patos b110 som blir lansert til uka

S

svk

Gjest
ixos_76 skrev:
Hva når noe går i stykker? er det å pakke ned, å sende til netthandelen,frak to veier ratt også....?

Ikke for å fyre oppunder men er man max uheldig kan det fort bli dyrt å kjøpe billig,høyttalere er jo stort og tungt..Fine var de på bildet....noen som vet om det kreves mye for å trekke disse...Strøm/effekt.
norsk produserte patos er relativt lettdrevne..

de fleste som bor litt utenfor byene må vel sende att og frem uansett :(
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
svk skrev:
norsk produserte patos er relativt lettdrevne..
Nå er det vel andre parametere enn produksjonsland som bestemmer hvor "lettdreven" en høyttaler er.
 
T

timc

Gjest
Nei nei.

Effekten som kreves for å drive en høyttaler er omvendt proposjonal med avstanden mellom Norge og produksjonsland.


-Tim
 
S

svk

Gjest
el_mariachi skrev:
svk skrev:
norsk produserte patos er relativt lettdrevne..
Nå er det vel andre parametere enn produksjonsland som bestemmer hvor "lettdreven" en høyttaler er.
nei er ikke det,men jeg har eid b400 og l402, kjenner en som har l401

spiller ok med en grei forsterker og meget bra med en god forsterker med litt krefter i..

da kina patosen visstnok har andre elementer fra en annen produsent så vet jeg ikke hvordan det er og drive..regner med det er mye likt...
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Dersom Patos skal ta opp konkurransen i billigsegmentet er det nesten en nødvendighet å produsere i Kina? Det er vel strengt tatt ikke mulig å bygge en høyttalerserie i Norge, selge dem for et par tusen kroner og fortsatt tjene penger. Det er nok mye enklere med Lyric og Symphonic modellene, men ikke glem at de aller fleste mennesker i Norge synes det er nok å betale 2-3 tusen for et par høyttalere. Det er nok disse og ikke knallharde audiofile som Patos ønsker å nå med den nye Basic serien.

Suksessen med de grisebillige Dynavoice høyttalerne har nok kanskje også inspirert Roar Moen & co. til å få dem produsert i Kina. Patos har et navn og et rykte å ta vare så noe billig drit er det vel neppe de selger uansett hvor det blir produsert?
 

rhaavik

Medlem
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
33
Antall liker
1
Hva er det egentlig med folk her inne!!!!!!'
Utrolige utsagn som man ikke vet om er sanne. Kan man ikke heller spørre hr Moen hvor de blir produsert og ikke bare anta. Roar gjør en kjempe jobb og utvikler noe flotte høytalere. De blir ikke dårligere hvis en nettauksjon velger og selge de.
 
T

timc

Gjest
Hei. Mye rart her ja.


Basic blir produsert i Kina. Ferdig med det.


Ifølge Moen er hele førstepartiet feilprodusert...........



-Tim
 

Per73

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2004
Innlegg
62
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Javel?

Har du mer info? Har akkurat fått tilslaget på et par slike fra netthandelen, og ble litt skeptisk nå.. Selger de B-vare?

Mvh,
Per

timc skrev:
Hei. Mye rart her ja.


Basic blir produsert i Kina. Ferdig med det.


Ifølge Moen er hele førstepartiet feilprodusert...........



-Tim
 
T

timc

Gjest
Nei tror ikke det. Men feilen ble vissnok oppdaget ganske så nylig.


Det gjaldt ihvertfall førstepartiet Moen fikk selv.


-Tim
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Hvis dette er tilfelle, er det helt utrolig at Moen har latt dem selge under Patosnavnet.
 

Per73

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2004
Innlegg
62
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Men HVA går feilproduksjonen ut på? Kosmetisk? Delefilter, elementer??? Noen som vet?

Mvh,
Per

timc skrev:
Nei tror ikke det. Men feilen ble vissnok oppdaget ganske så nylig.


Det gjaldt ihvertfall førstepartiet Moen fikk selv.


-Tim
 

Per73

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2004
Innlegg
62
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Arg...kjenner skepsisen til mitt nye auksjonskjøp stiger, hvis dette er tilfellet.

Noen som vet om dette gjelder partiet som selges hos Netthandelen også?

Du sitter tydeligvis på mye info om dette, Tim. Vet du mer spesifikt hva som er feil med diskant og delefilter, og i hvilken grad det vil påvirke lyden?

Mvh,
Per


timc skrev:
Diskant og delefilter.



-Tim
 
T

timc

Gjest
Ikke nok til at jeg vil si noe offentlig. Jeg har bare fått beskjed om at det var noe feil med de vi egentlig skulle få.

-Tim
 
S

svk

Gjest
Per73 skrev:
Arg...kjenner skepsisen til mitt nye auksjonskjøp stiger, hvis dette er tilfellet.

Noen som vet om dette gjelder partiet som selges hos Netthandelen også?

Du sitter tydeligvis på mye info om dette, Tim. Vet du mer spesifikt hva som er feil med diskant og delefilter, og i hvilken grad det vil påvirke lyden?

Mvh,
Per


timc skrev:
Diskant og delefilter.



-Tim

jeg fikk tilslaget på 2par,fikk heldigvis kanselert det ene paret...

er jo litt dumt hvis det er feil på det paret som jeg får i posten snart..
er sikkert enkelt og bytte delefilter\diskant selv...er vel ikke loddet siden de er prod i kina ;D
de har sikkert brukt løse stikk\kontakter ???

er redd for at disse HTène skuffer....
 
T

timc

Gjest
Må igjen presissere at jeg ikke vet om det gjelder de som selges fra netthandelen/komplett.



-Tim
 
K

kbwh

Gjest
Om det er til trøst er det også brukt kabelsko i Sf Stradivari.

Hva vil det så koste (om det nå virkelig er feilvare du har kjøpt) å bytte to diskanter og å få riktig spec på delefilteret? Det er ikke sikkert at kjøpet er totalt bortkastet, mener jeg.
 
S

svk

Gjest
Valentino skrev:
Om det er til trøst er det også brukt kabelsko i Sf Stradivari.

Hva vil det så koste (om det nå virkelig er feilvare du har kjøpt) å bytte to diskanter og å få riktig spec på delefilteret? Det er ikke sikkert at kjøpet er totalt bortkastet, mener jeg.
får jo bare vente og se...blir spennende dette.. :)
 

trebla

Medlem
Ble medlem
13.08.2005
Innlegg
8
Antall liker
0
er det noen som har fått hørt de nye patosene.
har også kjøpt et par på auksjon.er ikke redd for å bli skuffet.gamle mk1 har også kina elementer å de spiller bra.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Dæven dette var lekkert, selv om det minner mistenkelig mye om viss italiensk fabrikant.

 
S

svk

Gjest
de lager jo mye bra i kina..er jo uanasett ikke prodland som er det viktigeste,men kvaliteten.

men jeg liker uansett at produktet er produsert i moderllande uansett hva det er :)

er vel bare sånnn der er
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg sendte akkurat denne på 'kontakt oss'-skjemaet til Patos. Hvis det blir nødvendig hadde det vært fint om Høvdingen (eller andre bemyndigede stammemedlemmer) flytter den til 'inkludert bransjeaktører'.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,20440.0/all.html

I denne tråden kommer det fram påstander om at en tidlig produksjonsserie av nye Basic-høyttalere har vært feilprodusert. Jeg og flere lurer på om det er disse feilproduserte høyttalerne som er solgt på netthandelen.no og komplett.no.

Jeg skulle gjerne sett en kommentar fra dere.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.710
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
Jeg tør vedde lillefingeren min på at den nye symponic 4 Mk2, som er avbildet, er produsert i Kina. Ser det på pianolakken og kabinettet. Det kan virke forseggjort ved første øyekast (og det er det jo til en grad), men er ikke i nærheten av f.eks Cremona i samme prisklasse. Der de horisontale linjene på kabinettet hos Sonus Faber er p.g.a oppbygningen av kabinettet, mistenker jeg at Patos sine bare er "påført". Men jeg kan ta feil.
Finishen minner om Swans btw, samme produsent?
 

Per73

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2004
Innlegg
62
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Jeg sendte også en liknende forespørsel til Patos for et par dager siden. Foreløpig ingen tilbakemelding. Dette skulle jeg likt å få avklart...

Mvh,
Per


Zomby_Woof skrev:
Jeg sendte akkurat denne på 'kontakt oss'-skjemaet til Patos. Hvis det blir nødvendig hadde det vært fint om Høvdingen (eller andre bemyndigede stammemedlemmer) flytter den til 'inkludert bransjeaktører'.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,20440.0/all.html

I denne tråden kommer det fram påstander om at en tidlig produksjonsserie av nye Basic-høyttalere har vært feilprodusert. Jeg og flere lurer på om det er disse feilproduserte høyttalerne som er solgt på netthandelen.no og komplett.no.

Jeg skulle gjerne sett en kommentar fra dere.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
dumt hvis det er feil med modellene som selges uten at man får vite noe om det.
Men hva er egentlig problemet med at det produseres i kina ? Har ikke det pittelille stusselige landet like god kompetanse som oss flotte nordmenn til å sette sammen disse kassene ?
 

trebla

Medlem
Ble medlem
13.08.2005
Innlegg
8
Antall liker
0
har fått patos310mk2.står å spiller seg inn nå.synes det låter bra.rent å fint.fikk de i går å merker i dag at de åpner seg mer.veldige rytmiske å engasjerende.en klar oppgradering fra de gammle b 400 jeg har hatt siden 90 tallet.

Er det noen som kan forklare meg innspilling av høytalere?kan de bli sprengt hvis jeg ikke behersker meg med volomknappen før jeg har spilt en tid?
 

trebla

Medlem
Ble medlem
13.08.2005
Innlegg
8
Antall liker
0
må bare skrive litt til.tror ikke patos sender ut feilvare uten å informere om det.syntes jeg har fått knall høytalere for en billig penge.ser veldig ordentlig og solid ut med et bra kabinet i mdf.

stoler på patos jeg.
 
U

utgatt60135

Gjest
Lurer på hva Sonus Faber vennene synes som dette. Jeg tenker med en gang på Sf når jeg ser dem i allefall...
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
J.Finvaag skrev:
Men hva er egentlig problemet med at det produseres i kina ? Har ikke det pittelille stusselige landet like god kompetanse som oss flotte nordmenn til å sette sammen disse kassene ?
Basert på tidligere uttalelser fra produsenter som har flyttet produksjon til Kina er det en stor utfordring å tilstrekkelig beskrive produksjonsprosess og detaljer/spesialer rundt dette slik at sluttresultatet holder mål.

Synd at ikke Patos oppdaterer sine hjemmesider med nye produkter!
 

hifijanago

Medlem
Ble medlem
26.12.2007
Innlegg
13
Antall liker
2
Jeg fikk basic 310mkll igår og har nå stått på siden igår, første intrykket er at de ser berdre ut en på bildene. Så koblet jeg de opp og tenkte disse skal tilbake, men idag åpnet de seg opp.Sitter nå og nyter Pink Floyd-The dark side of the moon. De passet perfekt til min Pansonic plasma og samboeren min likte de veldig godt. Bruker en Xindak 6950 til å drive dem og det virker som god kombo.
 
S

svk

Gjest
hifijanago skrev:
Jeg fikk basic 310mkll igår og har nå stått på siden igår, første intrykket er at de ser berdre ut en på bildene. Så koblet jeg de opp og tenkte disse skal tilbake, men idag åpnet de seg opp.Sitter nå og nyter Pink Floyd-The dark side of the moon. De passet perfekt til min Pansonic plasma og samboeren min likte de veldig godt. Bruker en Xindak 6950 til å drive dem og det virker som god kombo.
betryggende og høre
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hva koster herligheten på det store bildet over....sf lokkalike mener jeg....flotte greier,selv for en klipsch fan ;D ;D.....he he he.
 
S

svk

Gjest
sikkert ingen som vet...er ikke noe info om dette på nettet
 
T

timc

Gjest
Vi har ikke fått noen priser enda. Venter også på beskjed om når de kan leveres.



-Tim
 

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
"Utanför detta rum - i en allkov - fann jag Patos Symphonic IV MkII som enligt skylten vid foten kostar 59.900 paret"
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Veggen skrev:
Dæven dette var lekkert, selv om det minner mistenkelig mye om viss italiensk fabrikant.

Den lille Patosen som står i bakgrunnen da? Er det en liten Lyric mon tro?

Torsen
 
Topp Bunn