Musikk og Hi-Fi På tide med boikott av SPOTIFY?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Alle burde se at dette handler om penger. Rogan har en god avtale. Dinosauren har ikke. Så dinoen måtte finne en akseptabel grunn til å forlate skuta.
    Det kan være en plausibel forklaring. Isåfall er det temmelig uspiselig.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.082
    Antall liker
    2.541
    OK? Noe jeg misser, sikkert. Men om jeg går inn på Amazon Music og søker på "Joe Rogan Experience podcast", kommer dette opp:

    Hva er det jeg misser her?
    Det er ingen nye episoder med JRE, det er dog flere kommentatorpodcaster som diskutere JRE. JRE er eksklusivt på Netflix og de har betalt $100 mill for å ha det slik.
    Podcaster av typen Joe Rogan Experience Experience er kommentatorpodcaster hvor andre snakker om hva som er sagt i mikrofonstativet JRE
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Det kan være en plausibel forklaring. Isåfall er det temmelig uspiselig.
    Enten det, eller så har han en forskrudd oppfatning om at å våge å stille spørsmål ved myndighetenes oppførsel er en skikkelig uting. Den etablerte sannheten om koronavaksinene har for lengst slått sprekker. 4. Dose kommer om noen måneder. EU kjører vaksinepass knyttet opp mot siste booster.

    Ser ikke vekk fra at det er en kombinasjon. Penger og vill tro på vaksinen til å løse alle problemer.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Alle burde se at dette handler om penger. Rogan har en god avtale. Dinosauren har ikke. Så dinoen måtte finne en akseptabel grunn til å forlate skuta.
    Og dette vet du? Du ser skjulte motiver bak alt du skriver, som oftest på særdeles tynt grunnlag. Og dine prinsipielle holdninger er svært farget av hvilke prinsipper som passer deg. Det blir kjedelig og forutsigbart i lengden.

    Og jeg skulle like å se på hvem som har en vill tro på at vaksinen løser alle problemer. Vaksinen løser noen problemer, og i all hovedsak løser den disse problemene på en bedre måte enn de problemene den skaper. Derfor er det et mål og få flest mulig i de relevante (og det er langt fra alle) målgrupper vaksinert. Dette er holdningen blant de jeg leser i hvert fall, både i Norge og andre steder. Men det er mulig du vet bedre, som du som regel gjør, ref min andre setning i dette innlegget.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Hva har skjedd så langt?

    -NY går aktivt ut og sier enten Rogan eller han. Han vet godt at et slikt ultimatum vil bli avvist. Så ultatumet er intet annet enn PR.
    -han går deretter til Amazon og reklamerer for dem. Rogan finnes på denne plattformen også.

    Det er svært enkelt å se at dette ikke handler om Rogan.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Enten det, eller så har han en forskrudd oppfatning om at å våge å stille spørsmål ved myndighetenes oppførsel er en skikkelig uting. Den etablerte sannheten om koronavaksinene har for lengst slått sprekker. 4. Dose kommer om noen måneder. EU kjører vaksinepass knyttet opp mot siste booster.

    Ser ikke vekk fra at det er en kombinasjon. Penger og vill tro på vaksinen til å løse alle problemer.
    Gud hjelpe meg hvor får du dette fra? Screenshot_20220131-112759_Samsung Internet.jpg

    Fake news dette å vel?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Den norske befolkningen må slutte å lese fryktkampanjen om viruset som VG, dagblaget og nrk står for.

    Katastrofen står ved døren klar til å løpe inn bare du åpner døra for å gå ut. Derfor må du lese morgendagens VG også. Også kommer Nakstad for å fortelle om sin siste bekymring.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg aner ikke hva Rogan gjør på amazon, iflg noen innlegg over er langt fra det samme tilgjengelig på amazon som på Spotify.

    Og som du kanskje har fått med deg har Spotify på noen områder allerede endret praksis på noen måter når det gjelder publisering av vaksinekritisk informasjon, uten på noen måte å sensurere Rogan. Så NY har allerede oppnådd noe vettugt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Enten det, eller så har han en forskrudd oppfatning om at å våge å stille spørsmål ved myndighetenes oppførsel er en skikkelig uting. Den etablerte sannheten om koronavaksinene har for lengst slått sprekker. 4. Dose kommer om noen måneder. EU kjører vaksinepass knyttet opp mot siste booster.

    Ser ikke vekk fra at det er en kombinasjon. Penger og vill tro på vaksinen til å løse alle problemer.
    På den annen side har Billboard en sak om hvor mye det koster Young og Mitchell å ditche Spotify:


    Må si at magefølelsen sier meg at dette faktisk er en fyr som står opp for det han tror på. Men jeg vet så lite om han, så vanskelig å mene noe om.

    Jeg skal ikke bruke det sitatet hans fra 1985 om homofile mot ham heller, siden folk kan ha jævlige meninger og ombestemme seg.

     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Og dette vet du? Du ser skjulte motiver bak alt du skriver, som oftest på særdeles tynt grunnlag. Og dine prinsipielle holdninger er svært farget av hvilke prinsipper som passer deg. Det blir kjedelig og forutsigbart i lengden.

    Og jeg skulle like å se på hvem som har en vill tro på at vaksinen løser alle problemer. Vaksinen løser noen problemer, og i all hovedsak løser den disse problemene på en bedre måte enn de problemene den skaper. Derfor er det et mål og få flest mulig i de relevante (og det er langt fra alle) målgrupper vaksinert. Dette er holdningen blant de jeg leser i hvert fall, både i Norge og andre steder. Men det er mulig du vet bedre, som du som regel gjør, ref min andre setning i dette innlegget.
    Gå og les norske myndigheter anno 2020 og 2021. Vaksinen skulle løse alt.

    Vi har fasiten i hånden. Befolkningen er fullvaksinert med unntak fra noen ytterst få. Er korona vekke slik som vi ble lovet?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den norske befolkningen må slutte å lese fryktkampanjen om viruset som VG, dagblaget og nrk står for.

    Katastrofen står ved døren klar til å løpe inn bare du åpner døra for å gå ut. Derfor må du lese morgendagens VG også. Også kommer Nakstad for å fortelle om sin siste bekymring.
    Ja det norske folk er virkelig noen sauer gitt. Pussig hvordan en del debattanter her som tydeligvis er på venstresiden har så liten respekt for folks vurderingsevne. Det mangler ikke på kritiske motforestillinger mot det du skriver her. Og det er tydeligvis at når NY er kritisk så jakter han bare PR. velvel. Som jeg har skrevet flere ganger; en del innlegg her sier ofte mer om debattanten enn om saken.

    Jeg vet ikke hva du ble lovet. Personlig var jeg fullstendig klar over at vaksinen bare var en del av løsningen, at Coronavirus muterer (som influensa). Som sagt tror jeg de fleste har en viss kritisk sans, men mulig du trodde det. Om du innså at ikke alle var som deg, ville du fremstå med mer troverdighet i mange saker her på forumet. Og betviler du at vaksinen har vært viktig?
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som sagt er jeg tilhenger av å bruke vettet, holde seg informert, og gjøre sine egne valg. Selv om enkelte her er motstander av det-
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    En befolkning foret på frykt er ikke satt i posisjon til å gjøre gode valg.

    I mai 2020 så gikk folk over gaten i en trafikkert vei for å unngå å passere folk på samme fortau. Hvorfor? Fordi media og myndighetene hadde skremt vettet fra folk om hvor farlig korona var.


    Mennesket er grusom elendig til å vurdere risiko.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.082
    Antall liker
    2.541
    Gå og les norske myndigheter anno 2020 og 2021. Vaksinen skulle løse alt.

    Vi har fasiten i hånden. Befolkningen er fullvaksinert med unntak fra noen ytterst få. Er korona vekke slik som vi ble lovet?
    FHI var veldig tydelig på at man ikke visste om vaksinen hindret spredning av covid, til store protester fra OMF og andre eksperter i corona tråden. Bare å gå tilbake å lese selv om det kanskje ikke passer..
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Young angret og beklaget utspillet.
    Spotify angret sin opprinnelige plan og vil nå aktivt gå ut mot feilinformasjon.

    Hva er det å diskutere lenger? Antivaxxerene her inne tok rett og slett feil. PERIOD
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En befolkning foret på frykt er ikke satt i posisjon til å gjøre gode valg.

    I mai 2020 så gikk folk over gaten i en trafikkert vei for å unngå å passere folk på samme fortau. Hvorfor? Fordi media og myndighetene hadde skremt vettet fra folk om hvor farlig korona var.


    Mennesket er grusom elendig til å vurdere risiko.
    Det er rett. Derfor tar mange feil valg om vaksinering dessverre. Men hva er problematisk med å holde litt ekstra avstand? Det er jo ikke akkurat noen stor personlig kostnad. Om ikke annet har vi unngått et par hundre influensadødsfall. I mine øyne kan det til og med ha vært en fornuftig risikovurdering. Å unngå risikoer som det ikke koster noe å unngå fremstår for meg som rimelig vettugt.

    Risikoer med en betydelig merkostnad er en annen sak. Og de har det vært en del av under pandemien. Men hovedsakelig ikke pga at folk flest har vært vettskremt av oppslag i VG. Men kanskje fordi myndighetene, som sitter med et betydelig og tungt ansvar, og som har operert under mye usikkerhet, i ettertid har vist seg å være overforsiktig på noen områder.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Young angret og beklaget utspillet.
    Spotify angret sin opprinnelige plan og vil nå aktivt gå ut mot feilinformasjon.

    Hva er det å diskutere lenger? Antivaxxerene her inne tok rett og slett feil. PERIOD
    Ja. Sjeldent har vi sett maken til en latterlig storm i andedammen som i denne tråden.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Hva har skjedd så langt?

    -NY går aktivt ut og sier enten Rogan eller han. Han vet godt at et slikt ultimatum vil bli avvist. Så ultatumet er intet annet enn PR.
    -han går deretter til Amazon og reklamerer for dem. Rogan finnes på denne plattformen også.

    Det er svært enkelt å se at dette ikke handler om Rogan.
    Det er svært enket å se at du aldri tviler på noe som helst, til tross for at du vet akkurat like lite om saken som oss andre. I retten heter det at "tvilen skal komme tiltalte til gode", og jeg tror ikke det er grunnlag for din skråsikkerhet her. Noen er faktisk idealister, selv om de eier innmari mange ting.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den berømte spikeren truffet presist på hodet, Håkon. På hodene til både NY og Larsson, for å være helt nøyaktig.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Young angret og beklaget utspillet.
    Spotify angret sin opprinnelige plan og vil nå aktivt gå ut mot feilinformasjon.

    Hva er det å diskutere lenger? Antivaxxerene her inne tok rett og slett feil. PERIOD
    Ja, som sagt ville jeg ikke bruke det mot ham selv om det var et ganske hårete utsagn. Til og med jeg har sikkert sagt eller gjort ting en eller annen gang som jeg angrer på og skulle ha usagt eller ugjort. :)
    Men det er fascinerende hvilket momentum denne saken begynner å få når man leser rundt omkring.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Synes det er fint at en sak som sprer oppmerksomhet rundt mange av Rogans lett tvilsomme og delvis udokumenterte påstander/misforståelser, samt Spotifys lett tvilsomme forretningsmodell, får litt momentum. Kudos til NY for dette.
     
    Sist redigert:

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.082
    Antall liker
    2.541
    Cancel culture? Det er vel ingen som har nektet Joe Rogan å være mikrofonstativ for alt mulig rask?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Det er svært enket å se at du aldri tviler på noe som helst, til tross for at du vet akkurat like lite om saken som oss andre. I retten heter det at "tvilen skal komme tiltalte til gode", og jeg tror ikke det er grunnlag for din skråsikkerhet her. Noen er faktisk idealister, selv om de eier innmari mange ting.
    Hvordan har det seg da at denne idealisten går til konkurrenten som gjør nøyaktig det som han protesterer så imot?

    Den eneste som er skråsikker her er NY.


    - Jeg synes at Equinor er en drittsjappe som ikke gjør en dritt å kutte CO2. Enten kutter Equinor CO2 eller så slutter jeg!"
    - Equinor: ok. du slutter.
    Dagen etterpå, nyansatt i Shell.

    Her har du NYs engasjement. Han er en så stor idealist at han går til Amazon som gjør nøyaktig det han kjemper imot. Så jeg kjøper ikke historien hans. Ikke i det hele tatt.

    Ser at det linkes til saker hvor det skrives at NY taper massevis av penger. hundretusenvis av dollar taper han på spotify-stuntet sitt. Det er lommerusk for en slik artist. Man må spørre hvor mye penger han tjener på å nå reklamere for Amazon. At Neil Young nå fronter reklame for Amazon er alt annet enn tilfeldig.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.082
    Antall liker
    2.541
    Hvordan har det seg da at denne idealisten går til konkurrenten som gjør nøyaktig det som han protesterer så imot?

    Den eneste som er skråsikker her er NY.


    - Jeg synes at Equinor er en drittsjappe som ikke gjør en dritt å kutte CO2. Enten kutter Equinor CO2 eller så slutter jeg!"
    - Equinor: ok. du slutter.
    Dagen etterpå, nyansatt i Shell.

    Her har du NYs engasjement. Han er en så stor idealist at han går til Amazon som gjør nøyaktig det han kjemper imot. Så jeg kjøper ikke historien hans. Ikke i det hele tatt.

    Ser at det linkes til saker hvor det skrives at NY taper massevis av penger. hundretusenvis av dollar taper han på spotify-stuntet sitt. Det er lommerusk for en slik artist. Man må spørre hvor mye penger han tjener på å nå reklamere for Amazon. At Neil Young nå fronter reklame for Amazon er alt annet enn tilfeldig.
    Amazon gjør ikke akkurat det samme som spotify, de distribuerer ikke JRE, spotify har kjøpt seg enerett på dette. Hvor mange ganger trenger du forklart?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Amazon er på mange måter verre for samfunnet enn såkalte vaksineskeptikere. Så om noe har han jo egentlig oppnådd det motsatte enn hva han så prektig sier. Med mindre alt var et pr stunt, og han får godt betalt av amazon for å promotere de og lage blest rundt det.
    Isåfall er mannen et geni
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Amazon er på mange måter verre for samfunnet enn såkalte vaksineskeptikere.
    Jeg gir meg ikke inn på en diskusjon om hvem som er verst selv om det synes tvilsomt om en skepsis som har ført til ca 300.000 overflødige dødsfall bare i USA i følge de siste overslag kan måle seg med amazon, som forørvig heller ikke er noen jeg er glad i. Det er vel omtrent like mange som det er ansatt i firmaet (?) så jeg tror du skal slite litt med den. Men kan du ikke i det minste glede deg over at kona til Bezos stakk av med ca 600 milliarder av amazonkapitalen i skilsmisseoppgjøret, og nå leder en veldedig stiftelse som deler ganske mange av de ut til vettuge formål?

    Det gjør jeg.

    Mackenzie Scott is the richest woman in the world with a net worth of $68 billion, according to Bloomberg's Billionaire index.
    Scott is a philanthropist and the ex-wife of Amazon CEO Jeff Bezos, the world's richest man. Bezos and Scott divorced in 2019, and as a result, Scott gained millions of shares of Amazon worth an estimated $38 billion. (Edit: etter dagens kurser er verdien vesentlig høyere, jeg har sett USD 68 billion, men vet ikke dateringen på dette).

    In a July blog post, Scott said she donated $1.7 billion of her wealth in the past year to several different causes including racial equality, LGBTQ rights, public health, and climate change.

    In 2019, Scott also signed onto the Giving Pledge initiative, which encourages the richest people in the world to donate a majority of their wealth to charity.
     
    Sist redigert:

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Sikkert, men legg til grunn til at jeg blåser i hva dere morlocker mener. 🖕

    Jeg besøker hfs for å diskutere og mingle med hifi interesserte, ikke o/t jockeyer som deg. Politikk og kakeoppskrifter hører hjemme nederst i forumet, hold dere der!
    Er morlokk ein anakronisme i denne samanhengen? Når det er snakk om framtidas generasjonar?
    Eg må nesten spørje om du ser eolane (det motsette av morlokkar) som eit slags ideal? Eller er det morkokkane du likar best?
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    5.921
    Er morlokk ein anakronisme i denne samanhengen? Når det er snakk om framtidas generasjonar?
    Eg må nesten spørje om du ser eolane (det motsette av morlokkar) som eit slags ideal? Eller er det morkokkane du likar best?
    Morlokk og morkokk? Du får rød strek. Endelig kan jeg gi en lærer rød strek.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    5.921
    Morlock Arve med ck. Morkokk er ikke et gyldig norsk ord.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn