PARADOX Kabler - Ekstrem flotte kabler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tristan

    Medlem
    Ble medlem
    09.11.2015
    Innlegg
    26
    Antall liker
    18
    Veldig interessant å lese at alle som har prøvd disse kablene, både av kjente og ukjente medlemmer mener det samme.

    Det er fult mulig å kjøpe brukt par av missing link kabler til halv pris. Ser også at ett par selges nå på hfs til 9500kr. Det er med andre ord overkommelig. Skal virkelig vurdere dette. Julegave til meg selv? ^^


    Ønsker alle en fredelig jul og godt nytt år!
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.077
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Veldig interessant å lese at alle som har prøvd disse kablene, både av kjente og ukjente medlemmer mener det samme.

    Det er fult mulig å kjøpe brukt par av missing link kabler til halv pris. Ser også at ett par selges nå på hfs til 9500kr. Det er med andre ord overkommelig. Skal virkelig vurdere dette. Julegave til meg selv? ^^


    Ønsker alle en fredelig jul og godt nytt år!
    Det er ihvertfall 2 i denne tråden som er samme person. Liker ikke at folk opererer med forskjellig nick og skriver som om det er 2 personer.
    Enda værre er det når bransjeaktører gjør det samme, og det har faktisk skjedd tidligere.

    Uansett - gidder ikke gjøre noe med dette nå. God Jul alle på HFS!
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Veldig interessant å lese at alle som har prøvd disse kablene, både av kjente og ukjente medlemmer mener det samme.

    Det er fult mulig å kjøpe brukt par av missing link kabler til halv pris. Ser også at ett par selges nå på hfs til 9500kr. Det er med andre ord overkommelig. Skal virkelig vurdere dette. Julegave til meg selv? ^^


    Ønsker alle en fredelig jul og godt nytt år!
    Det er ihvertfall 2 i denne tråden som er samme person. Liker ikke at folk opererer med forskjellig nick og skriver som om det er 2 personer.
    Enda værre er det når bransjeaktører gjør det samme, og det har faktisk skjedd tidligere.

    Uansett - gidder ikke gjøre noe med dette nå. God Jul alle på HFS!
    Det er bare trist! Er det noen som stiller frivillig som støttekontakt eller samtalepartner? Han trenger hjelp..
     

    tristan

    Medlem
    Ble medlem
    09.11.2015
    Innlegg
    26
    Antall liker
    18
    Har 2 konto ja, ikke av egen vilje, men pga problemer med registrering av støttemedlemskapet. Denne som jeg bruker på mobilen og som har tilgang til arkivet, er derfor til kjøp og salg. Har stått frem med virkelig navn på begge.

    Har faktisk også 2 anlegg. En bw 802 og en Wilson Sophia 3. Siste anlegg brukes 100kr/m kabler og mangler alt av bedre kabler. Av usikker årsak høres sophia anlegget dårlig. At jeg ser at det nå faktisk er en mulighet å skaffe meg nytt sett med high end kabler til det andre anlegget, er det noe galt i det?

    At jeg glemmer å logge inn og ut og svarer fra mobilen kontoen da jeg er i farten, på julemiddag med familien, virkelig big deal?
     
    Sist redigert:

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Jeg er nå i hvert fall bare én person med ett brukernavn - og det skal verden være glad for! ;)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Har 2 konto ja. Denne som jeg har på mobilen og som har tilgang til arkivet, brukes for rent kjøp og salg. Har stått frem med virkelig navn på begge.
    Har faktisk også 2 anlegg. En bw 802 og en Wilson Sophia 3. Siste anlegg brukes 100kr/m kabler og mangler alt av bedre kabler. Av usikker årsak høres sophia anlegget dårlig. At jeg ser at det nå faktisk er en mulighet å skaffe meg nytt sett med high end kabler til det andre anlegget, og topp paradox kabler som jeg liker veldig, er det noe galt i det?

    At jeg glemmer å logge inn og ut og svarer fra mobilen kontoen da jeg er i farten, virkelig big deal?
    Har du et brukernavn som liker kablene og et som kunne tenkt seg å prøve de?
     

    tristan

    Medlem
    Ble medlem
    09.11.2015
    Innlegg
    26
    Antall liker
    18
    Vurderer virkelig å kjøpe dem til mitt andre anlegg. Skrev ikke noe om å teste.

    Hvis pga tidsknapphet og få ord ble skrevet, som førte til misforståelse, beklager jeg
     
    Sist redigert:

    kyrjens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Innlegg
    144
    Antall liker
    9
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Må si jeg blir provosert av alt oppgulpet enkelte tar seg friheten av å skrive her. Litt normal folkeskikk er vel ikke for mye forlangt selv på ett nett forum. Er ikke rart at folk ikke gidder å legge ut sine erfaringer - som sikkert kan gange mange - når man for så mange usaklige og dumme kommentarer!

    God jul folkens
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Må si jeg blir provosert av alt oppgulpet enkelte tar seg friheten av å skrive her. Litt normal folkeskikk er vel ikke for mye forlangt selv på ett nett forum. Er ikke rart at folk ikke gidder å legge ut sine erfaringer - som sikkert kan gange mange - når man for så mange usaklige og dumme kommentarer!

    God jul folkens
    Hva tenker du spesielt på?
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Har 2 konto ja, ikke av egen vilje, men pga problemer med registrering av støttemedlemskapet. Denne som jeg bruker på mobilen og som har tilgang til arkivet, er derfor til kjøp og salg. Har stått frem med virkelig navn på begge.

    Har faktisk også 2 anlegg. En bw 802 og en Wilson Sophia 3. Siste anlegg brukes 100kr/m kabler og mangler alt av bedre kabler. Av usikker årsak høres sophia anlegget dårlig. At jeg ser at det nå faktisk er en mulighet å skaffe meg nytt sett med high end kabler til det andre anlegget, er det noe galt i det?

    At jeg glemmer å logge inn og ut og svarer fra mobilen kontoen da jeg er i farten, på julemiddag med familien, virkelig big deal?
    Er vel bare å slette den ene kontoen ....eller ?
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Veldig interessant å lese at alle som har prøvd disse kablene, både av kjente og ukjente medlemmer mener det samme.

    Det er fult mulig å kjøpe brukt par av missing link kabler til halv pris. Ser også at ett par selges nå på hfs til 9500kr. Det er med andre ord overkommelig.

    Skal virkelig vurdere dette - det paret som er til salgs. Julegave til meg selv?

    Ønsker alle en fredelig jul og godt nytt år!
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Snakk om å lage storm i et vannglass, både av moderator, HiFi freaks (noen fortjener virkelig den tittelen) og æredmedlemmer.

    En ting er tydelig, de mangler ikke grense for fantasi og veldig skarpe tunger. Blir kvalm av å lese deres svartmaling og beskyldninger på uskyldige aktører så snart de ser mulighet til det. Sykt!
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Nå syns jeg du skal roe deg litt siden det er jul og allting. Du behøver ikke la det gå ut over alle her, selv om du ikke fikk de gavene du ønsket deg. ;)


    Snakk om å lage storm i et vannglass, både av moderator, HiFi freaks (noen fortjener virkelig den tittelen) og æredmedlemmer.

    En ting er tydelig, de mangler ikke grense for fantasi og veldig skarpe tunger. Blir kvalm av å lese deres svartmaling og beskyldninger på uskyldige aktører så snart de ser mulighet til det. Sykt!
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Snakk om å lage storm i et vannglass, både av moderator, HiFi freaks (noen fortjener virkelig den tittelen) og æredmedlemmer.

    En ting er tydelig, de mangler ikke grense for fantasi og veldig skarpe tunger. Blir kvalm av å lese deres svartmaling og beskyldninger på uskyldige aktører så snart de ser mulighet til det. Sykt!
    Du har blitt tatt med buksene nede, blitt fersket at du opererer med forskjellig nick og skriver som om det er 2 personer. Det er sykt :)
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    803
    Sted
    Bergen
    Syns det er blitt mer og mer drittunger på forumet i det siste som kommenterer ting og utstyr de tydeligvis ikke har hørt selv.Her er det folk som gleder seg og vil dele fine opplevelser med andre og blir møtt med surmuling og det er ødleggende for hele forumet.:(
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Syns det er blitt mer og mer drittunger på forumet i det siste som kommenterer ting og utstyr de tydeligvis ikke har hørt selv.Her er det folk som gleder seg og vil dele fine opplevelser med andre og blir møtt med surmuling og det er ødleggende for hele forumet.:(
    Jeg må jo si meg enig i #59.
    Det er jo trasig at innlegg som kommenterer gode opplevelser med vår hobby skal bli "avspist" med til dels ufine kommentarer.Dette er med på å "så" tvil.
    Stort sett alt annet som er off topic i denne Tråden velger jeg å ikke kommentere.
    Mvh Kenneth
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er vel en grunn til at de fleste kabeltråder ender i bare gurgas, ettersom seriøs teknisk forskning på emnet nesten ikke finnes, og det lille som finnes så klart og entydig peker i retning av at det eneste som teller er RLC, som igjen er totalt uavhengig av pris. Ellers får folk kjøpe og like som de synes best.....
    PS - dersom noen har noen linker til seriøs og uavhengig forskning på emnet, så legg de gjerne ut....
    Fortsatt god jul :)
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Veldig interessant å lese at alle som har prøvd disse kablene, både av kjente og ukjente medlemmer mener det samme.

    Det er fult mulig å kjøpe brukt par av missing link kabler til halv pris. Ser også at ett par selges nå på hfs til 9500kr. Det er med andre ord overkommelig. Skal virkelig vurdere dette. Julegave til meg selv? ^^


    Ønsker alle en fredelig jul og godt nytt år!
    Kan du bekrefte/avkrefte at du har et personlig kjennskapsforhold til denne bransjeaktøren?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Veldig interessant å lese at alle som har prøvd disse kablene, både av kjente og ukjente medlemmer mener det samme.

    Det er fult mulig å kjøpe brukt par av missing link kabler til halv pris. Ser også at ett par selges nå på hfs til 9500kr. Det er med andre ord overkommelig. Skal virkelig vurdere dette. Julegave til meg selv? ^^


    Ønsker alle en fredelig jul og godt nytt år!
    Kan du bekrefte/avkrefte at du har et personlig kjennskapsforhold til denne bransjeaktøren?
    Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvorfor skulle han be- eller avkrefte noe slikt?
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Akkurat det stusser jeg også på. Hvorfor må han bekrefte noe som helst om den bransjeaktøren i denne tråden?
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Veldig interessant å lese at alle som har prøvd disse kablene, både av kjente og ukjente medlemmer mener det samme.

    Det er fult mulig å kjøpe brukt par av missing link kabler til halv pris. Ser også at ett par selges nå på hfs til 9500kr. Det er med andre ord overkommelig. Skal virkelig vurdere dette. Julegave til meg selv? ^^


    Ønsker alle en fredelig jul og godt nytt år!
    Kan du bekrefte/avkrefte at du har et personlig kjennskapsforhold til denne bransjeaktøren?
    Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvorfor skulle han be- eller avkrefte noe slikt?
    Det finnes altså en regel om å opptre under kjent flagg i forhold til om man er bransjeaktør. Tristan som jeg antar også er Tristansol har i denne tråden informert om at han eier kabler fra Paradox som i forhold til veiledede pris utgjør flere hundretusen kroner. Greit nok at mange bruker mye penger på kabler, det har jeg selv også gjort, men flere hundretusen i forhold til veiledende? Jeg tviler. Da er det mer trolig at disse kablene er ervervet med en ikke ubetydelig rabatt. Noe som kanskje kan indikere noe, kanskje ikke. Det synes også for meg som at Tristan fører en viss reklamering for disse kablene. Igjen så er det kanskje noe vi alle gjør for produkter vi eier, men når denne reklamen for egne eide produkter når over et visst nivå kan man kanskje begynne å lure på motivasjonen.

    Så er spørsmålet hvis noen kjenner en bransjeaktør personlig og ønsker å hjelpe vedkommede litt med salget. Er det da greit å ikke informere om dette, eller er dette ugreit? Personlig synes jeg sistnevnte men det er nå bare meg.

    Og bare for å understreke; jeg har ikke beskyld Tristan for noe som helst. Jeg har stilt et spørsmål ut fra en vag mistanke hos meg selv. Hvis det er å gå over streken å stille et slikt spørsmål beklager jeg til Tristan og andre så mye.
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Det er så mange her med ekstrem manglende tillit til andre. Mobbmentaliteten til flere ble heller ikke etterlatt i sandkassetiden. Selv i disse juletider.

    06.09 fikk jeg testet disse kablene. Ble så begeistret av kablene at et innlegg her på hfs ble opprettet få timer etter. Det var hele historien.

    Har nå sagt det jeg skulle og har nå bidratt med det jeg burde. Utover SS nedenfor som burde si alt (dato står også der), orker jeg ikke lenger å forklare eller forsvare. Hvorfor skal jeg det? Å bruke tiden min til å forklare til døve mennesker?

    paradox3.png
     
    Sist redigert:

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    B W;2180040 06.09 fikk jeg testet disse kablene. Ble så begeistret av kablene at et innlegg her på hfs ble opprettet få timer etter. Det var hele historien. [/QUOTE skrev:
    Historien er at du har forsøkt å lure medlemmer på Hifisentralen ved å operere med forskjellig nick og skriver som om det er to forskjellige personer. Det er hele historien :)
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    #70:
    Du skriver som om det som skjedde var gjort med vilje og at jeg forsøkte å lure dere. Forklaring til det har jeg allerede gitt. Kan du da si meg: Hva er det jeg egentlig prøver å "lure" dere om?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    B W, synes du skal slutte å fornærme andres intelligens. Her passer det å minne om ordtaket som at det er bedre å holde munn og la verden tro at...;)

    Altså, jeg har ingen som helst formening om kablene i seg selv. Synes bare det er pinlig at flere her inne - altså ikke bare du - som har "spaltet personlighet". Ikke gjør dette igjen, er du snill.

    I beste mening :)
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    @Vinagunner

    Ønsker virkelig ikke å fornærme noen eller deres intelligens her. Hvis jeg hadde gjort dette med overlegg, så er det bare å si unnskyld. Eller å tie helt.

    Men for min del, oppleves det bare litt urettferdig at en liten feil og forglemmelse fra min side blir misforstått så mye. Jeg er heller ikke den typen som når blir beskyldt for noe, feilaktig, bare tie og akseptere det.

    Så jeg sitter her over midnatt og gjør et siste forsøk.. Hadde jeg hatt tid på den julemiddagen, der 30 mennesker var til stede og som skravlet høylytt i vei, til å skrive det litt mer forståelig for andre, enn bare til meg selv, så kanskje ville det ikke ført til så mange misforståelser. Hadde jeg hatt tid og vært litt mer nøye så var meningen at svaret mitt til DagT blitt noe slik:
    Når alt man har er anekdoter fra to relativt ukjente, anonyme mennesker er det da fullt lovlig å etterlyse mer opplysninger?
    I motsetning til det du skriver, er det veldig interessant å lese at alle som har prøvd disse kablene, både av ukjente og kjente medlemmer mener det samme (sikter til medlemmet noaaa som er Hifi-entusiast fra 2006).

    Det er fult mulig å kjøpe brukt par av missing link kabler til halv pris. Ser også at ett par selges nå på hfs til 9500kr. Det er med andre ord overkommelig. (det har vært gjenganger at mange mener at paradox kabler er langt overpriset i forhold til andre. Jeg er enig at prisene, spesielt toppkablene, kan være avskrekkende for mange. Men sammenlignet med toppkabler fra nordost, som deres Odin, eller Transparent Reference (hadde begge dem), er prisene mye det samme. Jeg forsvarer ikke priser til bransjeaktører, uansett hvem, men jeg forsvarer den bedre kvaliteten de yter på mitt anlegg og som jeg opplever!)

    Skal virkelig vurdere dette paret selv. Julegave til meg selv? Ønsker alle en fredelig jul og godt nytt år! (Bruktprisen i dette tilfellet her var ikke aller verst. Prøv å finn nordost odin xlr par til 10 tusen på bruktmarkedet.. har som sagt 2 anlegg og ser ikke behov for å utdype hvorfor jeg ønsker å få enda ett sett av topp kabler hvis det er mulig).


    ------------------

    Til sist:
    Jeg har ikke forsøkt å føre noen bak lyset ved f.eks å stå fram som 6. person som mener at paradox kablene er ekstrem gode. Jeg har heller ikke sagt noe som jeg ikke kan stå for. Det jeg har glemt var å logge ut og inn på riktig konto på mobilen. Veldig dumt har det vist i etterkant å være.

    Personlig, synes jeg at det er ganske ryddig å ha en konto for diskusjon og veksling av erfaring. Og en konto som brukes til kjøp og salg da jeg kjøper mange ting og får daglig 10-20 post fra torget.

    Jeg vil beklage for å ha stelt i stand rot slik at det er lett for andre å mistenke, uansett hva det måtte være. Jeg har kanskje også vært noe irritert og brukt harde ord mot enkelte, og det beklager jeg.

    Men jeg kommer ikke til å slette eller slutte å bruke den ene kontoen, så sant det er lov her på forumet hvis man holder dem adskilt, pga overstående årsak mtp ryddighet i innboksen. men jeg vil nok være ekstremt nøye med å ikke forveksle de 2 kontoene om hverandre igjen... for det å få ballene servert på den offentlige slakterbenken på selve julaften er ikke særlig gøy...det kan jeg garantere.. hehe

    Ok. over og ut for meg om denne saken. Fortsatt god jul - til alle
     
    Sist redigert:

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Bare så det er sagt: Det å hevde at "9500 kroner for et par kabler er overkommelig" er for enkelte av oss fullstendig forkastelig. For ikke å snakke om hva de må ha kostet som nye.
    For meg personlig, og garantert for mange andre, så er 9500 kroner fortsatt mye penger.

    Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Denne hobbyen begynner å ligne mer og mer på en dårlig vits. Er det rart at "normale" mennesker ser på oss som en gjeng idioter? Velkommen til virkeligheten.
     
    Sist redigert:

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Her er en lenke til en test av Paradox kablene på Audiophile.no. Kanskje litt mer objektiv og litt mindre panegyrisk.
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Bare så det er sagt: Det å hevde at "9500 kroner for et par kabler er overkommelig" er for enkelte av oss fullstendig forkastelig. For ikke å snakke om hva de må ha kostet som nye.
    For meg personlig, og garantert for mange andre, så er 9500 kroner fortsatt mye penger.

    Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Denne hobbyen begynner å ligne mer og mer på en dårlig vits. Er det rart at "normale" mennesker ser på oss som en gjeng idioter? Velkommen til virkeligheten.
    Vil man ha det absolutt beste innen hifi i dagens virkelighet mener jeg fortsatt at 9500kr overkommelig.

    bare å se på prisene til Odin hos hificenter:
    https://oslohificenter.no/kabler/hoyttalerkabler/nordost-odin-2-hoyttalerkabel
    https://oslohificenter.no/kabler/stromkabler/nordost-odin-2-power
    https://oslohificenter.no/kabler/signalkabler/nordost-odin-2-xlr

    Men det er fortsatt heldig at i dagens verden, er det ingen som truer oss med en kniv om halsen og krever at vi kjøpe.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rutinene når en har oppdaget to kontoer med lik ip har vært å slette den ene ifra ledelsen her inne. Hvorfor du mener å måtte ha to bw skal jeg ikke si noe om, annet at det generelt er uryddig med flere kontoer på en bruker.

    Og så er det spørsmålet om det er en bransjeaktør som skriver sine erfaringer som privatperson. Det er isåfall veldig uryddig.
     
    Sist redigert:

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Her er en lenke til en test av Paradox kablene på Audiophile.no. Kanskje litt mer objektiv og litt mindre panegyrisk.
    Disse er ikke toppkabler fra paradox. Det er med toppkablene jeg opplevde stor forbedring, og for meg er de bedre enn nordost sine topp kabler. Til info så finnes det ingen reviews om paradox sine topp kabler. derfor synes jeg at det var riktig å bidra med egne opplevelser


    Monoandstereo har en review om deres mellomstandard kabler: Mono and Stereo High-End Audio Magazine: Paradox Audio Balanced interconnect and String Theory MKII speaker cables review

    det samme med hi-fi-ru men det er på russisk og kan oversettes:
    Честная физика. Кабельная продукция Paradox Cable | Аудио Hi-Fi.ru

    Håper det kan gjøre deg mer objektivt selv.
     
    Sist redigert:

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Her er en lenke til en test av Paradox kablene på Audiophile.no. Kanskje litt mer objektiv og litt mindre panegyrisk.
    Disse er ikke toppkabler fra paradox. Det er med toppkablene jeg opplevde stor forbedring, og for meg er de bedre enn nordost sine topp kabler. Til info så finnes det ingen reviews om paradox sine topp kabler. derfor synes jeg at det var riktig å bidra med egne opplevelser
    Jeg liker i utgangspunktet å tro det beste om andre mennesker og du har nå presentert noen forklaringer på at noe som i utgangspunktet kunne fremstå som en noe tvilsom reklamering for en type produkt som i utgangspunktet ikke alltid fremstår med størst troverdighet, hadde sin årsak i litt uheldige omstendigheter. Så jeg får vel heller velge å tro deg på ditt ærlige ord. Likevel er det min mening at toppkablene til Paradox er såpass høyt priset at de uansett vil være uinteressante for de fleste. De fleste vil heller ikke bruke så store beløp på et produkt som er så lite belyst i form av tester og brukererfaringer av en viss størrelse.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Bare så det er sagt: Det å hevde at "9500 kroner for et par kabler er overkommelig" er for enkelte av oss fullstendig forkastelig. For ikke å snakke om hva de må ha kostet som nye.
    For meg personlig, og garantert for mange andre, så er 9500 kroner fortsatt mye penger.

    Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Denne hobbyen begynner å ligne mer og mer på en dårlig vits. Er det rart at "normale" mennesker ser på oss som en gjeng idioter? Velkommen til virkeligheten.
    Vil man ha det absolutt beste innen hifi i dagens virkelighet mener jeg fortsatt at 9500kr overkommelig.

    bare å se på prisene til Odin hos hificenter:
    https://oslohificenter.no/kabler/hoyttalerkabler/nordost-odin-2-hoyttalerkabel
    https://oslohificenter.no/kabler/stromkabler/nordost-odin-2-power
    https://oslohificenter.no/kabler/signalkabler/nordost-odin-2-xlr

    Men det er fortsatt heldig at i dagens verden, er det ingen som truer oss med en kniv om halsen og krever at vi kjøpe.
    En meter med kobber, isolasjon, og plugger er helt klart verdt 9,5k. Fordi det finnes kabler som er ennå dyrere.

    Er det mulig...
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn