salty
Puristen har også "litt" akustisk demping, sannsynligvis mer enn du har hjemme hos deg (eller de fleste andre)... Så bassen er rak og helt uten fiksfakserier.Må jo bare si at jeg begynner å bli meget nyskjerrig på lyden hos deg nå. Spennende med kreasjonene til Geir Fredriksen
Hei mediakjendisJa dette var morsom lesing,dette anlegget kunne jeg tenke meg og høre engang.