Jeg får også skrive om mitt møte med Roald og Renaissance Audio. En forvillet østlending på vandring i Bergens gater bestemte seg brått for å ta en tur innom Roald. Møtet med butikken og innehaver var positivt fra første øyeblikk.

Kommer i prat med Roald med en gang, og han ber meg sette meg ned i sofaen, før han lurer på om det er noe spesielt jeg vil høre på. Jeg svarte som sant var, at det var det egentlig ikke. Foran meg står det koblet opp et par NuForce-forsterkere, med Parasound pre. Kilde var en CD-spiller fra NuForce. Høyttalerne som ble brukt var et par Usher Dancer Mini-one Diamond.
For å si det slik, jeg satt en god stund og lyttet på dette. Lyd er alltid vanskelig å forklare, men jeg er fristet til å si at dette er det beste butikkoppsett jeg noen gang har hørt. Alt klaffet, her var det bredde, dybde (lydbilde og bass) og høyde i musikken som bare det! Uansett hva jeg sier, rettferdiggjør det ikke lyden, så det beste er om man stikker innom han og tar en lytt.
Roald sa at jeg måtte ta turen innom et par dager senere, for da å få lytte på noe annet.
Jeg tok han på ordet, og to dager senere tok jeg turen innom for en ny lyttings. Forsterkeriet var det samme, men istedet for Usher stod det nå et par Von Schweikert Unifield 3 fremme. Relativt dyre saker for en fattig student som meg, men moro å få lyttet til.
Også her skal jeg godt innrømme at jeg satt en stund, for resultatet var det samme som to dager tidligere, bare mer av alt. "Borte" var høyttalerne, her var det bare å lukke øyene og drømme seg bort. Et litt spesielt spor ble spilt av mot slutten, der jeg mener det var et korps eller noe i den dur, som kommer inn, går en runde, og til slutt går ut igjen. Måtte faktisk snu meg for å sjekke om det var satt opp noe mer, men her var det bare VS som spilte.
Takker Roald for god service og hjelp, selv om man ikke skal ha noe der og da. Jeg vil nok i alle fall ha Renaissance Audio i tankene når jeg ved en senere anledning eventuelt skal oppgradere.