Balle Clorin
Æresmedlem
Har samme PU,dvs AT33PTGii , og har målt meg til at LP cut på 20 er optimalt, men 25 mister du litt ved 30db også. HI setter jeg til 30k da 20k ruller av litt før, men 20 kan temmme toppen for de som hører slikt. Se inlegget mitt tidligere.Hei! Noen som vil synse litt om settings på waxwing for AT33 pickup?
Vis vedlegget 1012769
Setter pris på alle tips
Gain på 54 virker lavt, hos meg går det bra med 61, dvs klipper aldri og heller ikke noe støy. Har plassert Puffin optimalt dvs unna trafoene til nabokomponentene.
Siden du har Waxwing kan du bruke PEQ og jevne ut AT resonanstoppen ved 12-16k, 2db ned…evt prøv AIR -1 eller -2 om du syns det er for lyst
Slik måler en PTG...
Introducing the Phono Cartridge Measurement Library
The FR script is insensitive to these types of anomalies as it time-slices the audio and grabs the largest bin in the given time slice. This means a resonance, etc. would need to have more energy than the fundamental within the time slice that the fundamental is being being measured. The most...
audiosciencereview.com
Introducing the Phono Cartridge Measurement Library
Audio-Technica AT33PTG/II Notes: Cartridge has less than 100h of use Turntable: Technics SL-1210GR with KAB Fluid Damper Headshell: Audio Technica AT-MS11 VTF: 2.00gr Phono stage: HusaRIAA v2 (http://tinyurl.com/45ke55cx) Capacitance: ~95pF (set at 0pF) Loading: 160Ω A/D: ASUS PRIME B660M-A...
audiosciencereview.com
Sist redigert: