På besøk hos Johnnnygrandis

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Jeg bruker denne, fra IKEA (jadajadajada..... :-X):

+
    Dør med frostet glass (minimere innsyn, men fjernis'n funker)(par 100lapper pr dør)

Har gjort som du har planlagt, latt være å montere med bakplate, og avstivet med hyllekneter i de øvre hjørnene (da synes de ikke).
    Selv har jeg en rimelig het DP 6.5 stående inni der, og med åpent bak, går det helt greit syns jeg.

Fant et par bilder i min egen tråd:

mvh kai

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ikke noe galt med IKEA. Mitt eneste ankepunkt - hvis jeg skal være kritisk - er at den kunne godt ha vært minst 10 cm dypere - gjerne 15. Men konseptet med stoffdører synes jeg er interessant.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ulf-B skrev:
    Ikke noe galt med IKEA. Mitt eneste ankepunkt - hvis jeg skal være kritisk - er at den kunne godt ha vært minst 10 cm dypere - gjerne 15. Men konseptet med stoffdører synes jeg er interessant.
    Jepp, den er ikke dyp nok, DP'n stikker ut bak, og har måttet lage en støtte for "bakbeine" på forsterkern. Det blir et DIY rack i samme gate som det jeg har engang i fremtiden.. som skal bli stort nok...når eg får tid(!)... :)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Ingenting galt med Ikea, hele det nye kjøkkenet våres er levert av de.
    Fin Løsning Kai det er noe slikt jeg har i tankene bare at jeg kunne tenkt meg å ha den noe lavere og bredere.

Ser Clic også har noen løsninger med stoffdører.

KONTRAPUNKT er den norske impotøren vil jeg tro, de selger møblene ihverfall. Fine saker og kan bygges slik en ønsker da de også er modulbasert.

Vedlegg

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    johnnygrandis skrev:
    Da var Capitolen solgt og ny dac handlet inn, jeg går heldigitalt :D

Ikke verdens mest fotogene men den har andre kvaliteter som overgår utseende ;D, begynner sånn smått å forstå whats all the fuzz is about.. ;D
    Grattis!!! Den der er spennende.. :D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    ceroxol skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Da var Capitolen solgt og ny dac handlet inn, jeg går heldigitalt :D

Ikke verdens mest fotogene men den har andre kvaliteter som overgår utseende ;D, begynner sånn smått å forstå whats all the fuzz is about.. ;D
    Grattis!!! Den der er spennende.. :D
    Takk for det cerox.

Da var en Weiss int 202 og koplet opp Mac Mini> Firewire > AES inn til dacen.
    Weissen styrer bitstreamingen.

Hvordan det virker ? Jeg må si jeg er mildt sagt lamslått Snakker om å få støvsugd og vasket vinduet samtidlig. Utrolig hvor mye den Minien har ødelagt signalet når den har styrt bitstreamingen. Alt står bedre fram, lyden slipper HT på en mye bedre måte. Bassen er renere og alt står frem som mer virkelig. Musikerne står knivskarpt fram og egenarten i instrumenter kommer virkelig på sin plass.

Beklager men jeg finner det utrolig vanskelig å holde igjen min glede over ett så ufattelig godt produkt som denne Weiss saken er. Snakker om magi !!
    Dette blir en laang natt.

Vedlegg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.493
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dette er stas å lese grandis ;) Når man blir lamslått av produkters prestanda og forbedringer, hva gjør deg gladere og lykkelig. Kos deg i en lang natt ;D

gismo

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.173
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Du fikk deg en på trynet av Weissen. ja. Det tviler jeg ikke et sekund på. I slike øyeblikk er det skjønt fetish å bli dælja til av godlyd til kronisk lammelse inntreffer. Skjønner at det blir vanskelig å uttrykke seg nøktert nok på tastaturet ...etter at lammelsen har inntruffet.

Gratulerer med boksen og opplevelsen grandis.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    gismo skrev:
    Dette er stas å lese grandis ;) Når man blir lamslått av produkters prestanda og forbedringer, hva gjør deg gladere og lykkelig. Kos deg i en lang natt ;D

gismo
    Ja all respekt for denne Weiss saken. Det er som sagt vanskelig å finne riktig ord å beskrive denne saken da den jo på en måte ikke fungerer som normale bokser en putter inn i en kjede. Optisk signal fra en Mac maskin blir ubrukelig for meg i all framtid når jeg skjønner hvor mye det er å tjene på å ha en interface som Weiss som styrer signalet og presser jitterstøyen ned til den dypeste avgrunn.
    Utrolig liten boks som gjør mye mer enn en skulle tro var mulig når du ser på størrelsen og prisen tatt i betrakting,- nei den er ikke billig men sett i hi-fi sammenheng hva er egentlig det,- Satt sammen i riktig setting kan denne virkelig gjøre underverker, anbefales alle som kjører ett seriøst pc musikkserver system løsning,-

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Grumpy skrev:
    Du fikk deg en på trynet av Weissen. ja. Det tviler jeg ikke et sekund på. I slike øyeblikk er det skjønt fetish å bli dælja til av godlyd til kronisk lammelse inntreffer. Skjønner at det blir vanskelig å uttrykke seg nøktert nok på tastaturet ...etter at lammelsen har inntruffet.

Gratulerer med boksen og opplevelsen grandis.
    Takk G.

Ja jeg har enda ikke kommet til meg selv enda, tipper lammelsen kommer til å sitte i en stund..

Nå hører jeg fru grandis er i senga, tipper jeg står over denne fredagen og heller fyrer opp Weiss`en istedet ;D

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    Fin Løsning Kai det er noe slikt jeg har i tankene bare at jeg kunne tenkt meg å ha den noe lavere og bredere.

Soundgarden har Frieslev, disse har også stoffdører. Kan i tilleg leveres med innebygget vifte for kjøling av komponenter.
    http://www.frislev.com/index.htm Har selv Serie 52 og er godt fornøyd. Fjernkontrollen virker fint gjennom stoff dørene, men det kan bli litt dårlig med luft sirkulasjon, så en ventilasjons vifte kan være en god ide hvis komponentene utvikkler litt varme. Har klasse D forsterker så det går greit, men PS3 suser som ville H... hvis døren er igjen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    johnnygrandis skrev:
    Nå hører jeg fru grandis er i senga, tipper jeg står over denne fredagen og heller fyrer opp Weiss`en istedet ;D
    du kan jo spørre deg, hvem jubler mest?

oooooooooouuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhh......................... :-*

slenger på en ;)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    His INT 202 delivers the next generation of sonic goods and does so with a package of features that are guaranteed to keep the listeners smiling.
    ;D

6moons

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    stejorge skrev:
    johnnygrandis skrev:

Soundgarden har Frieslev, disse har også stoffdører. Kan i tilleg leveres med innebygget vifte for kjøling av komponenter.
    http://www.frislev.com/index.htm Har selv Serie 52 og er godt fornøyd. Fjernkontrollen virker fint gjennom stoff dørene, men det kan bli litt dårlig med luft sirkulasjon, så en ventilasjons vifte kan være en god ide hvis komponentene utvikkler litt varme. Har klasse D forsterker så det går greit, men PS3 suser som ville H... hvis døren er igjen.
    Takk for link stejorge, den hadde jeg ikke sett tidligere skal definitivt taes med i vurderingen...

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    ErosLoveking skrev:
    johnnygrandis skrev:
    du kan jo spørre deg, hvem jubler mest?

oooooooooouuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhh......................... :-*

slenger på en ;)
    ;D

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med ny dac, ut fra det jeg har lest er Weiss et merke som tiltaler meg.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Anonym skrev:
    Gratulerer med ny dac, ut fra det jeg har lest er Weiss et merke som tiltaler meg.
    Takk for det, ja den Weiss saken imponerer virkelig ilag med Berkeleyen, utrolig morro dette når det fungerer så bra ilag.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Weiss er bra saker!

Ellers tillater jeg meg å si noe mer om disse Devolo-pluggene du stilte spørsmål om i min hjemme-hos-tråd. Har testet disse hos broren min nå - fra en fjern kontakt i underetasjen til en i hovedetasjen. På forskjellige kurser og alt det er. Helt problemfritt - mistet ikke noe hastighet - men han, som jeg, har ikke bestilt mer enn 8 Mbit/s.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Ulf-B skrev:
    Weiss er bra saker!

Ellers tillater jeg meg å si noe mer om disse Devolo-pluggene du stilte spørsmål om i min hjemme-hos-tråd. Har testet disse hos broren min nå - fra en fjern kontakt i underetasjen til en i hovedetasjen. På forskjellige kurser og alt det er. Helt problemfritt - mistet ikke noe hastighet - men han, som jeg, har ikke bestilt mer enn 8 Mbit/s.
    Godt å høre Ulf, om leieboeren kan streame Altakampene uten hakking tenker jeg 74 åringen blir fornøyd Bare han ikke spør om de Devolo-pluggene kan inngå i leien så er jeg fornøyd ;D

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.994
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    Ulf-B skrev:
    Weiss er bra saker!

Godt å høre Ulf, om leieboeren kan streame Altakampene uten hakking tenker jeg 74 åringen blir fornøyd Bare han ikke spør om de Devolo-pluggene kan inngå i leien så er jeg fornøyd ;D
    Slik gjør en luring det - skaffer seg tunghørt leieboer ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    emotikon skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Ulf-B skrev:
    Weiss er bra saker!

Slik gjør en luring det - skaffer seg tunghørt leieboer ;D
    ;D

Han elsker god lyd og tar seg gjerne en sang av ho Bremnes i SS av og til. Det skal sies at han bærer alderen svært godt og det er bare å ønske seg at en kan være like heldig.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Endelig fikk jeg oppleve Magico Q5 ! 8)

Ble drevet av en DartZeel intergrert sak til ca 150K, Cd spiller var AR cd 8 (?) Tror jeg navnet var.

Gull skal det være ;D

Monoblokkene ble for kraftig for hotellets strømnett så disse var desverre ikke i bruk.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Det spilte jævlig bra, adskillig bedre enn Burmester riggen jeg hørte for noen uker siden. Fantastisk åpent og instrumenter oppstår fra ingenting i løse luften forran deg, det gjelder både i bredde og dybde. Det er er så utrolig facinerende å oppleve Diana Krall på denne måten, mere live enn dette uten å ha dama in the flesh forran deg tror jeg ikke jeg kommer til å oppleve ihvertfall.
    Jeg liker ikke klassisk men dette er faktisk første gangen jeg har nytet å høre ett helt spor uten å miste forkus på det som foregår, dynamikken var kontant og skremmende til tider men spesielt live følelsen var meget god.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.493
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dette så ja bare helt nydelig ut da grandis ;)
    Fett og smakfullt i samme åndedrag. Hvor i heiteste fikk du være med på en sånn opplevelse da mann :eek:

gismo

Edit: der kom svaret ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Oslo Plaza idag..., - Utrolige høytalere det der !!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.493
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    johnnygrandis skrev:
    Oslo Plaza idag..., - Utrolige høytalere det der !!
    Tror deg umiddelbart grandis ;)
    Bildene dine gjør dette om mulig ennå flottere, men enig disse Q5 er drit stilige.
    (nesten som Audi sin navnebror ;D)

gismo

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    831
    Høres bra ut og stilige bilder.
    Det fine med tråden din grandis er at du også sier noe om lyden, ikke bare viser bilder.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Takk for det gutter.
    ----

Frode ved Acoustic Tuning kunne fortelle at Devialet vil bli og høre (låne ;D) hos Morten ved Norsk Audio Teknikk.
    Det er ett merke jeg kunne tenkt meg å få lyttet til etter disse massive gode omtalene produktet har fått.

http://www.flickr.com/photos/johnnygrandis/5700462434/]
    [/url]

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.173
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Supre bilder Grandis og jeg er veldig enig med deg at det første klassiske stykket innfridde i fullt monn. Litt synd var det allikevel at vi ikke fikk hørt monoblokkene (NHB-458) fra dartZeel. Jeg er usikker på om den integrerte 8850 fikk ut all magicoen av Q5. Det ble kanskje litt strupet og anstrengt i toppen, men for en mellomtone da!!!

Alt i alt en meget god opplevelse. Arrangør og merkevarefolk skal ha honnør for at de evnet å forklare produktene på en tillitsvekkende måte uten å rakke ned på andres "feil og mangler"! - Her har mange noe å lære.

Mvh
    Jan P.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Takk for det Jan litt høy iso men vi har jo software for det ... ;D

Ja det var synd med de blokkene, slike HT som Magico krever nok det ypperste av forsterkeri og da tipper jeg de leverer enda bedre selv om jeg syntes det låt vanvittig bra slik det spilte nå.

V

vredensgnag

Gjest
    Skal det først være stiv kasse, så har Magico helt klart gjort det uten kompromisser. De veier ca. 175 kg hver.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Ja knokkeltesten ga inntrykk av kilonene vreden ..!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Dette så da uberfett ut , flotte bilder , dart-zeel blir liksom aldri feil......

Magico ene der var råe , tipper kabinettene er stive nok , he he....

Hva er kabinettet laget av i yttermatriale på Magico ?

Kjøpte du ett sett grumpy ? kan jweg bestille en lyttetime på Magico foret med nok havre fra det ypperste av VTL ??

;D ;D

Jævla lekre saker dette.

Espen

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Mange kjekke hififreaker var der.

7 fra OAS, to fra OVK, en fra Skedsmo Audio (JG) 3 jeg ikke kjente og en jeg antar eier denne (knipset
    i Oslo S parkeringshus) da jeg dro avgårde med min Marauder.

Jeg likte også veldig godt det jeg hørte, men som andre er inne på noen låter/ganger så kunne det virke som forsterkeren ikke helt strakk til.
    For meg lød ikke Bob Dylan låta helt bra, men stort sett så var det fin fin lyd gjengivelse.
    Kanskje litt nakent......rom.

Jeg synes Magico alltid har gitt gode inntrykk, har hørt flere modeller flere ganger.

Ser at Devilej har lagt inn bilder/synspunkter på AV forum.
    Han gjør som meg, roter litt, med hva Devialet ble brukt opp mot av Magico på München messa i fjor.
    I sitt innlegg skriver han Magico Q3, den var nok ikke klar og der i fjor.
    Han mener Magico V3, jeg og har feilaktig mer enn en gang sagt at det var magico Q5 :-[

Mvh.KW

Vedlegg

devilEj

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    0
    My bad. Det var sikkert V3 :)
    Jeg var litt usikker, men konstruktøren fra Magico var enig i at det var Q3. Skal likevel rette det opp til V3 på AVF

Flotte bilder grandis!!

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Slik jeg forsto det på den tekniske utvikleren fra Magico fungerte Q5 i best på rom fra 35kvm og oppover, betyr dette at i mindre rom 20-25kvm selv med akustikk remedier vil det bli vanskelig å få til en slik HT ?

Akkurat de 35kvm> ruinerer på en måte drømmen min litt ;D

Flotte bilder grandis!!
    Dette så da uberfett ut , flotte bilder , dart-zeel blir liksom aldri feil......
    Takk for det gutter, nei DartZeel blir ikke feil men prisen på de blokkene er det ! ;D

Mange kjekke hififreaker var der.
    Jada jada men hvorfor har du kuttet meg bort fra bildet da KW... ;D

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Flott reportasje, skulle gjerne vært der! Virkelig fristende høytalere det der!

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Sting skrev:
    Flott reportasje, skulle gjerne vært der! Virkelig fristende høytalere det der!
    Takk for det Sting,...- ja fristende saker men under middagen når jeg kom hjem igår så jeg koteletten var nær ved å sette seg fast i halsen til min kone når jeg fortalte henne prisen på disse mastodontene... ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn