OMG ... massiv Panzerholz brazingKaiser;
Man kan (mellom anna) få Linkwitz LX521.4 med toppbaffelet i valnøttfinert Panzerholz eller en Al-Panzeholz-Al-sandwich som her:Hvilke skikkelig gode komersielle høyttalere benytter panzerholz?
Resten av innmaten. Kaizer er flotte saker:OMG ... massiv Panzerholz brazing![]()
Jeg tror definitivt fronten ...KEF har vært gjort forskning på det som viser at 90% av kasse-vibrasjoner kommer fra mekanisk overføring fra elementene, veldig lite fra akustisk innenfraHvis man skulle skulle nøye seg med å bruke panzerholz på deler av kabinettet og f.eks. bb kryssfinér evt. farget MDF på resten, hvilke deler ville da prioriteres?
Baffel, sidevegger…?
Kaiser Acoustics er forøvrig en høyttalerprodusent som bruker panzerholz:
![]()
Kawero! speakers - Classic - Kaiser acoustics germany. High definition acoustic products
By the unique quality of the Kawero! Classic speaker you will be impressed.www.kaiser-acoustics.com
Igjen, Kharma .... hvis du må spørre om prisen ....?Kharma bruker det de kaller for Bulletwood i sine kabinetter, som er vel det samme som Panzerholz. Hele kabinettet på Veyron og Exquisite er lagd av det. Egenvekten er vel såpass at det synker i vann.
Jeg ser også at en kar som Joachim Gerhard kan bruke 50mm tykkelse på fronten i en stativhøyttalerJeg tror definitivt fronten ...KEF har vært gjort forskning på det som viser at 90% av kasse-vibrasjoner kommer fra mekanisk overføring fra elementene, veldig lite fra akustisk innenfra
Panzerholz kan vel beskrives som et kompositt materiale, iogmed mye resin / epoxyDet har i alle fall tidligere vært kommentert at Wilson bruker mye kompositt i kabinettene..... Forøvrig kan jeg anbefale boka "Hign performance Loudspeakres" av Martin Colloms... han skriver en god del om materialers egenskaper, tekniske data for samme, og skisserer ( etter det jeg husker ) forskjellige måter å dempe/nøytralisere vibrasjoner...
Det har jeg hver eneste dag, hele året...Og begge koser seg.I mitt hode er det umulig å få Wilson høyttalere og en kvinne i samme rom![]()