PARASOUND

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ln8pv

    Fersking
    Ble medlem
    07.12.2014
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Sted
    Tønsberg
    Hei,

    Jeg har i dag 2100 + 2125. Høyttalere er Klipsch RF-82 MK2.
    Er rimelig fornøyd med dette, men vurder å bytte ut 2125 med en 2250. Noen som har synspunkter på om dette vil være en lydmessig forbedring ?
    Jeg spiller vanligvis ikke veldig høyt. Men jeg liker dynamikken i denne komboen.
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Hei,

    Jeg har i dag 2100 + 2125. Høyttalere er Klipsch RF-82 MK2.
    Er rimelig fornøyd med dette, men vurder å bytte ut 2125 med en 2250. Noen som har synspunkter på om dette vil være en lydmessig forbedring ?
    Jeg spiller vanligvis ikke veldig høyt. Men jeg liker dynamikken i denne komboen.
    Husker Teknisk Ukeblad stilte akkurat det samme spørsmålet: Er det noe å hente på den oppgraderingen der...
    PARASOUND NEW CLASSIC 275, 2125 OG 2250 - Hvor mye mer lyd får du for 14000 enn 5000 kroner? - tu.no/t2
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Hei,

    Jeg har i dag 2100 + 2125. Høyttalere er Klipsch RF-82 MK2.
    Er rimelig fornøyd med dette, men vurder å bytte ut 2125 med en 2250. Noen som har synspunkter på om dette vil være en lydmessig forbedring ?
    Jeg spiller vanligvis ikke veldig høyt. Men jeg liker dynamikken i denne komboen.
    Tror det er mer å hente på å bytte 2100'n med en P5 for å være helt ærlig.
     

    ln8pv

    Fersking
    Ble medlem
    07.12.2014
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Sted
    Tønsberg
    Takker for innspill!
    Jeg har også vært inne på tanken om heller å bytte til en P5 :)
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Noen andre som har skaffet/hørt HINT sammen med flere spennende høyttalere? Hadde forventet flere erfaringer her siden lanseringen. Hadde vært spennende med noe salgstall fra importør.
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Noen andre som har skaffet/hørt HINT sammen med flere spennende høyttalere? Hadde forventet flere erfaringer her siden lanseringen. Hadde vært spennende med noe salgstall fra importør.
    Snart :) Skal testes sammen Tannoy Revolution XT8F. Deler gladelig mine inntrykk når de får satt seg.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Noen andre som har skaffet/hørt HINT sammen med flere spennende høyttalere? Hadde forventet flere erfaringer her siden lanseringen. Hadde vært spennende med noe salgstall fra importør.
    Fikk låne Halo Integrert av en forhandler sist uke, hadde den i 5 dager og ble testet ifm bruk i stueanlegg (anlegg nr 2). Da fikk den "leke" med ett par System Audio Explorer Master. Svært lydbilde, ganske bra med krefter selv om den ikke kunne spille like høyt som Pass Labs XA30.8 som har blitt brukt til nå, men det er uansett ikke en fair sammenligning. Virket til å være en veldig stille forsterker (ingen sus), høy morrofaktor. Det var kort oppsummert noen inntrykk.

    Den har jo blitt omtalt som high end, men da skal man legge veldig mye godvilje til tror jeg. Syntes den virket litt "større enn virkeligheten" i forhold til allt annet jeg har testet på høyttalerne, som begynner å bli en del nå. Så derfor vil jeg heller si at den har høy morrofaktor med bra skyv i bassen og stort lydbilde, for dem som liker det :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.759
    Antall liker
    33.144
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hørte Hint på Magnepan og REL hos Stereo+ i Horten.
    Til pris/rom spilte det oppsettet bra syns jeg:)

    gismo
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Noen andre som har skaffet/hørt HINT sammen med flere spennende høyttalere? Hadde forventet flere erfaringer her siden lanseringen. Hadde vært spennende med noe salgstall fra importør.
    Fikk låne Halo Integrert av en forhandler sist uke, hadde den i 5 dager og ble testet ifm bruk i stueanlegg (anlegg nr 2). Da fikk den "leke" med ett par System Audio Explorer Master. Svært lydbilde, ganske bra med krefter selv om den ikke kunne spille like høyt som Pass Labs XA30.8 som har blitt brukt til nå, men det er uansett ikke en fair sammenligning. Virket til å være en veldig stille forsterker (ingen sus), høy morrofaktor. Det var kort oppsummert noen inntrykk.

    Den har jo blitt omtalt som high end, men da skal man legge veldig mye godvilje til tror jeg. Syntes den virket litt "større enn virkeligheten" i forhold til allt annet jeg har testet på høyttalerne, som begynner å bli en del nå. Så derfor vil jeg heller si at den har høy morrofaktor med bra skyv i bassen og stort lydbilde, for dem som liker det :)
    Enig med deg her mufu den har høy morro faktor bra skyv i bassen , kanskje for mye bass særlig på mine høyttalere da jeg testet den , den har også et stort lydbilde. Men jeg synes di skulle fokusert mere på lyden på parasound sin integrerte , men di har jo stappet den så fult av innganger og utganger at man kan tru det er en hjemmekino forsterker , dacen i hint var bra her likte jeg at den hadde 3 innganger usb , coaxial og optical. Du sier du testet den på system audio explorer master som er 4-8 ohms høyttalere , parasound hint skulle klart og drivet disse ganske lett med sine 2x160 watt og strøm forsyning på 40000 uf kondisatorer , exposure 3010 s2 som jeg besitter med har 2x110 watt og 40000 uf kondisatorer , men jeg følte også at den gidde klipsch mye bedre strøm enn parasound hint , samme med lyden også exposure hadde mye bedre kontroll på elementene. Når parasound hint kom ut hadde jeg stor trua på denne , og hadde sett meg en ut før di kom for salg men det ble det ikke noe av , og endte opp med exposure 3010 s2 dac men angrer ikke et sekund på det.

    Imagine
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    @Imagine
    Den kunne spille høyt nok her altså, jeg er litt pirkete. Men sammenlignet med det oppsettet (og effektforsterkeren) jeg bruker til daglig, så opplevde jeg kanskje at HINT'en til tross for sine 160 watt gav seg litt tidligere når volumet ble skrudd opp på veldig høyt nivå :)

    Men uansett, det var en forsterker som er svært lett å like, sammen med System Audio'ene som som de ble testet med her i heimen :)
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Noen andre som har skaffet/hørt HINT sammen med flere spennende høyttalere? Hadde forventet flere erfaringer her siden lanseringen. Hadde vært spennende med noe salgstall fra importør.
    Jeg bruker denne på et av verdens beste høyttalere ;) Og synes ikke den gjør noe galt, spiller musikk hver dag og koser meg.
    Lyttetretthet finnes ikke, den er varm i klangen, god punsh i bassen! Uten å miste detaljer, flott dybde og et ryddig lydbilde.
    Veldig kjekt med alt i en boks. Synes den låter bedre enn P5 og A21 komboen, ørene gir seg før forsterkern og det blir som beskrevet aldri skrikete.. (ht.87db)
    Det jeg beskriver her som forsterkerns gode sier er jo noe som også kjennetegner høyttalerne mine, så forsterkern er kanskje veldig nøytral..
    Veldig mye for pengene uten tvil.
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Noen andre som opplever at en av kanalene har mer volum enn den andre på lavt volum på HINT?

    Må på rundt klokka 8:30 på volumkontrollen før de går i balanse (i hvert fall høres det slik ut)
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Noen andre som opplever at en av kanalene har mer volum enn den andre på lavt volum på HINT?

    Må på rundt klokka 8:30 på volumkontrollen før de går i balanse (i hvert fall høres det slik ut)
    Ikke på min ihvert fall. Og jeg har brukt mye lavere volum, siden den spiller meget bra også der, pluss at husfruen er noe allergisk mot det meste over 70db...
     

    todams

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    191
    Antall liker
    142
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    11
    Opplever også skjevbalanse når jeg spiller lavt, håper det gir seg når den får spilt i flere timer. Vadset antyder att den trenger minst 100 timers innspilling.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Nå som det har gått en stund lurer jeg på hva folk syns om Parasound P5 etter å ha levd med den en stund. Er den fortsatt "like bra" som når den kom og alle skrøt den opp i skyene, eller er det mange som har kvittet seg med den allerede fordi den ikke innfridde i lengden?

    Er interessert i brukererfaringer over tid egentlig, om det er et produkt man blir lei, eller noe man lever lenge med. :)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Noen andre som opplever at en av kanalene har mer volum enn den andre på lavt volum på HINT?

    Må på rundt klokka 8:30 på volumkontrollen før de går i balanse (i hvert fall høres det slik ut)
    Klønete av Parasound. Dette hadde de et STORT problem med på pre-en NC2100. Men man fikk det alltid dekket på garanti. Men det er jo et gammelt produkt så de burde klart å få fikset det.
    Jeg målte 60 db før jeg hadde riktig balanse. Lite egnende på kvelden hvis noen skal sove på loftet.
    En kamerat sin P5 blir heeeelt skjev i lyden hvis man aktiverer tonekontrontrollene. Så dette får rett og slett ikke Parasound skikkelig til. Også vanlig med skraping i potmeteret.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Nå som det har gått en stund lurer jeg på hva folk syns om Parasound P5 etter å ha levd med den en stund. Er den fortsatt "like bra" som når den kom og alle skrøt den opp i skyene, eller er det mange som har kvittet seg med den allerede fordi den ikke innfridde i lengden?

    Er interessert i brukererfaringer over tid egentlig, om det er et produkt man blir lei, eller noe man lever lenge med. :)
    Jeg kan driste meg til et lite svar her. Jeg eide jo P5 selv. Og så kjøpte jeg en Primare SP33 prosessor og lånte den pre-en jeg eier selv nå. Så jeg har en del erfaring med den i min egen stue. Også lånt den i senere tid.
    I en litt useriøs "hurtigtest" på ca 1.5 time prøvde vi P5 mot en Arcam prosessor til ca 55.000, Naim Pre (usikker på pris) og min egen pre fra Aesthetix. Mot Arcam ble prosessoren også brukt som pre/dac slik som P5. På de andre ble det brukt Metrum dac. Dette med Plinius SB301 effekt og Audio Physic Avanti V.

    -Det første man legger merke til er at det er nesten så P5 har et lite slør over seg så ting kommer ikke skikkelig frem.
    -Også for mye fylde i bassen som kan være litt boomy og mangle stramhet og definisjon.
    -Så den henger etter alle de andre produktene når det kommer til det jeg vil kalle "hifi korrekt".
    -Oppgradering fra en receiver som pre/dac til en P5 synes jeg er verdt hver krone og mere til. Så der har folk mye å gå på. Mer enn å bytte effekt. Så jeg synes P5 er utrolig god til prisen og de andre produktene i testen koster jo oppimot 5-6 ganger mer.
    -Klangmessig er den varm og behagelig, så selv om den mangler åpenhet, stramhet i bassen osv så ser ikke jeg på det som at det er usannsynlig at en del ville valgt en P5 foran f.eks Arcam/Primare prosessoren. Begge er egentlig bedre. MEN nettopp fordi P5 er så behagelig og ikke er direkte dårlig på noe. Så da kan man velge litt mellom å ha en behagelig klang mot det som er mer riktig. Noen liker jo mye fylde i bassen mens andre vil ha det mer stramt og riktig. Må nesten høre slike kombinasjoner selv for å lage sin egen melding.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Nå som det har gått en stund lurer jeg på hva folk syns om Parasound P5 etter å ha levd med den en stund. Er den fortsatt "like bra" som når den kom og alle skrøt den opp i skyene, eller er det mange som har kvittet seg med den allerede fordi den ikke innfridde i lengden?

    Er interessert i brukererfaringer over tid egentlig, om det er et produkt man blir lei, eller noe man lever lenge med. :)
    Jeg kan driste meg til et lite svar her. Jeg eide jo P5 selv. Og så kjøpte jeg en Primare SP33 prosessor og lånte den pre-en jeg eier selv nå. Så jeg har en del erfaring med den i min egen stue. Også lånt den i senere tid.
    I en litt useriøs "hurtigtest" på ca 1.5 time prøvde vi P5 mot en Arcam prosessor til ca 55.000, Naim Pre (usikker på pris) og min egen pre fra Aesthetix. Mot Arcam ble prosessoren også brukt som pre/dac slik som P5. På de andre ble det brukt Metrum dac. Dette med Plinius SB301 effekt og Audio Physic Avanti V.

    -Det første man legger merke til er at det er nesten så P5 har et lite slør over seg så ting kommer ikke skikkelig frem.
    -Også for mye fylde i bassen som kan være litt boomy og mangle stramhet og definisjon.
    -Så den henger etter alle de andre produktene når det kommer til det jeg vil kalle "hifi korrekt".
    -Oppgradering fra en receiver som pre/dac til en P5 synes jeg er verdt hver krone og mere til. Så der har folk mye å gå på. Mer enn å bytte effekt. Så jeg synes P5 er utrolig god til prisen og de andre produktene i testen koster jo oppimot 5-6 ganger mer.
    -Klangmessig er den varm og behagelig, så selv om den mangler åpenhet, stramhet i bassen osv så ser ikke jeg på det som at det er usannsynlig at en del ville valgt en P5 foran f.eks Arcam/Primare prosessoren. Begge er egentlig bedre. MEN nettopp fordi P5 er så behagelig og ikke er direkte dårlig på noe. Så da kan man velge litt mellom å ha en behagelig klang mot det som er mer riktig. Noen liker jo mye fylde i bassen mens andre vil ha det mer stramt og riktig. Må nesten høre slike kombinasjoner selv for å lage sin egen melding.
    Takk for et utfyllende og godt svar, det var akkurat ting som dette jeg gjerne ville ha svar på. Jeg blir stående igjen og lure på hvor mye som er hva når det gjelder sløring av lyden, og hvor eufonisk den er, og om den behagelige lydsignaturen gjør at man ser gjennom fingrene med den manglende oppløsningen, kontrollen, og gjennomsiktigheten. Da er det nok som du sier at man må høre dette selv for å danne seg en mening.

    Jeg kommer nok til å prioritere den butikken som kan stille med et hjemlån hvis jeg fortsatt skal vurdere denne framover. Har som mange andre erfart litt hvor mye en pre kan ha å si for lyden, så det gjelder å finne en som passer.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg føler at det er på plass med endel kommentarer til P5 og HINT-opplevelsene her, siden jeg har vært med på å gi begge produktene veldig god omtale i Fidelity.
    For det første; når vi har gitt begge disse produktene så god omtale som vi har, er det selvfølgelig fordi vi opplever at de gir ekstremt god ytelse for prisen. Opplevelsen av lydkvalitet er vurdert i forhold til hva produktet koster. Like selvfølgelig er det ikke snakk om perfekte produkter, så at man finner at en preamp eller forsterkerkombinasjon til flere ganger prisen er et strå eller to bedre, er vel egentlig ikke så rart. Det er så vidt jeg vet ingen trær som vokser inn i himmelen, og det gjelder også for Parasound.

    Imagine, du sier du skulle ønske at Parasound brukte mer ressurser på lyden i HINT. For meg er dette et mildest talt underlig standpunkt, når jeg husker tilbake på hvordan den forsterkeren oppførte seg i referanseanlegget til Fidelity. At det finnes høyttalere den ikke spiller optimalt på, er en selvfølge. Sånn er det med det meste, og det er ikke alltid lett å avgjøre hvorfor en gitt forsterker/høyttalerkombinasjon ikke spiller optimalt sammen. Etter å ha drevet med hifi noen tiår, har jeg hatt endel veldig bra utstyr innom som har spilt fantastisk i flere sammenhenger, men bare ikke sammmen med mine høyttalere eller min forsterker.

    Når det gjelder kanalubalansen som nevnes, høres den ut som den likner på en feil som kunne forekomme på Electrocompaniets forforsterkere for endel år siden. Det viste seg å være potmeteret fra Alps som hadde en feil. Det kan være lurt å undersøke om det er der det ligger, men kun vurdert utfra det som beskrives her, kan det høres slik ut.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Når det gjelder P5 iallfall, så er det selvsagt på sin plass å huske at dette er en pre som kostet ti tusen når den kom. Men det er uansett ikke ofte man opplever at et nytt produkt får så omfattende hederlig omtale både av fagpressen og forbrukere, så man blir jo nysgjerrig på hva dette egentlig er for noe. Spørsmålet er på en måte bare om "skikkelig, skikkelig bra til prisen" er bra nok for vrange og storforlangende entusiaster som undertegnede. :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg kunne egentlig tenkt meg at alle produkter ble vurdert etter predefinerte kriterier som var de samme for alle prisklasser. I tillegg kunne man ha en pris/kvalitetsscore - jf systemet i Testberichte.de - selv om heller ikke de greier å følge prinsippet helt ut.

    For meg er det helt greit at f eks en DAC til 5000 kr. scorer dårligere enn en DAC til 100.000, selv om førstnevnte DAC er et røverkjøp mens sistnevnte egentlig er å kjøpe katta i sekken. Å bedømme lydkvalitet er selvfølgelig vanskelig, men det blir i alle fall ikke lettere for noen om man samtidig relativiserer i forhold til pris, slik at man får enda en variabel å holde seg til. Slik det har vært, har jeg ikke hatt noen nytte av å lese norske Hi-Fi anmeldelser, fordi de har vært alt for omtrentlige og "alt" er mer eller mindre bra.

    Dette betyr ikke at resultatene på en skala fra f eks 0 til 100 skulle ligget i snitt på 50. Kanskje burde de mht oppløsning ligget på 70-80, mens de på klangbalanse kunne ligget på 80-90 eller noe sånt. Så kunne folk ha direkte sammenliknet de ulike produktenes score og sett hvor mye bedre lyd de ifølge testene ville fått om de investerte noen titusener til på anlegget.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Når det gjelder P5 iallfall, så er det selvsagt på sin plass å huske at dette er en pre som kostet ti tusen når den kom. Men det er uansett ikke ofte man opplever at et nytt produkt får så omfattende hederlig omtale både av fagpressen og forbrukere, så man blir jo nysgjerrig på hva dette egentlig er for noe. Spørsmålet er på en måte bare om "skikkelig, skikkelig bra til prisen" er bra nok for vrange og storforlangende entusiaster som undertegnede. :)
    Vel, om ikke "vanvittig bra til prisen" skulle holde, kan man jo virkelig lure på hva som gjør det. Da er det bare å innse at man har mer smak enn penger og spare litt til....
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Når det gjelder P5 iallfall, så er det selvsagt på sin plass å huske at dette er en pre som kostet ti tusen når den kom. Men det er uansett ikke ofte man opplever at et nytt produkt får så omfattende hederlig omtale både av fagpressen og forbrukere, så man blir jo nysgjerrig på hva dette egentlig er for noe. Spørsmålet er på en måte bare om "skikkelig, skikkelig bra til prisen" er bra nok for vrange og storforlangende entusiaster som undertegnede. :)
    Vel, om ikke "vanvittig bra til prisen" skulle holde, kan man jo virkelig lure på hva som gjør det. Da er det bare å innse at man har mer smak enn penger og spare litt til....


    Jeg selger min "kun brukt 3 uker gamle" P5, da den ikke helt falt i smak hos meg, kjøpt i Oslo og selvfølgelig med emballasje/kvittering/garanti.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Når det gjelder P5 iallfall, så er det selvsagt på sin plass å huske at dette er en pre som kostet ti tusen når den kom. Men det er uansett ikke ofte man opplever at et nytt produkt får så omfattende hederlig omtale både av fagpressen og forbrukere, så man blir jo nysgjerrig på hva dette egentlig er for noe. Spørsmålet er på en måte bare om "skikkelig, skikkelig bra til prisen" er bra nok for vrange og storforlangende entusiaster som undertegnede. :)
    Vel, om ikke "vanvittig bra til prisen" skulle holde, kan man jo virkelig lure på hva som gjør det. Da er det bare å innse at man har mer smak enn penger og spare litt til....
    Jeg syns det må være lov å ønske seg noe bedre, selv om noe altså skulle være som du sier, vanvittig bra til prisen.

    Nå vet jeg jo ikke om P5 faller i smak eller ikke, men jeg utelukker det altså ikke. Ellers hadde jeg jo ikke tatt meg bryet med å stille spørsmål om brukererfaringer i denne tråden. Ingenting er vel bedre enn å få det man vil ha til en hyggelig pris, men det er ikke alltid ting faller i smak selv om det er billig, og kanskje til og med grensesprengende til prisen. Det er jo sånne ting man må få lov til å finne ut av selv... Poenget mitt er vel kanskje at pris ikke er det eneste som betyr noe, man skal leve med skiten også. :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ja, bevares, det har du jo evig rett i. Tror kanskje du misforsto meg litt her, så bare for å understreke; det er selvfølgelig ikke sånn at et gitt komponent kan være alt for alle. Uansett hvor bra det er, vil noen foretrekke noe annet.Og noe vil fungere entydig bedre i en gitt sammenheng. Poenget mitt er vel netopp at uansett hvor grensesprengende bra noe er til prisen, vil det alltid være noe som er bedre. Men noen ganger kan det virke som det er mange som forventer seg "hele verden for en tier", for å si det sånn.
     
    Sist redigert:

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Etter et par dager påslått og noen timer spilling virker det som om Parasound HINT åpner seg litt. Noen som har erfaringer med endringene som kommer med innspilling? Synes den låter litt innesluttet på normalt til litt lavt volum, men åpner seg mer opp når jeg drar på.

    Nå virker det som om HINT dessverre forsterker den lille boomen jeg har rundt 85Hz i rommet.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Ja, bevares, det har du jo evig rett i. Tror kanskje du misforsto meg litt her, så bare for å understreke; det er selvfølgelig ikke sånn at et gitt komponent kan være alt for alle. Uansett hvor bra det er, vil noen foretrekke noe annet.Og noe vil fungere entydig bedre i en gitt sammenheng. Poenget mitt er vel netopp at uansett hvor grensesprengende bra noe er til prisen, vil det alltid være noe som er bedre. Men noen ganger kan det virke som det er mange som forventer seg "hele verden for en tier", for å si det sånn.
    Det er akkurat det jeg mener også, at selv om noe er sykt bra til prisen så er det ikke sikkert at det er tilfredsstillende bra nok for alle. Det er alltid noen som vil ha litt mer...
    Grunnen til at jeg var nysgjerrig på P5 var vel at jeg ble litt revet med av alle de positive omtalene. Jeg har hele tiden vært litt skeptisk til at den kan være "all that" med tanke på den fornuftige prisen, men så vil man ikke gå i snobbefella heller og betale mer enn man må, bare fordi man ikke helt tror på at en "billig" pre kan være fantastisk bra og high end. Men etter å ha fått litt tilbakemeldinger her på at den slører lyden og kanskje er litt vel feit i klangen, så kunne den gjerne kostet det dobbelte for min del, bare den hadde innfridd den siste biten rent lydmessig også. Ikke at jeg egentlig har noe mot litt ekstra kjøtt på beinet, men liker at det er stramt og kontrollert også. Og jeg vil ha med meg mest mulig av nyansene som finnes i kildematerialet uten at det går på bekostning av musikalitet.
    Det hadde i mine øyne fortsatt vært et knallbra kjøp hvis man fikk en ekte high-end forforsterker til 20-30 tusen, butikkny med garanti, fjernkontroll, og sort eksteriør.

    Så det kan godt hende jeg misforstod deg litt, men tror kanskje ikke vi er så fryktelig uenig allikevel.

    PS. Og selv om det kanskje kan virke som jeg allereder har slått fra meg tanken på P5 i eget anlegg, så kan det jo faktisk hende at jeg også ville likt den, bare jeg fikk hørt den.
     
    Sist redigert:

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg føler at det er på plass med endel kommentarer til P5 og HINT-opplevelsene her, siden jeg har vært med på å gi begge produktene veldig god omtale i Fidelity.
    For det første; når vi har gitt begge disse produktene så god omtale som vi har, er det selvfølgelig fordi vi opplever at de gir ekstremt god ytelse for prisen. Opplevelsen av lydkvalitet er vurdert i forhold til hva produktet koster. Like selvfølgelig er det ikke snakk om perfekte produkter, så at man finner at en preamp eller forsterkerkombinasjon til flere ganger prisen er et strå eller to bedre, er vel egentlig ikke så rart. Det er så vidt jeg vet ingen trær som vokser inn i himmelen, og det gjelder også for Parasound.

    Imagine, du sier du skulle ønske at Parasound brukte mer ressurser på lyden i HINT. For meg er dette et mildest talt underlig standpunkt, når jeg husker tilbake på hvordan den forsterkeren oppførte seg i referanseanlegget til Fidelity. At det finnes høyttalere den ikke spiller optimalt på, er en selvfølge. Sånn er det med det meste, og det er ikke alltid lett å avgjøre hvorfor en gitt forsterker/høyttalerkombinasjon ikke spiller optimalt sammen. Etter å ha drevet med hifi noen tiår, har jeg hatt endel veldig bra utstyr innom som har spilt fantastisk i flere sammenhenger, men bare ikke sammmen med mine høyttalere eller min forsterker.

    Når det gjelder kanalubalansen som nevnes, høres den ut som den likner på en feil som kunne forekomme på Electrocompaniets forforsterkere for endel år siden. Det viste seg å være potmeteret fra Alps som hadde en feil. Det kan være lurt å undersøke om det er der det ligger, men kun vurdert utfra det som beskrives her, kan det høres slik ut.
    Det kan hende at du synes dette er underlig , men når jeg testet parasound hint her hjemme da jeg var ute etter ny forsterker , sviktet parasound hint meg på sin lyd signatur. Og mange her inne sverger på parasound og klipsch og mcintosh og klipsch. Men parasound er også kjent for den amrikanske klangen man kaller det , var ikke mye og høre av det når jeg testet di på mine klipsch rp-260 f , bassen var så boomete at det hang ikke med på resten av registeret oppover rett og slett. Og dere fleste har sett lyd kurven jeg har her inne , og den har hvertfall ikke noe med og gjøre med at parasound feilet i stuen her , for jeg har en meget potent lyd kurve her inne etter mye jobb med plasseringer osv osv. For og si det rett ut var dette den dårligste komboen jeg har hadd i hus på klipsch. Nå har jeg hørt parasound på flere klipsch oppsett men da med p5 og halo effektforsterkerne og det var en lyd som ble hifi korrekt. Det samme med halo sine j serie av forforsterkere og mono blokker var også ganske fet på klipsch , men parasound hint skuffet stort hos meg dumt jeg ikke prøvde den på psb høyttalerne jeg hadde her. Så fikk jeg tak i meg denne exposure 3010s2 dac et merke knapt nesten jeg har hørt om , jeg har jo lest om den på tester og slikt. Og exposure sitter som et skudd over heile registeret på klipsch , og exposure prøvde jeg på psb høyttalerne jeg hadde og det var også en knall kombo.
    Men parasound hint hadde mye gode sider også , men bassen ble for pågående rett og slett.

    Imagine
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.648
    Antall liker
    1.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Etter et par dager påslått og noen timer spilling virker det som om Parasound HINT åpner seg litt. Noen som har erfaringer med endringene som kommer med innspilling? Synes den låter litt innesluttet på normalt til litt lavt volum, men åpner seg mer opp når jeg drar på.

    Nå virker det som om HINT dessverre forsterker den lille boomen jeg har rundt 85Hz i rommet.
    Lang innspillingstid på denne forsterkeren!

    Bruk tonekontrollene!

    Bruk bassmanagement og sub!
     

    Camaxide

    Medlem
    Ble medlem
    10.10.2015
    Innlegg
    37
    Antall liker
    1
    Jeg har hørt P5 / A21 kombo på Dali høytalere som hørtes veldig bra ut. Jeg vurderer selv å gå for Halo Integrated, eller P5 / A21 (evt. A23) combo.. noen som har prøvd både hint og P5-combo å som har noe å si om hva som er best? :)
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt begge deler. Mener at det er a21 som er juvelen av disse to.Kanskje litt følsom for nettstøy. Den er solgt nå men angrer egentlig på det. Hørte den drive Martin logan clx til øredøvende volum. Er nok veldig mye høytalerene sin skyld men dette at den beste lytteopplevelsen jeg noengang har hatt.
     

    Camaxide

    Medlem
    Ble medlem
    10.10.2015
    Innlegg
    37
    Antall liker
    1
    Martin Logan ser jeg er ratet til 20-450W (anbefalt amp) mens Rubicon 8 er 40-250, vil jeg likevel få godt utbytte av å gå over de 240W som Hint gir?
    Nettstøy vet jeg ikke noe om hos meg, har aldri målt.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    En liten presisering har ikke hatt Hint, p5 og a21.. Låter annlegget mye bedre på natten? Har ikke hørt Hint, den har helt sikkert mer enn nok krefter etter hva jeg har hørt av folk.
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Martin Logan ser jeg er ratet til 20-450W (anbefalt amp) mens Rubicon 8 er 40-250, vil jeg likevel få godt utbytte av å gå over de 240W som Hint gir?
    Nettstøy vet jeg ikke noe om hos meg, har aldri målt.
    Rubicon8 vil du ikke ha problemer med. På Denon pma2020 (80w) spiller de høyere enn jeg orket, i et stort rom.
    I min stue (35kvm) har Hint ikke gått forbi kl11 på volum. Etter det rister vegger og trommehinner.
     

    fordfiesta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    148
    Antall liker
    22
    Angående Parasound HALO HINT, bruker den mye strøm? er på jakt etter forsterker til musikk og tv og den kommer til å bli brukt mye, litt redd skyhøy strømregning ;)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Angående Parasound HALO HINT, bruker den mye strøm? er på jakt etter forsterker til musikk og tv og den kommer til å bli brukt mye, litt redd skyhøy strømregning ;)
    Skal mye til at en forsterker slår ut nevneverdig på en strømregning.... har hatt store beist av noen amper her.. uten at jeg har merka stort selv om de har stått på meste av kveldene...
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    3.291
    Torget vurderinger
    1
    Enig med skorob, strømregninga bør ikke være til bekymring med en såpass liten integrert forsterker, selv om det selvsagt er lurt å ha i bakhode. En annen ting som kan være verdt å nevne er varmeutvikling, jeg hadde tidligere to Halo A21 som bruker 150 Watt hver så lenge de er påslått. Å ha to varmeovner på 150 watt stående på i flere timer om sommeren f.eks kan være en utfordring. Dette, og at de farget lyden vel mye, gjorde at jeg solgte mine og gikk over til klasse D som nesten ikke utvikler varme i det hele tatt. Låter bedre gjør de også. ;)
     

    fordfiesta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    148
    Antall liker
    22
    OK, hadde egentlig bestemt meg for Cambridge Audio CXA80 men så oppdaga jeg Parasound Halo og at den hadde fått kjempegode tester.
    Blir Halo Hint varm?
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    HINT blir så vidt lunken på tomgang, og noe varmere når den spiller med bra trøkk. Men har ikke skrudd nevneverdig over kl 11 i mer enn noen minutter, da er det svært høyt. Så den store stresstesten har jeg ikke hatt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn