Pass Labs

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gson

    Medlem
    Ble medlem
    31.03.2020
    Innlegg
    32
    Antall liker
    76
    Sted
    Kristianstad
    Jag har problem med mitt x350 är det någon som känner till en duktig service man i Sverige?
     

    Corison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2015
    Innlegg
    123
    Antall liker
    282
    Audio Aktøren har tatt ansvar og gitt oss muligheten til å lytte på/kjøpe Pass Labs. Ett merke jeg har vært nysgjerrig på lenge og håper å få testet iløpet av året på mine QLN Prestige 5. For de som ser på de integrerte løsningene så har Steve Huff gjort en grei sammenligning mellom INT 25 og INT 250. Konklusjonen slik jeg tolker det er det at den ene ikke nødvendigvis er bedre enn den andre. Alt avhenger av hva du skal matche med av utstyr ellers. Til mine høyttalere så tenkte jeg i utgangspunktet at INT 250 måtte være det klart beste alternativet, men etter å ha lest sammenligningen så tror jeg nesten INT 25 er en bedre match. At begge er av høy kvalitet i sitt segment for de som er villig til å bruke rundt 100' +/- er det dog lite tvil om. Steve Huff har mistet litt troverdighet i min bok siden han har sin "end game" forsterker hver 6 mnd, men likevel mye god info å hente her for de som vurderer Pass Labs sine integrerte forsterkere.


     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Tråden er ryddet for usaklig Off-Topic. Carry on.

    Bjørn.H, moderator
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Hei folkens. Ikke så mye aktivitet her, men jeg er nå eier av en X350.5. Ikke hatt Pass før bortsett fra en preamp som jeg kjøpte og solgte uten å bruke den.
    350.5 har jo noen år på baken nå, men jeg er meget positivt overrasket. At den ville spille bra forventet jeg, men ikke at den var bedre enn Bladelius Ymer MkII.
    Forsterkeren har en formidabel evne til å få musikken til å leve, og har stålkontroll på mine høyttalere. Dette var gøy!
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Tillykke med det Polka. Intet er så dårligt at det ikke er godt for noget. Hvad gjorde du med den gamle forstærker?
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Tillykke med det Polka. Intet er så dårligt at det ikke er godt for noget. Hvad gjorde du med den gamle forstærker?
    Takk. Jeg solgte monoblokkene, fant en kjøper som trengte en til sin senterhøyttaler. Så har han en for deler eller om han reparerer den. 🙂
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hei folkens. Ikke så mye aktivitet her, men jeg er nå eier av en X350.5. Ikke hatt Pass før bortsett fra en preamp som jeg kjøpte og solgte uten å bruke den.
    350.5 har jo noen år på baken nå, men jeg er meget positivt overrasket. At den ville spille bra forventet jeg, men ikke at den var bedre enn Bladelius Ymer MkII.
    Forsterkeren har en formidabel evne til å få musikken til å leve, og har stålkontroll på mine høyttalere. Dette var gøy!
    Et helt eget sound i de ja, selv om jeg "bare" har en X250.5. Han jeg kjøpte den av hadde kjøpt et annet merke som han trodde var bedre. Etter en kort stund måtte han krype til korset og kjøpe seg en ny Pass. Min fikk han ikke tilbake og har ingen planer om å selge nå hell mange år etter.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Står ingenting om Pass Labs på deres nettside. 0 treff i produkter også. Om jeg ikke har blingsa helt.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    0 produkter og 0 tekst om Pass Labs på hjemmesiden?
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Et helt eget sound i de ja, selv om jeg "bare" har en X250.5. Han jeg kjøpte den av hadde kjøpt et annet merke som han trodde var bedre. Etter en kort stund måtte han krype til korset og kjøpe seg en ny Pass. Min fikk han ikke tilbake og har ingen planer om å selge nå hell mange år etter.
    Jeg har en mistanke om at denne forsterkeren blir stående hos meg lenge, veldig lenge. Om jeg da ikke bytter høyttalerprinsipp og ikke trenger så mye krefter.
    Men det må nok byttes kondensatorer om noen år. Den er 15 år gammel nå, og Pass selv sier 15-20 år før de begynner å degraderes men at de dør "gracefully" så det er ikke noen bråhast. Jeg må si at jeg ikke kan huske å ha blitt så imponert over en forsterker noen gang. F.eks. låter piano bedre enn noengang her.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.866
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Skulle ønsket att en forhandler som Mala fått inn Pass i sortimentet, da finns produkter tilgjengelige for demo og hjemlån og god service.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg har en mistanke om at denne forsterkeren blir stående hos meg lenge, veldig lenge. Om jeg da ikke bytter høyttalerprinsipp og ikke trenger så mye krefter.
    Men det må nok byttes kondensatorer om noen år. Den er 15 år gammel nå, og Pass selv sier 15-20 år før de begynner å degraderes men at de dør "gracefully" så det er ikke noen bråhast. Jeg må si at jeg ikke kan huske å ha blitt så imponert over en forsterker noen gang. F.eks. låter piano bedre enn noengang her.
    Er det en spesiell signatur i disse forsterkerne som gjør at du liker den så godt? Har aldri hørt Pass, men kunne godt tenkt meg det.
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Et helt eget sound i de ja, selv om jeg "bare" har en X250.5. Han jeg kjøpte den av hadde kjøpt et annet merke som han trodde var bedre. Etter en kort stund måtte han krype til korset og kjøpe seg en ny Pass. Min fikk han ikke tilbake og har ingen planer om å selge nå hell mange år etter.
    #måværelittpirkete
    Om jeg ikke husker feil så var det Bluepower som du kjøpte den av?
    Han oppgraderte vel til Pass Labs monoblokker etter salget av X250. 5.

    Gøy at du har den enda, jeg eide den før Bluepower og kjøpte den av ambiance (eller hva han het). Du er 4. Eier.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    #måværelittpirkete
    Om jeg ikke husker feil så var det Bluepower som du kjøpte den av?
    Han oppgraderte vel til Pass Labs monoblokker etter salget av X250. 5.

    Gøy at du har den enda, jeg eide den før Bluepower og kjøpte den av ambiance (eller hva han het). Du er 4. Eier.
    Det høres ikke helt feil ut nei, men kan ikke helt bekrefte da jeg ikke finner tilbake til korrespondansen ifm salget, men fyren bodde på østsiden av Mjøsa en plass - det var da Fader å folk husker :rolleyes: . Ja den har landet for resten av livet tror jeg og en perfect kombo med ML. Har prøvd en del transistor og noen dyre rør saker opp i gjennom, men intet som slår Pass - i mine ører....

    Nei, han kjøpte ikke samme Pass men hadde vært i villrede en stund etter å ha handler en annen forsterker som han ville teste og la ut begge forsterkere for salg. Jeg kjøpte Pass, noe motvillig fra hans side, men han kunne ikke sitte med to.. Det varte ikke dog lenge før han var tilbake på Pass, men stemmer vel ikke helt at han ville ha tilbake den jeg kjøpte, men ga klare meldinger på at han angret på salget. Husker ikke det andre merket, men det var i samme pris klasse, om ikke dyrere - hukommelse har aldri vært min sterke side....
     
    Sist redigert:

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Merker at det lite Pass Labs som blir solgt over disk i landet. Skjelden vare på brukten. Kjører dac som pre. Det fungerer godt, men jeg mister mulighet til å få platespilleren i drift. Kanskje det er Pass Labs som mangler? Gode tester å lese.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Et af mine første selvbyg. Jeg var ikke begejstret.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Skjelden mulighet. Ikke min, men har nesten den samme - anbefales. Ser det er x250 og ikke x250.5 så litt usikker på forskjellen dog. Mulig x250 er nøytral mens x250.5 er litt varmere i lyden og mulig litt kraftigere. Har ikke sett behovet for oppgradering siden jeg fikk min.

     
    Sist redigert:

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Etter mange år uten Pass Labs her hjemme, så har jeg endelig fått det i hus igjen. Denne gangen falt valget på INT-25 til mine Avantgarde Duo Omega G2 med 107dB følsomhet. Wow! Det er noe spesielt med Pass Labs og hvor uendelig musikalske disse produktene er… INT-25 er kort oppsummert det beste jeg har hatt her hjemme. :cool:

    527F71F6-6480-471E-99F2-A4E8F472D545.jpeg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.866
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Skjelden mulighet. Ikke min, men har nesten den samme - anbefales. Ser det er x250 og ikke x250.5 så litt usikker på forskjellen dog. Mulig x250 er nøytral mens x250.5 er litt varmere i lyden og mulig litt kraftigere. Har ikke sett behovet for oppgradering siden jeg fikk min.

    X250 er vel ren klass A/B mens X250.5 er klass A med overgang til A/B mener jeg og lest. Det gikk en X250.5 for kort tid siden den siklet jeg på, men forsvant direkte.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    X250 er vel ren klass A/B mens X250.5 er klass A med overgang til A/B mener jeg og lest. Det gikk en X250.5 for kort tid siden den siklet jeg på, men forsvant direkte.
    X250 skal også ha ca 25 watt i klasse A.
    Jeg har X350.5 og har vurdert å bytte til en mindre forsterker da jeg nå har høyttalere med 97 dB følsomhet. Men jeg vet ikke om jeg tør. Jeg er svært fornøyd med den. Dønn tyst og spiller fantastisk. Og med 40 watt i klasse A så holder jeg meg vel der nesten hele tida. Hm...

     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.866
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    X250 skal også ha ca 25 watt i klasse A.
    Jeg har X350.5 og har vurdert å bytte til en mindre forsterker da jeg nå har høyttalere med 97 dB følsomhet. Men jeg vet ikke om jeg tør. Jeg er svært fornøyd med den. Dønn tyst og spiller fantastisk. Og med 40 watt i klasse A så holder jeg meg vel der nesten hele tida. Hm...

    Og det var nok en 350.5 som gikk tidligere? Jeg syns min XA30.5 funker meget bra på mine JBL 4365, men det er klart att enda mere guffe hade vært morro og prøvd, men det tar vi senere....
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Og det var nok en 350.5 som gikk tidligere? Jeg syns min XA30.5 funker meget bra på mine JBL 4365, men det er klart att enda mere guffe hade vært morro og prøvd, men det tar vi senere....
    Nei, jeg kjøpte min for et par år siden. Fikk en god pris, og den er helt lytefri og meget pen.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    I feb/mar var det en 350.5 ute på børsen ca 40k men den forsvann direkt.
    Grei pris. Jeg aner ikke hvor lenge disse holder før kondensator bytte trengs, det er jo umulig å vite om tidligere bruk, temperatur etc. ved bruktkjøp. Pass Labs nevner et anslag, men antagelig holder de lengre enn det. Man kan jo sende serienummer til dem og få vite produksjonsår. Denne serien med forsterkere var vel på markedet i en del år. Ellers ser jeg at noen få får trøbbel med nåla i front. Min funker perfekt.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    I feb/mar var det en 350.5 ute på børsen ca 40k men den forsvann direkt.
    Nå ligger det en X350.5 på finn. Ser helt strøken ut, og den er 8 år gammel. Et fantastisk bra kjøp, selv om bruktprisen ligger noe høyere enn vanlig. Bare tenk på hva tilsvarende nytt koster, tre og firedobbelt!
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Nå tror jeg at jeg er i mål når det gjelder preamp - Med en pass labs xp 20. Savnet var stort da jeg solgte Musical Innovation MI23.5 A, men passen overgår den faktisk - I mitt system. Det handler om matching og preferanse. Høyttalere er Pylon Jasper, som spiller litt på den varme siden. Med xp 20 ble de strammet opp til det bedre, med en fantastisk transientrespons og dynamikk jeg ikke har opplevd før, selv med 23.5A. Effekttrinn er en coda cs 300.
    IMG_20230612_215343.jpg
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    22.05.2013
    Innlegg
    9
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    Nå ligger det en X350.5 på finn. Ser helt strøken ut, og den er 8 år gammel. Et fantastisk bra kjøp, selv om bruktprisen ligger noe høyere enn vanlig. Bare tenk på hva tilsvarende nytt koster, tre og firedobbelt!
    Siden du nevnte den, her er den i sitt nye hjem i Drammen :). Uten tvil en klar forbedring fra Parasound og Usher forsterkerne mine. Men hva viser dette blå displayet i front? Finner ingen info i manualen. Strømforbruk kanskje?

    IMG_20230627_200411924_MF_PORTRAIT.jpg
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Et VU meter som indikerer hvor mye watt du anvender. Du skal dra på en del for å få noe særlig utslag. Er vel mer en gimmick enn noe nytte.
     
    Ble medlem
    22.05.2013
    Innlegg
    9
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    Et VU meter som indikerer hvor mye watt du anvender. Du skal dra på en del for å få noe særlig utslag. Er vel mer en gimmick enn noe nytte.
    OK, takk for svar. Riktig det, spilte noenlunde høyt men nåla gikk bare litt opp og stoppet der.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.683
    Antall liker
    7.766
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Varierer vel litt om det er Watt-meter eller VU-meter. Er usikker på hva Pass har dog.
    McIntosh feks har vel Watt-meter som skal vise hvor mange watt som er i bruk, mens VU meter vel er litt tilfeldig dansing som er mer gimmick som Ingeniøren sier.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.990
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det er hverken et VU- eller Wattmeter. Det er en go´, gammeldags Amperemeter.

    Citat Pass Labs: The meter on the face plate measures the current drawn by the output stage. At idle, it sits slightly less than half full scale, reflecting the standing bias current of Class A operation. As the amplifier exceeds its class "A" rating the needle on the amplifier will register the increased bias being drawn by the output stage."
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn