PARADOX Kabler - Ekstrem flotte kabler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Vel, det finnes også nordmenn som har flust med penger. Hvorfor er det tristere å "se på" at en nordmann kjøper en slik kabel enn å se på at en russer eller japaner eller slikt gjør det?
    Nå tenkte jeg på noen som ikke har flust med penger - altså for hvem dette faktisk er en betydelig utgift.Noen som kjøper noe litt nede i "produkthierarkiet" er strengt tatt bare en mindre trist versjon av det samme. Skulle gjerne hatt toppmodellen, men har ikke råd og kjøper følgelig bløffen om trickle-down-teknologi osv.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg tror at temaet etterhvert er belyst ganske godt fra alle ståsteder så får den enkelte selv avgjøre på hvilke produkter kontoen skal dreneres. Man har vel råderett over egen økonomi?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Jeg tror at temaet etterhvert er belyst ganske godt fra alle ståsteder så får den enkelte selv avgjøre på hvilke produkter kontoen skal dreneres. Man har vel råderett over egen økonomi?
    Selvsagt. Men forsøket på å forklare ytelsen (og prisen) med R&D, produksjonskostnader og hittil ukjent fysikk blir ikke mer ærverdige av den grunn. At det fortsatt er en skremmende stor mengde folk på dette forum som i fullt alvor tror at det gjøres noe magisk og ukjent for elektroteorien i slike ledninger burde dog være grunn til å saksøke staten for manglende evne til å utstyre befolkningen med et absolutt minimum av logiske evner og kritisk sans.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Er det gjort noen enkle undersøkelser om hvilke aldersgrupper de er i de som hører forskjell på kabler å ikke?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.954
    Antall liker
    11.358
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Dette er også et av de mange kvasiargumenter som stadig dukker opp - at "godt voksne" og div. andre ikke "hører godt nok" til å forstå hvor fantastisk dette er....
     

    uob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    596
    Antall liker
    89
    Sted
    Oppegård
    Er det gjort noen enkle undersøkelser om hvilke aldersgrupper de er i de som hører forskjell på kabler å ikke?
    De er vel i alle aldre, ser man de som hevder gullører her inne så er vel mange godt over middagshøyden.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Paradox kablene er fine og vanvittig dyre og at det er noe forskjell lydmessig vil jeg si , men det trenger ikke og koste skjorta for og få slik lyd.
    Har testet en del kabler selv og jeg har hørt hørbare forskjeller selv også di som har vert hos meg , jeg endte opp med monster sine i front rekka og qed xt 40 på surround delen.

    Imagine
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.434
    Antall liker
    1.987
    Torget vurderinger
    8
    Har bedt om og få legge ut bilder av han som demonterte de.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Paradoxkabler er ren svindel på lik linje eller verre enn fra noen av de større produsentene. Dem forsøker seg på "bling" effekten. Jeg ser at Paradox bruker kontakter av absolutt billigste sort fra EbayKina. Samme gjør Synergistic desverre. I tillegg bruker "dem" flere lag med krympestrømper og jernringer/anordninger av ymse slag. Dette bare forverrer kabelen lydmessig. Jeg har over en lang periode testet kontakter og kabel fra Ebay/Kina. 98% er stort sett bare søppel. Du kommer ikke unna kvalitet som WBT, Neutrik, Oyaide, Wattgate, Iego, Muligens Furutech... pluss noen flere fra Japan og Korea. IEC stikk fra Supra er stort sett bedre en alt fra Kina.

    Jeg har et grelt eksempel på en phonokabel fra Paradox. Du skrur sammen en langt bedre RCA-kabel med WBT Nextgen og Mogami Neglex W2497. Samme med strømkabel med Belden / Supra og eks wattgate.
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Svindel påstander bør underbygges og dokumenteres.
    Og er det svindel så er det faktisk ulovlig og dermed straffbart.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.434
    Antall liker
    1.987
    Torget vurderinger
    8
    Trenger vel egentlig ikke si noe.
    Kabler til 38k fra Paradox
    FB_IMG_1534669160005.jpg
    FB_IMG_1534669148414.jpg
    FB_IMG_1534669110505.jpg
    FB_IMG_1534669132152.jpg
    .
    Tok av pluggene på kablene. Og slik så de to høyttaler kablene ut. Noen av lederne var ikke avisolert . Noen var litt avisolert og noen mye. På den ene er "jord"kabelen i bruk..på den andre ikke. Forskjellig oppbygging av det som skal være + og -.
    Her fikk "troa" en knekk. For dette burde jeg vel lagt merke til. Tross alt "stor"forskjell på kabler.

    Jaja. Grunnen til å ta av spadene var fordi jeg ville montere på banan plugger ... istedenfor spade..

    Beklager de dårlige bildene..
     

    lui

    Medlem
    Ble medlem
    04.02.2014
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Føler seg sikkert veldigt smarte dei som har handlet slike superkabler nå hahahaha
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.434
    Antall liker
    1.987
    Torget vurderinger
    8
    Hva skal man anmelde? For høy pris? Slurvete avisolering?
    Lov å tenke litt selv eller! Er dette lov så kan man vel fjerbe de fleste lover i Norge. Dette er ikke annet enn svindel og bedrag
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hva skal man anmelde? For høy pris? Slurvete avisolering?
    Lov å tenke litt selv eller! Er dette lov så kan man vel fjerbe de fleste lover i Norge. Dette er ikke annet enn svindel og bedrag
    Selvfølgelig er det svindel, men S.W. Holding er smarte, ikke lett å bli dømt for å selge noe til tullepriser. Og jeg ser at de har oppgitt nettadresse Hifi-kabel.no men den fungerer ikke og deretter havner man på en .com adresse, ikke akkurat tillitvekkende for å si det slikt.
     
    L

    larkus!

    Gjest
    Standard installajonskabel rund baut. Både til strømkabler og ht-kabler. Slurvete arbeid!
    Bør være en lærepenge for lettlurte hifitullinger dette:)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Første innlegg i tråden sier jo at de bl.a. er bedre enn valhalla så da kan man jo spørre seg..

    Dette var faktisk ganske ille.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.887
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ille er bare forbokstaven :)
    Hadde jeg ikke kjent litt til han som startet dette og visste at de ble laget på et kjøkenbord på kampen i Oslo så hadde jeg blitt grisegæ’ærn om jeg hadde kjøpt på nett :).

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.887
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Er egentlig den typen som leser mye i forum men skriver sjeldent. Men siste tids opplevelser har gjort så stor inntrykk at jeg finner det riktig å dele med dere:

    Etter det som føles som endeløs strev med lesing, prøving og feiling med forskjellige kabler (blant de beste fra Nordost, Wireworld, Transparent etc. ), har endelig fått i hus topp kabler fra Paradox (signal, høytaler og strømkabler). Hadde ikke altfor store forventninger i begynnelsen. Resultatet kan oppsummere slik: sjokk. Så veloppløst har lyden blitt at det er vanskelig å beskrive. Jeg har endelig fått tilbake gleden til å høre på musikk!

    Har egentlig og lenge hatt et anstrengt forhold til kabler. Er opprinnelig en kabelskeptiker. Man leser så mye rart om kabler. Den største overraskelsen for meg innen hifi opplevelser viser seg å være ikke fra oppgraderingene av åpenbare høytalere eller forsterkere, men byttet til disse relativt ukjente kablene.

    Klapp til Tore og Paradox. Fantastisk service og produkt. Glad på vårt lands vegne. Vi har noe å være stolte av innen norsk Hifi. Min endeløse kabelferd har endelig nådd sin ende. Disse kablene blir.

    De av dere som fortsatt strever med å finne "riktige" kabler, anbefaler jeg på det sterkeste å lytte på topp kablene fra Paradox. Kanskje blir dere like heldige som meg og kan spare mange år med unødvendige strev på å finne deres lydnirvana.
    Dette satte nok en rimlig flau smak i munnen nå,eller??? :)

    O
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.434
    Antall liker
    1.987
    Torget vurderinger
    8
    Flere Norske magasiner har vel også gitt disse flott omtale så det sier vel litt om de også
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.887
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Flere Norske magasiner har vel også gitt disse flott omtale så det sier vel litt om de også
    Det sier litt om alle,men hvem klipper opp kabler til flere titalls tusen kroner ?.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.887
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Skulle bytte til Banan og fikk Sitron si.. neida fra spøk til alvor.

    Jeg også hadde blitt irritert om jeg skulle brukt 38 Laken på kabler og funnet ut at de inneholdt kobber og isolasjon. ( og slurvete utført jobb i tillegg )
     
    L

    larkus!

    Gjest
    Dette er det endelige beviset på at det er bare å skru opp prisen, så får hva som helst stående ovasjoner fra den lettlurte delen av hifi-folket.
    Jeg tror jeg ler meg ihjel;)

    Og det er også det endelige beviset på at standard installajonskabel fungerer kjempefint til hifi-bruk. Rund baut!
    Jeg har brukt slike kabler lenge, og blitt nedsablet gang på gang av kabelfantomene her på hihi-sentralen (ikke skrivefeil, nei)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Shit, dette så absolutt ikke bra ut! :eek:
    Til de prisene disse produktene selges for skulle man tro det var brukt mye bedre råvarer og meget nøye «fingerspitz-geföhl» under montering..
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hadde vært greit med en kommentar fra produsenten av kablene. Særlig til bildene som ble lagt ut. Rimelig avslørende da!
     

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    Han har åpenbart ikke fått solgt mange av disse kablene sine hvis vi skal tro på omsetningstallene i firmaet "S.W. Holding AS".
    Kanskje 1-2 kabler hvert år. Ting har nok ikke gått helt som planlagt for han :p

    paradox.jpg
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.430
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Kjøp Ølflex gjør akkurat samme jobben:)
    Svindlere burde grisebankes. Rive øra av de, sy de på igjen for så å rive de av igjen når de nesten har grodd fast igjen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn