Skal man samligne nogle af Pass`es effekter så skal det være XA30,5 vs XA100,5. Det er tydeligt at høre at de er i familie med hinanden.
Jeg har altid ment at den lille XA30,5 var en konge forstærker og elsker dens musikalitet, charme og letflydenhed. Disse ting var noget jeg ikke ville gå på kompromis ved et evt skift....... Da XA100,5 kom hjem var det en velkendt lyd, de to effekter spiller 100% i samme boldtgade, men der er alligevel utrolig stor forskel. Forskellen ligger i at XA100,5 spiller STØRERE på alle punkter.
Rummet blev lige pludselig 3x så stort, mellemtonen endnu bedre, transperantheden ufattelig og bass kontrollen langt bedre.
Med XA100,5 der får man det samme som ved XA30,5 bare endnu mere og bedre og abselut mer prisen vær
X350,5 spiller totalt anderledes og så alligevel ikke. Man kan sagtens høre at det er en Pass, det er bare andre ting den vægter.
Nøgle ordene er letflydenhed, varme og musikalitet. Der hvar den "fejlede" (i mit setup) var i bassen. Den havde simpelthen ikke power nok til at holde Transcendent i et jerngreb.
Men har man et par letdrevende højtalere såsom horn eller ligende, så ville jeg uden tvivl vælge X350,5. Den spiller fantastisk.
Men da mine Transcendtent er nogle saft-krævende højtalere, så valgte jeg et sæt XA100,5