Pass Labs

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Så er der snart XS300 og XS Pre i danmark,, kunne være sjovt at komme en tur til Norge og holde en demo weekend,, nogle der kender et godt sted.
    Det hadde ikke gjort noe:)
    Ser forresten også at du selger Vienna Acoustics ht. Ville du brukt x eller xa på The Music?

    A.J.
     

    vassagohifi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    73
    Antall liker
    10
    Sted
    odense
    Hej

    Hvis jeg skal vælge X så er det 350,5 600,5 og 1000,5 på dem, og XA er det 100,5 og 200,5....
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    20130528_175855.jpg


    Hmm..
    Retro Pass funker bra også.
    Hadde denne hatt Bypass og FJERNKONTROLL hadde den X2 pre fått fast plass i hovedanlegg.
    OM bedre enn min Ayre pre vil jeg ikke synse om, men definitivt bedre match.
    A D
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hmm..
    Retro Pass funker bra også.
    Hadde denne hatt Bypass og FJERNKONTROLL hadde den X2 pre fått fast plass i hovedanlegg.
    OM bedre enn min Ayre pre vil jeg ikke synse om, men definitivt bedre match.
    A D
    Ja, hadde vi bare klart oss uten disse ´moderne´funksjonene..
    Jeg har selv også utelukket både X2 og den nye XP10 for manglende funksjoner. Synd det blir så dyrt å gå oppover hierarkiet for å få disse funksjonene.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Da har jeg en "god" nyhet. Xp10 har alle moderne finesser. Hiv deg på tlf til Vassagohifi og kjøp xp10 og fortell meg hvordan den var ;-)
    Fant test på home theater som sier bypass er der. Samt dobbel sjekket med Jensen. :)
    SPECIFICATIONS
    Design: Fully Balanced Stereo Preamplifier
    Maximum Voltage Output: 20 Volts RMS
    MFR: 2 Hz - 60 kHz, - 3 dB
    Inputs: Two Pairs XLR (Inputs 1 and 2), Three Pairs RCA (Inputs 3, 4, and 5; Input 5 is for Home Theater Pass-through with Unity Gain)
    Outputs: One Pair XLR, One Pair RCA
    Input Impedance: 96 kOhm XLR, 48 kOhm RCA
    Output Impedance: 1 kOhm XLR, 150 Ohms RCA
    Dimensions: 4" H x 17" W x 12" D
    Weight: 27 pounds
    MSRP: $5,250
    Pass Labs
    SECRETS Tags: Pass Labs, Stereo, Preamplifiers
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hmm, da husket jeg feil. Var det remote-on den ikke hadde da kanskje? Xp20 synes jeg ble dyr for kun å koble fronthøyttalerne til surround. Jeg er usikker på hvor mye lydgevinst jeg får kontra å kjøre direkte fra cd-spiller.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Kjenner ikke anlegget ditt, men teoretisk sett er xlr uten nivå justering ut fra dac eller cd spiller rett inn i integrert / forforsterker av høy kvalitet beste måten for krem lyd. Hender dog jeg lurer på om noen av de Frogner tierne vi bruker på hifi for å få noen % bedre lyd er verdt det.
    Men i bunn og grunn er en god pre det viktigste å bygge et anlegg rundt.
    Trist at x2 ikke har fjernbetjening. Jeg hadde trolig kunne ha levd med den i flere år ellers. :)
    Må nok sikte meg inn på xp10 når skatte kr kommer..
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    XP10 er rå, hadde denne en stund, den har også funksjonene nevnt over, men ikke av/på fra fjernkontrollen - men hva skal du med det? Bare slå av displayet (fra fjernkontrollen), så er den i praksis "av" og godlyden lar ikke vente på seg når du slår den "på" igjen..

    Som tidligere eier av X250, XP10/X150.5 og INT-150, så merker jeg at Pass Labs savnes veldig her hjemme, så hvis noen kjenner til en liten XA30.5 som søker et nytt hjem så send meg en PM! :)
     
    Sist redigert:

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Denne x2 det snakkes om her uten fjernbetjening, alder på denne pren bare lurer har en x1 som jeg ikke er sikker på alderen på er med separat strømforskyning :rolleyes:
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    XP10 er rå, hadde denne en stund, den har også funksjonene nevnt over, men ikke av/på fra fjernkontrollen - men hva skal du med det? Bare slå av displayet (fra fjernkontrollen), så er den i praksis "av" og godlyden lar ikke vente på seg når du slår den "på" igjen..

    Som tidligere eier av X250, XP10/X150.5 og INT-150, så merker jeg at Pass Labs savnes veldig her hjemme, så hvis noen kjenner til en liten XA30.5 som søker et nytt hjem så send meg en PM! :)
    Min tanke også, at xp 10 må være rå. Når x2 fra ca millenniumskiftet er så god.. Hvor mye bedre er da en xp10 som er 13 år nyere ?
    X2 Kosta vel 28k i UK da den kom. Så ser man på konsumprisindeks var det en relativt dyr sak.
    Har snoket litt i tråden din. Tror nok en xa 30.5 hadde kledd deg. :)
    Dog ikke ofte de dukker opp på brukt. Jeg selger ikke min før jeg har kr til xa 60/100watt
    Med Focal's lettdrevne 1027be så er musikken fysisk lenge før den vipper over i a/b.
    Med 195w i 4 ohm så er det virkelig en kraftplugg av en "entry Level" Pass Labs.
    De xa jeg ser på bruktsiden til vassagohifi forsvinner på stort sett på null tid.
    Hva med ny? Norske kronen er sterk, Dansk mva forsvinner og noen kr avslag bør det gå an å forhandle seg til. ?
    Alltids greit med 3 år garanti også.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Det forteller ikke alder på når solgt. Men skal vel stå et årstall på Print innvendig på din x1?
    Denne x2 det snakkes om her uten fjernbetjening, alder på denne pren bare lurer har en x1 som jeg ikke er sikker på alderen på er med separat strømforskyning :rolleyes:
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    image.jpg


    Hmm, urovekkende lite aktivitet her. Mon tro om alle venter på skattepenger den 26 ;)

    Drister meg til et naken bilde av ekstremt ryddig innmat i x2.
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Hei, Pass venner!

    Hvor mye er det egentlig som skiller XA100.5 og XA160.5 ?

    Ja, det er 60 klasse A watt - men er det som dag og natt ? Erfaringer ønskes!

    Jeg hadde X350.5 i over 3 år, men har nå en McIntosh. Jeg savner Passen min...
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hei, Pass venner!

    Hvor mye er det egentlig som skiller XA100.5 og XA160.5 ?

    Ja, det er 60 klasse A watt - men er det som dag og natt ? Erfaringer ønskes!

    Jeg hadde X350.5 i over 3 år, men har nå en McIntosh. Jeg savner Passen min...
    Å - hva er forskjellene, fortell, fortell !
     

    Sceptic

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    10
    Hei, Pass venner!

    Hvor mye er det egentlig som skiller XA100.5 og XA160.5 ?

    Ja, det er 60 klasse A watt - men er det som dag og natt ? Erfaringer ønskes!
    Det verkar som importören föredrar XA100.5 framför storebror 160.5;

    Hej

    Hvis jeg skal vælge X så er det 350,5 600,5 og 1000,5 på dem, og XA er det 100,5 og 200,5....
    När jag tidigare frågade om skillnaden mellan 100.5 och 160.5 fick jag det här svaret;
    "160,5 spiller mere en glat spille stil,, jeg synes bedst om 100,5 de har en mere naturlig mellemtone og top .

    100.5 og 200.5 er de bedste de laver."

    Jag tycker det är förtroendeingivande när en importör/handlare kan säga att man föredrar det mindre dyra alternativet. Respekt :)
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Hei, Pass venner!

    Hvor mye er det egentlig som skiller XA100.5 og XA160.5 ?

    Ja, det er 60 klasse A watt - men er det som dag og natt ? Erfaringer ønskes!

    Jeg hadde X350.5 i over 3 år, men har nå en McIntosh. Jeg savner Passen min...
    Å - hva er forskjellene, fortell, fortell !
    Jeg har skrevet noen avsnitt på AVforum hvordan jeg tolker McIntoshen, i forhold til Passen.

    Men, jeg kan forkorte meg ned litt:

    Passen er i en helt annen liga, når det kommer til krefter. McIntoshen virker som en mini rørforsterker i forhold. McIntoshen har også slappere bass, og virker litt daff fra starten. På Passen var det god dynamikk fra første stund. Jeg finner heller ikke komfortsonen min i McIntoshen. Jeg liker og spille HØYT, men enten så er det bare "høyt", eller "jævla høyt", det fins ingen mellomting. I fra klokken 10 på forsterkeren til klokken 1, skjer det ikke noe før det er "jævla høyt".

    Når det kommer til mellomtonen er den deilig med stor D på McIntoshen. Passen har også en meget god mellomtone, men jeg syns kanskje McIntoshen scorer best her, med noe margin. Videre oppover er de gode forsterkere, begge to. Totalt sett så savner jeg Passen, men lever inntil videre godt med McIntoshen.
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Hei, Pass venner!

    Hvor mye er det egentlig som skiller XA100.5 og XA160.5 ?

    Ja, det er 60 klasse A watt - men er det som dag og natt ? Erfaringer ønskes!
    Det verkar som importören föredrar XA100.5 framför storebror 160.5;

    Hej

    Hvis jeg skal vælge X så er det 350,5 600,5 og 1000,5 på dem, og XA er det 100,5 og 200,5....
    När jag tidigare frågade om skillnaden mellan 100.5 och 160.5 fick jag det här svaret;
    "160,5 spiller mere en glat spille stil,, jeg synes bedst om 100,5 de har en mere naturlig mellemtone og top .

    100.5 og 200.5 er de bedste de laver."

    Jag tycker det är förtroendeingivande när en importör/handlare kan säga att man föredrar det mindre dyra alternativet. Respekt :)
    Interessant!

    Jeg får drive litt research videre på nettet. Det er vel kanskje en fare for at det blir en Pass med tiden igjen :)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hei, Pass venner!

    Hvor mye er det egentlig som skiller XA100.5 og XA160.5 ?

    Ja, det er 60 klasse A watt - men er det som dag og natt ? Erfaringer ønskes!

    Jeg hadde X350.5 i over 3 år, men har nå en McIntosh. Jeg savner Passen min...
    Å - hva er forskjellene, fortell, fortell !
    Jeg har skrevet noen avsnitt på AVforum hvordan jeg tolker McIntoshen, i forhold til Passen.

    Men, jeg kan forkorte meg ned litt:

    Passen er i en helt annen liga, når det kommer til krefter. McIntoshen virker som en mini rørforsterker i forhold. McIntoshen har også slappere bass, og virker litt daff fra starten. På Passen var det god dynamikk fra første stund. Jeg finner heller ikke komfortsonen min i McIntoshen. Jeg liker og spille HØYT, men enten så er det bare "høyt", eller "jævla høyt", det fins ingen mellomting. I fra klokken 10 på forsterkeren til klokken 1, skjer det ikke noe før det er "jævla høyt".

    Når det kommer til mellomtonen er den deilig med stor D på McIntoshen. Passen har også en meget god mellomtone, men jeg syns kanskje McIntoshen scorer best her, med noe margin. Videre oppover er de gode forsterkere, begge to. Totalt sett så savner jeg Passen, men lever inntil videre godt med McIntoshen.
    Godt å høre :p
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Finner man noe man liker er det ofte en grunn til akkurat det. Jeg orker ikke lete mer. Eventuelle bytter blir internt i Pass-produkter, gjerne XA-serien. Det har vel blitt skrevet enten heller eller annet sted på nettet at XA-serien har bedre kontroll enn 350.5. Spør du Adyton-frelste vil de nok si at forsterkerne ikke har dempningsfaktor nok. Men jeg bryr meg ikke om detaljer og tall så lenge jeg synes det spiller musikk!
     

    Sceptic

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    10
    Finner man noe man liker er det ofte en grunn til akkurat det. Jeg orker ikke lete mer. Eventuelle bytter blir internt i Pass-produkter, gjerne XA-serien. Det har vel blitt skrevet enten heller eller annet sted på nettet at XA-serien har bedre kontroll enn 350.5. Spør du Adyton-frelste vil de nok si at forsterkerne ikke har dempningsfaktor nok. Men jeg bryr meg ikke om detaljer og tall så lenge jeg synes det spiller musikk!
    Hmmm, skulle en dämpfaktor på 200 inte vara tillräcklig?!:eek: Vad skall man då säga om stora steg från ARC som inte ens kommer upp i 20.
    XA-serien sägs ha bättre kontroll än X.
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Finner man noe man liker er det ofte en grunn til akkurat det. Jeg orker ikke lete mer. Eventuelle bytter blir internt i Pass-produkter, gjerne XA-serien. Det har vel blitt skrevet enten heller eller annet sted på nettet at XA-serien har bedre kontroll enn 350.5. Spør du Adyton-frelste vil de nok si at forsterkerne ikke har dempningsfaktor nok. Men jeg bryr meg ikke om detaljer og tall så lenge jeg synes det spiller musikk!
    Det har du så absolut rett i TomTom
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.624
    Antall liker
    2.812
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Man kan jo bli våt i øyekroken av å skumme gjennom denne tråden her....
    Det jeg dog registrerer, er at flertallet i all hovedsak skriver om og legger inn bilder av effektforsterkere/monoblokker, samt en og annen pre.
    Går selv og tygger litt på prebytte om dagen.
    Har i den sammenheng noen spørsmål ang modeller som X2 og X2.2 på pre-siden, samt X350 på effektsiden.
    Hvor gamle er disse produktene? Ikke så lett å finne ut sånt vha Google.
    Hvor gode er disse produktene? Ikke så alt for mange redegjørelser for sånt på nett...
    Hva kjennetegner lyden gjennom disse produktene?
    Er det bare X2.2 som kommer uten fjernkontroll, eller gjelder dette også X2?

    mvh
    Proffen
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei.
    Har x2, er ca 12-13 år gammel.
    Direkte sammenlignet mot min Ayre pre, så vinner pass på oppløsning. Helt klart mer luft i topp og bredere rom. Men er mye matching som må klaffe. Ikke uventet at x2 passer bedre på pass effekt trinn enn konkurents pre. .
    Jeg har den ikke i bruk nå. Er kun eye candy her nå. Men det er kun fordi hjemme kino integrering ikke er enkelt med x2. På balansert er helt klart x2 noe av det bedre jeg har hørt.
    Arild D
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Hei.
    Har x2, er ca 12-13 år gammel.
    Direkte sammenlignet mot min Ayre pre, så vinner pass på oppløsning. Helt klart mer luft i topp og bredere rom. Men er mye matching som må klaffe. Ikke uventet at x2 passer bedre på pass effekt trinn enn konkurents pre. .
    Jeg har den ikke i bruk nå. Er kun eye candy her nå. Men det er kun fordi hjemme kino integrering ikke er enkelt med x2. På balansert er helt klart x2 noe av det bedre jeg har hørt.
    Arild D
    Det er vel hånd i hanske det jeg opplevde en markant forbedring da jeg byttet ut Rowlads synergy 2i med Passx1 pre på mitt system . Mer luft rom svartere bakgrunn å bedre holografi egentlig bedre på alle parameter :rolleyes: X250
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hyggelig å høre at du også opplever pass pre på samme måte som meg. :)
    Blir nok til å selge x2, se om den og Ayre blir solgt til fordel for xp10 pre.
    Tenkte på det i mai/juni, men Ayre venter på print og knapper fra USA og er ikke salgbar.
    Klør etter ny pre :)
    Ayre gjør bra jobb, er ikke klasse A rated uten grunn. Men matcher det ikke så må man videre.

    AD
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.624
    Antall liker
    2.812
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hei.
    Har x2, er ca 12-13 år gammel.
    Direkte sammenlignet mot min Ayre pre, så vinner pass på oppløsning. Helt klart mer luft i topp og bredere rom. Men er mye matching som må klaffe. Ikke uventet at x2 passer bedre på pass effekt trinn enn konkurents pre. .
    Jeg har den ikke i bruk nå. Er kun eye candy her nå. Men det er kun fordi hjemme kino integrering ikke er enkelt med x2. På balansert er helt klart x2 noe av det bedre jeg har hørt.
    Arild D
    Hvilke andre pre`er holder du den da opp mot?
    Det kan godt være det er en god pre, men det har kaaaanskje skjedd noe de siste 12-13 årene, selv om hjulet neppe er funnet opp på nytt igjen.
    Hva slags signatur/beskrivelse vil du gi av X2?

    mvh
    Proffen
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Tja, klarer nok ikke å beskrive pass x2 så godt. Det du finner på nett av tester er nok av mer hjelp enn min synsing.
    Oppløst, dog ikke super oppløst. Heller mer mot det mørke enn klinisk nøytral. God på plassering og gjør rommet større enn vegger tilsier. :)
    Har prøvd mye, men relevant mot nåværende htt og effekt, så har jeg prøvd audiolab, mi og K-5xeMP. Tidligere preferanser på annet utstyr er lite relevant.
    MI pre faktisk mer oppløsning i topp på ubalansert enn Ayre.
    Hadde du bodd i Akershus, så kunne du ha prøvd den.
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.624
    Antall liker
    2.812
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hadde du bodd i Akershus, så kunne du ha prøvd den.
    Tja, det var det, da....
    Vil du mene at den holder godt mål i dag og?
    Eller er XP10, 20 så mye bedre at de forsvarer prisforskjellen?

    Blirnte så veeeldig klok av å søke etter og lese om X2 på nett. Finner dog litt om X2.2 og 2.5, samt XP10, 20 og 30....

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Jupp, den holder mål i dag. Hadde den hatt fjernkontroll og bypass hadde jeg solgt Ayre pre til fordel for x2.
    Men HVOR mye bedre en pass xp10 er enn x2 , det vet jeg ikke.
    Tror det viktigste på et oppegående anlegg er match av komponenter.
    Er nok mest nyanser, og litt ekstra av alt som ofte skiller innad i porteføljen til en produsent.
    Trolig ikke milevis av forskjell på produkter som koster/kostet ca det samme fra et merke.
    Men klart, det meste blir bedre for hver generasjon. Spørsmålet man må stille seg er om det er nok til å rettferdiggjøre merkostnad.
    Ofte tror jeg at det er som i bilbransjen: Mindre forskjeller, nytt design flere funksjoner og stortromme salut ved lansering.
    De 6 ish lappene en x2 er verdt, gjør i alle fall den til et langt bedre kjøp en xp10. Det tør jeg påstå.

    AD

    Hadde du bodd i Akershus, så kunne du ha prøvd den.
    Tja, det var det, da....
    Vil du mene at den holder godt mål i dag og?
    Eller er XP10, 20 så mye bedre at de forsvarer prisforskjellen?

    Blirnte så veeeldig klok av å søke etter og lese om X2 på nett. Finner dog litt om X2.2 og 2.5, samt XP10, 20 og 30....

    mvh
    Proffen
     

    Jesper_K

    Fersking
    Ble medlem
    30.07.2013
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Sted
    Odense, DK
    Hei, Pass venner!

    Hvor mye er det egentlig som skiller XA100.5 og XA160.5 ?
    Hej KentOve,

    Det er efter min mening noget forskel på 100.5 og 160.5! 100.5 spiller med noget mere varm og charme, hvor imod 160.5 har det store (lidt kølige) overblik; den er lidt mere hifi rigtig, tror jeg man kan sige. Men 160.5 spiller bund, kun overgået af !
    Jeg vil mene at 30.5 - 100.5 og 200.5 minder om hinanden lydmæssigt og at 60.5 og 160.5 minder om hinanden.

    Mvh Jesper
     

    Sceptic

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    10
    Hei, Pass venner!

    Hvor mye er det egentlig som skiller XA100.5 og XA160.5 ?
    Hej KentOve,

    Det er efter min mening noget forskel på 100.5 og 160.5! 100.5 spiller med noget mere varm og charme, hvor imod 160.5 har det store (lidt kølige) overblik; den er lidt mere hifi rigtig, tror jeg man kan sige. Men 160.5 spiller bund, kun overgået af !
    Jeg vil mene at 30.5 - 100.5 og 200.5 minder om hinanden lydmæssigt og at 60.5 og 160.5 minder om hinanden.

    Mvh Jesper
    Intressant. Är det stor skillnad på basen i 100.5 och 160.5?
     

    Jesper_K

    Fersking
    Ble medlem
    30.07.2013
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Sted
    Odense, DK
    Hei, Pass venner!

    Hvor mye er det egentlig som skiller XA100.5 og XA160.5 ?
    Hej KentOve,

    Det er efter min mening noget forskel på 100.5 og 160.5! 100.5 spiller med noget mere varm og charme, hvor imod 160.5 har det store (lidt kølige) overblik; den er lidt mere hifi rigtig, tror jeg man kan sige. Men 160.5 spiller bund, kun overgået af !
    Jeg vil mene at 30.5 - 100.5 og 200.5 minder om hinanden lydmæssigt og at 60.5 og 160.5 minder om hinanden.

    Mvh Jesper
    Intressant. Är det stor skillnad på basen i 100.5 och 160.5?
    Nja man kan selvfølgelig godt høre at de er søstre, men 160.5 er lidt mere tight i lyden end 100.5. Ikke sådan at forstå at 100.5 på nogen måde er dårlig, men jeg finder at 160.5 er en my foran.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Er det noen slike forskjeller i X.5 serien?

    A.J.
     

    Jesper_K

    Fersking
    Ble medlem
    30.07.2013
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Sted
    Odense, DK
    Jeg har ikke nogen hands on erfaringer med x.5 serien, så her må vi have andre på banen. Måske Jensen har en mening...?

    Mvh Jesper
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.624
    Antall liker
    2.812
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da melder jeg meg offisielt inn som Pass Labs-venn.
    Fikk i hus ArilDs X2 her for litt siden, og siden den kom i hus, har det blitt mange gode timer i sweetspot.
    Tok rett og slett en "råsjanse", dog litt ut fra innspill fra tidligere eier og ting man kunne Google seg frem til.
    Har ikke angret et sekund siden!
    Brukte tidligere en BAT VK30, som har mange gode kvaliteter og som er lett å like. Begynte dog etter hvert å fundere på om der kunne være noe å hente, f x ifht oppløsning oppover i frekvensene. Faktisk var jeg inne på tanken om å gå til anskaffelse av superdiskanter, for på den måten å bøte på det siste lille.
    Etter at X2 kom i hus, har dette overhodet ikke lenger vært en problemstilling! Pass Labser er rett og slett kanongod der jeg ønsket en forbedring.
    At den OGSÅ faktisk er bedre i mellomtonen enn rørpre`en den har erstattet, overrasket meg litt til å begynne med. Men jeg slo meg kjapt til ro og begynte i stedet å kose meg. Forcen til X2 ifht BAT`n er rett og slett at X2 er atskillig mer "ekte", naturtro og ærlig. Føler rett og slett at musikken kommer gjennom mindre farget og mer slik den er spilt inn. Dette merkes i stor grad både på instrumenter, vokal, rom/holografi, sort bakgrunn osv osv.... Faktisk opplever jeg det som litt vanskelig å si på hvilket område X2 har gitt den største forbedringen, rett og slett fordi forbedringen er stor på alle de nevnte områdene....
    En annen ting som jeg ble "smertelig" klar over ifht BAT`n i prosessen frem mot ny pre, var at BAT`n rett og slett var litt slapp i fisken i de dypeste frekvensene. For all del, den var lett og like, musikalsk og alt det der; men i bassen ble den rett og slett grisebanket av en Goldmund-pre-klone jeg hadde på besøk en periode.
    Har ikke helt klart å avgjøre om X2 er like mye bedre i bassen ifht BAT`n, som det klonen var - men hvis ikke, er det jaggu ikke langt unna. Dette gjør seff også sitt til at lyden oppove i frekvensene blir bedre med X2.
    Summa summarum, X2 er imho en atskillig mer "korrekt" og bedre pre enn BAT VK30. At X2`n også ble shoppet til en VELDIG ok pris, gjør ikke gleden mindre.
    Nå var BAT`n den komponenten som har stått lengst i mitt oppsett, og med mindre de plutselig ringer fra Hamar, ser jeg ingen grunn til at ikke X2 også skal kunne bli stående leeenge, og spre godlyd....
    Så spørs det om man ikke rett og slett bare må begyne å spare opp litt Mulah, sånn at man en dag i fremtiden kan gå til anskaffelse av monoblokker eller effekttrinn fra Pass Labs. Tror det skal kunne funke gull, jeg. Og skulle de først ringe fra Hamar, kommer jeg vel også til å se meg liltt rundt etter en enda råere og bedre pre fra samme produsent.
    Nei, detta var gøy, Karl....

    mvh
    Proffen
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Fikk i hus ArilDs X2 her for litt siden, og siden den kom i hus, har det blitt mange gode timer i sweetspot.
    Tok rett og slett en "råsjanse", dog litt ut fra innspill fra tidligere eier og ting man kunne Google seg frem til.
    Har ikke angret et sekund siden!
    Pass Labser er rett og slett kanongod der jeg ønsket en forbedring.
    At den OGSÅ faktisk er bedre i mellomtonen enn rørpre`en den har erstattet, overrasket meg litt til å begynne med. Men jeg slo meg kjapt til ro og begynte i stedet å kose meg. Forcen til X2 ifht BAT`n er rett og slett at X2 er atskillig mer "ekte", naturtro og ærlig. Føler rett og slett at musikken kommer gjennom mindre farget og mer slik den er spilt inn. Dette merkes i stor grad både på instrumenter, vokal, rom/holografi, sort bakgrunn osv osv.... Faktisk opplever jeg det som litt vanskelig å si på hvilket område X2 har gitt den største forbedringen, rett og slett fordi forbedringen er stor på alle de nevnte områdene....

    Summa summarum, X2 er imho en atskillig mer "korrekt" og bedre pre enn BAT VK30. At X2`n også ble shoppet til en VELDIG ok pris, gjør ikke gleden mindre.
    med mindre de plutselig ringer fra Hamar, ser jeg ingen grunn til at ikke X2 også skal kunne bli stående leeenge, og spre godlyd....
    Så spørs det om man ikke rett og slett bare må begyne å spare opp litt Mulah, sånn at man en dag i fremtiden kan gå til anskaffelse av monoblokker eller effekttrinn fra Pass Labs. Tror det skal kunne funke gull, jeg. Og skulle de først ringe fra Hamar, kommer jeg vel også til å se meg liltt rundt etter en enda råere og bedre pre fra samme produsent.
    Nei, detta var gøy, Karl....

    mvh
    Proffen
    SVAKT redigert tekst vekk fra ditt innlegg.
    Godt å høre du er fornøyd med kjøp, jeg burde ha luktet lunta mht pris- da du ikke prøvde å prute ;)

    Jeg har angret mange ganger på det salget.
    Men, jeg kommer nok i mål etter hvert også.
    Utrolig nok så er det ingen som har nappet på Ayre annonsen min. Så Xp10 står fremdeles på hold..
    AD
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Den er nok relativt lett å selge.
    Fikk to eller 3 henvendelser på x2 etter jeg luftet tanken på å bytte ut x2.
    Jeg er uansett glad den er i et godt hjem.
    Så får jeg bare lære meg å spille hard to get neste gang en Bergenser er ekstra trivelig :)

    AD
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.966
    Antall liker
    10.863
    Torget vurderinger
    10
    Tror herrene X250.5 har nok dempefaktor for doble 15 tommere?

    Har dessverre erfart at min Musical Innovation MI 9.1 light, 2x50 watt, med 2x500 VA og 200.000 i lyttebanken ikke har kontroll.
    Spiller nå på en råtten gammel Crown fra en av de dårligste seriene. Den durer og støyer. 220 watt. Nå er det kontroll!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn