Kan du dele noe opptak med/uten filter? Hadde vært veldig interessant å høre.Magig gir også gamle vrak av plater et nytt liv... denne platen fikk jeg av NRK tenk det,
Kan dere gjette hvilken som er med Magic?
Vis vedlegget 905317
Dere som bruker Puffin til å gjøre opptak: Hvordan gjør dere det egentlig? Jeg har optisk utgang fra min Puffin, så en dac, men denne har ikke usb-utgang. Hva trengs for å dytte signalet inn i en datamaskin?
Jeg ser på Parks FB-side at han har testet ut denne Toslink-til-USB konverteren sammen med Puffin med godt resultat: https://hifimediy.com/product/hifime-ur23-spdif-optical-to-usb-converter/
Er det tilfeldigvis noen av dere Toslink-Puffin-eiere som "ripper vinyl" med en slik konverter? Eller enda bedre (kanskje) med en tilsvarende coax-til-USB konverter og en coax-Puffin? Jeg googler etter en slik dings, men uten hell.
EDIT: Jeg ser nå at Parks anbefaler en coax-til-toslink overgang sammen med HiFiMe-konverteren for de som vil ha USB-signal fra sin coax-Puffin. Da regner jeg med at det er veien å gå, og at det ikke finnes noen enkel coax-til-USB konverter på markedet.
Jeg har en sånn Toslink-USB for digitale opptak. Fungerer brillefint, tar opp alle mi e testplater slik ,så kan jeg analysere i ro og mak på laptopen. Har ikke sett etter coax-USB men det finnes coax-toslink overganger.
Nå snakker vi!
Så det ligger en serie med kapasistans settinger inne, men man kan importere ytterligere? Soundsmith pu'en er litt kilen på det området, så det er her jeg håper å kunne optimalisere i så fall. Det virker som om de fleste MM riaa'er innenfor mitt budsjett ikke har så voldsomt mye å by på når det gjelder tilpasninger, så det er mye av grunnen til at Puffin virker så fristende.Det eneste som mangler er flere kapasitans i stillinger for de med MM pickup, men man kan kjøpe eksternt sett fra andre for å legge på kapasitans
Er fast kapasitans på 100pF, Mr. Parks anbefaler å bruke Air EQ som substitutt for loading.Så det ligger en serie med kapasistans settinger inne, men man kan importere ytterligere? Soundsmith pu'en er litt kilen på det området, så det er her jeg håper å kunne optimalisere i så fall. Det virker som om de fleste MM riaa'er innenfor mitt budsjett ikke har så voldsomt mye å by på når det gjelder tilpasninger, så det er mye av grunnen til at Puffin virker så fristende.
Manualen sier 50pF, med medfølgende splitter Kabel kobler man disse i parallell, og få ulike Capacitanser. Samme finnes for MC PU men da med motstander. Har prøvd det siste på min MC, men 200 Ohm standard i Puffin er helt fint på mine AT MC erEr fast kapasitans på 100pF, Mr. Parks anbefaler å bruke Air EQ som substitutt for loading.
Ja, det har du rett i - pressinger kan variere. Så lenge lydkvaliteten ellers er ivaretatt - er det dette man vil ha - resulterer i lavere støygulv ved lytting.Dire Straits volume kan variere med pressing, gaske mye høyere volum og sprut på min Hollandske pressing enn andre , inkludert nylig utgitte 180grams..
Det ble en AT-OC9XSL i stedet.Husker Dire Straits platene som ganske gjennomsnittlige - når det gjelder lydnivå. Har en del plater som ligger ganske mye høyere enn det.
Har forresten en AT33PTG/II på vei hit, skal bli spennende å teste
Hva er prisen på denne?Denne må jeg ha.
Litt om det på deres link..Hva er prisen på denne?
Det er bare positivt i mine øyne. Jeg får tid til å glede meg skikkelig, programvarefeil er forhåpentligvis luket bort og jeg har god tid til å samle tomflasker for å finansiere en Waxwing. Win, win, win!Ser ut som det kan ta en del tid før produktet blir tilgjengelig.....
Noen ser et halvfullt glass og andre ser et halvtomt... og den som venter på noe godt osv osvDet er bare positivt i mine øyne. Jeg får tid til å glede meg skikkelig, programvarefeil er forhåpentligvis luket bort og jeg har god tid til å spare samle tomflasker for å finansiere en Waxwing. Win, win, win!
Kunne gjerne tenkt meg en månefisk, men mistenker at den koster litt mer enn $499.Dem som ikke gidder å vente kan jo kjøpe Mola Mola Lupe. Den gjør omtrent akkurat det samme og har remote app og all verdens justeringer:
Vis vedlegget 948986
Vis vedlegget 948987